

zapala i gaśnie na zimnym silniku
#1
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 10:58
Mam problem ze swoją omegą. Jak w temacie na zimnym silniku ( tem. otoczenia około 0 wczesniej nie było tego problemu) auto zapala pięknie ale to upływie kilkunastu sekund gaśnie. Do ponownego uruchomienia potrzebuje 5 minut krecenia rozrusznikiem i ponownie kilkanaście sekund pracuje. I tak do skutku. Dziś rano zaczeła pracować dopiero do 20 minutach walki. Prosze o pomoc. Forum śledziłem ale nic takiego nie spotkałem. Dodam 2,5 td
#2
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 12:03
#3
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 12:25
#4
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 12:39
#5
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 13:24
#6
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 14:52
dodam że ostatnio zmieniałem filtr paliwa. A znacie jakiś domowy sposób na odpowietrzenie układu to spróbuje. Na ciepłym silniku zapala bez problemu
a to czasem nie stało się zaraz po zmianie filtra paliwa?? a powiedz jak zapali to chodzi równo czy telepie silnikiem..
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 17:01
#9
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 19:41
kolejna sprawa sprawdz obowiazkowo czy pompka w baku bangla bo dlugie krecenie by na to wskazywalo
zeby sprawdzic pompke w baku wystarczy odkreci srubjke 10 nad filtrem i wlaczyc zaplon jak ropa nie poleci to nie pompuje
#10
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 20:13
#11
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 20:16
ja bez pompki 2 lata odpalam i jest ok(w baku nie mniej niż 20 l trzeba pilnować).nawet jak filtr paliwa wymieniam,nic go nie zalewam ropą.odpali,zgaśnie,chwile rozrusznik i chodzi dalej.tak więc pompka elektryczna w baku nie ma większego wpływu na Twoje objawy-chociaż ,jak miałeś nieszczelność to wtedy ją niwelowała.
ale w sumie kolega nie napisał ile ma w kotle paliwa.... Ja tam bym mimo wszystko pompke wykluczyl(ale warto sprawdzic) mi sie wydaje ze sie po prostu zapowietrza
#12
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 20:17
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 20:46
Dwa dni walki założyłem z powrotem stary i zero problemów. Na wymianie się znam i nigdy z tym problemów nie miałem aż do tego nieszczęsnego wynalazku.
A objawy były takie same jak w temacie.
Albo paliła i po chwili gasła albo kręciłem i po dłuższym okresie łapała.
#15
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 06:04
#16
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 10:15
w kotle jest ponad 40 litrów ropy z orlenu. Wczorej sprawdziłem przewody paliwowe wydają się w porządku (wszędzie sucho). A co do pompy znajdującej się w zbiorniku po włączeniu zapłonu głucha cisza:o , odkręcałem srube znajdującą się nad filtrem (10) po ropie nawet śladu. Więc naprawę zacznę od zakupu pompy mam nadzieje że to pomoze. Dziś rano omcia zapaliła jak zawsze, pracowało około 2 minut z czego po minucie obroty coraz wolniejsze i praca silnika coraz bardziej nie równa aż w końcu:szpital:
a może załóż stary filtr i zobaczysz jakie będą objawy
#17
OFFLINE
Napisany 19 października 2010 - 11:47

#18
OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 06:03
#19
OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 10:17
#20
OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 11:08
Witam ponownie. Sprawdziłem pompe jest ok. Okazało się że opaska uciskowa za wężu paliwowym (tuż przy samej pompie) jest strasznie luzna i delikatnie sączyła sie ropa. Opaskie załozyłem nową i jest wszystko OK. Dziś zapaliła i nie zgasła:D. Wielkie dzięki za wszystkie sugestie. A jeszcze jedno pytanie czy pompa paliwowa załańcza się przy cipłym silniku?? Bo u mnie to chyba nie. Jak auto zimnie to słychać pracę pompy a jak ciepłe to nie
pompka w 2.5 td nie pracuje caly czas po odpaleniu pompa wtryskowa zaciaga paliwo sama
w 2.5 dti podobno tak, ale tam jest jeszcze dodatkowa pompa wysokiego cisnienia