Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drążek kierowniczy, prowadzący - regeneracja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 05 września 2010 - 11:21

Witam, jestem nowy na forum i potrzebuję lekkiej pomocy, otóż do wymiany miałem drążek prowadzący z tyłu po lewej stronie w omedze B 2.5 V6. Kupiłem część, którą potrzebowałem, czyli tą mocowaną do nadwozia auta aż do szpilki łączącej z końcówką. Jednak po wykręceniu starej okazało się, że nowa jest o 3-4cm dłuższa i nie bardzo chciała pasować w miejsce jakie powinna, samochód stał tym kołem do góry. Wcześniej auto miało koła pochylone górą do wewnątrz. Jakoś udało mi się wpasować to wszystko na swoje miejsce jednak na tej szpilce jest już praktycznie maksymalnie skręcone. I teraz pytanie czy jest szansa na ustawienie geometrii, zbieżności? Czy raczej trzeba będzie co innego kombinować?
Pozdrawiam :) jak by było coś nie jasne to wyjaśnię, tylko dajcie znać :)

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2010 - 13:18

Witam, jestem nowy na forum i potrzebuję lekkiej pomocy, otóż do wymiany miałem drążek prowadzący z tyłu po lewej stronie w omedze B 2.5 V6. Kupiłem część, którą potrzebowałem, czyli tą mocowaną do nadwozia auta aż do szpilki łączącej z końcówką. Jednak po wykręceniu starej okazało się, że nowa jest o 3-4cm dłuższa i nie bardzo chciała pasować w miejsce jakie powinna, samochód stał tym kołem do góry. Wcześniej auto miało koła pochylone górą do wewnątrz. Jakoś udało mi się wpasować to wszystko na swoje miejsce jednak na tej szpilce jest już praktycznie maksymalnie skręcone. I teraz pytanie czy jest szansa na ustawienie geometrii, zbieżności? Czy raczej trzeba będzie co innego kombinować?
Pozdrawiam :) jak by było coś nie jasne to wyjaśnię, tylko dajcie znać :)


a gdzie kupiles koncowke ? bo z tego co wiem nie wystepuje do omegi - tylko jako caly drazek. [pewnie ktos ci od innego auta sprzedal.




 


#3 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 05 września 2010 - 15:20

no właśnie kupiłem nową w InterCarsie, przez neta patrzyłem i też występuje w ich katalogu ta strona, z kolei tą stronę idącą od koła już nie znalazłem, śrubunek do tego też da radę dostać w IC

Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie tego, czy koła powinny być pochylone górą do wewnątrz? bo słyszałem, że niby tak, ale widziałem omegę 2.0 16v i ona miała koła prosto. Wg, to trochę dziwne żeby tak koła miały stać, ale jeżeli tak jest przewidziane to nie będę się z tym sprzeczał.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2010 - 15:38

eszcze jedno pytanie mam odnośnie tego, czy koła powinny być pochylone górą do wewnątrz?

tak bo kąt pochylenia wynosi -1 stopień 45 minut +- 35 minut

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 15:39

Nie, tylne koła w omedze powinny stać prosto (kąt pochylenia powinien wynosić około -1*45'), chyba, że masz sprężyny obniżające, albo załadowany samochód. Jeżeli nie, to masz sfatygowane wahacze albo tuleje. Z tyłu w żaden sposób nie ma możliwości regulacji pochylenia kąta koła, a jedynie ustawienie zbieżności drążkiem.

#6 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 05 września 2010 - 15:44

No a tym drążkiem dodatkowym od zbieżności nie ustawiasz nachylenia koła? jak go rozkręcisz za bardzo to koło dołem odejdzie od toru a jak skręcisz to góra będzie się odchylała od auta, dobrze ja myślę? czy działa to na innej zasadzie? :p

#7 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 września 2010 - 17:05

Nie da rady ustawić pochylenia koła, ale jak ustawiasz zbieżność tym drążkiem to pochylenie troszkę się zmienia ale nie dużo. Pochylenie kół tył na sprężynach w wersji wg autodaty może wynieść nawet prawie -2st 50''.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2010 - 17:55

Nie, tylne koła w omedze powinny stać prosto (kąt pochylenia powinien wynosić około -1*45')

niemogą stać prosto skoro kąt wynosi prawie 2 stopnie, jak by kąt był 0 to wtedy są prosto

#9 OFFLINE   OMArzyciel

OMArzyciel
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 21 czerwca 2012 - 14:34

Czas mija a problemy z tylnym drążkiem nadal wybebeszają kieszenie - 200zł i brak zamiennika.
Mam więc pytanie. Czy komuś udało się dopasować końcówkę drążka zbieżności ?

#10 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 czerwca 2012 - 18:25

A nie lepiej nabyć sprawną używkę i zamontować zamiast nowego zamiennika, który nie pasuje? Lubisz komplikacje i wydatki?
Poza tym nie rozumiem co oznacza "dopasowywanie końcówki drążka" Ten element ma po prostu pasować i koniec. Jeśli nie pasuje, znaczy się nie nadaje.

#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 czerwca 2012 - 18:30

Ja kupiłem używkę, trochę walki z kluczami młotkiem i WD40 rozruszałem śrube i jest ok.

#12 OFFLINE   OMArzyciel

OMArzyciel
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 21 czerwca 2012 - 19:19

Już tłumaczę. Pisząc o "dopasowaniu końcówki drążka" miałem na myśli zastosowanie końcówki przeznaczonej do innego auta a mającej taki sam kształt stożka, średnicę gwintu, długość. A dlatego zadałem to pytanie bo nie chcę komplikacji i wydatków - używka będzie miała najprawdopodobniej nie mniej niż 9 lat i mając ją w ręku nie da się stwierdzić czy jest sprawna. A poza tym jestem dziwakiem - nie lubię używanych rzeczy ;)

Rozważam natomiast regenerację drążków w firmie TENCAR (tencar.com.pl) . To znana firma spod Lublina gdzie produkuje się elementy zawieszenia z przegubami kulistymi bardzo wysokiej jakości. Firma ta regeneruje od lat np wahacze do Passata - wytrzymują niekiedy dłużej niż oryginały. Znam warsztaty korzystające z usług TENCAR od wielu lat. Telefonowałem tam dziś - 80zł/.szt. Jak zregeneruję, to dam znać na forum.

Wiem, wiem ... wielu stwierdzi, że to nie ma sensu. Dla mnie jednak ma - zaoszczędzę 200zł, za które kupię prosiaczki Lemfordera.

#13 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 czerwca 2012 - 19:24

Jednakże pomimo zgodnych parametrów wystąpił problem montażowy. Wniosek więc taki, że widocznie nie były do końca zgodne. Dam prosty przykład. Mechanizm zewnętrzny wycieraczek. Środkowy (długi) drążek od anglika. Końcówki te same, długość niby też, a wycieraczki pracują z oporem. Po założeniu europejczyka wszystko wraca do normy.
Pomysł z regeneracją u dobrego specjalisty na pewno ok.

#14 OFFLINE   OMArzyciel

OMArzyciel
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 29 czerwca 2012 - 13:40

Końcówki drążków zregenerowałem wreszcie w Warszawie. Ulica Szumna 7 - zakład specjalizujący się w naprawie przegubów kulistych. Koszt - 60zł/szt. Oczywiście warunkiem naprawy każdej końcówki jest nieuszkodzony silentblock na drugim końcu drążka - u mnie były ok.

Mam przy okazji trzy spostrzeżenia.

1. Widziałem jak wyglądały stare przeguby po rozebraniu. Zmasakrowany wkład teflonowy i mnóstwo rdzy. Jak wcześniej pisałem, po wyjęciu drążka i wykonaniu kilku obrotów sworzniem nie można już ręką wyczuć luzu. Piszę to przedstawiając zwoje zdanie, że używane do niczego się nie nadają.

2. Regeneracja końcówek ma także zaletę. W m mojej ocenie wykręcając końcówkę i tę samą wkręcając tyle samo obrotów nie będzie konieczności ustawiania zbieżności. Doradził mi tak szef zakładu - zapewnił mnie, że oś obrotu sworznia nie zmieniła się po regeneracji. Może któregoś dnia podjadę na stację i wykonam pomiar zbieżności ale do tej pory jeszcze nic mnie do tego nie skłoniło pomimo że wymieniłem także tzw. prosiaki.

3. Próbowałem dopasować nową końcówkę od Citroena Jumpera. Faktycznie bardzo podobna jednak "grubość" stożka jest inna. Nie ma mowy o przymocowaniu go w otworze ramienia tylnej piasty. Poza tym jest około 2 cm krótsza więc śruba rzymska z pewnością byłaby za krótka.


Podsumowując:
+ Dwa nowe drążki: 380zł.
+ Ustawienie zbieżności (w przypadku nowych drążków): 80zł
- Regeneracja końcówek: 120zł
__________________________
Oszczędzamy: 340zł

#15 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 czerwca 2012 - 13:46

Czy robią to na poczekaniu, tzn demontują regenerują i montują, czy trzeba rozebrać samemu i zawieźć im drążki?

#16 OFFLINE   OMArzyciel

OMArzyciel
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 29 czerwca 2012 - 13:49

Trzeba drążki zawieźć. Czas regeneracji - do 3h.

Aha ... nie trzeba w ogóle końcówek odkręcać. Szef zakładu zapytał po co to zrobiłem ? :)

#17 OFFLINE   BartlomiejB

BartlomiejB
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-03-2010
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 listopada 2012 - 22:00

siema a wie ktoś gdzie takie coś w gdańsku robią, albo w okolicy?

#18 OFFLINE   joanna049

joanna049
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-05-2012

Napisany 14 listopada 2012 - 14:56

Podepnę się pod temat, mam do wymiany drążek regulujący czy prowadzący (nie wiem jak się fachowo nazywa) na tył lewa strona, bo ma luzy. Szukałam takiego drążka w mnie w mieście ale w każdym sklepie rozkładali ręce, na all znalazłam coś takiego http://allegro.pl/dr...2787551562.html
Czy tylko z Lemfordera takie coś dostanę czy są jakieś zamienniki? jak to się fachowo nazywa?czy kupię gdzieś same końcówki czy cały drążek trzeba? sorki za głupie pytania, ale kobiecie musicie wybaczyć...:D

Jeszcze dodam, że trzęsie kierownicą i całym autem przy jeździe prosto i hamowaniu, przy skręcaniu nic nie drży, to od tego drążka?

#19 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 listopada 2012 - 15:25

Popularnie jest nazywany drążkiem zbieżności tył.
Z tego co się orientuję, to dostępny jest tylko ten Lemforder za ok 200zł (zresztą tak jak w linku).
Jedyną rozsądną alternatywą jest zakup pewnej używki o niedużym przebiegu.
Są to elementy dość pancerne.

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2012 - 18:39

pytanie czy ten drążek może wywoływać takie zachowanie na samochodzie? osobiście szukałbym przyczyny w innym miejsc. aczkolwiek mogę się mylić