Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cichy wydech do 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 listopada 2010 - 22:57

Witam

Chcę zmienić tłumik końcowy na cichy. W tej chwili mam jakiś buczący wynalazek i strasznie mnie denerwuje.

Jaki wydech jest najbardziej cichy? Seria czy coś sprawuje się lepiej?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2010 - 08:40

Seria


TO chyba jeden z najcichszych

Możesz spróbować też inne zamienniki (poza tym najtańszym - firmy nie pamiętam) bo też są ok - delikatnie może w zakresie 1200-2000 są głośniejsze niż seria - ale naprawdę delikatnie



 


#3 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 listopada 2010 - 19:38

Wykryłem czemu wydech jest taki głośny. Zamiast katów i 1 tłumika środkowego są puste rury. Jak to wygłuszyć w rozsądnej cenie.

Kupno nowych katów zdecydowanie odpada. Da się osiągnąć bez katów wynik zbliżlony do serii?

Warto kupować używki z np anglików?

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 19:46

Kupno
nowych katów zdecydowanie odpada. Da się osiągnąć bez katów wynik
zbliżlony do serii?


nie ma katów będzie głośniej - jak chcesz cisze montuj katy

Warto kupować używki z np anglików?


daruj sobie



 


#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 20:13

katalizatory nie sa az tak drogie bosala kupisz od 200 do 300 zl za szt
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 20:19

bosala kupisz od 200 do 300 zl za szt


A jak wygląda z ich żywotnością i czy mają wpływ na osiągi pojazdu :)



 


#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2010 - 20:23

A czy na ich żywotność ma wpływ(właściwie brak) odkurzacza?

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 20:31

ja tych bosali sprzedalem kilkanascie, na forum pare sztuk tez poszlo , moze ktos napisze co i jak. Na miejscu mam kolesia z focusem (euro 3 , 2 sondy) i jest ok , jezdzi ponad 2 lata, emisja na badaniu ok, nic nie dzwoni. Chyba BogumilS (Gachu) miale w swojej Omedze wspawanego bosala i zachwalal
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 13:03

Ja kupowałem oryginalne, używane katalizatory u tłumikarza. Zapłaciłem 800 zł z montażem i dostałem gwarancję na rok. Też miałem jeden wycięty, a z drugiego była już grzechotka. Te uniwersalne, są ponoć głośniejsze i sypnęłyby się wcześniej niż oryginalne używki. Spróbuj zapytać w jakimś wyspecjalizowanym warsztacie, może będą mieli coś, na co dadzą gwarancję.
Poza tym masz gaz, więc metalowe się raz dwa wyjarają.

#10 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2010 - 21:19

Jak się sprawdzają tłumiki w obudowie katalizatora?

głośniej/ ciszej niż seria i czy to wpływa w jakiś sposób na silnik?

#11 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2010 - 00:36

Ciszej niż seria, a silnik będzie miał większą moc i będzie palił do max do 10 L/100 km...

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2010 - 10:19

Ciszej niż seria, a silnik będzie miał większą moc i będzie palił do max do 10 L/100 km...

:D Jeszcze ktoś w to uwierzy:D

#13 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2010 - 13:20

Ciszej niż seria, a silnik będzie miał większą moc i będzie palił do max do 10 L/100 km...


Nie bardzo czaję co chciałeś powiedzieć. Jak nie masz nic do powiedzenia na temat z posta to pamiętaj że milczenie jest złotem. Poczekajmy na kogoś kto to sprawdzał na swoim samochodzie a nie zna z legend.

#14 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2010 - 14:48

A może on chciał dać do zrozumienia, że już było o tym wiele napisane i nie ma sensu więcej pisać?

Temat rzeka, większość pisze, że jest głośniej niektórzy, że dużo głośniej, są jakieś tłumiki co są rzekomo prawie albo tak ciche jak katalizator, rura jest dużo głośniejsza a niektórzy nie czują różnicy(pewnie ci co mieli zniszczony katalizator z którego obudowa została).

#15 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2010 - 15:27

Wg mnie temat nie był na tyle wałkowany żeby było jasno wiadomo jakie są efekty. Ci co nie mają zwykle piszą że będzie dużo głośniej a na takiej opinii mi zależy.

Dziś byłem u speca od tłumików i ocenił że 3 lity to muszą hałasować i ciszej nie będzie ( nie mam katów i 1 tłumika środkowego), ja po prostu nie wierzę w takie historie opowiadane żeby się ktoś odwalił. Straszne mnie zaskoczył, zażyczył sobie 200 zł za wspawanie tłumików zamiast katów. Wg mnie rozbój w biały dzień.

Ile może kosztować wspawanie tłumika/kata?

#16 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2010 - 20:12

Hmm jeden tłumik jakieś 70 PLN razy 2 szt daje nam 140 PLN, czyli za wspawanie krzyczy sobie ledwie 60 PLN

Temat już był tyle wałkowany że mała bania

Ja mam katy i wszystkie tłumiki i jest naprawdę przyjemnie i cicho

Jechałem autem które ma tłumiki zamiast katów i jest głośniej, ale nie bez przesady - nie mniej, ja bym raczej wstawiał katy bo mi się ta cisza podobie.

Ile może kosztować wspawanie tłumika/kata?

robota + tłumik czy sam tłumik??



 


#17 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2010 - 20:17

200 za samo wspawanie bez częsci

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2010 - 20:24

jesli chodzi o wydech to niestety zmieniajac cokolwiek na inny niz oryginal bedzie glosniej. po wycieciu katow - bedzie brzydkie pierdzenie. po wymianie srodowych na zamienniki dzwiek bedzie glosniejszy bardzej basujacy. tlumiki zamiast srodkowych beda glosniejsze. zeby miec naprawde cichy wydech to niestety - oryginalne katy + oryginalne srodki + oryginal koncowy.




 


#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2010 - 20:35

200 za samo wspawanie bez częsci


normalnie gdzieś w granicach 120 - 150 PLN powinno się zamknąć - ale to zależy od gościa jaki Ci to zrobi



 


#20 OFFLINE   Notils

Notils
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2010 - 21:19

Ja mam zamiast katów tłumiki przelotowe RM01 Motors i jest głośno. Planuje wstawić oryginalne katy używane.