Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wibracje...przy 80km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 05 sierpnia 2010 - 14:55

Witam problem jest następujący tzn przedział prędkości 70km/h-90km/h, występują wibracje dość mocno wyczuwalne po przekroczeniu prędkości czy w górę czy przestaje wibrować co to może być. Dodam tylko ze to jest na wszystkich biegach!!:pokoj::(:confused::confused:

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2010 - 14:58

Od kiedy tak jest ??

#3 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 05 sierpnia 2010 - 17:00

hmm w sumie kupiłem ja niedawno jakiś miesiąc temu może troszke więcej i widaje mi sie ze to juz bylo ale nie pamiętam mogło sie to tak delikatnie pojawic(dodam tez ze wymieniłem klocki z przodu )

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2010 - 17:01

primo podjedź do wulkanizatora niech obejrzy opony

Sekundo niech zamieni koła przód na tył

Tercio - czy wyczuwalne są drgania na kierownicy, czy też tylko buda drży



 


#5 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 05 sierpnia 2010 - 17:16

obstawiam zzabkowane opony

#6 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 05 sierpnia 2010 - 17:28

primo podjedź do wulkanizatora niech obejrzy opony

Sekundo niech zamieni koła przód na tył

Tercio - czy wyczuwalne są drgania na kierownicy, czy też tylko buda drży


Wymieniłem opony bo były liche ale nic to nie dało opony były 235/45/17 sa 215/45/17,
wyważone do 0-ra.

Koła nie zmieniałem spróbuje jurto

A drga całe auto czuć te to bardzo na kierownicy zwłaszcza trzęsie barzdzo.

Opony jak by byly zząpkowane to by szumiały a nie biły raczej??!!!!!!!

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2010 - 17:51

Opony jak by byly zząpkowane to by szumiały a nie biły raczej!


oj biłyby biły - wiem bo mam



 


#8 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2010 - 18:36

A felgi jakie są ?? Może otwór na piastę za duży i pierścienie trzeba założyć.

#9 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 05 sierpnia 2010 - 19:06

zzabkowane opony da sie wywazyc na 0 a mimo to przy konkretnej predkoscipotrafia bic, nie masz zimowych zeby przelozyc i zobaczyc jak jest ?? jesli jestes z katowic (nie wiem co to za miejscowosc w profilu) to podjec zalyzysz moje i zobaczysz

#10 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 05 sierpnia 2010 - 21:22

ok mam zimowe oponki spróbuje je jutro założyć i sprawdzę Odi jak by co i by nie sprawiało Ci to problemu to jesli to nie pomoże to skorzystam z Twojej propozycji, dam znać na forum

#11 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 05 sierpnia 2010 - 22:20

ok, jak by co to PW

#12 OFFLINE   Style 2010

Style 2010
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2011

Napisany 02 maja 2011 - 11:56

witam , mam podobny problem z drżeniem kierownicy ,u mnie wystepuje to przy 80km/h powyzej znika i okolo 120 pojawia sie znowu . Na zimowkach tego nie bylo .Felgi mam uzywane ,mozliwe ze to jest problem ,opony nowe .

#13 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 02 maja 2011 - 12:06

kolego pomoze wywazenie kól albo prostowanie felg.. ja mialem to samo. jedna felga podbita i objawy identyczne, dalem do prostowania i wywazenia koszt 80 zł i teraz jest pieknie.:)

#14 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2011 - 14:25

A może trzeba założyć pierścienie centrujące.

#15 OFFLINE   Style 2010

Style 2010
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-04-2011

Napisany 03 maja 2011 - 20:57

Bylem u mechanika ,poruszal kolami przednimi i stwierdzil ,ze to moze byc lozysko amortyzatora .Tylko ,ze tak mocno kolami targal ,ze naprawil i nie ma wibracji ;)

#16 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 maja 2011 - 18:09

...ja podepne sie pod temat, a mianowicie jak 140 km/h(wolniej albo szybciej nic nie czuc)to trzesie mi cala bryka, nie to ze kierownica(kola były wywazane), cale auto telepie, zaparkuje, lapie za kolo, na 12 i 6 ruszam...czuje...luz i mocny metaliczny stuk! bardzo glosny to samo jak złapie 9 i 3...cofne autem kawalek, zero luzu? zauwazylem ze zalezy jak sobie zaparkuje...raz go wyczuwam raz nie. Na dolach, dziurach, zadnych odglosow o dziwo, ani łozysko nie wyje...czasem mi sie wydaje ze w miescie na zakretach jakby auto nie bylo stabilne, na boki nosilo, bujało się i na autostradzie na zakrecie czułem jakby mi caly tył auta na boki tanczył itp.mechanik stwierdzil ze to ,,moze'' byc koncowka drazka, widac ze jedna byla wymieniana...inny znow ze wahacze.

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2011 - 20:13

...ja podepne sie pod temat, a mianowicie jak 140 km/h(wolniej albo szybciej nic nie czuc)to trzesie mi cala bryka, nie to ze kierownica(kola były wywazane), cale auto telepie, zaparkuje, lapie za kolo, na 12 i 6 ruszam...czuje...luz i mocny metaliczny stuk! bardzo glosny to samo jak złapie 9 i 3...cofne autem kawalek, zero luzu? zauwazylem ze zalezy jak sobie zaparkuje...raz go wyczuwam raz nie. Na dolach, dziurach, zadnych odglosow o dziwo, ani łozysko nie wyje...czasem mi sie wydaje ze w miescie na zakretach jakby auto nie bylo stabilne, na boki nosilo, bujało się i na autostradzie na zakrecie czułem jakby mi caly tył auta na boki tanczył itp.mechanik stwierdzil ze to ,,moze'' byc koncowka drazka, widac ze jedna byla wymieniana...inny znow ze wahacze.

zmień mechanika :masakra: podjedź sobie na stację kontroli pojazdów, powiedz że chcesz sprawdzić zawieszenie, zapłacisz 15-20zł za sprawdzenie na szarpakach, ale powiedzą Ci gdzie masz luzy... ale z tego co opisujesz to sworznie na wahaczach i końcówki drążków na wymianę...

#18 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 maja 2011 - 21:25

zmień mechanika :masakra: podjedź sobie na stację kontroli pojazdów, powiedz że chcesz sprawdzić zawieszenie, zapłacisz 15-20zł za sprawdzenie na szarpakach, ale powiedzą Ci gdzie masz luzy... ale z tego co opisujesz to sworznie na wahaczach i końcówki drążków na wymianę...


Dlaczego mam zmienic mechanika skoro Ty potwierdzasz ich diagnoze? :) chodzi o to ze jeszcze nie znalazlem warsztatu gdzie maja szarpaki :( juz kilka odwiedzilem, chce sie wybrac nia do polski, i stracha mam...wymienie wahacze i koncowki, i sie zobaczy. pozdr.

#19 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 07 maja 2011 - 07:56

przyłącze się
Mam bardzo podobny problem z biciem kierownicy:(
Bicie najbardziej wyczuwalne jest w przedziale 80-110km/h, później spokój i od 140 znowu... Do tego strasznie trzęsie kierownicą przy hamowaniu powyżej 80. Do 80km/h drgań przy hamowaniu nie wyczuwam, a powyżej, im szybciej jadę drgania się nasilają coraz bardziej.
Co zrobiłem.
Kupiłem nowe opony(205/55 16), na starych było tak samo.
Felgi są proste, koła na bank dobrze wyważone.
Zmieniłem tarcze hamulcowe. Co prawda na używane, ale kompletnie nic się nie poprawiło w stosunku do starych.

Chyba muszę szukać przyczyn w zawieszeniu. Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej. Luzów brak. Diagnosta mówi może tuleje wahacza zrobiły się za miękkie? Co wy na to.
Dodam, że tuleje raz już wymieniałem. Kupiłem oryginalne firmy BOGE i przejechałem na nich około 90tys. Z czego większość na oponach 235/45. Wyrobione Tuleje wahacza mogą być przyczyną powyższych problemów?

#20 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 07 maja 2011 - 11:17

Stawiał bym na krzywe felgi. Na oko czasami ciężko wypatrzyć krzywiznę. Na wyważarce też nie musi wyjść bo przecież i kwadrat może być wyważony. Jak masz dobre (na 100%) koło zapasowe to na twoim miejscu podmieniał bym po kolei wszystkie koła sprawdzając czy drgania zmienią się lub ustaną. Jak poczujesz różnice to znaczy że winne jest to koło. Jak różnic nie będzie to trzeba by szukać dalej.