Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stukanie w silniku przy dodaniu gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamo

adamo
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-08-2010

Napisany 15 sierpnia 2010 - 18:42

witam mam maly problem wymienilem silnik wszystkie u szczelki rozrzad oleje itp ogulie remont problem polega na tym ze slychac stukanie pzy dodaniu gazu pzy okolo 2,5 tys,obr/min i wyzej pzestaje co moze byc powodem

#2 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 sierpnia 2010 - 18:57

Panewa.

#3 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2010 - 19:01

Panewa.


Śmiała diagnoza.

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 19:06

Panewa.

Jesteś pewien? Na czym się wnioskujesz? Autor nie opisał skąd dochodzi stukanie... I od tego bym zaczął. Niech sprawdzi czy dźwięk dochodzi z góry czy z dołu silnika.

#5 OFFLINE   adamo

adamo
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-08-2010

Napisany 16 sierpnia 2010 - 21:01

Panewa.


panewa kolego sympatyczny napewno nie bo jak panewa pukala to silnik musialem wymienic a z tym pukaniem zrobilem 3000 km i dalej silnik zyje a na odpowiedz z goru czy z dolu silnika to pojecia niemam dokladnie to tak jak by z rozrzadu s pzodu silnika wymienilem pompe wody bo luz miala a to stukanie to bardziej tak jak by drgalo cos od wibracii albo cos

pzeczytalem tez kiedys ze zle ustawiony rozrzad tak reaguje ale sporo jezdzilem po niemczech i nie wolno jak by rozrzad to podejzewam ze bym stanol gdzies a po wlozeniu silnika tak jak napisalem zrobilem jakies 3000 km i nic sie nie zmienia tak jak bylo tak jest jezdzi normalnie a zanim kupilem silnik byl w aucie i odpalalem jezdzilem inic nie pukalo zatarlem stary silnik to na stukanie bylem wyczulony zwlaszcza noi tak jak napisalem rozrzad byl robiony wiedz moze rolka jakas nie napieta jak tzeba albo cos tam bono prawie dam sobie glowe uciac ze z rozrzadu bzeczy pozdrawiam i dziekuje

#6 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 sierpnia 2010 - 05:50

zobacz czy paski nie maja luzu, moze ktores z kol pasowych ma luz, na pasku wielorowkowym badz rozrzadu, moze uszczelniacze walow ? one sa chyba lozyskowane ? (tak mialem w clio ale to bardziej huczalo mi z silnika)

#7 OFFLINE   PawcioRc

PawcioRc
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-08-2010

Napisany 17 sierpnia 2010 - 08:23

Jak stuka pod obciązeniem, przy dodawaniu gazu to może być panewa na korbie i niekoniecznie od razu silnik stanie. Może tez być luz na sworzniu tłokowym, ew panewce sworznia- nie pamiętam czy sworzeń rusza się w tłoku czy w górze korby jest panewka. A może masz coś z zapłonem albo mieszanką i spalanie stukowe ma miejsce? Stuka czy bardziej brzęczy? Rozrząd przestawiony też mógłby dawać spalanie stukowe ale na wolnych obrotach silnik chciałby wyskoczyć spod maski

#8 OFFLINE   adamo

adamo
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-08-2010

Napisany 17 sierpnia 2010 - 20:26

Jak stuka pod obciązeniem, przy dodawaniu gazu to może być panewa na korbie i niekoniecznie od razu silnik stanie. Może tez być luz na sworzniu tłokowym, ew panewce sworznia- nie pamiętam czy sworzeń rusza się w tłoku czy w górze korby jest panewka. A może masz coś z zapłonem albo mieszanką i spalanie stukowe ma miejsce? Stuka czy bardziej brzęczy? Rozrząd przestawiony też mógłby dawać spalanie stukowe ale na wolnych obrotach silnik chciałby wyskoczyć spod maski


bardziej bzeczy tak jak by jakas blacha byla luzna albo cos takiego dokladnie jest tak jak jak chodzi na wolnych jest normalnie jak gwltownie dodam gazu to sie dlawi i nawet zgasnie czasem a jak dodam gazu powoli wchodzi normalnie na obroty i przy okolo 2,5 tys, obr/min.slychac dzwiek taki jak by bzeczala jakas blacha albo cos luzne bylo i jak dodaje dalej to pzy okolo 3 tys.obr/min cisza i wyzej juz tylko muzyka 6 garkuw :D na poczatku bylem pewien ze to oslona kolektora wydechowego ale wyeliminowalem pompa wody miala luz wymieniona i dalej bez zmian pozdrawiam serdecznie i dziekuje

najbardziej zlosci bo jak jezdze omega to z rodzina bo do roboty to t4 jest i te 2,5 to akurat kolo stuwki jest bo z rodzinka szybciej nie jezdze w polsce no mandaty drogie i zona wyyyje i w kabinie troche to slychac ami jak cos bzeczy to padaka normalnie no sami rozumiecie

#9 OFFLINE   tomek1995tom

tomek1995tom
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-11-2009

Napisany 17 sierpnia 2010 - 20:58

witam mam maly problem wymienilem silnik wszystkie u szczelki rozrzad oleje itp ogulie remont problem polega na tym ze slychac stukanie pzy dodaniu gazu pzy okolo 2,5 tys,obr/min i wyzej pzestaje co moze byc powodem

kolego to masz biede ja ta samo mialem obrucilo na panewce.teraz to mozesztylko silnika szukac

#10 OFFLINE   adamo

adamo
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-08-2010

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:13

kolego to masz biede ja ta samo mialem obrucilo na panewce.teraz to mozesztylko silnika szukac


no wez mnie nie zalamuj ten silnik nie dawno kupilem zrobilem na nim 3000km moze ale do konca sie z toba nie zgodze o jak go mechanik poskladal to odpoczatku tak jest a zanim kupilem to odpalilem pojezdzilem osluchalem i cacy bylo inaczej bym nie kupil a to raczej jest bzeczenie a nie stukanie stary silnik mi stana i wiem jak stuka zacierajacy sie no i jechalem z tym stukaniem 240km/h no niepowiez mi chyba ze zacierajacy sie silnik by cos takiego pzezyl zwlaszcza tak uczulona v ka jakim jest silnik w omedze w tych silnikach wystarczy zle olej wymienic i stoi czytalem taki pzypadek pozdrawiam i dziekowac

#11 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 sierpnia 2010 - 22:31

koledzy u mnie stuka ale na gorze nad kolektorem i wlasnie dobrze slychac przy 2500 do 3000 tys obrotow co to moze byc pozd

#12 OFFLINE   adamo

adamo
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-08-2010

Napisany 01 września 2010 - 05:57

koledzy u mnie stuka ale na gorze nad kolektorem i wlasnie dobrze slychac przy 2500 do 3000 tys obrotow co to moze byc pozd

witam klege ja co prawda jestem teraz za granica ale dzwonilem do swojego mechanika i powiedzal ze klopot zazegnal powiedzalze to nie wlasciwie naciagniety pasek rozrzadu i ktoras z rolek tak chalasuje z tego co napisales to ten sam problem co moj napisz mi jeszcze czy ty z tym normalnie jezdziles czy klopoty byly bo ja jedzdzilem normalnie i nic sie nie stalo :D pozdrawiam

#13 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2010 - 06:14

Jeszcze ewentualnie mogą hałasować hydro-popychacze

 


#14 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 01 września 2010 - 14:46

jeżdżę cały czas i jest ok nic się nie pogarsza tylko rano zauważyłem ze to jednak mogą być popychacze bo jak odpalę to bardzo klekocze prze jakieś 10 s a potem trochę cichnie ps. jak sprawdzić popychacze jak się do nich dostane czy są sprawne jest jakaś metoda ?

#15 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 01 września 2010 - 21:40

jeżdżę cały czas i jest ok nic się nie pogarsza tylko rano zauważyłem ze to jednak mogą być popychacze bo jak odpalę to bardzo klekocze prze jakieś 10 s a potem trochę cichnie ps. jak sprawdzić popychacze jak się do nich dostane czy są sprawne jest jakaś metoda ?


pytanie za 100punktow jaki olej masz wlany? tak wymienic wszystkie

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2010 - 21:50

tak wymienic wszystkie

E tam wymieniać, ktoś z forum je porządnie wyczyścił i chulały, tylko jego nicku nie mogę sobie przypomnieć :/

#17 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 września 2010 - 22:00

ja czyscilem.

i dzisiaj wlasnie sprzedalem 8 sztuk.
i dzialaja jak powinny.

bez sensu wymieniac wszystkie.

polecam najpierw silnik porzadnie osluchac i dopiero pchac sie w koszta.

mozna osluchiwac silnik np. za pomoca stalowego preta. jeden koniec pod ucho, a drugi na silnik. i slyszymy wszystko co sie w srodku dzieje. i tak co kawalek osluchiwac. mozna dokladnie wysluchac, ktory popychacz stuka.

normalnie powinno byc slychac przelewajacy sie olej.

jedyne uszkodzenie popychacza, jakie moze powstac podczas normalnej ekspoatacji silnika, to jego zapieczenie. zostaje wtedy nienapompowany olejem i stuka. w druga strone raczej sie nie zatnie.
zawsze bedzie niedopompowany
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2010 - 22:01

ja czyscilem.

No właśnie Ciebie Tom miałem na myśli :)

#19 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 01 września 2010 - 22:03

wlany mam polsyntetyk GM wsztstkie to koszt ok 800zl troszeczke drogo moze tylko np . sa cztery do wymiany tylko jak sprawdzic ich stan ?

#20 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 01 września 2010 - 22:03

E tam wymieniać, ktoś z forum je porządnie wyczyścił i chulały, tylko jego nicku nie mogę sobie przypomnieć :/


to tylko polsrodek wkrotce i tak beda klepac polowa ludzi swiadomie lub nieswiadomie zarzyna swoje silniki przez nieodpowiednie oleje niezgodne z klasa lub niskiej jakosci oleje do ecotecow to minimum polsyntetyki min10w40 lub syntetyki 5w40 (renomowanych firm) a nie mineralny z hipermarketu ktore zapychaja popychacze a potem posty co z tym zrobic:szpital: