Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z aku gorące klemy !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hajtałer141

hajtałer141
  • 35 postów
  • Dołączył: 06-10-2007
  • Skąd: Janikowo

Napisany 31 sierpnia 2010 - 12:20

Witam.
Mój problem polega na tym że po 2 dniowym postoju aku się rozładowuje . Ładowanie jest w granicach 13,9- 14,2 . Gdy próbuję odpalić auto po kilku przekręceniach rozrusznikiem zauważyłem że klema "-" minusowa jest cała gorąca, tak chyba nie powinno być . Aku jest sprawny kupiony 5 miesięcy temu , myślałem że padł nowy aku ale oddałem go na gwaracje i stwierdzili że jest sprawny.
Co jest powodem rozładowywania aku i dlaczego klemy się grzeją ??
TYLKO W OMEDZE CZUJE SIE SOBĄ

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2010 - 12:27

Wymień przewód masowy i wyczyść klemy.

#3 OFFLINE   Szzymek

Szzymek
  • 108 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2010 - 16:57

I klemy posmaruj wazeliną co zapobiega korodowaniu ewentualnie tawotem

A wiadomo Kto smaruje ten jedzie:D:D:D

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2010 - 17:11

A wiadomo Kto smaruje ten jedzie

Tym bardziej wazelinką..

#5 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2010 - 15:28

Smar grafitowy nie będzie lepszy? Konserwuje i przewodzi :)

#6 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2010 - 17:04

dodaj dodatkowy plus to nie będzie się grzał. sprawðż też masę.

#7 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 01 września 2010 - 18:31

hajtałer141: miałem to samo, ładowanie ok, odpala ok .. tylko ta grzejąca się klema mnie denerwowała. Wyczyściłem ją druciakiem, posmarowałem smarem miedziowym i jest cacy.

#8 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 14 lipca 2011 - 16:40

No cóż, żeby nie pisać nowego tematu odświeżę...

Mam podobny problem w 2,5V6. Tzn. rozładowuje akumulator po postoju. Czasami jest tak że podładuję go trochę, odpalę, zgaszę po kilku min., postoi ~15 min. i już nie odpala...

Sprawdzałem ładowanie - 14,38V z wyłączonymi światłami/klimą/radiem, ze wszystkim włączonym 13,78V...
Napięcie na akumulatorze ~12,5V, zarówno na podłączonym jak po odłączeniu.

A może mogę w inny sposób sprawdzić za pomocą multimetru czy coś bierze prąd z akumulatora?

Aha, dodam że grzeje się ten "cieńszy" kabel idący do minusowej klemy, podobnie z odpalaniem z podłączonym prostownikiem - grzeje się przewód podpięty do "minusa".
Problem tkwi w masie?

Idę wyczyścić klemy i sprawdzę czy pomogło...

#9 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2011 - 16:46

tu masz jak sprawdzic uplyw pradu: http://forum.omegakl...ead.php?t=52152

a moze aku juz padl??

#10 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 14 lipca 2011 - 17:04

Aku kupiony w lutym tego roku (jeszcze na gwarancji), SHARK ~60Ah (albo trochę więcej), wcześniej nie było problemu (w Polonezie :tank: :)

wróciłem z garażu i:
aku rozładowany do poziomu ~8V, podłączony ma 8,11 V, odłączony ~0,3V mniej
wczoraj ładowany był tylko tyle żeby wystarczyło do odpalenia.

toptom - dzięki, idę zmieżyć kradzież prądu twoim sposobem...


poszedłam, sprawdziłem - 0,37A :masakra: czyli źle?

i pytanie - dam radę sam znaleźć winowajcę czy warsztat?

AHA, używam miernika DT-832... ma to jakieś znaczenie?

#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 lipca 2011 - 17:22

do poziomu ~8V,

Obawiam się że po akumulatorze.

#12 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2011 - 19:56

Przy takim rozladowaniu aku mogl pasc. A pobor pradu mozesz sprawdzic wyciagajac po kolei bezpieczniki i zobaczysz kiedy Ci spadnie pobor pradu. Wtedy szukaj w tym ukladzie przyczyny

#13 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 15 lipca 2011 - 16:28

Sprawdzone po kolei tak jak napisałeś.

No i przy wyjęciu któregokolwiek z bezpieczników pobór prądu nie spadł poniżej ~0,4A.

Natomiast zauważyłem coś innego - po wyjęciu bezpiecznika nr 12 (ośw. wewn., ośw. bagażnika, światła awaryjne, wyśw. cyfrowy, radio) przy sprawdzaniu poboru prądu wartość skacze, od ~0,4A do w porywach 6,5A, słychać też włączanie i wyłączanie się dmuchawy nawiewu (klimatyzacji?). To samo przy wkładaniu/wyciąganiu ww. bezpiecznika

Myślałem że to radio, odłączyłem je, ale dalej to samo... Jest jakiś przekaźnik od klimy który może to powodować? :pokoj:

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2011 - 17:44

a to sprawdzanie to robisz na tym rozładowanym aku ???

zanim zaczniesz grzebać w kablach wyjmij aku. zabierz do domu naładuj i zostaw go na dzień i zobaczysz czy trzyma bo coś mi się wydaje że musisz kupić nowy
dobre aku po naładowaniu powinno mieć 12,6-8 v poniżej 12v to już jest złom a jak piszesz że ma 8 to raczej szkoda go montować

#15 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2011 - 18:37

task jak pisze Kristofer jak ma 8v to juz jest porzadnie zasiarczony i nadaje sie na zlom.

#16 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 15 lipca 2011 - 19:52

aku właśnie się ładuje...
No ale jak to jest, jak prawie nowy akumulator rozładuje się już do poziomu ok. 8V to znaczy że nie warto ładować i na złom?

Ale mierzenie na rozładowanym aku "usprawiedliwia" te skoki poboru prądu przez obwód bezpiecznika nr 12? Tzn to dziwne załączanie nawiewu przy pomiarze/wkładaniu bezpiecznika.
Czy może być np. tak że walnął jakiś przekaźnik etc. od klimy i nie do końca się wyłącza po zgaszeniu silnika?
Chociaż milszą perspektywą jest padnięty aku, bo pewnie i ewentualne koszta wymiany mniejsze...

I druga sprawa, mierząc pobór po przejażdżce (temp. silnika ok. 90st) to z tego ~0,4A zrobiło się ~1,5A (raczej nie słyszałem pracującego wentylatora chłodnicy)

#17 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 lipca 2011 - 20:19

Przy zbyt niskim napięciu mogą dziać się różne dziwne rzeczy.

#18 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2011 - 22:54

No ale jak to jest, jak prawie nowy akumulator rozładuje się już do poziomu ok. 8V to znaczy że nie warto ładować i na złom?

bo nie powinno się doprowadzać do takiego stanu bo się szybko zasiarcza a jak go jeszcze podłączyłeś pod prostownik na max-a aby szybko odpalić to pewnie padła któraś cela

podłącz go na 12godz. pod prostownik o natężeniu max 10% wartości pojemności aku czyli jak masz 60ah to ustaw 6A i jak jest dobry to po naładowaniu powinien mieć w okolicach 12,6-8 V a jak ci pisałem wyżej wszystko ponizej 12v to już zlom

#19 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 21 października 2011 - 17:46

Aku wymieniony i na nowego Boscha 72Ah 680A i jak na razie od 2 tygodni jest ok.

Tylko drugi problem - samoczynnie wyłączający się nawiew/klima, z reguły kiedy jadę i obroty spadają pon. 2 tys/min, słychać jakieś takie bliżej nie określone"trzeszczenie" w okolicach konsoli... Co to może być? Czy w Omedze nawiew/klima(klimatronik) jest na pasku?

#20 OFFLINE   Kori1125

Kori1125
  • 10 postów
  • Dołączył: 29-04-2013
  • Skąd: holandia. Oss Nord-braband

Napisany 28 listopada 2013 - 17:09

Ja mam niby coś innego... U mnie klema się grzeje, aku naładowany, z odpaleniem nie ma problemu żadnego... Ale jak stoje w korku albo coś innego i mam niskie obroty przycicha mi radio.... jak obroty około 2,5 do 3 radio samo się zgłaśnia... dodatkowo słabo świeci kontrolka ładowania...Jakieś pomyły czy ta sama diagnoza?