

silnik stoi a rozrusznik z kołem zamachowym działają
#1
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 15:28
#2
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 15:35
jestes pewien??? zakrec kluczem o koło pasowe czy silnik sie kreci czy go blokuje, jak sie zakreci to jeszcze raz sprawdz rozrząd.rozrząd cały
niewiem czy widziałes cały rozrzad czy tylko zut okiem. mógł sie wał ukręcic. nie wiem tak tylko gdybam
widziałes to na oczy czy sie kreci czy tylko tak przypuszczasz. bo to moze tylko rozrusznik sie rozsypał i krecic ale nie przenosi napedu na kołokoło zamachowe sie kręci
#3
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 15:49
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 16:46
#6
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 16:47
mozliwe ze sie tobie wieniec zebaty na zamachu poluzowal, jezeli tak to szybko zagraj w totolotka, bo takie przypadki nie zdarzaja sie codziennie.
a patrz nie doczytalem ze zamach sie rowniez kreci.
mozliwe ze dwumasa sie w taki sposob skonczyla.
sciagnac skrzynie i zobaczyc.
#7
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 17:19
#8
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 17:25
a jakie koszty wiążą sie z wymianą walu korbowego?? i można to samemu w domu zrobić??
taniej i pewniej wyjdzie zmienic silnik niz bawic sie z dolem.
#9
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 17:44
mozliwe ze dwumasa sie w taki sposob skonczyla
No raczej mało prawdopodobne,bo wieniec jest na zewnetrznej czesci koła przykręconej do wału....
#10
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 17:44
#11
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 19:07
No raczej mało prawdopodobne,bo wieniec jest na zewnetrznej czesci koła przykręconej do wału....
no tak, logiczne przeciez, tlumik jest przeciez tylko na sprzeglo.
moj blad
#12
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 21:34
jak póbóje odpalić to nie pytałem mechanika przez tel to najprawdopodobniej urwało sie jakoś zaraz za kołem zammachowym
właśnie 2 tygodnie temu odebrałem samochód od mechanika po wymianie silnika bo kupiłem z uszkodzonym kupiłem 2 i tak to wyszło mam stary i dół jest w nim dobry tylko góra zwalona
Bez obrazy ale tego się czytać nie da. Aż dziwi,że są odpowiedzi:o
Masło maślane.
#13
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 22:36
Bez obrazy ale tego się czytać nie da. Aż dziwi,że są odpowiedzi:o
Masło maślane.
tak na logike biorac to kolega zmienil silnik i w tym zmienionym prawdopodobnie urwal sie wal,
wiec gdzie tu maslo widzimy??
#14
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 16:56
z tego co wywnioskowałem to w momencie jak kręci się rozrusznikiem widać, jak obraca się koło zamachowe ale rozrząd stoi... (jeśli się mylę poprawcie mnie)
żeby coś takiego miało miejsce moim skromnym zdaniem mogą być następujące przyczyny:
1. śruby mocujące wieniec się pościnały (nierealne praktycznie)
2. Wał korbowy się ukręcił (również baaardzo mało prawdopodobne)
a) musiałby się ukręcić przy ostatniej panewce (w przypadku kiedy by się panewka roztrzaskała wał by latał i byłby stukot w silniku, ale by nie ustał i raczej mało prawdopodobne aby z ukręconym wałem coś tam się jeszcze kręciło )
b) ukręcił się przy pierwszej panewce (nierealne gdyż przy zakręceniu rozrusznikiem byłoby wszystko jak w pkt A z tym, że tłoki by się przywitały z zaworami i po kręceniu)
* mogę się mylić i nie mieć racji

Jestem ogromnie ciekaw co jest przyczyną takiej usterki więc jak tylko będziesz już miał naprawione to napisz o co chodziło
P.S. : poruszaj kołem pasowym - jak coś będzie z wałem korbowym nie tak(najlepiej spróbuj zakręcić silnikiem przy jego pomocy używając porządnej grzechotki) to będzie się ruszał
#15
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 17:34
#16
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 18:49
Panowie sprawa wygląda tak ze dokładnie bede wiedział po niedzieli co sie dzieje koło zamachowe kreci sie w jedną i w drógą jak kto chce nie wiem co sie stało ale nie było zadneg huku ani nic tylko stukot odpaliłem silnik i stukało zgasiłem i chciałem odpaliś i nic to nie dało rozrusznik z kołem sie kreci poza tym kompresja jest na silniku co do kazdego z cylindrów to nie wiem jak kreciłem grzechotką to był opór był do pewnego momentu potem posyczało coś i tyle nic nie grzechocze w silniku ani nie puka
Z tego co piszesz to wynika, że Omcia po prostu rzuciła palenie!
Jeżeli kręcisz wałem korbowym za pomocą koła pasowego i jest tak jak opisujesz to znaczy, że wałki współpracują ze sobą w sposób prawidłowy. Odnoszę wrażenie, że to stukanie w silniku to "szklanki", lub panewki (mniej prawdopodobne), lub coś o czym nie mam zielonego pojęcia. A fakt dlaczego auto nie odpala może być całkowicie niezwiązane z tym stukotem i to tylko zbieg okoliczności.
#17
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 18:49
#18
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 19:38
sory zapomniałem ze nie masz diselka. a czy Pb takie cos to nie wiem
#19
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 12:20
#20
OFFLINE
Napisany 30 października 2010 - 23:59