Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sprawdzenie cewki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 14 sierpnia 2010 - 19:36

Witam!
Szukam na forum ale coś mi nie wychodzi.Jak możne sprawdzic cewke zaplonowa do 2.5V6?Rozumiem ze musze miec miernik...i co dalej?Jesli nie mam iskry na 1 i 5 cylindrze a swieczki i przewody wlasnie wymienione to rozumiem ze pozostaje juz tylko walnieta cewka czy cos jeszcze?

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2010 - 19:43

Szukam na forum ale coś mi nie wychodzi.J

no faktycznie słabo szukasz ;) http://forum.omegakl...ead.php?t=12120

#3 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2010 - 20:04

cewka jest cewką , albo daje iskre albo nie , skoro nie daje ci iskry na dwoch cylindrach, to raczej problem lezy w kopułce...:)

#4 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2010 - 20:08

to raczej problem lezy w kopułce...

yyy a gdzie w V-c jest kopułka ???? bo pierwsze słyszę bo raczej jest to jedna całość no chyba że się mylę to przepraszam :D

#5 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 14 sierpnia 2010 - 22:08

jakos tez kopulki w v-ce nie kojaze
sorki-masz racje Kristofer,slabo szukalem ale problem w tym ze mam kiepskie pojecie z zagadnien elektryczno-elektronicznych i nie za bardzo kumam jak mam to zmierzyc,mozesz opisac to tak w wersii dla ograniczonych czyli gdzie plus,gdzie minus od miernika itd.?

#6 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2010 - 09:17

Przytocze garsc moich doswiadczen z takimi objawami.
Po wymianie swiec odpalona chodzila na 4 - 5 cylindrow, po sprawdzeniu przewodow WN (kolejnosci) nie odpalala juz wogole. Zmienilem cewke i przewody WN i nic nie pomoglo.
Okazalo sie, ze popruchnialy przewody we wiazce do wtryskiwaczy.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#7 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 15 sierpnia 2010 - 10:22

Przytocze garsc moich doswiadczen z takimi objawami.
Po wymianie swiec odpalona chodzila na 4 - 5 cylindrow, po sprawdzeniu przewodow WN (kolejnosci) nie odpalala juz wogole. Zmienilem cewke i przewody WN i nic nie pomoglo.
Okazalo sie, ze popruchnialy przewody we wiazce do wtryskiwaczy.


tylko ze u mnie jak pisalem wczesniej nie ma iskry na dwoch garkach wiec to raczej cos z cewka

#8 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2010 - 13:13

Na uzwojeniu wtornym (czyli wyjscia na swiece) sprawdzasz cewke parami (3 pary: 2-5, 6-3, 4-1). Jesli na jakiejs parze opornosc bedzie znaczaco wieksza lub nie bedzie przewplywu pradu wogole, tzn. ze dana 'sekcja' jest uwalona. Z tego co pamietam na forum bylo napisane, ze uzwojenie wtorne powinno miec opornosc ok. 11 - 16 kohm.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#9 OFFLINE   TEQUILA

TEQUILA

    SQUAD LUBUSKI , I came back ;-)

  • 429 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2010 - 14:49

miałem podobny problem do niedawna nie palił na 1i 4 po wyjeciu cewki i sprawdzeniu okazało sie ze nie działa jedna sekcja wymieniłem i jest wszystko OK silnik pracuje rowno mozna na nim postawic kufel pifka i nie wyleje sie ani kropla :D:D:D
Pod tą maską kryje się coś więcej niż ciało... Pod tą maską kryje się idea, panie Creedy, a idee są kuloodporne
------------------------------------------------------
no i stało się jestem sobą , co komuś to wadzi

#10 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 15 sierpnia 2010 - 19:24

Dzieki dla MariuszD-konkretnie mi to opisales,jutro to sprawdze i ewentualnie szukam cewki

#11 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2010 - 21:25

Dzieki dla MariuszD-konkretnie mi to opisales,jutro to sprawdze i ewentualnie szukam cewki


Czeka mnie to samo niestety, idzie jakąś serią czy jak:(. Co do cewki to jak masz z owalną wtyczką to Nasz kolega Owca powinien mieć;)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#12 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 15 sierpnia 2010 - 21:48

Czeka mnie to samo niestety, idzie jakąś serią czy jak:(. Co do cewki to jak masz z owalną wtyczką to Nasz kolega Owca powinien mieć;)


dzieki za info...moze zapoda jakas normalna cene?

#13 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2010 - 06:55

Ja tez mam cewke z owalna wtyczka. Oferta poszla na priv.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#14 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 16 sierpnia 2010 - 15:43

Juz wymiekam-sprawdzilem cewke i wedlog miernika wszystko z nia w porzadku...nie wiem co dalej robic,moze ktos poradzi gdzie szukac przyczyny brakujacej iskry na dwoch swieczkach?
Czy jak mierzac cewke ktora pokazuje parametry w normie mozna ja definitywnie wykluczyc czy mimo to moze byc walnieta?
Mam tez blad '19' czyli czujnik polozenia i predkosci obrotowej-czy to ma cos wspolnego z brakiem iskry?

#15 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 sierpnia 2010 - 13:43

Przy badaniu na spinacz blad '19' zawsze wystepuje bo robi sie to na wylaczonym silniku - wtedy czujnik predkosci walu nie wysyla impulsow do ECU silnika.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#16 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:31

Juz wymiekam-sprawdzilem cewke i wedlog miernika wszystko z nia w porzadku...nie wiem co dalej robic,moze ktos poradzi gdzie szukac przyczyny brakujacej iskry na dwoch swieczkach?
Czy jak mierzac cewke ktora pokazuje parametry w normie mozna ja definitywnie wykluczyc czy mimo to moze byc walnieta?
Mam tez blad '19' czyli czujnik polozenia i predkosci obrotowej-czy to ma cos wspolnego z brakiem iskry?


Sprawdź jeszcze czy nie jest przebita między sobą. Wtykasz w jeden pin i w następne tylko nie ten co tworzy parę. Jasne? :)

#17 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:21

Sprawdź jeszcze czy nie jest przebita między sobą. Wtykasz w jeden pin i w następne tylko nie ten co tworzy parę. Jasne? :)


jasne ale nie do końca-jeśli będę sprawdzał tak jak piszesz to co ma pokazywać miernik?...bo ja z elektrotechniki zawsze same pały miałem

#18 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:31

Podjedź na komputer, będą Ci wyłączać po kolei wtryski i będziesz wiedział które cylindry nie palą. Potem sprawdzasz na tych cylindrach przewody i świece, ale trzeba obstawiać na cewkę. U mnie cewka teoretycznie była ok a okazało się że jest walnięta.

Zobacz w nocy pod maską czy czasem wszystko Ci nie świeci :) bo może gdzieś masz przebicie. :)

#19 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 19 sierpnia 2010 - 23:22

jasne ale nie do końca-jeśli będę sprawdzał tak jak piszesz to co ma pokazywać miernik?...bo ja z elektrotechniki zawsze same pały miałem


Jak pokaże wartość taką jak byś mierzył parę to jest uszkodzona. Ale jak na PB jest ok to raczej tak nie będzie:)

#20 OFFLINE   hornet

hornet
  • 42 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: twierdza wrocław

Napisany 20 sierpnia 2010 - 06:40

Sprawdziłem i jest ok ale okazało się ze na wejściu niskiego napięcia jest coś nie tak,a mianowicie pokazuje mi przy mierzeniu pinów 1-4,2-4,3-4 po 1,5 ohm na każdym a podobno ma być od 0,45 do 0,65,na wyjściach wysokiego napięcia mam odpowiednio 11,12,12...tak więc chyba cewka jest walnięta z tego co rozumiem,wcześniej pisałem że mierzyłem i było ok ale okazało się że miernik był jakiś do bani.
Pozostają jeszcze błędy 84,85,86 czyli coś z wtryskami-posprawdzałem wszystkie przewody i wygląda to elegancko więc czemu to wyskoczyło to nie mam pojęcia.