

Mbc 2.5 td
#1
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:16
#2
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:19
#3
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:27
#4
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:39
#5
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 21:53
Manual boost controller - urządzenie służące do podniesienia ciśnienia doładowania w rozsądnym zakresie dla silników turbodoładowanych. Prosta zasada działania oparta na opóźnieniu działania wastegate'u. Za pomocą jednego ruchu ręki można zwiększyć doładowanie. Z mojej wiedzy wynika, że jest to najbardziej precyzyjne i bezpieczne dla silnika urządzenie tego typu.
Po 30 minutach wymaganych do montażu, mamy możliwość otrzymania docelowego doładowania już od 750obr/min wcześniej, i zwiększenia maksymalnego doładowania. Regulacja z dokładnością do 0.25psi. Urządzenie jest skonstruowane tak, aby nie zniszczyć turbiny w razie zbyt dużego ciśnienia.
A więc tak:
MBC sa dwa rodzaje:
1. bleed value
2. presser type
Bled to taki so upuszcza do atmosfery lub przymyka przepływ.
Presser to właśnie taki z kulką. Jest szybki w dziąłaniu co powoduje że ciśnienie szybciej narasta w kolektorze ale jest to nie duża różnica za to przy zmianie biegów jest odczuwalne bo powietrze nie ucieka w początkowej fazie z układu.
MBC nie puszcza Ci ciśnienia do WG dopóki doładowanie nie przekroczy pewnej granicznej wartości ustalonej sprężyną, wtedy kulka uchyla się i puszcza ciśnienie do WG - efektem jest lepszy spool up turbiny i tym samym szybsze "dobicie" do żądanego doładowania.
Może być zrealizowany jako rodzaj kulowego zaworu cisnieniowego ze sprężyna naciagową regulowaną śrubą regulacyjną, w obiegu zamknietym. Teoretycznie klapka WG nie drgnie az do cisnienia w ktorym kulka podnosi sie, otwierajac kanal.
MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia. Wpływa pozytywnie na przebieg charakterystyki momentu obrotowego.
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:05
no właśnie nie z tego co czytałem to sporo wyciągaja mocy tymi sposobami ze staych 1.7 td te silniki isuzu co były np w astrach lub na 1.8 td ze starego forda a skoro w takich "traktorach" idzie to i w naszych musi iść

#8
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:06
Co masz na myśli? Turbo chodzi cały czas. To jak auto reaguje na gaz i kiedy dostępna jest moc prędzej wyregulujesz programem, jak samym turbo. Doładowanie odczuwalne na moje będzie dosępne przy takich samych obrotach, jednak będzie większe, przez co moc będzie większa. Pokaże Phantomowi temat, niech się wypowie, bo jeździł 2.5 TD po grubszych modach.czyli włączało by się później
Dla mnie bez zmiany układu wydechowego i tak wiele się nie uzyska.
#9
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:18
A i jeszcze filmik na którym pokazana jest zasada działania
#10
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:22
#11
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 07:32
z tego co nam sie udało rozgrysc to jest chip - po zmianie na zwykly kompa osiagi odrazu spadają,
dalej, auto nie ma klimy - jest za to wielki intercooler, taki wielki jak moja chlodnica od klimatyzacji.
dalej, pelny przelot jak pamietam fi 60mm - zostawiony tylko srodkowy tlumik, reszta sama rura.
no i turbina - z zewnatrz wyglada jak omegowa, ale walila cos kolo 2,8 bara. rury puchły i uginaly sie. Teraz wali mniej bo juz zajechana

Efektem tych modyfikacji zostało zabitych - 3x silnik 2,5TD, 1 skrzynia biegów manual (zmielona w mak) i raz most tylny( rowniez zmielony).
NM w tym aucie morduje wszystko.
Teraz osiagi sie pogorszyly z racji wieku sprzetu i nie oszczedzania go.
zobaczymy na hamowni ile wypluje.
a tymczasem maly kat
#12
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 10:57
#13
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:07
Hamownia pokaze co to ile to koni zajechanych jeszcze ma
#14
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:09
Dodaj do 1.8 Bar 1 Bar ciśnienia atmosferycznego i wychodzi to samo.tylko jak to możliwe żeby nabiła 2.8 bar? chyba 1.8 bar w seri jest 1.2
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 14:39
#18
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:59
#19
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2010 - 05:26
tyle że manometr nie pokazuje ciśnienia atmosferycznego, a on pisze że miał zegar, co do opisu tego zaworu to tam są bzdury napisane że dzięki niemu można spowodować że turbina efektownie będzie pracowała od 750 RPM, to jest zwykły zawór który powoduje opóźnienie otwarcia WG jak chcesz mieć turbo z szybszą reakcją to mniejsza turbina np. seria GT15 lub jakiś VTG, ale przy VTGu zaś jest problem ze sterowaniem kierowajkąDodaj do 1.8 Bar 1 Bar ciśnienia atmosferycznego i wychodzi to samo.
#20
OFFLINE
Napisany 29 października 2010 - 21:23
http://allegro.pl/ma...1280497617.html ' class='bbc_url' title='Zewnętrzny link' rel='nofollow external'> http://allegro.pl/ma...1280497617.html
Trochę sie pobawiłem strojeniem i powiem że warto.
Moje auto posiada chip ponoć na 160 km i 305 nm
Zwiększyłem dawkę paliwa na 4.5 mg/cykl
i z seryjnego 1bar zrobiłem 1.2 i to jest takie optymalne ustawienie, sprawdzałem na większych 1,4 bar ale jak zaczynał mulić, brakowało paliwka.
Więc opłaca się założyć MBC i trochę się pobawić mocy dodaje ale ile to niewiem i troche szybciej turbo dmucha, auto na szybciej zaczyna ciągnąć na moje odczucia ok 200 obr wcześniej.
Jak narazie mój traktor objeżdża 2.5V6