Gasnie po zapaleniu na benzynie na gazie chodzi ok...
#1 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 23:48
Wc
czym moze byc problem czy to wina krokowego czy cos jeszcze mzoe byc.
A dodam ze po przejechani dopiero ok 12km silnik doszedl do temp 95C a ptem jak mykalem walem miedzeszynskim ok 140km/h to temp spadla do 90:/
#2 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2007 - 00:21
#3 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2007 - 00:22
P.S moglby ktos strzelic fotke gdzie jetse ten krokowiec bo ni cholery nie moge znalezc, i czy latwo sie to wyjmuje/wymienia???
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2007 - 06:55
Możesz przeczyścić krokowego - może coś pomoże.
Wydaje mi się żę to wina przewodów lub czujnika temperatury silnika - ale ECU tych błedów komp Ci nie pokaże.
Masz tutaj linka i jest tam opisane jak się do niego dostać - nie jest trudno.
http://forum.omegakl...p?p=54351#54351
#6 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2007 - 22:39
#7 OFFLINE
Napisany 21 maja 2007 - 15:01
Mialem podobne objawy do twoich i okazalo sie ze do wymiany czujnik polozenia walu i krokowiec do wyczyszczenia. Po tym zabiegu wszystko powrocilo do normy
Pytanko ten czujnik połozenia wału to od razu wyskoczył? Próbowałes na spinacz??
Mi wyszły takie błędy dziś:/w takiej kolejnosci wiecej ni bylo bo 3 x sie powrtarzała sie petla:
0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" łaczy sie z 0340
1690 - Lampka kontrolna układu na forum nic nie ma opisane co i jak z tym zrobic czy to sie po prostu info że sie swieci??
0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l ten od zawsze jest:/
0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu czujnik do wymiany na innym forum znalazłem
Błąd czujnika wałka rozrządu (0340) pojawia sie czasem z błędem (0335) co jest powodowane uderzeniami zwrotnymi silnika. W celu wyeliminowania należy wgrać nową kalibrację o numerze 56SB00.na czym polega takja kalibracja??
Czy ten czy ten będzie ok?
Sprzedawany jest on aktualnie również przez autoryzowane serwisy Opla jako zestaw naprawczy z wtyczką w komplecie, w zamian za czujnik starszego typu z inną wtyczką. W nielicznych przypadkach był on montowany fabrycznie przez producenta. Prosimy zatem przed dokonaniem zakupu tej części o sprawdzenie kształtu jego gniazda do wtyczki z instalacji samochodu (na innej naszej aukcji sprzedajemy również czujnik "starszego" typu), lub sprawdzenie numerów katalogowych zamieszczonych na nim.Jak to sprawdzic gdzie ten czujnik jest?
Ktos cos doradzi czy jechacc do ASO zeby tam dokladnie podłączyli bo podobno tam wszytko jest a przez spinacz pewne rzeczy nie wyjda:/
#8 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 10:49
to mój problem.. http://forum.omegakl...read.php?t=4467
zastanawiam sie czy pierw wlac xeramic i potem wymienić krokowy a potem czujnik walków rozrządu czy w jakiejs innej kolejnosci??
jakies propozycje?
1. Wymień krokowy - zobaczysz co się będzie działo.
2. Jeżeli masz błąd czujnika wałka rozrządu to sprawdz go multimetrem ( w tym temacie jest link do porady jak go wymienić, oraz na samym dole podane jest jak go pomieźyć)
3. Na razie więcej bym nie robił. Wymień krokowy, zmierz czujnik. Potem daj znać.
#9 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 12:29
2. a z tym czujnikiem to szcze wolałbym go od razu wymienic bo boje sie sam to rozkrecac wszytko nie mam doswiadczenia.
3. zobaczymy pierw po krokowym..
robiłeś to kiedys?? duzo czasy pytrzeba?2. Jeżeli masz błąd czujnika wałka rozrządu to sprawdz go multimetrem
a jak z tym czujnikiem jak sprawdzic ktory to do mojej omki
ten http://www.allegro.p..._8_2_0_16v.html
czy ten http://www.allegro.p...v_nowy_typ.html
#10 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 12:39
a jak z tym czujnikiem jak sprawdzic ktory to do mojej omki
ten http://www.allegro.p..._8_2_0_16v.html
czy ten http://www.allegro.p...v_nowy_typ.html
Jeżeli nie masz pewności, to odczytaj numery ze starego i wtedy dobierz z takim samym
#11 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 12:49
No wiem ale musze to rozkrecic i tu jest problem bo sie bo je cos niewyjdzie..robiłeś to kiedys?? duzo czasy pytrzeba?
#12 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 12:51
Cytat:
robiłeś to kiedys?? duzo czasy pytrzeba?
No wiem ale musze to rozkrecic i tu jest problem bo sie bo je cos niewyjdzie..
Nie bój ! Rozkręcaj, wyjmuj, spisz, zakładaj, zamawiaj, rozkręcaj, zakładaj, odpalaj, śmigaj :piwo:
Nie ma co się zepsuć
#13 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 12:56
ile w tym prawdy. bo tak to bym w ASO wymienił jak sie dowiem ile to bezie tam kosztowało.Ktos cos doradzi czy jechacc do ASO zeby tam dokladnie podłączyli bo podobno tam wszytko jest a przez spinacz pewne rzeczy nie wyjda:/
#14 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 13:01
Bo jak bym juz rozkęcił to bym wymienił...i sie zastanawiam czy nie podjechac do ASO zeby pod kompa jeszcze podłączyli bo
ile w tym prawdy. bo tak to bym w ASO wymienił jak sie dowiem ile to bezie tam kosztowało.Ktos cos doradzi czy jechacc do ASO zeby tam dokladnie podłączyli bo podobno tam wszytko jest a przez spinacz pewne rzeczy nie wyjda:/
W ASO za podpięcie pewnie ok 70zł, czujnik z 450zł wymiana 100zł - więc jak chcesz to jedź.
A pomiar czujnika nic nie kosztuje.
#15 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 14:39
A ile czsu cos takiego moze zabrac?
no fajnie ale jaki i co gdzie??Zanim przystąpimy do wymiany czujnika należy sprawdzić :
- fazy rozrządu i naprężenie paska zębatego,
- połączenie między wtykiem a ECU.
Fazy rozrządu tzn?
wtykiem (jakim) a ECU??
#16 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2007 - 12:49
P.S dzwoniłem do ASO i wg ich cennika to sama robocizna wymiamny czyjnik ato 160zl+120 podłączenie do kompa i wykasowanie błędów a czujnik kosztuje bagatela 470zl w ASO! Mnie to wyjdzie 130czujnik +-100robocizna wiec sie opyla:)
#17 OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2007 - 15:55
#18 OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2007 - 17:05
siemi1 mierzysz oporność.a jak napiecia zmierzyc to probowalem i cos mi nie wyszlo
Bierzesz go i po prostu mierzysz na wtyczkachczy przy zapalonym silniku czy wylaczonym i czy napiecia sie sprawdza na czujniku podpietym czy na wtyczce?
- między stykami "A" i "C" - 13,4 Om, - między stykami "A" i "B" - 0,6 Om, - między stykami "B" i "C" - 12,9 Om.
#19 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2007 - 16:00
> czujnik położenia wałka (130zl-rafaellin allegro+100zl za wtyczke bo nie mialem do nowego typu od typa z ASO),
> silnik krokowy nowy wymieniony (295zl-rafaellin allegro) okazalo sie że jednak stary dobry dobry F..K (wiec mam do sprzedania.)
> filtr paliwa Knecht KL 83 (33zl w Intercars),
> podpiol pod kompa pokasował błędy, wgrał od nowa soft.
Za robocizne zapłaciłem 150zl.
Teraz sprawa jest taka ze ok samochod ma kopa porownujac do tego co bylo wczesniej lepiej reaguje na gaz. Ale koles mi powiedział ze na gazie moze sie zapalic kontrolka silnika jesli zle wyregulowany bo: komp zczytuje warosci z paliwa jakie otrzymuje silnik i sonda sie niby tego uczy i wariuje wiec przestaje pracoiwac, jest sprawan ale jakos niby sie wyłącza, i że to jest wina gazownika jak żle wyreguluje jakos taki to ogolnie mialo sens. Jest jeszcze chyba taki problem że jakis lewe powietrze sie prawdopodobnie dostaje bo jak sie jedzie na luzie to obroty sa na 1500 i spadaja na 1000 poczym rosna i znow spadaja , ma to miejsce tylko podczas jazdy na luzie. jak samochod stoi w miejscu to obroty sa ok 600 wiec ok stoja stabilnie:P, druga przypadłość to ze czasmi jak ruszam i chce powoli ruszyc na niskich obrotach to jak dodaje gazu i puszczam sprzeglo to silnik zachowuje sie tak jak bym za niskie obroty dawał i opadaja obroty az do zera i gasnie. tez to podobnie przez to lewe powietrze, bede to diagnozował w przyszlkym tyg jak da rade. macie jakies sugestie czy to tak zeczywiście jest?Moze problem tkwi w czyms innym?
#20 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2007 - 16:29
Dobra wiec tak, byle w ASO u znajomego i wymienil mi:
> czujnik położenia wałka (130zl-rafaellin allegro+100zl za wtyczke bo nie mialem do nowego typu od typa z ASO),
> silnik krokowy nowy wymieniony (295zl-rafaellin allegro) okazalo sie że jednak stary dobry dobry F..K (wiec mam do sprzedania.)
> filtr paliwa Knecht KL 83 (33zl w Intercars),
> podpiol pod kompa pokasował błędy, wgrał od nowa soft.
Za robocizne zapłaciłem 150zl.
Teraz sprawa jest taka ze ok samochod ma kopa porownujac do tego co bylo wczesniej lepiej reaguje na gaz. Ale koles mi powiedział ze na gazie moze sie zapalic kontrolka silnika jesli zle wyregulowany bo: komp zczytuje warosci z paliwa jakie otrzymuje silnik i sonda sie niby tego uczy i wariuje wiec przestaje pracoiwac, jest sprawan ale jakos niby sie wyłącza, i że to jest wina gazownika jak żle wyreguluje jakos taki to ogolnie mialo sens. Jest jeszcze chyba taki problem że jakis lewe powietrze sie prawdopodobnie dostaje bo jak sie jedzie na luzie to obroty sa na 1500 i spadaja na 1000 poczym rosna i znow spadaja , ma to miejsce tylko podczas jazdy na luzie. jak samochod stoi w miejscu to obroty sa ok 600 wiec ok stoja stabilnie:P, druga przypadłość to ze czasmi jak ruszam i chce powoli ruszyc na niskich obrotach to jak dodaje gazu i puszczam sprzeglo to silnik zachowuje sie tak jak bym za niskie obroty dawał i opadaja obroty az do zera i gasnie. tez to podobnie przez to lewe powietrze, bede to diagnozował w przyszlkym tyg jak da rade. macie jakies sugestie czy to tak zeczywiście jest?Moze problem tkwi w czyms innym?
w x25xe jest mozliwosc skasowanie danych z sondy i nauczenia jej od nowa, w x20xev nie ma takiej mozliwosci przynajmniej w opelscanner