Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak mało paliwa to nie odpala.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 19:16

Problem jest tego typu.
Jak w zbiorniku zostaje mniej jak 1/3 paliwa,to na moment złapie i zgaśnie.I już później nie odpali.
Odpali dopiero na zaciąg.I później już pali normalnie.Nawet jak zapali się rezerwa.
Bo może być tego przyczyną.

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 października 2010 - 19:20

Mysle ze masz gdzies nieszczelnosc bo niec innego mi do glowy nie przychodzi bo w DTI chyba nie ma pompki w baku.

#3 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 19:26

DTI chyba nie ma pompki w baku.

Tego to Ja nie wiem(nie sprawdziłem)

Mysle ze masz gdzies nieszczelnosc

A jak w warunkach domowych to sprawdzic.

#4 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 października 2010 - 20:33

W 2.2DTI nie ma pompki w zbiorniku, kiedyś u kumpla w Vectrze był ten sam problem i okazało się że paliwo w zbiorniku nie napływało do wiadra w które jest wsadzany smok.

#5 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 20:38

W 2.2DTI nie ma pompki w zbiorniku, kiedyś u kumpla w Vectrze był ten sam problem i okazało się że paliwo w zbiorniku nie napływało do wiadra w które jest wsadzany smok.


I co zrobiliscie,a jak to sprawdzic czy napływa paliwo do tego wiadra.

#6 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 października 2010 - 20:43

Otworzyłem zbiornik od góry i przy próbie odessania paliwa rurką ze zbiornika wyssało się tylko paliwo z wiaderka i nie chciało napływać jak już było około 20l więc zrobiłem na samym dole wiaderka małą dziurkę około 5mm i jeździ do dziś.

ps. sprawdź jeszcze smok i wszystkie przewody paliwowe wewnątrz zbiornika bo problem na pewno jest w zbiorniku

#7 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 20:57

Z tego co się orientuje to w Omedze zbiornik jest pod bagażnikiem i chyba nie ma możliwości do niego dostać.

#8 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 października 2010 - 21:07

Z tego co się orientuje to w Omedze zbiornik jest pod bagażnikiem i chyba nie ma możliwości do niego dostać.


w bagażniku pod tapicerką masz taką okrągłą klapkę na 4 śrubki chyba i to odkręcasz a potem ukażą ci się przewody paliwowe i trzeba jeszcze odkręcić taką dużą nakrętkę i już jesteś w zbiorniku.

#9 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 21:31

w bagażniku pod tapicerką masz taką okrągłą klapkę na 4 śrubki chyba i to odkręcasz a potem ukażą ci się przewody paliwowe i trzeba jeszcze odkręcić taką dużą nakrętkę i już jesteś w zbiorniku.


W kombi jest tak samo.

A zapomnialem napisać, że przy tej samej ilości paliwa.A nawet na rezerwie.Jak tył jest wyżej niż przód,to nie ma problemu z odpaleniem

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 października 2010 - 21:39

mialem podobnie, czarny scenariusz - nieszczelnosc na pompie... ale jesli z powiedzmy 1/2 baku przy parkowaniu maską wyżej, auto po nocy zapali normalnie - to zapowietrzanie bym wykluczyl. jesli problem z odpalaniem pojawia sie gdy parkujesz na rowni lub maską wyzej - to ewidentnie zapowietrzanie. Przyczyn moze byc wiele - od błahostek (przewody przelewowe, obudowa filtra palwa, szybkozlaczki w niej) do mniej przyjemnych - pompa VP44 (koszt ok 1400)...

#11 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 05:06

mialem podobnie, czarny scenariusz - nieszczelnosc na pompie... ale jesli z powiedzmy 1/2 baku przy parkowaniu maską wyżej, auto po nocy zapali normalnie - to zapowietrzanie bym wykluczyl. jesli problem z odpalaniem pojawia sie gdy parkujesz na rowni lub maską wyzej - to ewidentnie zapowietrzanie. Przyczyn moze byc wiele - od błahostek (przewody przelewowe, obudowa filtra palwa, szybkozlaczki w niej) do mniej przyjemnych - pompa VP44 (koszt ok 1400)...


A jak się pociągnie w takiej sytuacji to odpali dosłownie na 5-metrach.
A co z zaworkami zwrotnymi.
I jak sprawdzic szczelność układu paliwowego.

#12 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 20 października 2010 - 16:59

siema ja tez tak miałem ze jak było mało gnojuwy to ciezko paliłaa ale wyjełem cały koszyk z pompka na zewnatrz wyczysciłem przedmuchalem sprezonym powietrzem ten koszyk co jest w nim pompka. według mnie wiercenie dziur daje chwilowy efekt dlatego ze pompka paliwa musi byc cały czas w paliwie zeby miec smarowanie i byc chłodzona przyczyna moze lezec w zaworku w tym koszyku,gdy paliwa jest mało to "ucieka" z tego pojemnika i trzeba długo krecic zeby zaciagnełą paliwo.

#13 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 października 2010 - 18:46

kolego, zobacz o jakim silniku piszą i nie zaśmiecaj...
DTI rządzi się swoimi prawami....
Kolego GADTI - poszperaj po forum, temat rzeka i nie chce sie trzydziesty raz to samo pisac. "zapowietrzanie"

#14 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 20:03

Kolego GADTI - poszperaj po forum, temat rzeka i nie chce sie trzydziesty raz to samo pisac. "zapowietrzanie"



Pisze z niemiec,z telefonu.
W mobilnej wersji forum,nie ma szukajki
Jak by ktoś podesłał linki do tematów,to będę wdzięczny.

#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 października 2010 - 21:27

jak przy parkowaniu maską w dół nie ma problemów z odpalaniem a na plaskim i z maską w górę są, to wskazuje na zapowietrzanie sie ukladu paliwowego. palifko wtedy ucieka z "obiegu" do baku i pompa ma tylko to co w sobie. Mozesz kręcić i kręcic a nie odpalisz /czasem jednak sie uda... ale to zarzynanie pompy/.
powodem są jakiekolwiek nieszczelnosci na przewodach paliwowych na drodze bak-filtr-pompa-wtryskiwacze-przewody przelewowe /gumowe wężyki fi3.2mm/-trojniki plastikowe, które je łączą-pompa i powrot do baku.
moze lapac powietrze na peknietej/zle dokreconej pokrywie filtra paliwa, na oringach od przewodow paliwowych, ktore wchodzą w pokrywę filtra paliwa, moze byc sparciały przewod przelewowy albo pekniety trojnik plastikowy, moze byc juz nieszczelna pompa /ja tak mialem/.
I tak jak piszesz, hol i po paru metrach rowno pracuje.
przypomnij sobie czy trudnosci z odpalaniem nie zaczely sie z jakąś wizyta w warsztacie, wymianą czegos.
PS. nie daj sie namowic na zaworki zwrotne - dziala przez chwile, nie usuwa problemu ale pozniej trzeba sporo dac przy wymianie przewodow paliwowych na orginalne /mozna uzywki/ a i tak po jakims czasie zaworek zacznie puszczac.../tez go mialem zanim wyp...łem/

#16 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 21:47

Dzięki kolego,za opis.
W weekend zacznę działać i w miare pracy napisze o postępach

#17 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 17:30

Grzesiu, wg nie mogą być dwie przyczyny:
1. przewody przelewowe + trójniki
2. przewody w baku.
Stawiam na pkt. 2, bo gdyby 1, to zapowietrzałby się niezależnie od ilości paliwa w baku. Może przewód paliwowy w baku jest nieszczelny (dziurawy) na pewnej wysokości i poniżej poziomu paliwa łapie powietrze i się zapowietrza. To, że po odpaleniu chodzi równo, to oznacza, że masz pompę wtryskową w dobrym stanie, bo pomimo nieszczelności ciągnie paliwo. Jak z osiągami?

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 października 2010 - 17:18

Grzesiu, wg nie mogą być dwie przyczyny:
1. przewody przelewowe + trójniki
2. przewody w baku.
Stawiam na pkt. 2, bo gdyby 1, to zapowietrzałby się niezależnie od ilości paliwa w baku. Może przewód paliwowy w baku jest nieszczelny (dziurawy) na pewnej wysokości i poniżej poziomu paliwa łapie powietrze i się zapowietrza.


Nie do konca sie zgodze. jak bedzie uszkodzony trojnik to i tak przy sporej ilosci paliwa i masce w dół - odpaliłby,
przewody paliwowe podejrzewałbym w na ostatnim miejscu...

#19 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2010 - 07:55

Pany,a mam pytanko.
Jest może do kupieni jakiś płyn,co po wlaniu do paliwa,pokaże gdzie są wycieki (ewentualne).
A jak nie ma czegoś takiego,to w jaki najprostszy sposób sprawdzić szczelność układu paliwowego.


ps.czy w Moim przypadku,świece żarowe mają coś do złego odpalania,przy małej ilości paliwa.







 


#20 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 października 2010 - 09:30

pic w tym ze tu nie bedzie widac wycieków. Wyciek byłby gdyby w ukladzie paliwowym panowalo nadcisnienie - np. gdybys mial pompkę w baku /a w naszych dti jej nie ma/. VP44 sama zasysa ze zbiornika ON i jak bedzie nieszczelnosc, to bedzie zasysala powietrze, ewentualnie po zgaszeniu auta, powietrze wejdzie w układ a palifko cofnie sie do baku dwoma drogami. Żadnego wycieku nie zobaczysz. Jedyny jak mozesz wiedziec to w okolicy wyjscia z pompy przewodów wysokiego cisnienia /metalowe na wtryskiwacze/....