

Omega Bfl Irmscher - Adam10
#1361
OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 20:53
#1362
OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 22:58
Ale wrzucę mały kamyczek do ogródka - przy tym zaangażowaniu prac nad autem, dałbym całą zawiechę do piaskowania i malował, a potem jakaś powłoka zabezpieczająca. Nie musi być kolorowo, ale żeby ruda nie wyglądała

Poza tym jest pięknie

#1363
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 00:02
Tutaj sie z Toba nie zgodze. Auta typu mercedes czy bmw maja z tylu tarczobebny. Powod ze z tylu jest mniejszy hamulec jest prosty. Tyl jest mniej dociazony podczas hamowania i zbyt duze hamulce beda powodowaly blokowanie sie kol przedwczesnie podczas gdy przednie maja jeszcze zapas.tak.... wynika to z tego, że mają hamulec ręczny na klockach, a nie w tarczobębnie jak omega. Takie rozwiązanie hamulca ręcznego powoduje, że zacisk musi być jednotłoczkowy i pływający, bo w takie zaciski tłoczek jest wkręcany
Inne "super auta" jak np. lamborghini mają dwa zaciski z tyłuJeden malutki do ręcznego i jeden np 4 tłoczkowy do hamulca roboczego
![]()
Tarczobęben w omedze pozwala zastosować z tyłu zaciski z większą ilością tloczkĂłw co powoduje bardziej rĂłwnomierne dociskanie klockĂłw oraz całą ich powierzchnią
#1364
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 09:15
Tutaj sie z Toba nie zgodze. Auta typu mercedes czy bmw maja z tylu tarczobebny. Powod ze z tylu jest mniejszy hamulec jest prosty. Tyl jest mniej dociazony podczas hamowania i zbyt duze hamulce beda powodowaly blokowanie sie kol przedwczesnie podczas gdy przednie maja jeszcze zapas.
Nie, tutaj to ja się z Tobą nie zgodzę. To co piszesz było już omawiane w tym temacie. Tłoki w pompie nie są ze sobą połączone mechanicznie, tylko hydraulicznie!!
Przypatrz się które auta mają z tyłu jednotłoczkowe pływające zaciski


Poza tym nie widzę sensu robienia downgrade z tyłu i przechodzenia z dwutłoczkowych zacisków na jednotłoczkowe
Ponad pół roku spędziłem na przekopywaniu wymiarów i parametrów tylnych tarcz z różnych aut, żeby coś dopasować i mam przekopane chyba wszystkie tarcze z BMW, Mercedesa, Audi, VW, Subaru, Mitsubishi, ......

#1365
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 18:52
Akurat nie mowilem tutaj o Twoim zestawie bo jak najbardziej u Ciebie to ma sens ze wzgledu na rozmiar przednich tarcz hamulcowych. W przypadku aut z mniejszymi tarczami przednimi nie moze byc duza tarcza tylna. Poza tym pompa hamulcowa ma dwie "sekcje" ale kola hamuja po przekatnej. Jedna sekcja odpowiada za lewy przod i prawy tyl a druga analogicznie. W omedze do chyba rm97 byla pompa podzielona na przod i tyl.Nie, tutaj to ja się z Tobą nie zgodzę. To co piszesz było już omawiane w tym temacie. Tłoki w pompie nie są ze sobą połączone mechanicznie, tylko hydraulicznie!!
Przypatrz się ktĂłre auta mają z tyłu jednotłoczkowe pływające zaciskiNawet jak Mercedes np stara S-Klasa ma hamulec ręczny na tarczobębnie to ma najczęściej dwu-, a nie jdenotłoczkowe zaciski
Poza tym ilość tłoczkĂłw w zacisku powoduje tylko lepsze (rĂłwnomierne i nie odkształcające się pod wpływem temp) dociskanie klocka do tarczy. Skuteczność hamowania bardziej zwiększa rozmiar tarczy, bo lepiej odprowadza temp
Poza tym nie widzę sensu robienia downgrade z tyłu i przechodzenia z dwutłoczkowych zaciskĂłw na jednotłoczkowe
Ponad pĂłł roku spędziłem na przekopywaniu wymiarĂłw i parametrĂłw tylnych tarcz z rĂłżnych aut, żeby coś dopasować i mam przekopane chyba wszystkie tarcze z BMW, Mercedesa, Audi, VW, Subaru, Mitsubishi, ......
Nie, tutaj to ja się z Tobą nie zgodzę. To co piszesz było już omawiane w tym temacie. Tłoki w pompie nie są ze sobą połączone mechanicznie, tylko hydraulicznie
Czyli chcesz mi powiedziec, ze jezeli mam tarcze z przodu 323mm i wloze na tyl 330mm to wszytko bedzie ok?? Nie bede podczas hamowania czul sie jak bym zaciagal reczny??
To po co w starszych autak korektor sily hamowania??
Przypatrz się które auta mają z tyłu jednotłoczkowe pływające zaciski Nawet jak Mercedes np stara S-Klasa ma hamulec ręczny na tarczobębnie to ma najczęściej dwu-, a nie jdenotłoczkowe zacisk
Bmw e46, e90, e38, e60, mercedes w210, w211, i wiele innych. Nawet m3 e46 ma z tytlu jednotloczkowe hamulce pomimo tarczobebnow.
Skuteczność hamowania bardziej zwiększa rozmiar tarczy, bo lepiej odprowadza temp
Zgadza sie :tak:
#1366
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 18:54
Czyli chcesz mi powiedziec, ze jezeli mam tarcze z przodu 323mm i wloze na tyl 330mm to wszytko bedzie ok Nie bede podczas hamowania czul sie jak bym zaciagal reczny
To po co w starszych autak korekcja sily hamowania
nie, nie... źle się zrozumieliśmy

Tutaj bardzo ładnie wszystko napisałeś:
Akurat nie mowilem tutaj o Twoim zestawie bo jak najbardziej u Ciebie to ma sens ze wzgledu na rozmiar przednich tarcz hamulcowych. W przypadku aut z mniejszymi tarczami przednimi nie moze byc duza tarcza tylna. Poza tym pompa hamulcowa ma dwie "sekcje" ale kola hamuja po przekatnej. Jedna sekcja odpowiada za lewy przod i prawy tyl a druga analogicznie. W omedze do chyba rm97 byla pompa podzielona na przod i tyl.
Ale wrzucę mały kamyczek do ogródka - przy tym zaangażowaniu prac nad autem, dałbym całą zawiechę do piaskowania i malował, a potem jakaś powłoka zabezpieczająca. Nie musi być kolorowo, ale żeby ruda nie wyglądała
Muszę się z Tobą zgodzić :yes:
#1367
OFFLINE
#1368
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 21:58
Ale co do samej skuteczności.. czy te hamulce z tyłu nie będą za mocne?
Nie obawiasz się blokowania kół na śliskiej nawierzchni?
ABS, ABSem... nie zawsze jest złotym środkiem w poślizgu...
Ok, auta sportowe mają 4 tłoczki z tyłu... ale te auta mają rozkład masy 50% na 50%, silnik z tyłu lub w środku... środek ciężkości jest bardzo dokładnie obliczony...
Nie znam dokładnego rozkładu masy Omegi... ale silnik jest dość wysunięty do przodu więc obstawiam jakieś 54%-46%...
a te kilka % może mieć bardzo duże znaczenie...
Jeżdżąc Omegą odnoszę wrażenie, że czuć "lekkość" nacisku na tył w porównaniu do przodu..
Ale to tylko takie moje małe rozmyślania


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#1369
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 22:02
a przy jakim trunkuAle to tylko takie moje małe rozmyślania

#1370
OFFLINE
#1371
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 22:33

W tej chwili przód jest zdecydowanie przewymiarowany względem tyłu i tył wyraźnie nie nadąża za przodem. Myślę, że dokładnie przemyślałem to wszystko zanim się zabrałem za robienie tego. Mam wszystko policzone.... powierzchnie tłoczków, jak się zmieni skok pedału hamulca itd itp
Po zrobieniu tyłu nie spodziewam się takiej poprawy skuteczności hamowania jak dał mi przód, ale chcę aby układ hamulcowy w tym aucie tworzył jedność. Obecnie mam precyzje hamowania jakiej nie doświadczyłem jeszcze w żadnym aucie którym jeździłem, ale nie zmienia to faktu że chciałbym dokończyć dzieło

czy te hamulce z tyłu nie będą za mocne?
Nie obawiasz się blokowania kół na śliskiej nawierzchni?
nie.... a to z powodów o których pisałem już wcześniej :yes:
#1372
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 22:46
Ale co do samej skuteczności.. czy te hamulce z tyłu nie będą za mocne?
Nie obawiasz się blokowania kół na śliskiej nawierzchni?
Tutaj raczej to nie grozi ze wzgledu na zestaw zamontowany z przodu. Jak by mial cos mniejszego na przodzie to bym sie zgodzil z tym twierdzeniem

Wlasciwie to na obecnym setupie moze auto A10 nadmiernie nurkowac do przodu bo tyl nie wyrabia.
Czy tak nie jest Adam??
#1373
OFFLINE
Napisany 30 maja 2015 - 22:46
a przy jakim trunku
??
beer

Benuś, wszystko jest policzone
W tej chwili przód jest zdecydowanie przewymiarowany względem tyłu i tył wyraźnie nie nadąża za przodem. Myślę, że dokładnie przemyślałem to wszystko zanim się zabrałem za robienie tego. Mam wszystko policzone.... powierzchnie tłoczków, jak się zmieni skok pedału hamulca itd itp
Po zrobieniu tyłu nie spodziewam się takiej poprawy skuteczności hamowania jak dał mi przód, ale chcę aby układ hamulcowy w tym aucie tworzył jedność. Obecnie mam precyzje hamowania jakiej nie doświadczyłem jeszcze w żadnym aucie którym jeździłem, ale nie zmienia to faktu że chciałbym dokończyć dzieło
nie.... a to z powodów o których pisałem już wcześniej :yes:
:ok:
jak byś jakiejś śrubki nie mógł dokręcić... dzwoń... przyjedziemy pomożemy


Jeszcze nie zrobił nie przetestował już macie sapy
FO! skóra wężą

nie napisałem... nigdzie nic takiego :oonie:
Zastanawiam się tylko jak się auto zachowa przy depnięcie hebla w podłogę przy takim setupie...
To, że inżynierowie Opla się nie popisali z heblami w Omedze to nie znaczy, że Adamowi nie pójdzie lepiej


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#1374
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 17:00
i tak jako woofery wpadły Hertz DV, a tweetery Ht 25 (czyli takie jak są w zestawie HSK). Zwrotnice też zastosowane od zestawu HSK i teraz trzeba to spokojnie wygrzać, podłączyć drugi wzmacniacz i wziąć się za zabudowę

a tak udało mnie się wpasować tweetery w miejsce popielniczek


#1375
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 17:24
#1376
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 20:02
Małe oderwanie się od hamulców..... Jako, że tylne seryjne głośniki się poddały i w obu pozrywały się membrany na czym cierpiało moje ucho, to wziąłem się za zamontowanie nowych Hertz, które leżały od początku roku na półce.
i tak jako woofery wpadły Hertz DV, a tweetery Ht 25 (czyli takie jak są w zestawie HSK). Zwrotnice też zastosowane od zestawu HSK i teraz trzeba to spokojnie wygrzać, podłączyć drugi wzmacniacz i wziąć się za zabudowę
a tak udało mnie się wpasować tweetery w miejsce popielniczek
Masz tam aktywkę??
bo te tweety dość ostre są


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#1377
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 20:17
#1378
OFFLINE
#1379
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 20:27
nie w popielniczce tylko w miejscu gdzie jest głośnik (mam tam wyprofilowane kółeczko i zatrzaski pod tweeter)ori w popielniczce :hmmm:
#1380
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 23:01
Masz tam aktywkę
bo te tweety dość ostre są
wiem, że ostre.... są pasywnie, ale zwrotnice regulowane od zestawu HSK i tweety ściszone ile się da. Powinno być ok


a co do tweeterów w tylnych drzwiach to w bfl z bosse one były tylko z przodu czy tył też miał bo ostatnio zdzierałem boczki z tylnych drzwi i maskownice głośników miały przygotowane miejsca pod nie, ale kabli i samych tweeterów nie było także teraz mam dylemat czy dodałeś je dodatkowo czy zastąpiłeś oryginalne?
jedne omegi miały tam tweetery, a inne nie. Nie wiem od czego to zależało, bo nawet z BOSE nie było tam tweeterów

powiedz mi jest odczuwalna roznica?
na pewno będzie bo w tylnych ori głośnikach pozrywały się membrany


o całości będę mógł się wypowiedzieć jak to wystroje

a jak chcesz poczuć różnicę na ori głośnikach to wygłusz porządnie drzwi i zobaczysz jak fajnie potrafi seria zagrać
