

problem z aku gorące klemy !!!
#1
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 12:20
Mój problem polega na tym że po 2 dniowym postoju aku się rozładowuje . Ładowanie jest w granicach 13,9- 14,2 . Gdy próbuję odpalić auto po kilku przekręceniach rozrusznikiem zauważyłem że klema "-" minusowa jest cała gorąca, tak chyba nie powinno być . Aku jest sprawny kupiony 5 miesięcy temu , myślałem że padł nowy aku ale oddałem go na gwaracje i stwierdzili że jest sprawny.
Co jest powodem rozładowywania aku i dlaczego klemy się grzeją ??
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 16:57
A wiadomo Kto smaruje ten jedzie:D:D:D
#4
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 17:11
Tym bardziej wazelinką..A wiadomo Kto smaruje ten jedzie
#5
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 15:28

#6
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 17:04
#7
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 18:31
#8
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2011 - 16:40
Mam podobny problem w 2,5V6. Tzn. rozładowuje akumulator po postoju. Czasami jest tak że podładuję go trochę, odpalę, zgaszę po kilku min., postoi ~15 min. i już nie odpala...
Sprawdzałem ładowanie - 14,38V z wyłączonymi światłami/klimą/radiem, ze wszystkim włączonym 13,78V...
Napięcie na akumulatorze ~12,5V, zarówno na podłączonym jak po odłączeniu.
A może mogę w inny sposób sprawdzić za pomocą multimetru czy coś bierze prąd z akumulatora?
Aha, dodam że grzeje się ten "cieńszy" kabel idący do minusowej klemy, podobnie z odpalaniem z podłączonym prostownikiem - grzeje się przewód podpięty do "minusa".
Problem tkwi w masie?
Idę wyczyścić klemy i sprawdzę czy pomogło...
#9
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2011 - 16:46
#10
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2011 - 17:04

wróciłem z garażu i:
aku rozładowany do poziomu ~8V, podłączony ma 8,11 V, odłączony ~0,3V mniej
wczoraj ładowany był tylko tyle żeby wystarczyło do odpalenia.
toptom - dzięki, idę zmieżyć kradzież prądu twoim sposobem...
poszedłam, sprawdziłem - 0,37A

i pytanie - dam radę sam znaleźć winowajcę czy warsztat?
AHA, używam miernika DT-832... ma to jakieś znaczenie?
#11
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2011 - 17:22
Obawiam się że po akumulatorze.do poziomu ~8V,
#12
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2011 - 19:56
#13
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 16:28
No i przy wyjęciu któregokolwiek z bezpieczników pobór prądu nie spadł poniżej ~0,4A.
Natomiast zauważyłem coś innego - po wyjęciu bezpiecznika nr 12 (ośw. wewn., ośw. bagażnika, światła awaryjne, wyśw. cyfrowy, radio) przy sprawdzaniu poboru prądu wartość skacze, od ~0,4A do w porywach 6,5A, słychać też włączanie i wyłączanie się dmuchawy nawiewu (klimatyzacji?). To samo przy wkładaniu/wyciąganiu ww. bezpiecznika
Myślałem że to radio, odłączyłem je, ale dalej to samo... Jest jakiś przekaźnik od klimy który może to powodować? :pokoj:
#14
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 17:44
zanim zaczniesz grzebać w kablach wyjmij aku. zabierz do domu naładuj i zostaw go na dzień i zobaczysz czy trzyma bo coś mi się wydaje że musisz kupić nowy
dobre aku po naładowaniu powinno mieć 12,6-8 v poniżej 12v to już jest złom a jak piszesz że ma 8 to raczej szkoda go montować
#15
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 18:37
#16
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 19:52
No ale jak to jest, jak prawie nowy akumulator rozładuje się już do poziomu ok. 8V to znaczy że nie warto ładować i na złom?
Ale mierzenie na rozładowanym aku "usprawiedliwia" te skoki poboru prądu przez obwód bezpiecznika nr 12? Tzn to dziwne załączanie nawiewu przy pomiarze/wkładaniu bezpiecznika.
Czy może być np. tak że walnął jakiś przekaźnik etc. od klimy i nie do końca się wyłącza po zgaszeniu silnika?
Chociaż milszą perspektywą jest padnięty aku, bo pewnie i ewentualne koszta wymiany mniejsze...
I druga sprawa, mierząc pobór po przejażdżce (temp. silnika ok. 90st) to z tego ~0,4A zrobiło się ~1,5A (raczej nie słyszałem pracującego wentylatora chłodnicy)
#17
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 20:19
#18
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 22:54
bo nie powinno się doprowadzać do takiego stanu bo się szybko zasiarcza a jak go jeszcze podłączyłeś pod prostownik na max-a aby szybko odpalić to pewnie padła któraś celaNo ale jak to jest, jak prawie nowy akumulator rozładuje się już do poziomu ok. 8V to znaczy że nie warto ładować i na złom?
podłącz go na 12godz. pod prostownik o natężeniu max 10% wartości pojemności aku czyli jak masz 60ah to ustaw 6A i jak jest dobry to po naładowaniu powinien mieć w okolicach 12,6-8 V a jak ci pisałem wyżej wszystko ponizej 12v to już zlom
#19
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 17:46
Tylko drugi problem - samoczynnie wyłączający się nawiew/klima, z reguły kiedy jadę i obroty spadają pon. 2 tys/min, słychać jakieś takie bliżej nie określone"trzeszczenie" w okolicach konsoli... Co to może być? Czy w Omedze nawiew/klima(klimatronik) jest na pasku?
#20
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 17:09