Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zapala i gaśnie na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomacha

tomacha
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-08-2010
  • Skąd: Mława

Napisany 18 października 2010 - 10:58

Witam
Mam problem ze swoją omegą. Jak w temacie na zimnym silniku ( tem. otoczenia około 0 wczesniej nie było tego problemu) auto zapala pięknie ale to upływie kilkunastu sekund gaśnie. Do ponownego uruchomienia potrzebuje 5 minut krecenia rozrusznikiem i ponownie kilkanaście sekund pracuje. I tak do skutku. Dziś rano zaczeła pracować dopiero do 20 minutach walki. Prosze o pomoc. Forum śledziłem ale nic takiego nie spotkałem. Dodam 2,5 td

#2 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2010 - 12:03

bledy sa jakies? mi to wyglada na zapowietrzanie sie ukladu paliwowego

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2010 - 12:25

dokładnie gdzieś się powietrze dostaje i stąd ten problem

#4 OFFLINE   tomacha

tomacha
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-08-2010
  • Skąd: Mława

Napisany 18 października 2010 - 12:39

dodam że ostatnio zmieniałem filtr paliwa. A znacie jakiś domowy sposób na odpowietrzenie układu to spróbuje. Na ciepłym silniku zapala bez problemu

#5 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2010 - 13:24

te silniki sie same odpowietrzaja, po to miedzy innymi jest pompka w zbiorniku. Mozna takze popuscic srobke nad filtrem paliwa

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 października 2010 - 14:52

dodam że ostatnio zmieniałem filtr paliwa. A znacie jakiś domowy sposób na odpowietrzenie układu to spróbuje. Na ciepłym silniku zapala bez problemu


a to czasem nie stało się zaraz po zmianie filtra paliwa?? a powiedz jak zapali to chodzi równo czy telepie silnikiem..

#7 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 18 października 2010 - 14:53

A może właśnie pompka w zbiorniku padła ????

#8 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 października 2010 - 17:01

A czy czasami filtr paliwa jest dobry, bo już nie jeden z nas miał problem po wymianie filtra paliwa i z tego co wiem są jakieś trefne filtry na rynku do omegi z tym silnikiem bo znajomy w sklepie mi mówił że były wypuszczone podobno za niskie i rurki wewnątrz opierają się na dole i nie ma przepływu paliwa, oraz że nie można go dobrze dokręcić.

#9 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 19:41

a jestes tego pewny ze ci w czasie montazu uszczelka zewnetrzna na filtrze nie uciekla albo ze sie nie podwinela co powoduje zapowietrzanie i gasniecie

kolejna sprawa sprawdz obowiazkowo czy pompka w baku bangla bo dlugie krecenie by na to wskazywalo

zeby sprawdzic pompke w baku wystarczy odkreci srubjke 10 nad filtrem i wlaczyc zaplon jak ropa nie poleci to nie pompuje

#10 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 18 października 2010 - 20:13

ja bez pompki 2 lata odpalam i jest ok(w baku nie mniej niż 20 l trzeba pilnować).nawet jak filtr paliwa wymieniam,nic go nie zalewam ropą.odpali,zgaśnie,chwile rozrusznik i chodzi dalej.tak więc pompka elektryczna w baku nie ma większego wpływu na Twoje objawy-chociaż ,jak miałeś nieszczelność to wtedy ją niwelowała.

#11 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2010 - 20:16

ja bez pompki 2 lata odpalam i jest ok(w baku nie mniej niż 20 l trzeba pilnować).nawet jak filtr paliwa wymieniam,nic go nie zalewam ropą.odpali,zgaśnie,chwile rozrusznik i chodzi dalej.tak więc pompka elektryczna w baku nie ma większego wpływu na Twoje objawy-chociaż ,jak miałeś nieszczelność to wtedy ją niwelowała.


ale w sumie kolega nie napisał ile ma w kotle paliwa.... Ja tam bym mimo wszystko pompke wykluczyl(ale warto sprawdzic) mi sie wydaje ze sie po prostu zapowietrza

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 października 2010 - 20:17

uszkodzona pompka jednak dość mocno przeszkadza w odpalaniu zwłaszcza jak dostaje się jeszcze gdzieś powietrze. Jak już oma zapali warto też popuścić rurki od wtrysków i zobaczyć czy nie będzie powietrze sadziło

#13 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 18 października 2010 - 20:22

jak już zapali,to pompa się sama odpowietrzy(ła)

#14 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 października 2010 - 20:46

Ostatnio miałem taki motyw z odpalanie po zmianie filtra paliwa na filtr firmy KNECHT.
Dwa dni walki założyłem z powrotem stary i zero problemów. Na wymianie się znam i nigdy z tym problemów nie miałem aż do tego nieszczęsnego wynalazku.
A objawy były takie same jak w temacie.
Albo paliła i po chwili gasła albo kręciłem i po dłuższym okresie łapała.

#15 OFFLINE   tomacha

tomacha
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-08-2010
  • Skąd: Mława

Napisany 19 października 2010 - 06:04

w kotle jest ponad 40 litrów ropy z orlenu. Wczorej sprawdziłem przewody paliwowe wydają się w porządku (wszędzie sucho). A co do pompy znajdującej się w zbiorniku po włączeniu zapłonu głucha cisza:o , odkręcałem srube znajdującą się nad filtrem (10) po ropie nawet śladu. Więc naprawę zacznę od zakupu pompy mam nadzieje że to pomoze. Dziś rano omcia zapaliła jak zawsze, pracowało około 2 minut z czego po minucie obroty coraz wolniejsze i praca silnika coraz bardziej nie równa aż w końcu:szpital:

#16 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 października 2010 - 10:15

w kotle jest ponad 40 litrów ropy z orlenu. Wczorej sprawdziłem przewody paliwowe wydają się w porządku (wszędzie sucho). A co do pompy znajdującej się w zbiorniku po włączeniu zapłonu głucha cisza:o , odkręcałem srube znajdującą się nad filtrem (10) po ropie nawet śladu. Więc naprawę zacznę od zakupu pompy mam nadzieje że to pomoze. Dziś rano omcia zapaliła jak zawsze, pracowało około 2 minut z czego po minucie obroty coraz wolniejsze i praca silnika coraz bardziej nie równa aż w końcu:szpital:


a może załóż stary filtr i zobaczysz jakie będą objawy

#17 OFFLINE   tomacha

tomacha
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-08-2010
  • Skąd: Mława

Napisany 19 października 2010 - 11:47

Niestety już go nie mam.:( pobawie się z popmką jutronapisze co i jak.

#18 OFFLINE   tomacha

tomacha
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-08-2010
  • Skąd: Mława

Napisany 21 października 2010 - 06:03

Witam ponownie. Sprawdziłem pompe jest ok. Okazało się że opaska uciskowa za wężu paliwowym (tuż przy samej pompie) jest strasznie luzna i delikatnie sączyła sie ropa. Opaskie załozyłem nową i jest wszystko OK. Dziś zapaliła i nie zgasła:D. Wielkie dzięki za wszystkie sugestie. A jeszcze jedno pytanie czy pompa paliwowa załańcza się przy cipłym silniku?? Bo u mnie to chyba nie. Jak auto zimnie to słychać pracę pompy a jak ciepłe to nie

#19 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 10:17

pracuje przez czas grzania świec +cały czas po odpaleniu silnika(info z alternatora dalej ją uruchamia)

#20 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 11:08

Witam ponownie. Sprawdziłem pompe jest ok. Okazało się że opaska uciskowa za wężu paliwowym (tuż przy samej pompie) jest strasznie luzna i delikatnie sączyła sie ropa. Opaskie załozyłem nową i jest wszystko OK. Dziś zapaliła i nie zgasła:D. Wielkie dzięki za wszystkie sugestie. A jeszcze jedno pytanie czy pompa paliwowa załańcza się przy cipłym silniku?? Bo u mnie to chyba nie. Jak auto zimnie to słychać pracę pompy a jak ciepłe to nie


pompka w 2.5 td nie pracuje caly czas po odpaleniu pompa wtryskowa zaciaga paliwo sama
w 2.5 dti podobno tak, ale tam jest jeszcze dodatkowa pompa wysokiego cisnienia