Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hałasujący napinacz rozrządu? 3.0 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   charzun

charzun
  • 76 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Płock

Napisany 17 października 2010 - 09:32

Witam!
Gdy odpalałem silnik po nocnym postoju zaczynało coś "wyć/świstać" gdzieś w okolicach lewych wałków rozrządu.. Aby wykluczyć łożysko alternatora itp. zdjąłem pasek wieloklinowy ale świst był nadal...
Po rozgrzaniu się silnika wszystko ucicha..
Następnie wziąłem się za sprawdzenie rozrządu.. Wszystko wyglądało ok na pasku nawet napisy jeszcze były a hałas wydobywał się tak jakby z napinacza (u góry silnika bardziej po lewej stronie) Pomyślałem że poprzedni właściciel wymienił pasek a rolek i napinacza nie.. więc kupiłem cały komplet rozrządu.. Wymieniłem i... nadal to samo.
Brat pracuje w intercarsie i powiedział że jest dużo zwrotów na te napinacze, że łożyska w nich są za mało nasmarowane i hałasują. Postanowiłem nasmarować owe łożysko i wszystkie łożyska w rolkach poprzez wstrzyknięcie strzykawką smaru.. Wszystko przebiegło zgodnie z planem ale po odpaleniu nadal tak samo hałasuje..
Już mi ręce opadają, co to może być? Łożysko na wałku rozrządu? Jak silnik ostygnie to nagram filmik z tym hałasem.
Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 października 2010 - 10:35

J też mam ten problem. Po wymianie rozrządu słychać z rolki napinającej dźwięk, jakby piszczenie / "miałczenie". Raz jest raz go nie ma. poczekam jeszcze z tydzień i jak całkowicie nie ustanie to będę wymieniał.

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2010 - 14:53

charzun - wymień pasek
w zasadzie nie powinno się zakładać ponownie zdjętego wcześniej paska. Poza tym sam pasek też może być źródłem hałasu

#4 OFFLINE   charzun

charzun
  • 76 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Płock

Napisany 17 października 2010 - 15:05

kupiłem cały komplet rozrządu..


Pasek tez ;)

#5 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2010 - 19:57

Ustaw dokładnie rolki pośrednie któraś morze być żle ustawiona i wtedy pasek będzie jęczał jak zimny bo nie pasuje dokładnie w zęby kół rozrządu.Przerabiałem to kilka razy jak ktoś nie kuma że te rolki też muszą być odpowiednio ustawione to właśnie taki efekt jest.W auto data 3.24 cda3 jest dokładnie opisane jak powinny być ustawione te rolki.

#6 OFFLINE   charzun

charzun
  • 76 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Płock

Napisany 17 października 2010 - 20:25

Ustaw dokładnie rolki pośrednie któraś morze być żle ustawiona i wtedy pasek będzie jęczał jak zimny bo nie pasuje dokładnie w zęby kół rozrządu.Przerabiałem to kilka razy jak ktoś nie kuma że te rolki też muszą być odpowiednio ustawione to właśnie taki efekt jest.W auto data 3.24 cda3 jest dokładnie opisane jak powinny być ustawione te rolki.


moglbys skopiowac z tej autodaty i wkleic tu co i jak? Bo to duzo zajmuje a mam neta mobilnego ;/
Albo opisac chociaz jak ustawic te rolki bo rzeczywiscie moglem je zle ustawic..

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2010 - 20:41

poniewaz duzo sprzedjae rozrzadow m.in. do Valek pozwole sobie podzielic sie moimi doswiadczeniami
- mialem narzekania na rozrzady do valek gdzie pasek byl conti (do momentu wytarcia sie napisow na pasku , rano z rozrzadu wydobywaly sie dziwne dziwieki wiec byc moze napisy kleily sie do rolki)
- po tej akcji wskoczylem na rozrzady SKF dostarczane razem z paskiem problemow praktycznie zero
- "praktycznie zero" oznacza ze sa: mialem w sumie 3 reklamcje (wszystkie oddalone) raz z powodu zlego dobrania rozrzadu do silnika a dwa razy z powodu zlego montazu (zly moment dokrecania srub).

Przypominam ze jest 3 typy rozrzadu w Valkach i choc rolki maja w dwoch pierwszych zestawach te same wymiary to maja inne numery kat co oznacza ze cos w nich zmieniono - moze lozysko. Dlatego teraz zadam numeru silnika zczytanego z silnika a nie z papieru bo juz nie raz sie okazalo ze numer z papieru to jedno a na silniku to drugie. Rozrzady do valek regularnie kupuje u mnie trzech mechanikow (kazdy z innego miejsca w kraju , nie znaja sie ze soba ) i nie ma u nich zadnych narzekan i zawsze jak zamawiaja podaja numer silnika i zero problemow (jeden to moj meches , wiele valek robil z rozrzadem i ok.

Wiec jesli rolki sa SKF (takie szly w oryg) pasek SKF/INA/RUVILLE (czyli bosch) lub Gates lub Dayco to nie ma zadnych problemow

Na forum bylo kilka watkow dotyczacych rozrzadow w Valkach ja w tej sprawie kontakotwalem sie z SKF Polska, rozmawialme z ludzmi pracujacymi w dziale reklamcji, czytalem posty dotyczace tego tematu i wniosek jest jeden - PROBLEM LEZY PO STRONIE WADLIWEGO MONTAZU LUB AWARII INNEJ CZESCI NA NAPEDZIE PASKA (na forum ktos po wymianie walkow mial problem z rozrzadem....). Fakt ze pierwsze rozrzady do 95r nie byly zywotne ale problem tkwil w przedwczesnym zerwaniu a nie glosnej pracy po wymianie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   charzun

charzun
  • 76 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Płock

Napisany 17 października 2010 - 20:59

Pasek mam continental i moze to od niego..
jedna rolke ta na dole mam SKF
a napinacz i gorna rolke 4max
Jesli napisy na pasku sie wytra to bd ok? Jesli oczywiscie to bylaby jego wina..

#9 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2010 - 21:34

moglbys skopiowac z tej autodaty i wkleic tu co i jak? Bo to duzo zajmuje a mam neta mobilnego ;/
Albo opisac chociaz jak ustawic te rolki bo rzeczywiscie moglem je zle ustawic..


Skopiować i wkleić hmmmmm może i tak ale ja z kompem zostałem na poziomie podstawówki i nie za bardzo ogarniam to.A z Kczech-em zgadzam się w stu procentach tylko jak napisy się zetrą to i zęby na pasku się dotrą,napisz skąd dokładnie jesteś często śmigam po mazowieckim to jak będę w pobliżu to mogę zajechać z kompem i pokazać,ewentualnie podaj adres to wydrukuję i wyślę pocztą.

#10 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 17 października 2010 - 23:26

moglbys skopiowac z tej autodaty i wkleic tu co i jak? Bo to duzo zajmuje a mam neta mobilnego ;/
Albo opisac chociaz jak ustawic te rolki bo rzeczywiscie moglem je zle ustawic..


prosze. zaznaczylem ci na czarwono w jakich mniej wiecej powinny byc pozycjach rolki

dolna pomiedzy 12-1
gorna na jest zazwyczaj na 9 ale czasami moze byc pomiedzy 9 a 8


Edit: zwroc uwage na ustawienie napnacza i pamietaj o zresetowaniu go po wlasciwym ustawiemiu rolek
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#11 OFFLINE   charzun

charzun
  • 76 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Płock

Napisany 18 października 2010 - 07:26

Ok wielkie dzięki. Bede dzialal :)
zuza411 - jestem z Sikorza (15km od Płocka)

#12 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 października 2010 - 16:19

u mnie też jest podobny problem lecz po rozgrzaniu się silnika na zimnym cisza pasek conti reszta SKF a od wymiany zrobiłem jakieś 15tys i nic nie ucichło

#13 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2010 - 18:13

u mnie też jest podobny problem lecz po rozgrzaniu się silnika
na zimnym cisza pasek conti reszta SKF a od wymiany zrobiłem jakieś 15tys i nic nie ucichło


U mnie pisk wydobywa się z okolic rolki napinającej.
Raczej nie wytrzymam długo, bo nie mogę spokojnie spać.
Nie wiem czy w sobotę nie rozbiorę sobie osłony rozrządu, żeby zobaczyć co się dzieje.

#14 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 października 2010 - 18:22

u mnie nie jest to pisk a raczej wrażenie obcierania i dlatego też zdemontowałem osłonę rozrządu i ku mojemu ździwieniu ten dźwięk ustał ale na osłonie nie było żadnego śladu obcierania też słyszałem opinię właśnie na temat pasków conti które to mogą wydawać takie dźwięki po nagrzaniu się silnika

#15 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2010 - 19:50

Nikt nie mówił że omega to proste auto. Dobrze że mam garaż i mogę pozwolić sobie na własnoręczny demontaż.

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 października 2010 - 19:58

u mnie nie jest to pisk a raczej wrażenie obcierania i dlatego też zdemontowałem osłonę rozrządu i ku mojemu ździwieniu ten dźwięk ustał ale na osłonie nie było żadnego śladu obcierania też słyszałem opinię właśnie na temat pasków conti które to mogą wydawać takie dźwięki po nagrzaniu się silnika


a podkladek pod kola rozrzadu nikt nie pomylil ?




 


#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 października 2010 - 20:01

a propo podkładek u mnie przy wymianie rozrzadu niby było wszystko wg,nr silnika kupowane , a trzeba było stare podkładki założyć
dobrze że mechanik kumaty był :)

#18 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2010 - 20:13

Ja oprócz analizy podkładek sprawdziłem współosiowość kół, bo okazało się że poprzedni mechanik z "Bosch Service" - Woźniak z Ostrowa Wlkp. dał 2 podkładki zamiast jednej i jedna rolka była wystawiona. Chodzi o rolkę prowadzącą (tą montowaną osobno). Jego wina polegała na tym, że zamówił zły komplet rolek i założył stare podkładki (niby dobrze), tylko że do owej rolki dodał podkładkę z opakowania (czyli założył 2 podkładki). Pasek lekko ścinało, ale na szczęście nic się nie stało.

#19 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 października 2010 - 21:14

Już wiem dlaczego mi rozrząd piszczał. Okazało się że rolka napinająca nie jest równoległa do pozostałych rolek, przez co pasek schodził w kierunku silnika i obcierał o rant rolki prowadzącej.

#20 OFFLINE   charzun

charzun
  • 76 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Płock

Napisany 25 października 2010 - 00:58

Ja niestety sie nie dowiedzaielm co z tym "piszczeniem" i juz sie pewnie nie dowiem.. Podczas jazdy walnelo cos w silniku.. niby chodzi ale strasznie cos wali na dole silnika.. (rozrzad caly, nie przestawiony) Pewnie panewka albo korbowod ;/
Pozdro!