Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z 2.5td przy odpalaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   carlosv

carlosv
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 11:35

Witam. Posiadam Omegę B 2.5 TD 130 KM. Silnik jest oryginalny, nic nie było w nim zmieniane w celu poprawiana osiągów. Problem jest taki: gdy w baku jest mniej niz 20 litrów paliwa silnik ciężko odpala... za 2 lub 3 razem niezaleznie czy jest ciepły czy zimny. A gdy paliwa jest więcej niż 20 litrów odpala normalnie ale też nie do końca. Na zimno i jak jest ciepły odpala bez problemu lecz gdy po zgaszeniu silnika samochód trochę postoi i jest na tyle ciepły że swiece żarowe nie grzeją to też nie chce odpalić i najczęsciej załapuje za 2 lub 3 razem. Nie mam pojecia co mu jest. wszystkie świece żarowe miał wymieniane w ostatnią zimę (padły 4 na 6).

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2010 - 12:34

Witam. Posiadam Omegę B 2.5 TD 130 KM. Silnik jest oryginalny, nic nie było w nim zmieniane w celu poprawiana osiągów. Problem jest taki: gdy w baku jest mniej niz 20 litrów paliwa silnik ciężko odpala... za 2 lub 3 razem niezaleznie czy jest ciepły czy zimny. A gdy paliwa jest więcej niż 20 litrów odpala normalnie ale też nie do końca. Na zimno i jak jest ciepły odpala bez problemu lecz gdy po zgaszeniu silnika samochód trochę postoi i jest na tyle ciepły że swiece żarowe nie grzeją to też nie chce odpalić i najczęsciej załapuje za 2 lub 3 razem. Nie mam pojecia co mu jest. wszystkie świece żarowe miał wymieniane w ostatnią zimę (padły 4 na 6).


:szukaj2: temat walkowany setki razy

#3 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 listopada 2010 - 13:08

pompa paliwa w zbiorniku i schodzi ci paliwo z układu wiec szukaj przyczyny, wszystko co sprawdzić znajdziesz na forum tylko dobrze poszukaj.

#4 OFFLINE   carlosv

carlosv
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 14:05

Dzieki... ale tak sie zastanawiam... Czytałem posty i tam ktos pisał że ponizej 15 litrów nie chce zapalać i że to jest pompa lub zapalił i zaraz gasł... mi zgasł po odpaleniu góra 2 razy... A jak jest z odpalaniem z pełnym bakiem, na średnio ciepłym silniku?? to też pompa?? Nie chce palić tylko jak jest troche ciepły... na zimno i po rozgrzaniu pali bez problemu... Co to może być?? Ciągle szukam na forum ale na razie nic nie znalazłem. Omesie mam krótko i nie jestem zorientowany jak z nimi jest... to mój pierwszy diesel...

#5 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 listopada 2010 - 15:20

problem ten występuje poniżej 20 litrów a nie 15. sprawdź pompe w baku na krótko czy działa. sprawdz czy nie zchodzi paliwo z układu mozesz zamontowac przeźroczysty wąż i bedziesz widział czy z chodzi. Podepnij pod komputer i sprawdz błędy + prace czujników.

#6 OFFLINE   carlosv

carlosv
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 16:00

Dzięki za info... Tak zrobię, może coś wskuram... napisze na forum co wyszło...

#7 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 listopada 2010 - 08:24

membrana w pompie w zbiorniku do wymiany,a pozatym regulacja pompy wtryskowej ,połączona z wymiana wszystkich uszczelek,daje fantastyczne efekty,ale to koszt okolo 700 zł.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#8 OFFLINE   carlosv

carlosv
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-11-2010

Napisany 17 listopada 2010 - 21:22

ale to jest wina tej membrany i rozregulowanej pompy?

#9 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 listopada 2010 - 08:57

w moim przypadku pomogło,nie mam zadnego problemu z odpalaniem ,zarowno ciepłego,jak i zimnego,tak ze polecam spokojnie,a miałem problemy: dwa razy grzanie swiec rano,długie trzymanie na rozruszniku jak był ciepły,teraz ,nic nie ingerujac w silnik ,.tylko tak jak mowie: regulacja pompy wtryskowej,połączona z wymianą uszczelek ,daje fantastyczne efekty
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#10 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 18 listopada 2010 - 22:25

Dzieki... ale tak sie zastanawiam... Czytałem posty i tam ktos pisał że ponizej 15 litrów nie chce zapalać i że to jest pompa lub zapalił i zaraz gasł... mi zgasł po odpaleniu góra 2 razy... A jak jest z odpalaniem z pełnym bakiem, na średnio ciepłym silniku?? to też pompa?? Nie chce palić tylko jak jest troche ciepły... na zimno i po rozgrzaniu pali bez problemu... Co to może być?? Ciągle szukam na forum ale na razie nic nie znalazłem. Omesie mam krótko i nie jestem zorientowany jak z nimi jest... to mój pierwszy diesel...




Pierwsze to na 100% pompka w zbiorniku, a drugie to kończy Ci się pompa przy silniku, zdejmij przewód z czujnika temperatury pod kolektorem ssącym spowoduje to załączanie się świec za każdym razem jak wtedy odpali to znak że pompa się kończy, wtedy na dość długo pomaga takie cudeńko z allegro. Jak dobrze poszukasz wszystko jest w dziale diesla.

Widzę że jesteś tu krótko jak będziesz miał problem ze znalezieniem napisz podeślę ci linka.

#11 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2010 - 09:50

I jeszcze jedno: po wymianie uszczelek w pompie wtryskowej i pompie w baku..i jej regulacji , spalanie przy wolnych obrotach spadło z 0,9-1,1 na 0,2...to o czyms swiadczy ,co?a to fakt...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#12 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 19 listopada 2010 - 12:21

I jeszcze jedno: po wymianie uszczelek w pompie wtryskowej i pompie w baku..i jej regulacji , spalanie przy wolnych obrotach spadło z 0,9-1,1 na 0,2...to o czyms swiadczy ,co?a to fakt...



Stanowczo za małe norma to 0.9, ale najlepiej ustawić na kompa.

#13 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2010 - 13:44

to wszystko było robione u fachowca na komputerze,ja sam byłem zdziwiony ,bo wszyscy pisza o spalaniu w granicach 0,9...a tu jest 0,2...chyba ze komputer w samochodzie jest zepsuty...hahaha...ale fakt pozostaje faktem : silniczek zapala i pracuje jak nowy...a wszyscy pisza o wymianie pompy wtryskowej,a tu sie okazuje ,ze nie potrzeba..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#14 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2010 - 16:22

ale fakt pozostaje faktem : silniczek zapala i pracuje jak nowy...a wszyscy pisza o wymianie pompy wtryskowej,a tu sie okazuje ,ze nie potrzeba..


zwiększyłeś dawke paliwa więc odpala lepiej, ale zobaczymy jak długo, teoretycznie powinien ci więcej palić

#15 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2010 - 20:06

nie zwiekszył dawke paliwa bo teraz mniej pali[0,2 zamiast 0,9]...a cały ten zabieg zrobiono w specjalistycznym serwisie Boscha,ustawiona na komputerze,,itp.itp..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#16 OFFLINE   snake

snake
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 19 listopada 2010 - 22:10

Rukcug, gdzie to robiłeś? Ja też ze śląskiego.

#17 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2010 - 22:26

nie zwiekszył dawke paliwa bo teraz mniej pali[0,2 zamiast 0,9].


a powiedz mi co to jest ta wartość 0,2 a sądząc z posta przedtem miałeś 0,9 tyle pokazywało na wyświetlaczu spalanie na jałowym myślę i teraz masz 0,2 i jest git..tak mam rozumieć... jeśli tak to masz zwiększona dawkę...ale coś nie bardzo bym wierzył twojemu mid podłącz kompa i podaj wartości te będą prawdziwe...

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 listopada 2010 - 00:15

nie zwiekszył dawke paliwa bo teraz mniej pali[0,2 zamiast 0,9]...a cały ten zabieg zrobiono w specjalistycznym serwisie Boscha,ustawiona na komputerze,,itp.itp..


to że jest 0.2 to nic nie znaczy bo wystarczy że zmienisz dawkę na nastawniku i będziesz miał 0.9

#19 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 listopada 2010 - 10:05

sneck ...u ADAMCZKA w DABROWCE WIELKIEJ,kolo PIEKAR SL.... tam jest serwis Boscha

a powiedz mi co to jest ta wartość 0,2 a sądząc z posta przedtem miałeś 0,9 tyle pokazywało na wyświetlaczu spalanie na jałowym myślę i teraz masz 0,2 i jest git..tak mam rozumieć... jeśli tak to masz zwiększona dawkę...ale coś nie bardzo bym wierzył twojemu mid podłącz kompa i podaj wartości te będą prawdziwe...


kolego 0,2 to spalanie na postoju 0,2 l.godz...a regulacja przeprowadzona w serwisie Boscha,specjalizujacego sie w tego typu sprawach
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#20 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2010 - 12:07

kolego 0,2 to spalanie na postoju 0,2 l.godz...a regulacja przeprowadzona w serwisie Boscha,specjalizujacego sie w tego typu sprawach


czyli zwiększyłeś dawke paliwa