

Jak mało paliwa to nie odpala.
#1
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 19:16
Jak w zbiorniku zostaje mniej jak 1/3 paliwa,to na moment złapie i zgaśnie.I już później nie odpali.
Odpali dopiero na zaciąg.I później już pali normalnie.Nawet jak zapali się rezerwa.
Bo może być tego przyczyną.
#2
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 19:20
#3
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 19:26
Tego to Ja nie wiem(nie sprawdziłem)DTI chyba nie ma pompki w baku.
A jak w warunkach domowych to sprawdzic.Mysle ze masz gdzies nieszczelnosc
#4
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 20:33
#5
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 20:38
W 2.2DTI nie ma pompki w zbiorniku, kiedyś u kumpla w Vectrze był ten sam problem i okazało się że paliwo w zbiorniku nie napływało do wiadra w które jest wsadzany smok.
I co zrobiliscie,a jak to sprawdzic czy napływa paliwo do tego wiadra.
#6
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 20:43
ps. sprawdź jeszcze smok i wszystkie przewody paliwowe wewnątrz zbiornika bo problem na pewno jest w zbiorniku
#7
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 20:57
#8
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 21:07
Z tego co się orientuje to w Omedze zbiornik jest pod bagażnikiem i chyba nie ma możliwości do niego dostać.
w bagażniku pod tapicerką masz taką okrągłą klapkę na 4 śrubki chyba i to odkręcasz a potem ukażą ci się przewody paliwowe i trzeba jeszcze odkręcić taką dużą nakrętkę i już jesteś w zbiorniku.
#9
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 21:31
w bagażniku pod tapicerką masz taką okrągłą klapkę na 4 śrubki chyba i to odkręcasz a potem ukażą ci się przewody paliwowe i trzeba jeszcze odkręcić taką dużą nakrętkę i już jesteś w zbiorniku.
W kombi jest tak samo.
A zapomnialem napisać, że przy tej samej ilości paliwa.A nawet na rezerwie.Jak tył jest wyżej niż przód,to nie ma problemu z odpaleniem
#10
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 21:39
#11
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 05:06
mialem podobnie, czarny scenariusz - nieszczelnosc na pompie... ale jesli z powiedzmy 1/2 baku przy parkowaniu maską wyżej, auto po nocy zapali normalnie - to zapowietrzanie bym wykluczyl. jesli problem z odpalaniem pojawia sie gdy parkujesz na rowni lub maską wyzej - to ewidentnie zapowietrzanie. Przyczyn moze byc wiele - od błahostek (przewody przelewowe, obudowa filtra palwa, szybkozlaczki w niej) do mniej przyjemnych - pompa VP44 (koszt ok 1400)...
A jak się pociągnie w takiej sytuacji to odpali dosłownie na 5-metrach.
A co z zaworkami zwrotnymi.
I jak sprawdzic szczelność układu paliwowego.
#12
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 16:59
#13
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 18:46
DTI rządzi się swoimi prawami....
Kolego GADTI - poszperaj po forum, temat rzeka i nie chce sie trzydziesty raz to samo pisac. "zapowietrzanie"
#14
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 20:03
Kolego GADTI - poszperaj po forum, temat rzeka i nie chce sie trzydziesty raz to samo pisac. "zapowietrzanie"
Pisze z niemiec,z telefonu.
W mobilnej wersji forum,nie ma szukajki
Jak by ktoś podesłał linki do tematów,to będę wdzięczny.
#15
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 21:27
powodem są jakiekolwiek nieszczelnosci na przewodach paliwowych na drodze bak-filtr-pompa-wtryskiwacze-przewody przelewowe /gumowe wężyki fi3.2mm/-trojniki plastikowe, które je łączą-pompa i powrot do baku.
moze lapac powietrze na peknietej/zle dokreconej pokrywie filtra paliwa, na oringach od przewodow paliwowych, ktore wchodzą w pokrywę filtra paliwa, moze byc sparciały przewod przelewowy albo pekniety trojnik plastikowy, moze byc juz nieszczelna pompa /ja tak mialem/.
I tak jak piszesz, hol i po paru metrach rowno pracuje.
przypomnij sobie czy trudnosci z odpalaniem nie zaczely sie z jakąś wizyta w warsztacie, wymianą czegos.
PS. nie daj sie namowic na zaworki zwrotne - dziala przez chwile, nie usuwa problemu ale pozniej trzeba sporo dac przy wymianie przewodow paliwowych na orginalne /mozna uzywki/ a i tak po jakims czasie zaworek zacznie puszczac.../tez go mialem zanim wyp...łem/
#16
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 21:47
W weekend zacznę działać i w miare pracy napisze o postępach
#17
OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 17:30
1. przewody przelewowe + trójniki
2. przewody w baku.
Stawiam na pkt. 2, bo gdyby 1, to zapowietrzałby się niezależnie od ilości paliwa w baku. Może przewód paliwowy w baku jest nieszczelny (dziurawy) na pewnej wysokości i poniżej poziomu paliwa łapie powietrze i się zapowietrza. To, że po odpaleniu chodzi równo, to oznacza, że masz pompę wtryskową w dobrym stanie, bo pomimo nieszczelności ciągnie paliwo. Jak z osiągami?
#18
OFFLINE
Napisany 23 października 2010 - 17:18
Grzesiu, wg nie mogą być dwie przyczyny:
1. przewody przelewowe + trójniki
2. przewody w baku.
Stawiam na pkt. 2, bo gdyby 1, to zapowietrzałby się niezależnie od ilości paliwa w baku. Może przewód paliwowy w baku jest nieszczelny (dziurawy) na pewnej wysokości i poniżej poziomu paliwa łapie powietrze i się zapowietrza.
Nie do konca sie zgodze. jak bedzie uszkodzony trojnik to i tak przy sporej ilosci paliwa i masce w dół - odpaliłby,
przewody paliwowe podejrzewałbym w na ostatnim miejscu...
#19
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 07:55
Jest może do kupieni jakiś płyn,co po wlaniu do paliwa,pokaże gdzie są wycieki (ewentualne).
A jak nie ma czegoś takiego,to w jaki najprostszy sposób sprawdzić szczelność układu paliwowego.
ps.czy w Moim przypadku,świece żarowe mają coś do złego odpalania,przy małej ilości paliwa.
#20
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 09:30