Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co sie dzieje z ta woda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukaszPo1

lukaszPo1
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 20 września 2010 - 22:09

Moje pytanie odnosi sie do ukladu chlodzenia silnika a wiec silnik przeszedl remont po peknietym pasku rozrzadu i dzieje sie cos takiego ze po normalnym nagrzaniu sie silnika i przejechaniu np 2km plyn ze zbiornika wyrownawczego ucieka przez korek zaczyna bardzo mocno bulgotac tak jak by dostawal cisnienia nie wiem co to moze byc a mechanik ktory robil samochod zalamuje rece

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2010 - 06:44

dla mnie jak wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka przepuszcza, albo z mniej optymistycznych wieści to pęknięta głowica lub w w bloku silnika kanał wodny. Sądzę że powinieneś zmienić mechanika bo ja mechanikiem nie jestem, a wydaje mi się że po zerwaniu paska zwala się głowicę robi się pełen serwis (wymiana zaworów,uszczelniaczy ,gniazd zaworowych,itp , a do tego planuje głowicę i sprawdza jej szczelność) zakłada się nowe uszczelki, w takiej opcji mogę być pewien że głowica jest cała, zostaje tylko blok do sprawdzenia, manometr w łapkę i sprawdzanie ciśnienia w cylindrach.

#3 OFFLINE   rafis27

rafis27
  • 148 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 września 2010 - 06:54

witam potwierdzam kolegę miałem podobny objaw tylko ze mam 2.2 silnik ale przyczyna była pompa wody rosypała się i nie poszczała dalej sprawdź czy po rozgrzaniu jest ciepła cala chłodnica u mnie była tylko na gorze ciepła objaw ten sam padła uszczelka pod głowicą ciśnienie i bulgotanie potem się gotował pozdrawiam

#4 OFFLINE   lukaszPo1

lukaszPo1
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 21 września 2010 - 17:47

zauwazylem tez ze z silnika dochodzi bulgotanie dokladnie z pod pokrywy glowic

chlodnice tez sprawdzilem u gory jak zalapie to idzie sie opazyc w polowie tak dosc ciepla na dote ciepla ale idzie polozyc na niej reke bez obaw na opazenie teraz wrocilem samochodem wiec jest nagzany i tez jeszce woda w silniku bulgotala to mowicie uszcelka czy pompa??

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2010 - 18:24

a może tylko korek do wymiany - nie trzyma ciśnienia i plyn zaczyna się gotować

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   lukaszPo1

lukaszPo1
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 21 września 2010 - 19:38

a może tylko korek do wymiany - nie trzyma ciśnienia i plyn zaczyna się gotować



jest to mozliwe ze przez korek woda bulgota w silniku i przez niego wycieka tak to wyglada jak by woda wlasnie nie miala gdzie uciec i przez korek wychodzi a sam uklad jest drozny sprawdzalem i czy to jest normalne ze bulgotanie slycha pod pokrywa glowic czy woda wogole tam powinna byc ??

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2010 - 19:59

w korku są dwa zaworki jeden utrzymuje ciśnienie w ukł. chłodzenia aby podnieść temp. wrzenia do około 120 stopni , a drugi wyrównuje podciśnienie jakie wytwarza się przy spadaniu temperatury płynu , nieszczelny korek powoduje że ciśnienie jest niskie i płyn zaczyna wrzeć przy 100 stopniach i zaczyna go wyrzucać

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 września 2010 - 17:04

witam. Dzis bylem u mechanika zapytac jak mam sprawdzic gdzie ze zbiornika uchodzi woda.Trace ja gdy jade np 190 lub wlacze nawiew na cieple powietrze i jade normalnie.
On twierdzi ze moze byc to upg ale mowie mu ze olej normalny nie jak majonez to mi powiedzial ze moze laduje wode bezposrednio w wydech czy to mozliwe jutro mam do niego podjechac i niby sprawdzi z racji tego ze jestem mlody boje sie ze bedzie chcial mnie wydymac na kase poradźcie gdzie moge szukac wyciekow.

#9 OFFLINE   Picasso

Picasso

    Szofer ;)

  • 55 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 września 2010 - 18:58

witam. Dzis bylem u mechanika zapytac jak mam sprawdzic gdzie ze zbiornika uchodzi woda.Trace ja gdy jade np 190 lub wlacze nawiew na cieple powietrze i jade normalnie.
On twierdzi ze moze byc to upg ale mowie mu ze olej normalny nie jak majonez to mi powiedzial ze moze laduje wode bezposrednio w wydech czy to mozliwe jutro mam do niego podjechac i niby sprawdzi z racji tego ze jestem mlody boje sie ze bedzie chcial mnie wydymac na kase poradźcie gdzie moge szukac wyciekow.


1 - sprawdzić cały układ chłodzenia w postaci samego zbiorniczka wszelkich przewodów gumowych, chłodnicy, nagrzewnicy

2 - woda może dostawać się do komory spalania silnika przez pęknięcie w :głowicy, bloku silnika, uszczelce pod głowicą i wtedy silnik może ją przepalać i wydalać w postaci spalin (jeżeli jeździsz na normalnym płynie chłodniczym a nie na wodzie, to spaliny będą miały charakterystyczny gryzący zapach)

Wg mnie jeżeli płynu najwięcej ubywa po włączeniu nawiewów sprawdziłbym okolice nagrzewnicy lub termostatu

*mogę nie mieć racji ;)

#10 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 23 września 2010 - 08:34

2 - woda może dostawać się do komory spalania silnika przez pęknięcie w :głowicy, bloku silnika, uszczelce pod głowicą

*mogę nie mieć racji ;)

kolego tylko ze przy tej odpowiedzi nasowa mi sie pytanie czy silnik chodzil by normalnie bez stuków i równo jak przed czy coś by się dzoało?

#11 OFFLINE   Picasso

Picasso

    Szofer ;)

  • 55 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 września 2010 - 12:10

kolego tylko ze przy tej odpowiedzi nasowa mi sie pytanie czy silnik chodzil by normalnie bez stuków i równo jak przed czy coś by się dzoało?


w początkowej fazie usterki tak

#12 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 24 września 2010 - 08:00

mechanik ztwierdzil ze pekniety jest waz od nagrzewnicy i zeby go wymienic trzeba opuscic silnik lub sciagnac kolektor.
w każdym bądź razie koszta wyszły mnie takie:
Robocizna-200zł
Wąż-110zł

#13 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 24 września 2010 - 16:54

mechanik ztwierdzil ze pekniety jest waz od nagrzewnicy i zeby go wymienic trzeba opuscic silnik lub sciagnac kolektor.
w każdym bądź razie koszta wyszły mnie takie:
Robocizna-200zł
Wąż-110zł


zmień mechanika bo coś drogi
po 2 jak masz kanał i klucze to raczej powinneś sobie z tym poradzić sam bo filozofi żadnej nie ma w tym.(ew. z jakimś kumplem dla pomocy...)

#14 OFFLINE   lukaszPo1

lukaszPo1
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 26 września 2010 - 13:59

jeszce jedno moje pytanie kopci z ruly na bialo i smierdzi olejem powod??

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 14:05

spala olej (zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworów , przytkana odma )

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   lukaszPo1

lukaszPo1
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 26 września 2010 - 14:16

samochod na warsztacie mieal wymieniane uszczelniacze zaworow po peknieciu paska stawialem na pierscienie

idzie jakos sprawdzic czy ta odma jest uszkodzona

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 14:18

to już przy okazji trzeba było całość robić bo teraz to tylko dodatkowe koszty

idzie jakos sprawdzic czy ta odma jest uszkodzona


nie uszkodzona tylko przytkana , wystarczy wyczyścić http://forum.omegakl...ead.php?t=25862

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#18 OFFLINE   lukaszPo1

lukaszPo1
  • 33 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 26 września 2010 - 14:43

wychodzi na to ze tak mi urzadzili silnik na warsztacie przy remoncie po peknietym pasku jutro jade robic im dym zeby mi to porawili

#19 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 06 października 2010 - 10:21

Witam
Mam problem z uciekającym płynem z układu chłodzenia a mianowicie:
jak ogrzewanie jest wyłączone to płyn nie ucieka natomiast jak jest włączone ucieka.
Zauważyłem też że podczas jazdy płyn nie ucieka, zgaszę silnik stan płynu jest ok a za dwie godziny musze już dolać z 2 litry.(dzieje się tak zazwyczaj jak jadę na wł. ogrzewaniu)
Co to może być ?zawór trójdrożny?

#20 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 października 2010 - 12:07

Witam
Mam problem z uciekającym płynem z układu chłodzenia a mianowicie:
jak ogrzewanie jest wyłączone to płyn nie ucieka natomiast jak jest włączone ucieka.
Zauważyłem też że podczas jazdy płyn nie ucieka, zgaszę silnik stan płynu jest ok a za dwie godziny musze już dolać z 2 litry.(dzieje się tak zazwyczaj jak jadę na wł. ogrzewaniu)
Co to może być ?zawór trójdrożny?


Mialem to samo u mnie byl to waz od nagrzewnicy wkoncu pękł całkiem i wyciek odrazu sie znalazł:jump: