Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gniazdo diagnostyczne w omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:06

Pomocy. U mnie 6 pin w gnieżdzie diagnostycznym jest pusty, co robić ?. A tak na marginesie to 30 % tych pinów jest pustych, czy to ma tak wyglądać ?



#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:08

czy to jest gniazdo 16 pinowe?

#3 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:28

tak

#4 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:30

jaki to jest rocznik, czy to jest 2.2 czy to jest 2.0?

#5 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:31

rok 11.1998 silnik 2.0 dti

#6 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:41

według schematu 2002, nie ma 6 pinu we wtyczce diagnostycznej dla DTH2.2, więc pewnie u ciebie też nie ma, nie ma też podanego który pin od motronika idzie w diagnostyke - włąsnie jestem na etapie szukania tego.

W zależności od osprzętu powinieneś mieć wykorzystane 8 pinów we wtyczce

#7 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:44

dzięki na razie, i czekam na szczegółową odpowiedz, jeśli można

#8 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:57

w tisie nie mam informacji na temat jak zdiagnozować twój silnik, jeszcz epopatrze w instrukcji którą mam w garażu..

#9 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 11 sierpnia 2006 - 19:40

Pomocy. U mnie 6 pin w gnieżdzie diagnostycznym jest pusty, co robić ?. A tak na marginesie to 30 % tych pinów jest pustych, czy to ma tak wyglądać ?


No tak jest przy nowszych silnikach. Potrzebujesz najprostszy interfejs OBD2 np. taki do volkswagena i programik tech2 .
Co do wtyczki to w przypadku opla uzywane są piny 3,5,7,8,12,16. Jeżeli kupisz interfejs bez wtyczki tylko pojedyńcze kabelki to pin5 to masa, pin16 zasilanie, pin7 - linia K (tu zawsze podłączony jest sterownik silnika). Przy okazji pod pin12 podpinamy gdy chcemy skasować błędy poduszek powietrznych np. po zmianie foteli :) Aha program działa z interfejsami na porcie szeregowym COM1, więc jeżeli nie masz w swoim laptopie sprzętowego tylko jakieś przejściówki z USB to zapomnij, co najwyżej połączysz się z klimatronikiem. Com'y na PCMCIA też nie wszystkie działają. Ja używam starego laptopa dell PII 366. Oczywiście możesz uzyć domowego kompa, tylko one zwykle są mało przenośne :)

#10 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 11 sierpnia 2006 - 20:05

czyli że bez kompa nie dam rady zczytać błędów?

#11 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2006 - 20:14

pin7 - linia K (tu zawsze podłączony jest sterownik silnika


patrze w schemacie i wtyczka XD pin 7 dla dth nie łączy się z ECU, wogóle z ecu żaden PIN nie idzie do XD

#12 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 12 sierpnia 2006 - 10:07

czyli że bez kompa nie dam rady zczytać błędów?


Nie, tylko w interfejsach ALDL można było wywyłać kody błyskowe, zwierając 6 nóżkę (w przypadku 16pinowej wtyczki) do masy lub zmienić standardową transmisję 8192 na 160 baud'ów na pin7 jeżeli zwarlibysmy pin6 z masą przez opornik 10kohm. Wraz z wprowadzeniem OBD2 odczyt błędów i kasowanie możliwe jest tylko przez interfejs. Ale interfejs to nie jakis straszny koszt najtańszy na allegro to jakieś 40 zł gotowy, samemu mozna się zmieścić w 10 pln za cześci.

#13 OFFLINE   paabllo

paabllo
  • 94 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 12 sierpnia 2006 - 10:54

fajnie ale nic z tego nie kumam


moze na zlocie ktos mi pomoze jezeli chodzi o zaladowanie nowego softu do chipa lub samego chipa
Cześć! [you:f17cbfd237]

#14 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2006 - 14:15

z tego co mówi ATCOM to chyba na chlopski rozum chodzi o to że stare motroniki (omega B) mają mase pod 5, pod 6 mają diagnostyke blyskową, pod 7 mką mają tzw bideractional data lead dla interfejsów,

POLO musze cię zmartwić u ciebie nie ma raczej kodów blyskowych, diagnostyka odbywa się wyłącznie przez 7 dla dth 2.0, przy dth 2.2 nie wykazane są żadne połączenia do kostki diagnostycznej według schematów.... kontroler silnika na schemacie to K70


chyba nie masz wyboru tylko kupić interfejs,

PS OFF

ATCOM - kręce się wokół tego tematu TECH2, i są po 199 złna allegro i sprzedawca twierdzi że mogę równierz nim diagnozować xenony, komputer pokładowy, samopoziomowanie, radio, pamięć foteli i wszystkie moduły auta nie tak jak przy euroscanie że była tylko sama podstawa.... prawda to temu?

#15 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 13 sierpnia 2006 - 11:07

ATCOM - kręce się wokół tego tematu TECH2, i są po 199 złna allegro i sprzedawca twierdzi że mogę równierz nim diagnozować xenony, komputer pokładowy, samopoziomowanie, radio, pamięć foteli i wszystkie moduły auta nie tak jak przy euroscanie że była tylko sama podstawa.... prawda to temu?


To jawne naciąganie, ja mam interfejs od VW tylko przylutowałem końcówki we wtyczce adekwatnie do opla 3,7,8,12 zamiast 7,15 w VW no i oczywiście 5,16 do zasilania. Program który wcześniej udostępniłem potrafi tylko i wyłącznie zczytać i skasować błędy, ale faktycznie potrafi to zrobić łącząc się ze sterwnikiem silnika, abs, klimatronika, siedzeniami, poduszkami, xenonami, czyli tak naprawdę z każdym elektronicznym sterownikiem w samochodzie. Innym programem można korygować liczniki w astrze i vectrze :) Nie potrafi zaprogramować nic tak jak serwisowy Tech2, ale myślę że to tylko kwestia czasu.

Takie coś wystarczy
Allegro
jak ktoś woli miec wtyczke to może dokupić taką

Allegro

Jedena osoba z zarządu Klubu Vectry napomkneła coś że ma soft z dużo większymi możliwościami, ale nie chce na razie udostępnić, bo twierdzi że za dużo zachodu i pieniędzy kosztowało zdobycie go.

#16 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 sierpnia 2006 - 15:44

Ja też mam interfejs VAG : VAG
I faktycznie moge zdiagnozować wszystko oprócz: xenony, climatronic (łaczy sie niby ale coś nie gra) , servotronic :sad: Troche mnie to wkur.... ale jeszcze pogrzebie z prędkościami COM-a może to coś da.

#17 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2006 - 22:43

Jedena osoba z zarządu Klubu Vectry napomkneła coś że ma soft z dużo większymi możliwościami, ale nie chce na razie udostępnić, bo twierdzi że za dużo zachodu i pieniędzy kosztowało zdobycie go.


Chodzi Ci o VKP :?:

PS. przed padem dysku w pracy miałem taki rosyjski probram (niestety cały w cyrylicy), który miał diagnostyke xenonów w Omegach od rocznikowego 96r


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#18 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2006 - 22:58

Nie potrafi zaprogramować nic tak jak serwisowy Tech2, ale myślę że to tylko kwestia czasu.

Jedena osoba z zarządu Klubu Vectry napomkneła coś że ma soft z dużo większymi możliwościami, ale nie chce na razie udostępnić, bo twierdzi że za dużo zachodu i pieniędzy kosztowało zdobycie go.


Jeżeli po zadanym pytaniu konkretnym i konkretnej odpowiedzi wyłoże kase to gość ma mi ją oddać jeśli coś będzie nie tak, mi chodzi w końcu o takie opcje żebym mógł np wyłączyć obsługe automatycznej skrzyni biegów z MIDa żeby mi błędu nie wywalało, żeby przestawić tempomat z manuala na automat itd itd, nie interesuje mnie jedynie kasowanie i wykrywanie błędów...

jeśli to co sprzedaje gość to nie to, to w takim razie ja czekam, wpisując do allegro tech2, jego aukcje stoją po 199 zł

#19 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 14 sierpnia 2006 - 08:49

Chodzi Ci o VKP :?:


Chodzi mi o to forum Jeżeli poczytasz o tech2 to znajdziesz to stwierdzenie. Nie potrafię w Ci w tym momencie wskazać wątku.

#20 OFFLINE   malinowykról

malinowykról
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-04-2008
  • Skąd: Szczecin/Niechorze

Napisany 19 czerwca 2008 - 21:29

actom, witam właśnie zaczynam przygode z diagnozowaniem mam juz tech2 ale nie wiem jaki kabel ma kupic do tego zeby podłączyć do gniazda diagnostycznego omcia 2,5 td 2000r i czy taki sam bedzie pasowal do 2003 roku??? I jeszcze inne pytanko jest jakaś instrukcja do tech2?? zebym czegoś nie zepsół.