

Webasto-czy trzeba czyscic i jak o nie dbać?
#1
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 20:25
#2
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 20:29

------------------------------------------------------
no i stało się jestem sobą , co komuś to wadzi
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 21:20
#5
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 21:28
#6
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 22:19
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 23:19
#9
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 12:45
#10
OFFLINE
Napisany 29 września 2010 - 22:03
jak się załączy to szumi i za 1 razem po zimie b.mocno dymi z pod auta na niebiesko
Tak ponieważ jest zasilane olejem napędowym .
Czy elektryczna pompka cieczy chłodzącej obok filtra paliwa ma z tym jakieś powiązanie ?
Może być to pompa wspomagająca cyrkulację cieczy chłodzącej albo od webasta .To jest tak, jeżeli silnik jest rozgrzany i włącza się wentylator na chłodnicy a ty zgasisz auto to ta pompa działa by cyrkulować ciecz w układzie . W przypadku webasta jeżeli jest to podgrzewacz firmy Webasto to ma pompę wody zespoloną przy webaście a jeżeli firmy eberspacher to ma dodatkową pompę wody elektryczną bez której nie zadziała piecyk .
Sprawdzić można czy działa piec tak :
1. sprawdź czy w skrzynce bezpieczników pod kierownicą (dotyczy 2.0 dti-2.2 dti nie wiem jak jest w 2.5 tdi i 2.5 td -tds) czy w pinie nr 24 jest zamontowany bezpiecznik lub czy nie jest przepalony .
2. jeżeli webasto jest jako podgrzewacz to należy włączyć silnik i poszukać czujnik temperatury webasta który znajdziecie gdzieś pod filtrem powietrza i należy go zewrzeć i wtedy powinien odpalić jeżeli jest sprawny

Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#11
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 16:02


Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#12
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 18:01
no właśnie co do tego czujnika według TISa jest ten sam czujnik co AQS tak jest nawet na foto pokazany. Tam pod filtrem powietrza jest wiazka kabli idąca do kabiny po drodze napotyka pompkę paliwa do eberka . Nie napotkałem tam żadnego czujnika powietrza jak pisałem wcześniej ,ale dowiadywałem sie na różnych forach i tak mówili że tam jest
http://c11.wrzuta.pl...9/czujnik_eber?
to info wyskoczyło przy wyborze silnika Y25DT, jak wybrałem Y22DTH to tego nie było. Jak to jest czy faktycznie jest tam czujnik i teraz pytanie odnoście TISa czy jest gdzieś w nim schemat elektryczny aby znaleźć wtyczkę P13, bo jak wiadomo jest problem z podłączeniem się OP-COMem lub OS pod właśnie ten magiczny poddgrzewacz i tu jest opisane jak to zrobić tylko gdzie jest wtyczka P13
http://c1.wrzuta.pl/...ae/podlaczenia?
#13
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 20:01
no właśnie co do tego czujnika według TISa jest ten sam czujnik co AQS tak jest nawet na foto pokazany
http://c11.wrzuta.pl...9/czujnik_eber?
to info wyskoczyło przy wyborze silnika Y25DT, jak wybrałem Y22DTH to tego nie było. Jak to jest czy faktycznie jest tam czujnik i teraz pytanie odnoście TISa czy jest gdzieś w nim schemat elektryczny aby znaleźć wtyczkę P13, bo jak wiadomo jest problem z podłączeniem się OP-COMem lub OS pod właśnie ten magiczny poddgrzewacz i tu jest opisane jak to zrobić tylko gdzie jest wtyczka P13
http://c1.wrzuta.pl/...ae/podlaczenia?
Czy przypadkiem nie piszesz o tym?

Jest możliwość ze AQS ma coś wspólnego z dogrzewaczem? bo u mnie on nie hula, a tą wtyczkę nie mogę wpiąć bo tak jakby ją coś blokowało więc mam ją wypiętą. Czy to może dlatego nie działa mi dogrzewacz?
#14
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 20:46
#15
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 20:51
tak dokłądnie o to mi chodziCzy przypadkiem nie piszesz o tym?
ale według TIS to jest czujnik temp. zew. EBERAMożliwe, że blokuje on webasto gdy czadu jest niebezpiecznie dużo
#16
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 22:12
tak dokłądnie o to mi chodzi
ale według TIS to jest czujnik temp. zew. EBERA
czy w dieslach 2,5 dti ZAMAST AQS jest ten czujnik? ja w tym miejscu mam AQS
czy może raczej AQS jest jednocześnie termometrem dla dogrzewacza?
#17
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 22:33
Czy przypadkiem nie piszesz o tym?
Jest możliwość ze AQS ma coś wspólnego z dogrzewaczem? bo u mnie on nie hula, a tą wtyczkę nie mogę wpiąć bo tak jakby ją coś blokowało więc mam ją wypiętą. Czy to może dlatego nie działa mi dogrzewacz?
U mnie tego czujnika nie ma, sama wtyczka leży pod podszybiem. Dogrzewacz silnika działa normalnie, uruchamia się poniżej 3 st.C, jako ogrzewanie również.
#18
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 22:41
#19
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 22:55
a nie bedzie to czujnik jakości powietrza do klimatronika ?
dyć to właśnie on - AQS - air quality sensor
#20
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 08:54
no tak ale jak pokazałem wcześniej pisze aby odłączyć wtyk P13 od czujnika i zdjęcie AQSa, wczoraj dorwałem w końcu TISa ze schematami i P13 to jest czujnik temp zew. w zderzaku, jak kupie łopornik 20kohm to będę próbował się połączyć z tym ustrojstwem tak jak w TIS napisali, a AQSa mam normalnie tam gdzie powinien byćczy w dieslach 2,5 dti ZAMAST AQS jest ten czujnik? ja w tym miejscu mam AQS
czy może raczej AQS jest jednocześnie termometrem dla dogrzewacza?