

Klimatyzacja zimą.
#41
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 12:59
Teraz przy -11 kompresor się nie załącza a obroty na jałowym są na poziomie 650-700?
Spojrzałem pod maskę i kompresor nie chodzi.
Dlaczego tak się dzieje?
#42
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 19:18
#43
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 20:01
Podłączę się do tematu. Ostatnio zaobserwowałem coś dziwnego. Otóż normalnie latem obroty silnika na biegu jałowym przy włączonej klimie miałem na poziomie 650-700, bez klimy ok 500.
Teraz przy -11 kompresor się nie załącza a obroty na jałowym są na poziomie 650-700?
Spojrzałem pod maskę i kompresor nie chodzi.
Dlaczego tak się dzieje?
kompresor się nie włącza automatycznie jak czujnik pokazuje temperature poniżej bodajże -5
#44
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 20:17
kompresor się nie włącza automatycznie jak czujnik pokazuje temperature poniżej bodajże -5
Moze zle sie wyrazilem. To oczywiste ze kompresor sie nie zalaczy przy takiej temperaturze. Chozilo mi o to ze teraz bez sprezarki silnik na jalowym ma takie obroty jak wczesniej z wlaczanym kompresorem. Latem gdy wylaczalem kompresor obroty spadaly do ok 500. Teraz czyli bez kompresora sa na poziomie ok 650-700 (latem mial takie z wlaczona sprezarka). To mnie zaciekawilo.
#45
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 20:26
#46
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 20:36
A teraz bez kompresora (bo za zimno) trzyma ok 650-700
#47
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:09
Po włączeniu kompresora zawsze wzrastały właśnie do ok 700 (na podstawie obrotomierza) Gdy wciskałem ECO, czyli wyłączałem sprężarkę to obroty spadały do ok 500 na obotomierzu.
A teraz bez kompresora (bo za zimno) trzyma ok 650-700
W sumie to u mnie nie ma roznicy w obrotach po wlaczeniu kompresora i bez :hmmm: Wlasnie sprawdzilem wiec wiem co mowie

#48
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:14
Może mieć z tymi obrotami coś wspólnego to że auto było u elektryka miał słabe ładowanie wcześniej, teraz ładowanie jest ok.
Pytam z ciekawości bo nie znam się na tym

#49
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:19
A jakie masz obroty na jałowym na obrotomierzu?
Może mieć z tymi obrotami coś wspólnego to że auto było u elektryka miał słabe ładowanie wcześniej, teraz ładowanie jest ok.
Pytam z ciekawości bo nie znam się na tym
Za pol godzinki wysle Ci filmik to zobaczysz jak sie u mnie zachowuje. A jak miales u siebie przed naprawa slabego ladowania??
#50
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:25
Za pol godzinki wysle Ci filmik to zobaczysz jak sie u mnie zachowuje. A jak miales u siebie przed naprawa slabego ladowania??
Chodzi o obroty czy jakie ładowanie?
Przed wizytą u elektryka obroty tak jak opisywałem ok 700 z sprężarką i ok 500 bez sprężarki.
Teraz jest ok 700 bez sprężarki bo u mnie -10 stopni, więc sprawdzić jakie obroty z kompresorem nie mam jak, bo nie załączy.
#51
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:28
Chodzi o obroty czy jakie ładowanie?
Przed wizytą u elektryka obroty tak jak opisywałem ok 700 z sprężarką i ok 500 bez sprężarki.
Teraz jest ok 700 bez sprężarki bo u mnie -10 stopni, więc sprawdzić jakie obroty z kompresorem nie mam jak, bo nie załączy.
A silnik jest rozgrzany?? Bo w sumie pamietam ze w mojej bylej 2.5V6 przy takim mrozie obroty mialem okolo 600 chyba :hmmm:
#52
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:30
Teraz jest ok 700 bez sprężarki
Moze lewe powietrze gdziez zaciaga.A jakie masz chwilowe spalanie??
#53
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 21:53
#54
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 10:39
Potwierdzam, u mnie też tak jest. Natomiast dziś rano było -4 i klima ruszyła. Natomiast obroty nie rosną, zwiększa się jedynie wartość spalania chwilowego z 1,0 na 1,3-1,4 l/godz na wolnych obrotach.kompresor się nie włącza automatycznie jak czujnik pokazuje temperature poniżej bodajże -5
#55
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 10:41
500 za mało
600 ma być zawsze
700 za dużo
Jak masz zauważalnie ponad kreskę to masz za duże. Spalanie chwilowe też masz za duże. Jedynie skrzynia to odczuje:P Potem będzie... ślizga mi się skrzynia.
Zobacz komputerem jakie masz obroty.
Ale, żeby nie było na forum to wszystko jest, poczytać

#56
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 11:45
Ale kolega ma automat, a przy automacie chyba jest większe niz w manualu?Spalanie chwilowe też masz za duże. Jedynie skrzynia to odczuje:P Potem będzie... ślizga mi się skrzynia.
#57
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 13:43
Tylko że obroty trzyma ponad kreską ( 600 obr) czyli na oko 750. Spalanie chwilowe jeszcze dokładnie sprawdzę.
Jak zmniejszyć obroty silnika jakim programem?
#58
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 14:16
Ale kolega ma automat, a przy automacie chyba jest większe niz w manualu?
A niby dlaczego?
#59
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2012 - 21:27
#60
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2012 - 23:07
Bo opory od ASB na biegu jałowym są większe niż w manualu, stąd wydaje mi się, że musi być większe. Zwłaszcza, że nawet włączenie świateł skutkuje wzrostem spalania chwilowego o 0,1 l/godzA niby dlaczego?