

Akcja policji przeciwko nadmiernej szybkości
#21
OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 19:58
#22
OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 20:03
#23
OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 20:24
Ja mam lampy z homologacją, włączają się automatycznie po włączeniu stacyjki, wyłączają automatycznie po włączeniu świateł mijania, i mogę je na stałe wyłączyć bez użycia narzędzi... Albo jestem w tym 1 % albo wiesz coś czego ja nie wiem

#24
OFFLINE
Napisany 28 października 2010 - 20:53
tylko pamiętajcie o tym że 99% samoróbek świateł dziennych nie powinno dopuścić się do ruchu
jezeli chodzi o paski ledow, nazywane blednie jako swiatla do zajzdy dziennej to sie zgadzam z cytowana wypowiedzia,
ale wolalbym, zebys to sprecyzowal
#25
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 17:45
I kilka ważnych rzeczy z niedawno zmienionych się przepisów (zmienionych z tego względu iż "gryzły" się z prawem Unijnym:
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika) - 45
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)
A odnośnik 45 brzmi tak:
Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne
Edit:
@zlomega - jeszcze mi powiedz że na tych światłach do jazdy dziennej masz wytłoczone DRL i myślisz ze to jest literka homologacji?
#26
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 18:11
RL oznaczają do czego przeznaczona jest lampa, homologacja to literka E...
Ja sobie w T4 założyłem takie... w miejscu na halogeny...
światła dzienne
Automatykę żeby była zgodnie z wymogami można podłączyć za pomocą dwóch przekaźników

Koszty... 30zł lampy, 10zł przekaźniki... wrażenia z klękających przed autem policjantów... bezcenne

Edit...
Tak się zastanowiełem i próbowałem znaleźć, ale znalazłem tylko że RL oznacza światła dzienne... (takie mam)
Ale co ma oznaczać DLR o którym wspominasz... nie wiem, nie znalazłem...
#27
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 20:04
E ( i cyferki to homologacja) i RL (oznakowanie kloszy) to symbole które powinny znaleźć się własnie przy homologowanych lampach

#28
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 20:24
E11 oznacza homologację na Wielką Brytanię... problem mógłby być jedynie z światłami mijania, bo tam ruch lewostronny, ale raczej te światła zawsze mają możliwość ograniczenia oślepiania w ruchu prawostronnym. Światła dzienne zawsze świecą tak samo więc nawet z E11 są legalne w Polsce...Jedynie z E11 można mieć problemy bo to homologacja na Chiny czy coś takiego.
Zresztą odkąd jesteśmy w Unii Europejskiej każdy produkt który jest homologowany w dowolnym kraju Unii (też Anglia), z automatu posiada homologację w całej Unii Europejskiej...
#29
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 20:37
No niby tak, ale z E11 to jest dłuższy temat. Nie siedzę w tym aż tyle, ale widze że kolega wie że dzwony biją, mogę jedynie pomóc odnaleźć w którym koscieleE11 oznacza homologację na Wielką Brytanię... problem mógłby być jedynie z światłami mijania, bo tam ruch lewostronny, ale raczej te światła zawsze mają możliwość ograniczenia oślepiania w ruchu prawostronnym. Światła dzienne zawsze świecą tak samo więc nawet z E11 są legalne w Polsce...

Znalazłem odpowiedni artykuł żebym nie musiał tłumaczyć (źródło - czasopismo Maxtuning):
Aby zbadać temat oświetlenia tuningowego, poprosiliśmy o pomoc pięć firm. Dzięki nim, mogliśmy zapoznać się bliżej z ofertą i dowiedzieć się, jak wygląda kwestia homologacji tych produktów na polski rynek. Rezultat badania nie wypadł zbyt pomyślnie. Na pierwszy ogień poszły światła tylne w stylu Lexus. Najłatwiej kupić je do Peugeota 206, Forda Focusa, Renault Clio czy Golfa IV generacji. Noszą one loga różnych producentów: MS Design, MHW, In Pro czy FK Automotive. Na wszystkich z nich znajdziemy znak homologacji europejskiej E11, co, wydawałoby się, załatwia sprawę. Rzeczywistość jest zupełnie inna: wszystkie tuningowe światła produkowane są na Tajwanie, a ich późniejsze "obrandowanie", czyli nadanie loga producenta nie zależy od fabryki, w której zostały wytworzone. Tak wygląda chociażby sprawa z produktami firm In Pro i Sonar: pochodzą z jednej linii produkcyjnej. Homologację na takie światła uzyskuje się w Hong Kongu, dzięki czemu automatycznie dopuszczone są one do użytku w Wielkiej Brytanii (homologacja E11), a ta, jak wiadomo należy do Unii Europejskiej. Z tego wynikałoby, że wszystko jest w porządku, tymczasem Chińczycy znaleźli po prostu sprytną furtkę na "zaatakowanie" rynku europejskiego. W Polsce te światła nie są homologowane - homologacja brytyjska E11 to za mało - i problemy w spotkaniu z policją po ich zamontowaniu stają się, jak najbardziej, realne. Pomijając nierówną jakość chińskich produktów, montażu tylnych lamp tuningowych dokonujemy na własne ryzyko. W tym momencie sensowne zaczynają wydawać się nam przepisy hiszpańskie: tam po założeniu innego oświetlenia jedziemy do stacji kontroli pojazdów po świadectwo homologacji, a mając je przy sobie możemy prowadzić spokojnie. W Polsce, niestety, tak nie jest, ale prawdopodobieństwo wystąpienia problemów nie jest duże i wiele zależy od humoru policjanta lub diagnosty. Homologowane światła tylne oferuje np. Hella (homologacja E1), w ofercie znajdują się w szczególności lampy do samochodów niemieckich.
#30
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 22:50
Bo jeżeli E11 jest nieważne w Polsce to także np. E1 (niemcy) czy E4 (holandia)... ważne byłoby tylko E20 (Polska)...
Cytowany artykuł w żaden sposób nie precyzuje dlaczego niby E11 jest nieważne w Polsce... To że jest afera ze światłami to słyszałem bo homologowali dobre lampy a potem to już sprzedawali badziew z oznaczeniami tej homologacji... bo Anglia delikatnie mówiąc nie kontrolowała tego za bardzo...
Znalazłem coś takiego...
Jak poinformowała firma Hella - wiele katalogów tuningowych na rok 2005 obejmuje dla różnych modeli samochodów ponad 30 akcesoryjnych, wymiennych tylnych lamp zespolonych, których wykorzystywanie nie powinno być dopuszczalne w świetle przepisów prawa i wymagań technicznych. Kłopot polega na tym, że lampy te mają homologację o symbolu E11 (Wielka Brytania). Jak mogło dojść do takiej sytuacji?
Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie.
Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.
O wynikach badań niemiecki Urząd Federalny ds. Pojazdów Silnikowych (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) we Flensburgu powiadomił swych kolegów w Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy sprawdzili i potwierdzili informację, iż dostępne aktualnie na rynku lampy nie spełniają wymogów z powodów wymienionych powyżej. W związku z tym KBA ma prawo zabronić sprzedaży takich lamp do chwili, kiedy ich producent wprowadzi odpowiednie zmiany, a Wielka Brytania potwierdzi, iż produkt spełnia wszelkie wymagania.
Czyli chodzi o to że te lampy nie spełniają warunków technicznych, ale przez jakiś przekręt mają homologację E11 i jest problem bo są w zasadzie legalne...
Szukam i szukam i nie mogę nic konkretnego znaleźć, że E11 jest "nielegalne" w Polsce, albo że w Polsce jest legalne tylko E20...
Bo albo tylko Polska, albo cała Unia... nie sądzę żeby były ważne tylko niektóre homologacje krajów unijnych...
#31
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 23:12
Ale rzeczywiście E11 nie gwarantuje, że lampy będą spełniały parametry techniczne wymagane dla nich, dlatego należy podchodzić do nich z dużą ostrożnością. Widać na ulicach często auta na DRL które świecą delikatnie mówiąc "tak se".
#32
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 23:51
Tu się mylisz. Jezeli strzałki nie ma to znaczy ze lampa jest prawostronna.Jeśli strzałki nie ma to lampa jest uniwersalna
#33
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 05:23
Tak.Tu się mylisz. Jezeli strzałki nie ma to znaczy ze lampa jest prawostronna.
#34
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 07:36
Ale w tytule wątku wyraźnie jest mowa o prędkości
Więc, albo wracamy do meritum wątku albo robimy kłódkę - decyzja należy do was.
Każdy następny post nie na temat spowoduje zamknięcie tego wątku :police:
#35
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 12:10
Natomiast ruch był już tak potężny że i tak nie było gdzie pogonić,co do kierowców to jeździli w miarę spokojnie,tylko od czasu do czasu znalazł się jakiś co myślał że właśnie gra w grę na kompie:) i jest nie śmiertelny.
#36
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 13:23
żeby nie zabić tematu o światłach dziennych, przejdźmy tutaj http://forum.omegakl...Mam prośbę - jeśli ten temat jest o DRL - to mamy już temat o DRL
Ale w tytule wątku wyraźnie jest mowa o prędkości
Więc, albo wracamy do meritum wątku albo robimy kłódkę - decyzja należy do was.
Każdy następny post nie na temat spowoduje zamknięcie tego wątku :police:
#37
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 17:18

Moje ople , byłe i obecny .
#38
OFFLINE
Napisany 31 października 2010 - 17:38

No i do tego dużo nie zdecydowanych kierowców, którzy jadą ale nie wiedzą gdzie jechać, czy parkować czy nie itd. Łatwo w kogoś przywalić, albo zostać przywalonym przez kogoś;(
Niestety
#39
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 00:16
nie było tak zle jak w zeszłym roku