Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Coś trzeszczy w układzie kierowniczym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Witek5

Witek5
  • 143 postów
  • Dołączył: 01-01-2007
  • Skąd: gdzies

Napisany 14 kwietnia 2007 - 08:30

Cos mi trzeszczy w układzie kierowniczym a dzwięk jakby dochodził z przekładni-mozliwe to że przekładnia?



#2 OFFLINE   piotr84

piotr84
  • 48 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Józefów (pod Wawą)

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:00

Podpinam się.
W mojej omedze też pojawiło się to na początku zimy i jest coraz gorzej. Trzeszczy po odpaleniu i przy skręcaniu, jest to odgłos jak by gnieść folię aluminiową. Co to jest. Proszę nie piszcie, że pompa się kończy.

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:14

pompa się kończy.


sam to napisałeś , sprawdź jeszcze poziom oleju w zbiorniczku dla pewności

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2011 - 01:39

Mogą trzeszczeć łożyska amortyzatorów albo wspornik drążka kierowniczego - ale to przy skręcie.

#5 OFFLINE   werhaiten

werhaiten
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-06-2010
  • Skąd: radomsko
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2011 - 19:16

U mnie też coś trzeszczy ale tylko przy skręcaniu w obie strony.Łożyska amorów,drążki kierownicze wymienione.Luzów żadnych brak.I zastanawiam się co jeszcze można by tam sprawdzić.
Koledzy jak macie jakieś pomysły napiszcie.Z góry dzięki.POZDRO

Nie doczytałem - sprawdzę jeszcze ten wspornik.

#6 OFFLINE   stahjui

stahjui
  • 70 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: parczew

Napisany 05 marca 2011 - 20:02

u mnie koledzy to samo przy skręcaniu kołami , po osłuchaniu i ob badaniu na 100 % przekładnia kierownicza

#7 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2011 - 22:46

Mogą trzeszczeć łożyska amortyzatorów albo wspornik drążka kierowniczego - ale to przy skręcie.

kolego powiedz mi jak sprawdzić luz na wsporniku drążka?

#8 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2011 - 07:05

kolego powiedz mi jak sprawdzić luz na wsporniku drążka?

Wejdź pod auto, złap za drążek środkowy i poruszaj energicznie góra - dół obserwując wspornik. Ale wybita tuleja na wsporniku drążka środkowego tłucze a nie trzeszczy. Raczej nie ten trop.

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2011 - 11:19

wybita tuleja na wsporniku drążka środkowego tłucze a nie trze

trzeszczy, trzeszczy ale to w przypadku, kiedy guma stoi a blacha się okręca wokół. Ktoś kręci powolutku kierownicą na odpalonym aucie a druga osoba z pozycji leżącej - bądź z kanału - przykłada rękę do wspornika - jak trzeszczy to czuć to wyraźnie ręką no i słychać - zachować uwagę i ostrożność!!!

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 marca 2011 - 11:35

A ja stawiam że to łącznik stabilizatora miałem tak 2 razy wymiana i po kłopocie a dodam że luzów nie było na nim..

#11 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2011 - 11:40

trzeszczy ale to w przypadku, kiedy guma stoi a blacha się okręca wokół

W przypadku ekstremalnego wyłechtania to całkiem możliwe. Ostatnio nabijałem taką tulejkę do wspornika i ledwie radę dał lewarek 2,5 tony :o
Nie wiem co musi się wydarzyć aby zaczęła się obracać we wsporniku. Może zamiennik za 25PLN...

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2011 - 11:56

W przypadku ekstremalnego wyłechtania to całkiem możliwe.

Tulejka miała pół roku, Lemforder ponoć, podejrzewam, że źle wprasowałem; luzu nie miała a hałasowała. Kupiłem nowy wspornik Lemfordera i połtora roku jeździ i cieszy.