

Jaki wlać olej jak nie wiem jaki jest nalany ;( 3.0 v6
#61
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2013 - 20:59
#62
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 23:53
Może ktoś mi podpowie. Omega BFL 3.0 V6. Gaz założony miesiąc temu. Przebieg 153 000. Zawsze lany był 5w40 według książki ale ostatni właściciel, który ją miał przez rok lał 10w40 mobil 1. Auto nie bierze oleju, nic nie cieknie. Mogę z powrotem wrócić do 5w40 ?
nawet sie nie zastanawiaj, mozesz smialo lac 5W40, 10W40 to praktycznie zwykly minerał z dodatkami syntetycznymi wiec szkoda zima silnika. Pamietaj ze V6 w oplu mocno gotuja olej wiec musi byc Syntetyk albo przyzwoity olej HC ( wiekszosc 5W40 to własnie Hydrokrakowane oleje, a nie prawdziwe syntetyki )
ja do mojej latem leje 5W50, a na zime 0W40 Mobila.
#63
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2015 - 01:45
Pzdr
Edytowany przez dudek840, 11 grudnia 2015 - 02:06.
#64
OFFLINE
#65
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2015 - 18:15
Edytowany przez gienio79, 26 grudnia 2015 - 18:16.
#66
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 13:26
Trochę odgrzeje temat:)
Omega 3.0 X30XE 00r po kapitalce - panewki pierścienie prowadnice zaworów uszczelniacze zimeringi, regenerowana pompa oleju, czyszczone magistrale olejowe, nowy smog oleju. cały silnik czyszczony i odtłuszczon, szklanki nowe, chłodniczka oleju tez. Przebieg 312tyś.
Czym go zalać? Na pewno będzie to 5W30 ale jaki?
Brałem pod uwagę valvoline synpower extreme XL-III, ewentualnie liqui moly ale tutaj już cena spora za 6L prawie 300zł a może po prostu kupić GM ?? Czytałem dużo i porównywałem karty specyfikacji olejów i w sumie wybór ogranicza się do naklejki na bańce i ceny bo oleje klasy premium są bardzo zbliżone parametrami.
Edytowany przez masteriusz, 10 stycznia 2016 - 13:28.
#67
OFFLINE
#68
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 16:06
#69
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 16:18
Do swoich 2.5td i 2.5dti leje magnatec 10w40 ale teraz myślę wlać valvoline maxlife 10w40
Mówią że lepszy jest
#70
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 19:26
5W30 jest do bardziej spasowanych silników GM to najtańsza alternatywa jaka może być zalej go innym olejem jeżeli jest na dotarciu a później Valvoline SynPower 5W40.
#71
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 22:43
Na początek coś niezłego żeby go trochę dotrzeć a później coś dobrego typu valvoline lub liqui moly tak jak pisałeś
Tylko jaki to jest "niezły" olej? chyba na dotarciu tez może latać na valvoline? Kupić castrola, mobila, elf ??
#72
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 22:53
#73
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2016 - 23:44
a tłoki nowe ze szlifem cylindrów ?
jak nie to zalej półsyntetykiem i po 500km zmień na syntetyk
#74
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 19:38
a tłoki nowe ze szlifem cylindrów ?
jak nie to zalej półsyntetykiem i po 500km zmień na syntetyk
Nie, gładź była idealna bez rys dlatego tylko pierścionki nowe poszły
ja myślałem o mobilu 3000 X1 syntetyk.
Dlaczego zalewać półsyntetykiem?
Myślałem, że zaleje tym mobilkiem i po 1kkm valvoline synpower.
#75
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 20:21
#76
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 20:44
Rada co do doboru filtra oleju kupuj inny niż filtron..
Dlaczego? Co jest złego w Filtronie?
#77
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 20:46
#78
OFFLINE
#79
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 21:26
Dlaczego? Co jest złego w Filtronie?
jak puszka to lubi się rozszczelnić na wywinięciu, od razu to się nie dzieje, dopiero po kilku tysiącach km
#80
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2016 - 16:40
Filtr mam z Mann-Filter, oczywiście wkład. Zaleje 10W-40 jak radzisz.