

jakie tarcze na przod do omci b 2,5 v6
#101
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 09:05
#102
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 09:55
ale zejdźmy na ziemię... Nikt kto normalnie użytkuje auto nie zakłada tych tarcz...Jeśli porównasz do EBC TURBO GROVE to bardzo oszczęda decyzja.
i z tym się zgodzę... na pewno poprawa jest przy hamowaniu z większych prędkości...Do normalnej jazdy według mnie się nadają a z klockami Raicam hamują znacznie lepiej niż zwykłe ATE.
_____________

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#103
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 12:18
Wejdą, nawet znam jednego który takie ma
Cyknij fotkę przy okazji;)
A ja wole zobaczyćJa też słyszałem o takim przypadku

A te mikody mają tyle zwolenników co przeciwników. Trzeba je chyba kupić i wyrobić własne zdanie.
#104
OFFLINE
#105
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 15:23
ale zejdźmy na ziemię... Nikt kto normalnie użytkuje auto nie zakłada tych tarcz...
Nie? Ciekawe znam co najmniej kilka osób, które jeżdżą normalnie i mają takie tarcze (bądź w podobnej klasie cenowej) - czyli co jacyś nienormalni chyba są? To po co np. kupować dobre opony Continentala, Pirelli itd skoro można kupić chiński szajs bo przecież jeżdżę "normalnie" i "normalnie" użytkuję auto. Sorry ale to co piszesz nie ma sensu.
#106
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 16:23

#107
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 16:35
Wydaje mi się, że jak ktoś normalnie użytkuje auto, to chyba nie pcha się w tarcze "sportowe" bo nie tylko od nich zależy skuteczność hamulców. Na efekt hamowania ma wpływ cały układ hamulcowy, od płynu(o podwyższonej temperaturze wrzenia) poprzez przewody, tarcze i całe zawieszenie wraz z oponami. Chyba koledzy kupując Omegę nie spodziwali się auta sportowego, a raczej wygodną limuzynę z lepszymi lub słabszymi osiągami i robienie z niego auta typowo sportowego raczej nie ma senu(lepiej kupić inne auto, w oplu wresje usportowione to dawniej GSI a teraz OPC). Wracając do tarcz, tarcze nacinane napewno odprowadzają lepiej pył z kloców, ale powodują także przyśpieszone ich zużycie(jak jest miękki klocek który ma dobrze hamować to można się spodziewać szybkiego końca takiego klocka). Nawiercenia tarcz pomagają je chłodzić, wiec ma to sens. W tarczy liczy się także sam materiał z jakiego tarcza została wykonana(gorszy stop może spowodować pogięcie a nawet pęknięcie tarczy). Ja w moim starym kadeciku GSi miałem właśnie efekt pogięcia tarczy po mocnym hamowaniu jak i zawrzenia płynu(stuacaja wracała do normy po ostugnięciu tarczy). Wydaje mi się, że dobór tarczy jest idywidulaną sprawą każdego kierowcy i każdy robi to co uważa za słuszne, a spory co do marki i ceny(zależne od zasobności portfela) są chyba bezsensowne.
Racja tylko nie rozumiem stwierdzenia "Chyba koledzy kupując Omegę nie spodziwali się auta sportowego, a raczej wygodną limuzynę z lepszymi lub słabszymi osiągami i robienie z niego auta typowo sportowego raczej nie ma senu" czyli, że kupno sportowych tarcz to robienie z Omegi samochodu sportowego? Nie no nie popadajmy w paranoję... To może tankowanie Shella V Power to też robienie z Omegi auta sportowego?
Tak jak piszesz dobór tarcz to indywidualna sprawa. Każdy kupuje to na co go stać.
#108
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 18:55
A te tarcze co o nich myślicie.
Mnie i tak czeka wymiana tarcz i klocków a te tarcze przede wszystkim będą się fajnie prezentowały. Ale z drugiej strony mam trochę ciężką nogę więc nie chce żeby od razu się pogięły albo nie hamowały.
#109
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 19:14
...czyli, że kupno sportowych tarcz to robienie z Omegi samochodu sportowego? Nie no nie popadajmy w paranoję... To może tankowanie Shella V Power to też robienie z Omegi auta sportowego?
Tak jak piszesz dobór tarcz to indywidualna sprawa. Każdy kupuje to na co go stać.
Oczywiście kupno tarcz sportowych to nie jest robienie z auta samochodu sportowego(masz rację), ale tak idąc to można pół auta wymienić.

#111
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2011 - 23:41
sedan 3.0 kumpel kupił Mikody po dwóch tygodniach się powyginały, wymieniliśmy na zwykłe wentylowane i jest git.
kombi 3.0 tarcze Zimerman po miesiącu zaczęły bić. poszły na zwrot a zamiast nich zainwestowałem w EBC Turbo Grove + klocki EBC RED stuff i niebo a ziemniak.
kosztowały w **** ale za to hamują żylety, nie gną, nie przegrzewają się, no i mniej zużywają.
Zimermany po miesiącu były dotarte i miały góry doliny na tarczy. EBC pół roku i jak nówki.
#112
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2011 - 00:44
http://motoallegro.p...1907904886.html
z tego co najtaniej znalazlem to EBC Turbo wychodzi za tarcze i klocki 1400zł, Zimmermann około 800zł, faktycznie ceny ciekawe

#113
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2011 - 08:37
no za EBC wywaliłem 2100zł:szpital:
#114
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 14:05
a w 3.0 ??
orientuje sie ktos czy te jarzmo+zacisk rozni sie czyms od vectrowego zacisku??
#115
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 14:16
Ja doczytałem,że wszystkie v6 miały 296mm,z przodu oczywiście.jak doczytalem w 2.5 jest 296 mm,
a w 3.0
#116
OFFLINE
#117
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 15:19
hmmm w mojej 3.0 jest jakies 3xx
pewnie z VC/Signum. w omedze nie bylo wiekszych niz 296
#118
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 18:30
#119
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 21:33
TARCZE --> http://allegro.pl/br...2559205558.html
KLOCKI --> http://allegro.pl/kl...2589195107.html
Jedni piszą że przy moim silniku są 296, inni że mniejsze. Proszę o ostateczną, w 100% pewną informację czego mam szukać. Gdybyście polecali coś innego to chce na to wydać nie więcej jak 550 PLN.
#120
OFFLINE
Napisany 04 września 2012 - 21:40