Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie tarcze na przod do omci b 2,5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
119 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2011 - 09:05

Ja tam o swoich Mikodach nic złego nie mogę powiedzieć. Mam założony komplet przód + tył. Przejechałem na nich na razie ok 10.000 i jak do tej pory problemów żadnych nie mam. W przeciwieństwie to poprzednich ATE i Brembo (zwykłe) które, pomimo odpowiedniego docierania, dość szybko się pogięły. Możliwe że trafiłem na jakieś felerne egzemplarze, tego nie wiem. Nie będę się wypowiadał jak te tarcze znoszą sportową jazdę albo ciężkie katowanie bo nie mam o tym pojęcia. Do normalnej jazdy według mnie się nadają a z klockami Raicam hamują znacznie lepiej niż zwykłe ATE.
[SIGPIC][/SIGPIC]

#102 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopada 2011 - 09:55

Jeśli porównasz do EBC TURBO GROVE to bardzo oszczęda decyzja.

ale zejdźmy na ziemię... Nikt kto normalnie użytkuje auto nie zakłada tych tarcz...


Do normalnej jazdy według mnie się nadają a z klockami Raicam hamują znacznie lepiej niż zwykłe ATE.
_____________

i z tym się zgodzę... na pewno poprawa jest przy hamowaniu z większych prędkości...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#103 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 listopada 2011 - 12:18

Wejdą, nawet znam jednego który takie ma ;)


Cyknij fotkę przy okazji;)

Ja też słyszałem o takim przypadku :p

A ja wole zobaczyć:p

A te mikody mają tyle zwolenników co przeciwników. Trzeba je chyba kupić i wyrobić własne zdanie.

#104 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2011 - 12:27

Cyknij fotkę przy okazji;)

Jakiś czas temu już cyknąłem ;)
Fotka 1
Fotka 2
Fotka 3
Fotka 4

A tutaj porównanie zacisku i seryjnej tarczy omegowej: foto

Więcej info o większych hamulcach znajdziesz tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=54679, w razie pytań wal na PW :)

#105 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2011 - 15:23

ale zejdźmy na ziemię... Nikt kto normalnie użytkuje auto nie zakłada tych tarcz...




Nie? Ciekawe znam co najmniej kilka osób, które jeżdżą normalnie i mają takie tarcze (bądź w podobnej klasie cenowej) - czyli co jacyś nienormalni chyba są? To po co np. kupować dobre opony Continentala, Pirelli itd skoro można kupić chiński szajs bo przecież jeżdżę "normalnie" i "normalnie" użytkuję auto. Sorry ale to co piszesz nie ma sensu.

#106 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2011 - 16:23

Wydaje mi się, że jak ktoś normalnie użytkuje auto, to chyba nie pcha się w tarcze "sportowe" bo nie tylko od nich zależy skuteczność hamulców. Na efekt hamowania ma wpływ cały układ hamulcowy, od płynu(o podwyższonej temperaturze wrzenia) poprzez przewody, tarcze i całe zawieszenie wraz z oponami. Chyba koledzy kupując Omegę nie spodziwali się auta sportowego, a raczej wygodną limuzynę z lepszymi lub słabszymi osiągami i robienie z niego auta typowo sportowego raczej nie ma senu(lepiej kupić inne auto, w oplu wresje usportowione to dawniej GSI a teraz OPC). Wracając do tarcz, tarcze nacinane napewno odprowadzają lepiej pył z kloców, ale powodują także przyśpieszone ich zużycie(jak jest miękki klocek który ma dobrze hamować to można się spodziewać szybkiego końca takiego klocka). Nawiercenia tarcz pomagają je chłodzić, wiec ma to sens. W tarczy liczy się także sam materiał z jakiego tarcza została wykonana(gorszy stop może spowodować pogięcie a nawet pęknięcie tarczy). Ja w moim starym kadeciku GSi miałem właśnie efekt pogięcia tarczy po mocnym hamowaniu jak i zawrzenia płynu(stuacaja wracała do normy po ostugnięciu tarczy). Wydaje mi się, że dobór tarczy jest idywidulaną sprawą każdego kierowcy i każdy robi to co uważa za słuszne, a spory co do marki i ceny(zależne od zasobności portfela) są chyba bezsensowne.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#107 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2011 - 16:35

Wydaje mi się, że jak ktoś normalnie użytkuje auto, to chyba nie pcha się w tarcze "sportowe" bo nie tylko od nich zależy skuteczność hamulców. Na efekt hamowania ma wpływ cały układ hamulcowy, od płynu(o podwyższonej temperaturze wrzenia) poprzez przewody, tarcze i całe zawieszenie wraz z oponami. Chyba koledzy kupując Omegę nie spodziwali się auta sportowego, a raczej wygodną limuzynę z lepszymi lub słabszymi osiągami i robienie z niego auta typowo sportowego raczej nie ma senu(lepiej kupić inne auto, w oplu wresje usportowione to dawniej GSI a teraz OPC). Wracając do tarcz, tarcze nacinane napewno odprowadzają lepiej pył z kloców, ale powodują także przyśpieszone ich zużycie(jak jest miękki klocek który ma dobrze hamować to można się spodziewać szybkiego końca takiego klocka). Nawiercenia tarcz pomagają je chłodzić, wiec ma to sens. W tarczy liczy się także sam materiał z jakiego tarcza została wykonana(gorszy stop może spowodować pogięcie a nawet pęknięcie tarczy). Ja w moim starym kadeciku GSi miałem właśnie efekt pogięcia tarczy po mocnym hamowaniu jak i zawrzenia płynu(stuacaja wracała do normy po ostugnięciu tarczy). Wydaje mi się, że dobór tarczy jest idywidulaną sprawą każdego kierowcy i każdy robi to co uważa za słuszne, a spory co do marki i ceny(zależne od zasobności portfela) są chyba bezsensowne.


Racja tylko nie rozumiem stwierdzenia "Chyba koledzy kupując Omegę nie spodziwali się auta sportowego, a raczej wygodną limuzynę z lepszymi lub słabszymi osiągami i robienie z niego auta typowo sportowego raczej nie ma senu" czyli, że kupno sportowych tarcz to robienie z Omegi samochodu sportowego? Nie no nie popadajmy w paranoję... To może tankowanie Shella V Power to też robienie z Omegi auta sportowego?

Tak jak piszesz dobór tarcz to indywidualna sprawa. Każdy kupuje to na co go stać.

#108 OFFLINE   Spoiler 2007

Spoiler 2007

    Teoretyk Gawędziarz

  • 9 postów
  • Dołączył: 25-10-2011
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 21 listopada 2011 - 18:55

http://moto.allegro....1940866344.html
A te tarcze co o nich myślicie.
Mnie i tak czeka wymiana tarcz i klocków a te tarcze przede wszystkim będą się fajnie prezentowały. Ale z drugiej strony mam trochę ciężką nogę więc nie chce żeby od razu się pogięły albo nie hamowały.

#109 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2011 - 19:14

...czyli, że kupno sportowych tarcz to robienie z Omegi samochodu sportowego? Nie no nie popadajmy w paranoję... To może tankowanie Shella V Power to też robienie z Omegi auta sportowego?

Tak jak piszesz dobór tarcz to indywidualna sprawa. Każdy kupuje to na co go stać.


Oczywiście kupno tarcz sportowych to nie jest robienie z auta samochodu sportowego(masz rację), ale tak idąc to można pół auta wymienić.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#110 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 listopada 2011 - 22:45

Jakiś czas temu już cyknąłem ;)
Fotka 4

:o
wyglądają groźnie i za**biście
do moich stalowych 15" nie wejdą:-P

#111 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 23 listopada 2011 - 23:41

Ja ma dosyć ciekawe przeżycia z tarczami w dwóch omegach
sedan 3.0 kumpel kupił Mikody po dwóch tygodniach się powyginały, wymieniliśmy na zwykłe wentylowane i jest git.
kombi 3.0 tarcze Zimerman po miesiącu zaczęły bić. poszły na zwrot a zamiast nich zainwestowałem w EBC Turbo Grove + klocki EBC RED stuff i niebo a ziemniak.
kosztowały w **** ale za to hamują żylety, nie gną, nie przegrzewają się, no i mniej zużywają.
Zimermany po miesiącu były dotarte i miały góry doliny na tarczy. EBC pół roku i jak nówki.

#112 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 24 listopada 2011 - 00:44

SScafe które miałes konkretnie tarcze, te ?

http://motoallegro.p...1907904886.html

z tego co najtaniej znalazlem to EBC Turbo wychodzi za tarcze i klocki 1400zł, Zimmermann około 800zł, faktycznie ceny ciekawe :)

#113 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 listopada 2011 - 08:37

Zimerman oraz Mikody wentylowane i nawiercane.

no za EBC wywaliłem 2100zł:szpital:

#114 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 10 lutego 2012 - 14:05

jak doczytalem w 2.5 jest 296 mm,
a w 3.0 ??
orientuje sie ktos czy te jarzmo+zacisk rozni sie czyms od vectrowego zacisku??

#115 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2012 - 14:16

jak doczytalem w 2.5 jest 296 mm,
a w 3.0

Ja doczytałem,że wszystkie v6 miały 296mm,z przodu oczywiście.

#116 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 10 lutego 2012 - 14:50

hmmm w mojej 3.0 jest jakies 3xx

#117 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lutego 2012 - 15:19

hmmm w mojej 3.0 jest jakies 3xx


pewnie z VC/Signum. w omedze nie bylo wiekszych niz 296




 


#118 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 11 lutego 2012 - 18:30

czyli jakis tjuning polecial, ale hamuje to calkiem niezle chociaz nie mam porownania z 296

#119 OFFLINE   Boles

Boles
  • 3 postów
  • Dołączył: 31-01-2009

Napisany 04 września 2012 - 21:33

Odgrzeję kotleta. Jako ze jeden z prawych klocków wyzionął ducha czeka mnie zmiana tarcz i klocków z przodu. I pytanie do was. Mam omege B '94 2.0 16V X20XEV i jakie tarcze tam podejdą> Po przeczytaniu całego wątku jestem w kropce. Jedni piszą tak, inni inaczej a sprzedawcy na alledrogo jeszcze inaczej ;/ Mam na oku taki zestaw :

TARCZE --> http://allegro.pl/br...2559205558.html

KLOCKI --> http://allegro.pl/kl...2589195107.html

Jedni piszą że przy moim silniku są 296, inni że mniejsze. Proszę o ostateczną, w 100% pewną informację czego mam szukać. Gdybyście polecali coś innego to chce na to wydać nie więcej jak 550 PLN.

#120 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2012 - 21:40

Auta 4-cylindrowe wyprodukowane do lipca 1997 r.miały tarcze przód 286 mm.