

Hałasujący napinacz rozrządu? 3.0 V6
#1
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 09:32
Gdy odpalałem silnik po nocnym postoju zaczynało coś "wyć/świstać" gdzieś w okolicach lewych wałków rozrządu.. Aby wykluczyć łożysko alternatora itp. zdjąłem pasek wieloklinowy ale świst był nadal...
Po rozgrzaniu się silnika wszystko ucicha..
Następnie wziąłem się za sprawdzenie rozrządu.. Wszystko wyglądało ok na pasku nawet napisy jeszcze były a hałas wydobywał się tak jakby z napinacza (u góry silnika bardziej po lewej stronie) Pomyślałem że poprzedni właściciel wymienił pasek a rolek i napinacza nie.. więc kupiłem cały komplet rozrządu.. Wymieniłem i... nadal to samo.
Brat pracuje w intercarsie i powiedział że jest dużo zwrotów na te napinacze, że łożyska w nich są za mało nasmarowane i hałasują. Postanowiłem nasmarować owe łożysko i wszystkie łożyska w rolkach poprzez wstrzyknięcie strzykawką smaru.. Wszystko przebiegło zgodnie z planem ale po odpaleniu nadal tak samo hałasuje..
Już mi ręce opadają, co to może być? Łożysko na wałku rozrządu? Jak silnik ostygnie to nagram filmik z tym hałasem.
Pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 10:35
#3
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 14:53
w zasadzie nie powinno się zakładać ponownie zdjętego wcześniej paska. Poza tym sam pasek też może być źródłem hałasu
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 19:57
#6
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 20:25
Ustaw dokładnie rolki pośrednie któraś morze być żle ustawiona i wtedy pasek będzie jęczał jak zimny bo nie pasuje dokładnie w zęby kół rozrządu.Przerabiałem to kilka razy jak ktoś nie kuma że te rolki też muszą być odpowiednio ustawione to właśnie taki efekt jest.W auto data 3.24 cda3 jest dokładnie opisane jak powinny być ustawione te rolki.
moglbys skopiowac z tej autodaty i wkleic tu co i jak? Bo to duzo zajmuje a mam neta mobilnego ;/
Albo opisac chociaz jak ustawic te rolki bo rzeczywiscie moglem je zle ustawic..
#7
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 20:41
- mialem narzekania na rozrzady do valek gdzie pasek byl conti (do momentu wytarcia sie napisow na pasku , rano z rozrzadu wydobywaly sie dziwne dziwieki wiec byc moze napisy kleily sie do rolki)
- po tej akcji wskoczylem na rozrzady SKF dostarczane razem z paskiem problemow praktycznie zero
- "praktycznie zero" oznacza ze sa: mialem w sumie 3 reklamcje (wszystkie oddalone) raz z powodu zlego dobrania rozrzadu do silnika a dwa razy z powodu zlego montazu (zly moment dokrecania srub).
Przypominam ze jest 3 typy rozrzadu w Valkach i choc rolki maja w dwoch pierwszych zestawach te same wymiary to maja inne numery kat co oznacza ze cos w nich zmieniono - moze lozysko. Dlatego teraz zadam numeru silnika zczytanego z silnika a nie z papieru bo juz nie raz sie okazalo ze numer z papieru to jedno a na silniku to drugie. Rozrzady do valek regularnie kupuje u mnie trzech mechanikow (kazdy z innego miejsca w kraju , nie znaja sie ze soba ) i nie ma u nich zadnych narzekan i zawsze jak zamawiaja podaja numer silnika i zero problemow (jeden to moj meches , wiele valek robil z rozrzadem i ok.
Wiec jesli rolki sa SKF (takie szly w oryg) pasek SKF/INA/RUVILLE (czyli bosch) lub Gates lub Dayco to nie ma zadnych problemow
Na forum bylo kilka watkow dotyczacych rozrzadow w Valkach ja w tej sprawie kontakotwalem sie z SKF Polska, rozmawialme z ludzmi pracujacymi w dziale reklamcji, czytalem posty dotyczace tego tematu i wniosek jest jeden - PROBLEM LEZY PO STRONIE WADLIWEGO MONTAZU LUB AWARII INNEJ CZESCI NA NAPEDZIE PASKA (na forum ktos po wymianie walkow mial problem z rozrzadem....). Fakt ze pierwsze rozrzady do 95r nie byly zywotne ale problem tkwil w przedwczesnym zerwaniu a nie glosnej pracy po wymianie
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 20:59
jedna rolke ta na dole mam SKF
a napinacz i gorna rolke 4max
Jesli napisy na pasku sie wytra to bd ok? Jesli oczywiscie to bylaby jego wina..
#9
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 21:34
moglbys skopiowac z tej autodaty i wkleic tu co i jak? Bo to duzo zajmuje a mam neta mobilnego ;/
Albo opisac chociaz jak ustawic te rolki bo rzeczywiscie moglem je zle ustawic..
Skopiować i wkleić hmmmmm może i tak ale ja z kompem zostałem na poziomie podstawówki i nie za bardzo ogarniam to.A z Kczech-em zgadzam się w stu procentach tylko jak napisy się zetrą to i zęby na pasku się dotrą,napisz skąd dokładnie jesteś często śmigam po mazowieckim to jak będę w pobliżu to mogę zajechać z kompem i pokazać,ewentualnie podaj adres to wydrukuję i wyślę pocztą.
#10
OFFLINE
Napisany 17 października 2010 - 23:26
moglbys skopiowac z tej autodaty i wkleic tu co i jak? Bo to duzo zajmuje a mam neta mobilnego ;/
Albo opisac chociaz jak ustawic te rolki bo rzeczywiscie moglem je zle ustawic..
prosze. zaznaczylem ci na czarwono w jakich mniej wiecej powinny byc pozycjach rolki
dolna pomiedzy 12-1
gorna na jest zazwyczaj na 9 ale czasami moze byc pomiedzy 9 a 8
Edit: zwroc uwage na ustawienie napnacza i pamietaj o zresetowaniu go po wlasciwym ustawiemiu rolek

Uploaded with ImageShack.us
#11
OFFLINE
Napisany 18 października 2010 - 07:26

zuza411 - jestem z Sikorza (15km od Płocka)
#12
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 16:19
#13
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 18:13
u mnie też jest podobny problem lecz po rozgrzaniu się silnika
na zimnym cisza pasek conti reszta SKF a od wymiany zrobiłem jakieś 15tys i nic nie ucichło
U mnie pisk wydobywa się z okolic rolki napinającej.
Raczej nie wytrzymam długo, bo nie mogę spokojnie spać.
Nie wiem czy w sobotę nie rozbiorę sobie osłony rozrządu, żeby zobaczyć co się dzieje.
#14
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 18:22
#15
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 19:50
#16
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 19:58
u mnie nie jest to pisk a raczej wrażenie obcierania i dlatego też zdemontowałem osłonę rozrządu i ku mojemu ździwieniu ten dźwięk ustał ale na osłonie nie było żadnego śladu obcierania też słyszałem opinię właśnie na temat pasków conti które to mogą wydawać takie dźwięki po nagrzaniu się silnika
a podkladek pod kola rozrzadu nikt nie pomylil ?
#17
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 20:01
dobrze że mechanik kumaty był

#18
OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 20:13
#19
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 21:14
#20
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 00:58
Pozdro!