

Problem z 2.5td przy odpalaniu
#1
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 11:35
#2
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 12:34
Witam. Posiadam Omegę B 2.5 TD 130 KM. Silnik jest oryginalny, nic nie było w nim zmieniane w celu poprawiana osiągów. Problem jest taki: gdy w baku jest mniej niz 20 litrów paliwa silnik ciężko odpala... za 2 lub 3 razem niezaleznie czy jest ciepły czy zimny. A gdy paliwa jest więcej niż 20 litrów odpala normalnie ale też nie do końca. Na zimno i jak jest ciepły odpala bez problemu lecz gdy po zgaszeniu silnika samochód trochę postoi i jest na tyle ciepły że swiece żarowe nie grzeją to też nie chce odpalić i najczęsciej załapuje za 2 lub 3 razem. Nie mam pojecia co mu jest. wszystkie świece żarowe miał wymieniane w ostatnią zimę (padły 4 na 6).
:szukaj2: temat walkowany setki razy
#3
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 13:08
#4
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 14:05
#5
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 15:20
#6
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 16:00
#7
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 08:24
#8
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 21:22
#9
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 08:57
#10
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 22:25
Dzieki... ale tak sie zastanawiam... Czytałem posty i tam ktos pisał że ponizej 15 litrów nie chce zapalać i że to jest pompa lub zapalił i zaraz gasł... mi zgasł po odpaleniu góra 2 razy... A jak jest z odpalaniem z pełnym bakiem, na średnio ciepłym silniku?? to też pompa?? Nie chce palić tylko jak jest troche ciepły... na zimno i po rozgrzaniu pali bez problemu... Co to może być?? Ciągle szukam na forum ale na razie nic nie znalazłem. Omesie mam krótko i nie jestem zorientowany jak z nimi jest... to mój pierwszy diesel...
Pierwsze to na 100% pompka w zbiorniku, a drugie to kończy Ci się pompa przy silniku, zdejmij przewód z czujnika temperatury pod kolektorem ssącym spowoduje to załączanie się świec za każdym razem jak wtedy odpali to znak że pompa się kończy, wtedy na dość długo pomaga takie cudeńko z allegro. Jak dobrze poszukasz wszystko jest w dziale diesla.
Widzę że jesteś tu krótko jak będziesz miał problem ze znalezieniem napisz podeślę ci linka.
#11
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 09:50
#12
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 12:21
I jeszcze jedno: po wymianie uszczelek w pompie wtryskowej i pompie w baku..i jej regulacji , spalanie przy wolnych obrotach spadło z 0,9-1,1 na 0,2...to o czyms swiadczy ,co?a to fakt...
Stanowczo za małe norma to 0.9, ale najlepiej ustawić na kompa.
#13
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 13:44
#14
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 16:22
ale fakt pozostaje faktem : silniczek zapala i pracuje jak nowy...a wszyscy pisza o wymianie pompy wtryskowej,a tu sie okazuje ,ze nie potrzeba..
zwiększyłeś dawke paliwa więc odpala lepiej, ale zobaczymy jak długo, teoretycznie powinien ci więcej palić
#15
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 20:06
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 22:26
nie zwiekszył dawke paliwa bo teraz mniej pali[0,2 zamiast 0,9].
a powiedz mi co to jest ta wartość 0,2 a sądząc z posta przedtem miałeś 0,9 tyle pokazywało na wyświetlaczu spalanie na jałowym myślę i teraz masz 0,2 i jest git..tak mam rozumieć... jeśli tak to masz zwiększona dawkę...ale coś nie bardzo bym wierzył twojemu mid podłącz kompa i podaj wartości te będą prawdziwe...
#18
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 00:15
nie zwiekszył dawke paliwa bo teraz mniej pali[0,2 zamiast 0,9]...a cały ten zabieg zrobiono w specjalistycznym serwisie Boscha,ustawiona na komputerze,,itp.itp..
to że jest 0.2 to nic nie znaczy bo wystarczy że zmienisz dawkę na nastawniku i będziesz miał 0.9
#19
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 10:05
a powiedz mi co to jest ta wartość 0,2 a sądząc z posta przedtem miałeś 0,9 tyle pokazywało na wyświetlaczu spalanie na jałowym myślę i teraz masz 0,2 i jest git..tak mam rozumieć... jeśli tak to masz zwiększona dawkę...ale coś nie bardzo bym wierzył twojemu mid podłącz kompa i podaj wartości te będą prawdziwe...
kolego 0,2 to spalanie na postoju 0,2 l.godz...a regulacja przeprowadzona w serwisie Boscha,specjalizujacego sie w tego typu sprawach
#20
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 12:07
kolego 0,2 to spalanie na postoju 0,2 l.godz...a regulacja przeprowadzona w serwisie Boscha,specjalizujacego sie w tego typu sprawach
czyli zwiększyłeś dawke paliwa