Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik stoi a rozrusznik z kołem zamachowym działają


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 20 września 2010 - 15:28

Witam wszystkich nie dawno kupilem omege i było dobrze do pewnego momentu w silniku zaczeło mnie sie coś tłuc potem przestało i wczoraj znowu zaczeło i cos pierdyknelo i nie wiem co silnik stoi rozrząd cały a koło zamachowe sie kręci nie wiem od czego zacząć z naprawa tego i czy to jest sens. prosze o pomoć jak to rozwiązać

#2 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 20 września 2010 - 15:35

rozrząd cały

jestes pewien??? zakrec kluczem o koło pasowe czy silnik sie kreci czy go blokuje, jak sie zakreci to jeszcze raz sprawdz rozrząd.
niewiem czy widziałes cały rozrzad czy tylko zut okiem. mógł sie wał ukręcic. nie wiem tak tylko gdybam

koło zamachowe sie kręci

widziałes to na oczy czy sie kreci czy tylko tak przypuszczasz. bo to moze tylko rozrusznik sie rozsypał i krecic ale nie przenosi napedu na koło

#3 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 20 września 2010 - 15:49

widziałem ze sie kreci bo częśc koła zamachowego wystaje odspodu z tyłu silnika kreciłem i wałki chodzą poza tym rozebrałem do paska te plastiki i wszystko gra

#4 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 20 września 2010 - 16:32

a rozrząd sie kręci czy nie????

#5 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 20 września 2010 - 16:46

jak póbóje odpalić to nie pytałem mechanika przez tel to najprawdopodobniej urwało sie jakoś zaraz za kołem zammachowym

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 września 2010 - 16:47

sprawdz dokladnie rozrzad,, przekrec silnik o pelen obrot, jezeli pojdzie normalnie krecic, to odpal na pych.
mozliwe ze sie tobie wieniec zebaty na zamachu poluzowal, jezeli tak to szybko zagraj w totolotka, bo takie przypadki nie zdarzaja sie codziennie.

a patrz nie doczytalem ze zamach sie rowniez kreci.

mozliwe ze dwumasa sie w taki sposob skonczyla.
sciagnac skrzynie i zobaczyc.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 20 września 2010 - 17:19

a jakie koszty wiążą sie z wymianą walu korbowego?? i można to samemu w domu zrobić??

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2010 - 17:25

a jakie koszty wiążą sie z wymianą walu korbowego?? i można to samemu w domu zrobić??


taniej i pewniej wyjdzie zmienic silnik niz bawic sie z dolem.




 


#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 20 września 2010 - 17:44

mozliwe ze dwumasa sie w taki sposob skonczyla


No raczej mało prawdopodobne,bo wieniec jest na zewnetrznej czesci koła przykręconej do wału....

#10 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 20 września 2010 - 17:44

właśnie 2 tygodnie temu odebrałem samochód od mechanika po wymianie silnika bo kupiłem z uszkodzonym kupiłem 2 i tak to wyszło mam stary i dół jest w nim dobry tylko góra zwalona

#11 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 września 2010 - 19:07

No raczej mało prawdopodobne,bo wieniec jest na zewnetrznej czesci koła przykręconej do wału....


no tak, logiczne przeciez, tlumik jest przeciez tylko na sprzeglo.

moj blad
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#12 OFFLINE   samba-77

samba-77
  • 336 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Jastrzebie Zdroj

Napisany 21 września 2010 - 21:34

jak póbóje odpalić to nie pytałem mechanika przez tel to najprawdopodobniej urwało sie jakoś zaraz za kołem zammachowym


właśnie 2 tygodnie temu odebrałem samochód od mechanika po wymianie silnika bo kupiłem z uszkodzonym kupiłem 2 i tak to wyszło mam stary i dół jest w nim dobry tylko góra zwalona



Bez obrazy ale tego się czytać nie da. Aż dziwi,że są odpowiedzi:o
Masło maślane.

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2010 - 22:36

Bez obrazy ale tego się czytać nie da. Aż dziwi,że są odpowiedzi:o
Masło maślane.


tak na logike biorac to kolega zmienil silnik i w tym zmienionym prawdopodobnie urwal sie wal,

wiec gdzie tu maslo widzimy??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   Picasso

Picasso

    Szofer ;)

  • 55 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 września 2010 - 16:56

pozwolę wtrącić swoje parę słów do dyskusji:

z tego co wywnioskowałem to w momencie jak kręci się rozrusznikiem widać, jak obraca się koło zamachowe ale rozrząd stoi... (jeśli się mylę poprawcie mnie)
żeby coś takiego miało miejsce moim skromnym zdaniem mogą być następujące przyczyny:
1. śruby mocujące wieniec się pościnały (nierealne praktycznie)
2. Wał korbowy się ukręcił (również baaardzo mało prawdopodobne)
a) musiałby się ukręcić przy ostatniej panewce (w przypadku kiedy by się panewka roztrzaskała wał by latał i byłby stukot w silniku, ale by nie ustał i raczej mało prawdopodobne aby z ukręconym wałem coś tam się jeszcze kręciło )
b) ukręcił się przy pierwszej panewce (nierealne gdyż przy zakręceniu rozrusznikiem byłoby wszystko jak w pkt A z tym, że tłoki by się przywitały z zaworami i po kręceniu)

* mogę się mylić i nie mieć racji ;)

Jestem ogromnie ciekaw co jest przyczyną takiej usterki więc jak tylko będziesz już miał naprawione to napisz o co chodziło

P.S. : poruszaj kołem pasowym - jak coś będzie z wałem korbowym nie tak(najlepiej spróbuj zakręcić silnikiem przy jego pomocy używając porządnej grzechotki) to będzie się ruszał

#15 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 22 września 2010 - 17:34

Panowie sprawa wygląda tak ze dokładnie bede wiedział po niedzieli co sie dzieje koło zamachowe kreci sie w jedną i w drógą jak kto chce nie wiem co sie stało ale nie było zadneg huku ani nic tylko stukot odpaliłem silnik i stukało zgasiłem i chciałem odpaliś i nic to nie dało rozrusznik z kołem sie kreci poza tym kompresja jest na silniku co do kazdego z cylindrów to nie wiem jak kreciłem grzechotką to był opór był do pewnego momentu potem posyczało coś i tyle nic nie grzechocze w silniku ani nie puka

#16 OFFLINE   Picasso

Picasso

    Szofer ;)

  • 55 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 września 2010 - 18:49

Panowie sprawa wygląda tak ze dokładnie bede wiedział po niedzieli co sie dzieje koło zamachowe kreci sie w jedną i w drógą jak kto chce nie wiem co sie stało ale nie było zadneg huku ani nic tylko stukot odpaliłem silnik i stukało zgasiłem i chciałem odpaliś i nic to nie dało rozrusznik z kołem sie kreci poza tym kompresja jest na silniku co do kazdego z cylindrów to nie wiem jak kreciłem grzechotką to był opór był do pewnego momentu potem posyczało coś i tyle nic nie grzechocze w silniku ani nie puka


Z tego co piszesz to wynika, że Omcia po prostu rzuciła palenie!

Jeżeli kręcisz wałem korbowym za pomocą koła pasowego i jest tak jak opisujesz to znaczy, że wałki współpracują ze sobą w sposób prawidłowy. Odnoszę wrażenie, że to stukanie w silniku to "szklanki", lub panewki (mniej prawdopodobne), lub coś o czym nie mam zielonego pojęcia. A fakt dlaczego auto nie odpala może być całkowicie niezwiązane z tym stukotem i to tylko zbieg okoliczności.

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 września 2010 - 18:49

wygląda na to że silnik zdrowy, tylko coś z kołem zamachowym. Ten opór i psyczenie to suwy sprężania w cylindrze i następujące po nich otwarcie zaworów

#18 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 22 września 2010 - 19:38

te stukanie nie bedzie to zawieszony wtrysk??? ostatnio w boxerku mi tak zastukało, myslałem ze to panewka ale naszczescie to tylko wtrysk sie zawiesił.
sory zapomniałem ze nie masz diselka. a czy Pb takie cos to nie wiem

#19 OFFLINE   arcziLbn

arcziLbn
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 30 października 2010 - 12:20

urwało sie koło zamachowe rozdieprzyło sprzegło przekręciło panewki i korbowód wyszedł bokiem wiec silnik i cała reszta to szrot łącznie z głowicą. poszukuje łożyska do sprzęgła moze być uzywane bo na orginał mnie niestać jeżeli ktoś ma do odsprzedania za rozsądną cene bardzo chetnie

#20 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 30 października 2010 - 23:59

Jak będzie ktoś się chciał pozbyć starych silników, np. uszkodzony, dół albo góra albo pozostałe części sprawne to ja chętnie bo potrzeba mi do projektu a jaki to zobaczycie jak będzie gotowy. xD