Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napinacz łańcucha rozrządu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 września 2010 - 07:03

Mapper, jak Ci załatwię, to masz z przekładką i gwarancją.
Co do przebiegu... Pozostawię bez komentarza. Pokażę Ci jak chodzi silnik w Omedze z 350k km, to Ci szczęka opadnie - chodzi na syntetyku.


Wicek ty bajkopisarzu... :-)
Kuba

#22 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 września 2010 - 09:13

no i ile będe musiał dać za silnik? pewnie taz z przebiegiem 300 000km ?? pewnie będzie cieżko znaleźć zadbany za małą kase.

zobacze decyzja będzie po rozebraniu i ocenie stanu..


szukaj, pytaj, chociaż osobiście wolałbym od kogoś z klubu kupić jak ci tu oferują koledzy, sam miałem ostatnio zmiane silnika i wiem jak to jest pracochłonne, tylko jak kupujesz to bierz z gwarancją, jeszcze jak sprzedający oferuje montaż to warto. kupiłem jeden od BMW i okazał się padliną więc oddałem i kupiłem od omegi i ten trafił się idealny.

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2010 - 11:13

Wicek ty bajkopisarzu...

Zapraszam. Chodzi na 0W40 Mobila. Dźwięku silnika w kabinie nie usłyszysz. Generalnie delikatnie słyszalny jest jak jest zimny, jak rozgrzany to chodzi jak nowy.

#24 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 września 2010 - 13:39

Ok dzięki za pomoc. narazie musze pokończyć inne roboty i może jutro zaczne rozbierac silnik i zobacze jak bedzie wygladał jeśli zrezygnuje z naprawy to się napewno do Ciebie odezwe i pomyslimy.

#25 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2010 - 17:53

Zapraszam. Chodzi na 0W40 Mobila. Dźwięku silnika w kabinie nie usłyszysz. Generalnie delikatnie słyszalny jest jak jest zimny, jak rozgrzany to chodzi jak nowy.


Wicek ale teraz to ściemniasz :-))
ja nie wiem czy ktokolwiek z nas słyszał w omedze nówkę 2,5td :p
więc jak tu porównać ;)
Kuba

#26 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2010 - 17:56

Czyżbyś należał do tych, którzy jak nie zobaczą, to nie uwierzą? Ja Cię nie zmuszam, mam gdzieś, czy ktoś wierzy, czy nie. Sam zalewałem ten silnik syntetykiem, mam auto na podwórku i jeżdżę nim raz na jakiś czas. Wcześniej zrobiłem tym autem 2 tyś km jako pasażer, zdąrzyłem poznać i zwrócić na to uwagę.

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 18:20

ja nie wiem czy ktokolwiek z nas słyszał w omedze nówkę 2,5td

kuzyn ma taką od nowości i leje 0W40 i fakt silniczek mruczy cudnie

#28 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2010 - 18:49

ja lałem 5w40 i nie wyobrażam sobie żeby inny stosować, teraz mam zmieniony silnik i taki sam stosuje, może jakbym miał od nowości to pewnie 0w40 bym lał, ale gdzie bym nie był to każdy za głowe się łapie że ten silnik się jeszcze nie zatarł i że suchy na syntetyku- bo przecie to za rzadki olej ;)

#29 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2010 - 19:07

może jakbym miał od nowości to pewnie 0w40 bym lał, ale gdzie bym nie był to każdy za głowe się łapie że ten silnik się jeszcze nie zatarł i że suchy na syntetyku- bo przecie to za rzadki olej

Nie słuchaj "speców". Ten silnik jeździł od kiedyś tam do 300k km na 10W40, od 35 tyś na 0W40 i suchuteńki.

#30 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 września 2010 - 19:52

Dziś już zdjąłem prawie kape rozrządu zostało jeszcze zdjąć miskę olejowa i zejdzie kapa. wyjąłem góra połowe slizgu połamanego a łańcuch wisi jak jakaś szmata:P Ale zapadła decyzja ze silnik robie:D Powiedzcie mi czy ktoś na forum ma kompletne rozrządy do 2.5 td? kogo mam pytać?

#31 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2010 - 19:55

Chyba nie wiesz na co się porywasz. Mówiłeś wcześniej, że nie masz 2 tyś na wymianę rozrządu. Myślisz, że zrobienie tego silnika wyniesie mniej niż 3-4 tyś? Silnik zdrowy, który siedzi na aucie, którym się możesz przejechać kupisz za połowę tej ceny z wymianą.

#32 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2010 - 20:02

a ile dałbyś za taki komplet rozrządu?

#33 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 września 2010 - 20:34

Więc tak teraz rozwarzam 2 opcje. Kompletny rozrząd to ok 1200 zł + ze 600 na głowice to razem wyjdzie ze 2 koła. jeśli znajde sprawny silnik bez osprzętu za ok 900 zł to wezmę silnik. Jestem mechanikiem i posiadam swój warsztat tzn ojciec ale ja ciągle robie. więc nie mam problemu z przekładką silnika i wszystko robie sam. tylko wcześniej traktorów sie nie tykałem ale odkąt mam omege to zacząłem je dopiero robić:p

#34 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2010 - 20:44

chodzi ci o nowy rozrząd? za 900zł raczej trudno kupić dobry silnik, ja kupiłem pierwszy za 1300zł i był nieciekawy, natomiast za drugi dałem 1400zł i trafiłem nieźle(chociaż nigdy do końca nie wiadomo) ale o mało nie kupiłem kompletnego za 2600zł od bmw i chyba roczna gwarancja. pytam bo mam silnik na części, co prawda dla siebie jakby co ale mogę cos odsprzedać.

#35 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2010 - 20:58

Kompletny rozrząd to ok 1200 zł + ze 600 na głowice

Coś optymistycznie. Za rozrząd pewnie z 1400 najmniej. Głowica za 600 ok, ale do planowania, spawania i robienia gniazd. Wyjdzie 1000. Do tego dolicz uszczelki, olej, filtr. Tu masz już dobre 2800 zł. A niech podczas tego wyjdzie jakaś inna rzecz, którą też trzeba zrobić, a niech się okaże, że po remoncie silnik nie chodzi już tak jak kiedyś...
Nigdy podczas takiej sytuacji nie licz ile wyniesie Cię to najmniej, bo zawsze wychodzi coś, co trzeba zrobić.

#36 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 września 2010 - 21:00

jeśli co to kupił bym silnik ale wolał bym go posłuchać w jak chodzi i dopiero wyjąć bo boje sie trafic złom i najlepiej z wlkp. ostatnio 2 raz wyciągałem silnik z cieniasa 700 bo tz kupiłem uzywany i okazał sie szrot.

#37 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2010 - 21:15

Zadzwoń jutro do tego Ochowiaka. Jeśli ma silnik, to na pewno na aucie, także sobie osłuchasz.

#38 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 września 2010 - 21:35

Napewno będę do niego dzwonić. postaram się wstawić fotki jak to wygląda po rozebraniu.

#39 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 26 września 2010 - 23:10

Nie słuchaj "speców". Ten silnik jeździł od kiedyś tam do 300k km na 10W40, od 35 tyś na 0W40 i suchuteńki.


Jam już 70 tyś. zrobiłem zalewając TD-esa Mobilem 5W-50 i jest wszystko OK. Poprzedni "Pan" Bóg jeden wie na czym jeździł i ile setek-tysiaków kilometrów :) Silnik po rozgrzaniu cichy prawie jak nówka. Uszczelnienia trzymają a po zastosowaniu oryginalnego zaworu EGR z BMW (króciec odpływowy) już nie kapie olej i wszytko jest gitez :) do wiosny chyba 100 tysiaczków już stuknie i oby bezawaryjnie jak do tej pory (nie licząc małego :) pakietu startowego - nastawnik, sprzęglo itp. po zakupie )

#40 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2010 - 08:00

Czyżbyś należał do tych, którzy jak nie zobaczą, to nie uwierzą? Ja Cię nie zmuszam, mam gdzieś, czy ktoś wierzy, czy nie. Sam zalewałem ten silnik syntetykiem, mam auto na podwórku i jeżdżę nim raz na jakiś czas. Wcześniej zrobiłem tym autem 2 tyś km jako pasażer, zdąrzyłem poznać i zwrócić na to uwagę.


nowa 4 cylindrówka chodzi lepiej niż stary i nawet w dobrym stanie TD - i to jest fakt:)
a mam porównanie do 1,9 tdi, 2,0 tdi i 3,0 tdci wszystkie trzy silniki nie mają więcej niż 15 m-cy :D
Kuba