Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klekot, dzwonienie, rzężenie tylko na ciepłym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 01 września 2010 - 18:44

Sorry za kolejny temat o klekotaniu ale serio nie udało mi się znaleźć rozwiązania mojego problemu.

Chodzi o to że od jakiegoś czasu omka zaczeła klekotać oraz rzęzić/dzwonić. Ostatnia trasa z tym dźwiękiem wywołała u mnie taką panikę że przez kilka dni nie odpalałem auta tylko oglądałem z każdej strony co się daje...a daje niewiele bo ciągle pada....

Życiowa sytuacja zmusiła mnie dzisiaj do odpalenia omegi i przejechania niewielkiej trasy. Dodam że temp była w okolicach 10 stopni i ciągle lało. Po odpaleniu...przyjemna cisza :| aż się ucieszyłem... jednak jak tylko silnik zaczął powoli łapać temperaturę to pojawiało się klekotanie. Wszystko wróciło do wcześniejszego stanu po nagrzaniu silnika. Co można sprawdzić i co to może być? bo ostatnio siedzę ciągle przy omie i zaczyna mnie troszkę załamywać :-( Gdzieś znalazłem że rolki od rozrządu lubią klekotać ale... czy tylko na ciepłym?:| Dzięki wam za ewentualną pomoc!
Pozdro

#2 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 02 września 2010 - 23:01

wiem, że to wróżenie z fusów ale nie ma nikt pomysłu co można sprawdzić? Czy może to być pęknięty kolektor? dawałby aż tak wyraźne klekotanie i inne dźwięki? A moze to być olej? bo raczej to chyba na zimnym dawałoby takie objawy a nie na ciepłym gdyby to był olej lub zawory? Pozdro

#3 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 02 września 2010 - 23:52

nagraj jakis filmik i wrzuc na forum moze badzie mozna cos uslyszec.
rolki od rozrzadu to raczej nie, one zazwyczaj piszcza lub chucza
pekniety klektor raczej bylo by slychac na zimnym

#4 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 03 września 2010 - 00:33

tak też jutro zrobię ... dzięki :)

#5 OFFLINE   Hubcik

Hubcik
  • 60 postów
  • Dołączył: 07-07-2009
  • Skąd: Wyszków

Napisany 03 września 2010 - 01:19

a może to panewki graja?

#6 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 września 2010 - 01:29

panewki na ciepłym powinny raczej ucichnąć. Z jakiej okolicy dochodzą te dzwięki?

#7 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 września 2010 - 19:38

panewki na ciepłym powinny raczej ucichnąć. Z jakiej okolicy dochodzą te dzwięki?


niekoniecznie. zalezy jak mocno sa zuzyte i jaki olej jest w silniku.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#8 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 września 2010 - 11:38

nie miałem do popołudnia piekielnie czasu a później lało jak z cebra i nie było jak nagrać dźwięku...

niekoniecznie. zalezy jak mocno sa zuzyte i jaki olej jest w silniku.

nie strasz :-(

Niebardzo mam czym nagrać dobrze filmiki ... w poniedziałek dopiero będę miał aparat cyfrowy... na szybko nagrałem komórką i jest to marnej jakości a klekotanie słychać zmieszane z dzwonieniem na filmikach ;P

Pierwszy filmik z góry silnika
http://w929.wrzuta.p.../50F8zzZe9FQ/ss
Drugi z bocznej części
http://w929.wrzuta.p...5vw7gHQ0py6/sss

#9 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 września 2010 - 11:49

gdyby nie opis ze to 2.0 to po filmiku pomyslalbym ze to diesel. Nie mam pojecia czy moze byc spowodowane az takie dzwieki. wiekszosc elementow na cieplym powinna wlasnie ucichnac, ja mam klekot diesla na zimnym w miare temperatury cichnie.

#10 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 września 2010 - 11:50

Właśnie to jest dla tego dziwne... inaczej obwiniłbym dawno zawory.

#11 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 września 2010 - 14:50

bo jak na moje ucho to sa zawory, jeden lub dwa wyraznie slyszalne.
ja mialem identycznie i tez tylko na cieplym silniku. okazalo sie u mnie ze miske mialem wgeita i gora nie dostawala odpowiedniego cisnienia oleju.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#12 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 września 2010 - 15:04

hmmm uderzyłem jakiś czas temu właśnie miską o próg zwalniający...ale wgięcia nie widzę :|
Da się to jakoś sprawdzić?:p

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 września 2010 - 16:36

u mnie po uderzeniu zrobila sie plaska, a powinna byl lekko wypukla.
najlepiej jakbys porownal swoja miske, z jakas inna omega z tym samym motorem.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 września 2010 - 17:57

z tym mogę mieć lekki problem, gdyż większość jeździ 2.0 16v ale co tam... mam przynajmniej jakiś punkt odniesienia. DZIĘKI ZA POMOC!

#15 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 06 września 2010 - 21:59

Cześć,
nie wiem czy tam nie ma takich blaszek, dźwigienek nad zaworami, mogła ci się sunąć jedna i dlatego może tak klekotać. Zdejmij pierwszą pokrywę i jeśli to to będzie widać.

#16 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 06 września 2010 - 22:01

W piątek wszystko się okaże. Ale dzięki za kolejną wskazówkę! Na pewno sprawdzę! do piątku jestem zawalony robotą do wieczora. Przyda się każda rada. Dzięki!

#17 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 września 2010 - 07:07

zacznij od prostszej rzeczy , sprawdź wokół kolektora wydechowego czy gdzieś nie ma nieszczelności , nie dmucha spalinami , etc. Może jest pęknięty , albo poszła uszczelka , albo jeszcze jakaś inna przypadłość.

#18 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 07 września 2010 - 07:09

Dźwięk wydobywa się tak jakby z samego silnika, no ale pod maską może trudno to stwierdzić.... nie mniej dzięki za podpowiedź pozdro

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2010 - 08:44

zacznij od prostszej rzeczy , sprawdź wokół kolektora wydechowego czy gdzieś nie ma nieszczelności , nie dmucha spalinami , etc. Może jest pęknięty , albo poszła uszczelka , albo jeszcze jakaś inna przypadłość.


widzisz, wszelkie nieszczelnosci przy wydechu z reguly staja sie mniej slyszalne jak elementy sie nagrzeja.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2010 - 09:31

na moje ucho to panewka :(

i nie wiem kto wymyślił że panewki cichną na ciepło ??

panewka jeżeli jest tylko przytarta to na zimno jej nie słychać z racji gęstości oleju, a dopiero po rozgrzaniu zaczyna klepać przy równych obrotach i schodzeniu z nich, i delikatnie wycisza przy przyspieszaniu...
jeżeli jest już obrócona to klepocze ciągle niezależnie od obciążenia i rozgrzania silnika

na ciepło wyciszają się ewentualnie popychacze zaworowe, a i to nie tyle od temperatury co od ciśnienia...