Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klejenie plastiku chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 15 września 2010 - 21:47

Witam.Otóz przy połączeniuchłodnicy czyli tej rury idącej górą zrobiła sie mała szczelina....Klejenie klejami typu plastelina epoksydowa,i inne wynalazki nie zdaje rezultatu.Czy zespawanie chłodnicy da rade??? Bo jak wiadomo i jest i ciśnienie i temperatura?

#2 OFFLINE   tomek2009

tomek2009
  • 115 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: wałbrzych

Napisany 16 września 2010 - 06:11

mi też w tym miejscu pękła chłodnica i spaw wytrzymał jakiś może tydz.
kupiłem na alledrogo zamiennik nowy za jakieś 250 pln i juz od roku zapomniałem o sprawie a gwarancja jest na 24 mies
Dodam że klej typu poxilina trzymał jakieś 4-5 dni.

#3 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 września 2010 - 06:46

zakleiłem epidiamentem- wytrzymało półtora roku
teraz przejechałem zwykłą żywica i na to jakiś dwuskładnikowy , trzyma już pół roku

#4 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2010 - 07:36

Ja się nie bawiłem w klejenie...wziąłem nową chłodnicę od kogoś z forum, chwila roboty a człowiek spokojniejszy i silnik ma chłodniej

#5 OFFLINE   Tomcik

Tomcik
  • 59 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: Kędzierzyn
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 września 2010 - 07:57

ja też kleiłem ale długo nie wytrzymało,zamówiłem nową i mam spokój.
jeżdżąc na miejscu miałem spokój ,jak wyjechałem w trasę to nie było co kleić .

#6 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 16 września 2010 - 10:14

Ok więc tak:chciałem kupić,poszukałem na alledrogo no i znalazłem chłodnicę tylko coś jest inna od mojej????Znaczy ja nie posiadam tych węży które są na tym linku..Możecie mi napisać co to jest za ustrojstwo i czy można to zaślepić?


http://allegro.pl/op...1210717476.html

#7 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 16 września 2010 - 12:17

Ok więc tak:chciałem kupić,poszukałem na alledrogo no i znalazłem chłodnicę tylko coś jest inna od mojej????Znaczy ja nie posiadam tych węży które są na tym linku..Możecie mi napisać co to jest za ustrojstwo i czy można to zaślepić?


http://allegro.pl/op...1210717476.html


jest napisane.. chlodnica jest od mv6 wiec nie jest od 2,0 16V.

#8 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 16 września 2010 - 13:04

A skąd to wiesz??? Nie wiem czy wiesz ale chłodnice rozmiarowo od silnika 3 litry czy 2,5 czy nawet 2.0 są wielkościowo takie same.taka sama długość,szerokość itp.Nie wiem tylko co to za węże które widać na zdjęciu.U kolegi widziałem też te króćce tylko one były zaślepione.Jakieś dodatkowe chłodzenie?

#9 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 16 września 2010 - 13:07

przeczytaj opis.. omega b mv6 pierwsze wyrazy. jak chcesz to kombinuj zaslepiac. ja kupilem uzywke od 2,0 16v i chodzi do dzis. dalem 150 zł razem z wentylatorem.

#10 OFFLINE   sebajary

sebajary

    #60 WETERAN !!!

  • 1 251 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Wawa-Mokotów!/ Radzymin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2010 - 13:22

Ja wam powiem jedno :hmm: żadne klejenie chłodnicy nic nie pomoże !
Są dwa wyjścia , kupić nową chłodnicę albo znależć zakład który zrobi wymiankę plastiku na aluminium ( ja tak zrobiłem link : http://www.moto-mark...nice-rosloniec/ ) i cieszyć się długie lata :D

ps : koszt zrobienia jednej strony ok 300 zł :?

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 września 2010 - 13:26

możesz te węże zostawić - one łączą chłodnicę z... chłodnicą. Pośrodku jest jeszcze pompka, ale ją też zostawiasz - ona w niczym nie przeszkadza. Jeśli jednak wolisz - usuń węże, zaślep króćce

#12 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 16 września 2010 - 13:35

Ale po co są te węże??? Do czego one służą?

#13 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 23 września 2010 - 09:35

Więc ta....Zakupiłem chłodnicę łącznie pompką dodatkową.Myślałem by jej nie podłączać ale wczoraj z nudów podłączyłem ja do kabli wentylatora.Jeśli wentylator się załączy pompka również....Dobrze zrobiłem?? Bo w 2 litrówce niestety nie działa wentylator po wyłączeniu zapłonu....

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2010 - 10:17

Weź pod uwagę, ze niepracująca pompka blokuje przepływ.

#15 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 23 września 2010 - 10:29

Wiem,ale normalnie ja tej pompki nie miałem u siebie w aucie.A myślałem że największe ciśnienie się robi jeśli temperatura jest wysoka i podłączyłem pod to.A ty jak radzisz?? Pod co ją podłączyć?

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2010 - 10:43

W V6 pompka ma za zadanie wymuszenie obiegu podczas gdy pompa wody nie pracuje a temperatura silnika jest wysoka. Jakby się zastanowić to jeśli zachowasz dodatkowe węże i pompkę to nic się nie stanie tyle tylko, że nie bardzo ma to w tym momencie sens. Możesz dorobić jakiś układ, który po zgaszeniu silnika załączy Ci na chwilę wentylator na chłodnicy i poda zasilanie na pompkę. Wtedy to ma sens.

#17 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2010 - 10:45

z tego co mi wiadomo jeśli pompka wspomagająca nie pracuje, to przepływ płynu jest swobodny, czyli nie zamyka obwodu a jeśli się włączy wspomaga obieg.

#18 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2010 - 10:53

Padła mi pompka podająca na nagrzewnicę i straciłem ogrzewanie i dodatkowo, ponieważ mam w ten układ wpięty parownik od gazu auto nie jechało na LPG. Możliwe, ze przepuszcza ale uważam, że w dużym stopniu blokuje przepływ.

#19 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 23 września 2010 - 10:54

Czyli bez sensu jest podłączenie pod wentylator?? Dorobienie układu nie ma sensu ,ponieważ tego nie było u tym silniku .Nie wiem zresztą dlaczego...

#20 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2010 - 11:01

być może w v6 jest inny rodzaj tej pompki, lub inaczej zbudowany układ chłodzenia, w dieslu 2.5td włącza się razem z wiatrakami chłodnicy, np.w audi taka pompka pracuje cały czas gdy silnik osiągnie temp roboczą, bez tej pompki temperatura płynu w silniku ma duże skoki i nie grzeje w kabinie ogrzewanie.