

Klekot, dzwonienie, rzężenie tylko na ciepłym
#1
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 18:44
Chodzi o to że od jakiegoś czasu omka zaczeła klekotać oraz rzęzić/dzwonić. Ostatnia trasa z tym dźwiękiem wywołała u mnie taką panikę że przez kilka dni nie odpalałem auta tylko oglądałem z każdej strony co się daje...a daje niewiele bo ciągle pada....
Życiowa sytuacja zmusiła mnie dzisiaj do odpalenia omegi i przejechania niewielkiej trasy. Dodam że temp była w okolicach 10 stopni i ciągle lało. Po odpaleniu...przyjemna cisza :| aż się ucieszyłem... jednak jak tylko silnik zaczął powoli łapać temperaturę to pojawiało się klekotanie. Wszystko wróciło do wcześniejszego stanu po nagrzaniu silnika. Co można sprawdzić i co to może być? bo ostatnio siedzę ciągle przy omie i zaczyna mnie troszkę załamywać :-( Gdzieś znalazłem że rolki od rozrządu lubią klekotać ale... czy tylko na ciepłym?:| Dzięki wam za ewentualną pomoc!
Pozdro
#2
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 23:01
#3
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 23:52
rolki od rozrzadu to raczej nie, one zazwyczaj piszcza lub chucza
pekniety klektor raczej bylo by slychac na zimnym
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 03 września 2010 - 01:29
#7
OFFLINE
Napisany 03 września 2010 - 19:38
panewki na ciepłym powinny raczej ucichnąć. Z jakiej okolicy dochodzą te dzwięki?
niekoniecznie. zalezy jak mocno sa zuzyte i jaki olej jest w silniku.
#8
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 11:38
nie strasz :-(niekoniecznie. zalezy jak mocno sa zuzyte i jaki olej jest w silniku.
Niebardzo mam czym nagrać dobrze filmiki ... w poniedziałek dopiero będę miał aparat cyfrowy... na szybko nagrałem komórką i jest to marnej jakości a klekotanie słychać zmieszane z dzwonieniem na filmikach ;P
Pierwszy filmik z góry silnika
http://w929.wrzuta.p.../50F8zzZe9FQ/ss
Drugi z bocznej części
http://w929.wrzuta.p...5vw7gHQ0py6/sss
#9
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 11:49
#10
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 11:50
#11
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 14:50
ja mialem identycznie i tez tylko na cieplym silniku. okazalo sie u mnie ze miske mialem wgeita i gora nie dostawala odpowiedniego cisnienia oleju.
#12
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 15:04
Da się to jakoś sprawdzić?

#13
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 16:36
najlepiej jakbys porownal swoja miske, z jakas inna omega z tym samym motorem.
#14
OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 17:57
#15
OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 21:59
nie wiem czy tam nie ma takich blaszek, dźwigienek nad zaworami, mogła ci się sunąć jedna i dlatego może tak klekotać. Zdejmij pierwszą pokrywę i jeśli to to będzie widać.
#16
OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 22:01
#17
OFFLINE
Napisany 07 września 2010 - 07:07
#18
OFFLINE
Napisany 07 września 2010 - 07:09
#19
OFFLINE
Napisany 07 września 2010 - 08:44
zacznij od prostszej rzeczy , sprawdź wokół kolektora wydechowego czy gdzieś nie ma nieszczelności , nie dmucha spalinami , etc. Może jest pęknięty , albo poszła uszczelka , albo jeszcze jakaś inna przypadłość.
widzisz, wszelkie nieszczelnosci przy wydechu z reguly staja sie mniej slyszalne jak elementy sie nagrzeja.
#20
OFFLINE
Napisany 08 września 2010 - 09:31

i nie wiem kto wymyślił że panewki cichną na ciepło ??
panewka jeżeli jest tylko przytarta to na zimno jej nie słychać z racji gęstości oleju, a dopiero po rozgrzaniu zaczyna klepać przy równych obrotach i schodzeniu z nich, i delikatnie wycisza przy przyspieszaniu...
jeżeli jest już obrócona to klepocze ciągle niezależnie od obciążenia i rozgrzania silnika
na ciepło wyciszają się ewentualnie popychacze zaworowe, a i to nie tyle od temperatury co od ciśnienia...