Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napinacz łańcucha rozrządu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 września 2010 - 19:26

Witam wymieniał już ktoś sam napinacz łańcucha? dużo jest z tym roboty?
Jak mam zimny silnik i to łańcuch jest elegancko napięty a jak się nagrzeje to łańcuch robi się tak luźny ze szło by go z wałka rozrządu zdjąć ręką. nie ma teraz funduszy na robienie całego rozrządu, wiec myślę nad samym napinaczem ok 180zł. Jak ktoś to robił to niech napiszę co tam trzeba zdjąć żeby się do niego dostać?

#2 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 września 2010 - 19:29

To nie wina napinacza lecz samego łańcucha, wymiana samego napinacza nic nie da, więc nie warto się w to bawić.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 września 2010 - 19:30

Witam wymieniał już ktoś sam napinacz łańcucha? dużo jest z tym roboty?
Jak mam zimny silnik i to łańcuch jest elegancko napięty a jak się nagrzeje to łańcuch robi się tak luźny ze szło by go z wałka rozrządu zdjąć ręką. nie ma teraz funduszy na robienie całego rozrządu, wiec myślę nad samym napinaczem ok 180zł. Jak ktoś to robił to niech napiszę co tam trzeba zdjąć żeby się do niego dostać?


wymien calosc - nie kombinuj




 


#4 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 września 2010 - 19:48

Chce zrobic całość ale narazie nie ma na to kasy narazie auto mam od poł roku i juz z 3 tys w nie wpakowałem.. Ale wytłumaczcie mi dlaczego jest tak ze jak jest silnik zimny i pochodzi chwile i sprawdzam łańcuch to jest elegancko napięty i nic nie dzwoni a jak sie nagrzeje to dzwoni w cholere i jest bardzo luzny. Według mnie wydaje mi sie ze tylko napinacz poszedł i jak sie rozgrzeje to nie trzyma.

#5 OFFLINE   marek-22

marek-22
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: zamość

Napisany 23 września 2010 - 20:00

napinacz jest hydrauliczny, więc ciśnienie oleju go reguluje i być może gdy silnik się rozgrzeje pompa traci ciśnienie co w związku z tym daje taki objaw

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2010 - 06:01

jesteście pewni że jest hydrauliczny do w 2,5 DTI jest mechaniczny, najzwyklejsza sprężyna

#7 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2010 - 06:08

hydrałliczny przerabiam to teraz robie rozrząd

#8 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 września 2010 - 06:28

tak, na jednym jak i na drugim łańcuchu jest hydrauliczny napinacz, ja zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia oleju na zimnym i gorącym silniku, jaki olej lejesz?

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2010 - 13:14

auto mam od poł roku i juz z 3 tys w nie wpakowałem

Tak mało? Ja mam auto 3 tygodnie i już koło 2700 włożyłem, a jeszcze muszę wymienic rozrząd, olej, filtry, kupić jaśki bo nie ma. Nadal uważasz, że dużo włożyłeś?
Co do problemu. Spróbuj sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku, wymień olej na jakiś Valvoline lub Liqui Moly. Jeśli nic nie da, to wyłóż 2k i to zrób, zanim Ci strzeli.

#10 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 września 2010 - 16:11

Tak mało? Ja mam auto 3 tygodnie i już koło 2700 włożyłem, a jeszcze muszę wymienic rozrząd, olej, filtry, kupić jaśki bo nie ma. Nadal uważasz, że dużo włożyłeś?
Co do problemu. Spróbuj sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku, wymień olej na jakiś Valvoline lub Liqui Moly. Jeśli nic nie da, to wyłóż 2k i to zrób, zanim Ci strzeli.


jasne, że dużo
co za sens w kupione auto ładować dodatkowe pieniądze
kolega dobrze kombinuje, kupuje ome 95 rok i chce zrobić żeby polatało i to jak najtaniej
a wy radzicie wymianę rozrządu, która pewnie z robocizną kosztuje koło 1 tysiaka
Kuba

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2010 - 17:06

Wymiana rozrządu to koszt 2k zł.
Co do wypowiedzi wyżej. Lepiej sprzedać póki jeździ i niech się kto inny męczy jak mu rozrząd strzeli?
Co do mnie, to w aucie muszę mieć wszystko porobione na cacy, wszystko musi działać, także nie wyobrażam sobie nie zainwestowania w nowo kupione auto. Jak to się mówi, największą wadą auta jest jego poprzedni właściciel, także trzeba ładować, aby było wsio ok.

#12 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 września 2010 - 17:10

Co do mnie, to w aucie muszę mieć wszystko porobione na cacy, wszystko musi działać, także nie wyobrażam sobie nie zainwestowania w nowo kupione auto.


też tak mam :)

#13 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 września 2010 - 17:21

Nie po to się kupuje Omege żeby dalej ja sprzedać:D Jutro moze sprawdze cisnenie oleju ale powinno być ok. bo od zawsze jak tylko odpale czy ciepły czy zimny to odrazu kontrolka od oleju gaśnie. Podobno poprzedni właściciel robił rozrząd. jeśli to prawda to może powymieniał tylko łańcuchy a napinacz zostawili mu stary? bo łańcuch nie jest lużny jak jest silnik zimny i jest mocno naciągnięty tylko jak nie nagrzeje to puszcza? wie ktoś jak się szybko dostać? do tego napinacza? co trzeba zdjąć?

#14 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 września 2010 - 18:19

wie ktoś jak się szybko dostać? do tego napinacza? co trzeba zdjąć?[/QUOTE]


trzeba zdjąć; głowice, mise olejową, uchwyty od kompresora klimy i pompy wspomagania, może robił to ktoś bez ściągania misy i głowicy, można by silnik wyjąć. nie radze robić na szybko.

#15 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 września 2010 - 20:03

klimy niema.

znalazłem opisu troche co i jak:

http://bmw-diesel.pl...ymiana rozrzadu

teraz zbieram materiały i niedługo bede robic napisze jak wyszło i postaram się jakieś foto porobic.

No to autko się na mnie wkur....:/ rozsypał sie rozrząd:/ a ja jej dzis nawy płyn chłodzący zalałem... orientuje się ktoś czy w tym silniku jak przeskoczy łańcuch to głowica dostaje po *****??

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2010 - 20:15

Przecież nie pakuj się w to i nie rób tego silnika, tylko szukaj innego. Chcesz silnik za przyzwoitą kasę i wymianę, to daj na PW.

#17 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 września 2010 - 20:39

no i ile będe musiał dać za silnik? pewnie taz z przebiegiem 300 000km ?? pewnie będzie cieżko znaleźć zadbany za małą kase.

zobacze decyzja będzie po rozebraniu i ocenie stanu..

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 24 września 2010 - 20:45

no i ile będe musiał dać za silnik? pewnie taz z przebiegiem 300 000km ?? pewnie będzie cieżko znaleźć zadbany za małą kase.

zobacze decyzja będzie po rozebraniu i ocenie stanu..


przecież kolega Wicek powiedział że byś się odezwał na PW czyli ma jakieś namiary na silnik.

#19 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 25 września 2010 - 06:22

Jak chcesz ja mam silnik kompletny bez pompy z 98 roku dogadamy się jak coś pisz na Priv

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2010 - 06:36

Mapper, jak Ci załatwię, to masz z przekładką i gwarancją.
Co do przebiegu... Pozostawię bez komentarza. Pokażę Ci jak chodzi silnik w Omedze z 350k km, to Ci szczęka opadnie - chodzi na syntetyku.