Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czasem gasnie na wolnych obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarcinMat

MarcinMat
  • 23 postów
  • Dołączył: 28-11-2006
  • Skąd: Pszczyna

Napisany 08 kwietnia 2007 - 22:08

witam

mam problem z wolnymi obrotami ; zdarza sie na rozgrzanym silniku ze auto zgasnie , dzieje sie tak czasem po lekkim nacisnieciu na gaz - puszczam gaz - obroty spadaja i powinny zatrzymac sie na ok 500-600 obr/m , ale zwykle jest tak ze spadna do 300-400 i silnik sam sie "podniesie" , ale zdarza sie i tak ze spadna tak nisko ze juz sie nie podniesie :( i zgasnie

co ciekawe gasnie tylko i wylacznie po tym jak sie "nie podniesie" przy schodzeniu z obrotow , nigdy nie zgasnie sam z siebie jak nie ruszam gazu

czasem zdarza sie takze ze obroty nieznacznie skacza na wolnych obrotach - tak w granicach 400-700 obr/m

wydaje mi sie takze ze rozgrzany silnik powinien szybciej "zaskoczyc" przy zapalaniu , czasem trzeba 1 sekunde dluzej pokrecic aby zaskoczyl - podejrzewam ze przyczyna jest ta sama co przy gasnieciu

silnik X3.0XE r2000 - swiece , kable , pasek rozrzadu wymienilem ok 10.000 km temu po zakupie , objawy z gasnieciem wystepuja od poczatku , ale wydaje mi sie ze sie nasilaja

poczytalem troche archiwum ale znalazlem tylko nieco podobne przypadki - gdzie szukac przyczyny ? check mi sie nigdy nie zaswieca wiec bledow na komputerze nie powinno byc

pozdrawiam
Marcin



#2 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2007 - 22:43

wydaje mi sie ze silniczek krokowy szwankuje. sprobuj go przeczyscic. jak dobrze przebuszujesz forum to bedzie tam jak sie go czysci. niewykluczona wymiana ale skoro jeszcze dziala to czyszczenie powinno pomoc. silniczek mozna zalozyc nawet z omki starej 8v chyba sa takie same, ewentualnie z senatora. no ale najpierw przeczysc. sliniczek w Vce znajduje sie tutaj.
Dodany obrazek
posprawdzaj jeszcze czy masz szczelny uklad dolotowy od filtra powietrza na kolektorze dolotowym konczac w poszukiwaniu lewego powietrza - sam tak mialem. jezeli przeczyszczenie krokowca i sprawdzenie szczelnosci ukladu nie pomoze to trzeba bedzie myslec i przpustnicy i przeplywomierzu ale to w razie jakby dzialania z krokowcem nie pomogly. Krokowce czesto sie psuja, zreszta przeplywki do najtrwalszych tez nie należa. Pozdrawiam :wink:


 


#3 OFFLINE   MarcinMat

MarcinMat
  • 23 postów
  • Dołączył: 28-11-2006
  • Skąd: Pszczyna

Napisany 09 kwietnia 2007 - 09:13

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz - o to wlasnie mi chodzilo :) :piwo2:

pozdrawiam
Marcin

#4 OFFLINE   majciex

majciex
  • 55 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: kraków

Napisany 10 kwietnia 2007 - 03:22

Mam podobne objawy - zdaża się nie za często ale jednak - wyczyściłem krokowca i przepływomierz, wymieniłem jeden z kolektorów fakt, że po czyszczeniu zadaża się jakby żadziej ale jednak czasem zgaśnie - nadal nie doszedłem do powodu :(
majciex
Kto Gra Grubo Wygrać Musi

#5 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 21:35

byc moze masz problem z dzialaniem przepustnicy ale nie na 100% kurcze ciezko tak jednoznacznie okreslic. czasem (choc rzadko) takie objawy sa spowodowane nieprawidlowym dzialaniem sondy lambda lub jej calkowitym uszkodzeniem. sprobuj wypiąć wtykę przepływomierza i sprawdz czy jest jakas roznica. nie zaszkodzi rowniez sprawdzenie szczelnosci ukladu dolotowego, byc moze gdzies lapie "lewe" powietrze. Kurcze przyczyn moze byc wiele, moze wina swiec lub przewodow WN a nawet starym i niekoniecznie sprawnym układem wydechowym, hamujacym przeplyw spalin i lekko dławiącym samochod... no sam nie wiem ale sprawdz przeplywke dokladnie, no i jesli przewody i swice byly dawno wymieniane...


 


#6 OFFLINE   kris82

kris82
  • 73 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Poznan/Berlin

Napisany 06 stycznia 2009 - 09:48

ja tez sie podepne pod ten temat,sprawa wyglada tak-mam omege v6 na gazie,na benzynie wszystko ok ale jak sie rozgrzeje i przelaczy na gaz to obroty faluja strzasnie i czasem krokowy nie da rady i silnik gasnie,i pytanie czy moze byc powodem ze na kablach i swiecach jest olej przez walnieta uszczelke pokryw zaworowych?auto odpala na dotyk.a do tego strasznie kopci.nie wiem czy w omkach to narmalne ze dym leci jak z komina-oleju nie pali.pozdrawiam i z gory dzieki.

#7 OFFLINE   Mumin

Mumin
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 stycznia 2009 - 21:41

Witam.
U mnie objawił się podobny problem tyle że objawia się nieco inaczej a mianowicie przy hamowaniu w końcowej fazie wciskając sprzęgło silnik schodzi z obrotów i gaśnie niekiedy schodzi niemal do 0 ale się podnosi zafaluje i nie gaśnie ale generalnie ostatnio przy tych mrozach zdycha .... odpalam i jest OK do następnego dohamowania czy postoju na światłach... a co ciekawe nie zawsze tak się dzieje... Omegę mam miesiąc więc nie bardzo łapię co jest

#8 OFFLINE   kris82

kris82
  • 73 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Poznan/Berlin

Napisany 07 stycznia 2009 - 13:29

MUMIN ja mam takie same objawy,tylko ze to troche zle ujalem,bo jak oma stoi na wolnych jest dobrze,tylko wlasnie ten powrot z wysokich przy dojezdzaniu do swiatel albo wysprzeglaniu-o to wlasnie chodzi.:D
I tak mysle ze albo przez ten olej co sie na swiecach zbiera(ale przeciez na benzynie jest ok)albo moze sonda walnieta-ale tez przeciez na benzynie pownno cos byc nie tak?
Zczytalem kody bledow i mam 89 i 91.i nie wiem teraz czy to jest uszkodzona sonda czy wlasnie jakies zwarcie w kablach.ktos moze pomoc???

#9 OFFLINE   Mumin

Mumin
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 07 stycznia 2009 - 19:05

kris82 jeśli o mnie chodzi to stawiałbym na zwarcie a to dlatego że u mnie pojawił się ten problem wraz ze śniegiem i dużym mrozem co znacznie ułatwia niechciane przewodnictwo;) a dodatkowo nie korzystam z garażu:( nie dodałem że mój sprzęt to OMEGA 2.0 16V 100 EDITION 99/00r

#10 OFFLINE   gofer

gofer
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-02-2009

Napisany 09 lutego 2009 - 14:54

moze ktos wstawic fotke gdzie znajduje sie ten silniczek krokowy w omedze c 2.0 16v ? moja ma takie same objawy na zimnym silniku po zmianie biegu i odpuszczeniu gazu lub kiedy wrzuce na luz obroty potrafia spasc ponizej 500 i motor gasnie:mad: wogole na luzie obroty faluja od 400 do 700 chcialbym wyczyscic tego krokowca ale nie wiem gdzie go szukac!!! czy to narmalne w omie c ze obroty sa tak niskie ok 600-700 na luzie???????? mialem juz pare aut wszystkie trzymaly pod 1000 a ona ma jakos wyjatkowo niskie! jestem w jej posiadaniu dopiero tydzien wiec mnie to dziwi:nie_wiem:

#11 OFFLINE   Mani3k86

Mani3k86
  • 32 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Krzeszowice

Napisany 11 lutego 2009 - 22:27

Koledzy miałem to samo w swojej :) Obroty spadały i gasł :) Wziałem odkręciłem przepustnicę i dolot gumowy i wyczysciłem dokładnie :) Przepustnice takim srodkiem do czyszczenia gazników w spreyu :) Teraz wszystko działa bez zarzutu:) Może to Wam pomoże :) Pozdrawiam

#12 OFFLINE   gofer

gofer
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-02-2009

Napisany 26 lutego 2009 - 18:07

ja wczoraj wymienilem olej, filtr oleju, swiece oraz filtr paliwa dodatkowo pospawalem tlumik ktory niezle dmuchal i po problemie krokowego nawet nie ruszalem... sie zobaczy na jak dlugo pomoze:)

#13 OFFLINE   piecia_1232

piecia_1232
  • 10 postów
  • Dołączył: 19-09-2008
  • Skąd: Siedlce

Napisany 18 marca 2009 - 18:26

Witam. U mnie po wymianie pokryw zaworowych, swiec, kabli, wyczyszczeniu obu kolektorów, przepustnicy, zaworu EGR, krokowego zacza sie ten sam problem. W serwisie dokupilem wszystkie nowe o ringi na ten czarny plastik myslalem ze to jest przyczyna falowania na wolnych obrotach ale niestety nie. dodam że wymienilem tez wszystkie Oringi na wtryskiwaczach bo byly poparciale i poprzerywane. Przed wymiana i czyszczeniem wszystko bylo w porzadku z obrotami. jesli ktos ma jeszcze jakis pomysł to prosze o porade. Oma to 2.5 v6. Pozdrawiam.
Nie sztuką jest zabić muchę na przedniej szybie. Sztuką jest zrobić to na bocznej. :-)

#14 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 20 marca 2009 - 14:10

witam

mam problem z wolnymi obrotami ; zdarza sie na rozgrzanym silniku ze auto zgasnie , dzieje sie tak czasem po lekkim nacisnieciu na gaz - puszczam gaz - obroty spadaja i powinny zatrzymac sie na ok 500-600 obr/m , ale zwykle jest tak ze spadna do 300-400 i silnik sam sie "podniesie" , ale zdarza sie i tak ze spadna tak nisko ze juz sie nie podniesie :( i zgasnie

co ciekawe gasnie tylko i wylacznie po tym jak sie "nie podniesie" przy schodzeniu z obrotow , nigdy nie zgasnie sam z siebie jak nie ruszam gazu

czasem zdarza sie takze ze obroty nieznacznie skacza na wolnych obrotach - tak w granicach 400-700 obr/m

wydaje mi sie takze ze rozgrzany silnik powinien szybciej "zaskoczyc" przy zapalaniu , czasem trzeba 1 sekunde dluzej pokrecic aby zaskoczyl - podejrzewam ze przyczyna jest ta sama co przy gasnieciu

silnik X3.0XE r2000 - swiece , kable , pasek rozrzadu wymienilem ok 10.000 km temu po zakupie , objawy z gasnieciem wystepuja od poczatku , ale wydaje mi sie ze sie nasilaja

poczytalem troche archiwum ale znalazlem tylko nieco podobne przypadki - gdzie szukac przyczyny ? check mi sie nigdy nie zaswieca wiec bledow na komputerze nie powinno byc

pozdrawiam
Marcin

__________________________________________________________________
Mam w zasadzie podobny problem:
Silnik v8 C20NZ

Przy odpalaniu auto zimne- odpala ładnie, nawet przy słabo kręcącym aku.
Przy ciepłym silniku - odpala gdy wciśnięty jest pedał gazu do podłogi, potem po zwolnieniu gazu niemal zgaśnie (obroty prawie 0) i podnosi się.

Co zauważyłem;
Gdy ciepły bez wciśniętego gazu odpali lecz ledwo, po którymś tam kręceniu załapuje nieśmiało. Raz jak zgasł podczas ruszania to był problem z odpaleniem, jakby świece się zalały?? (śmierdziało nieprzepaloną mieszanką)

Auto ma wycięty katalizator, żadna kontrolka się nie zapala, nie mam gazu.

Prośba o podpowiedzenie od czego zacząć, co wymienić/naprawić.

#15 OFFLINE   tomet1222

tomet1222
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2009

Napisany 24 marca 2009 - 12:05

koledzy mam ten sam problem mam omesie 2.5 v6 i na wolnych obrotach faluje od 300 do1000 a czasem gaśnie. wymieniłem świece kable, sprawdziłem krokowy i nadal to samo. co mam zrobić

#16 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2009 - 18:02

koledzy mam ten sam problem mam omesie 2.5 v6 i na wolnych obrotach faluje od 300 do1000 a czasem gaśnie. wymieniłem świece kable, sprawdziłem krokowy i nadal to samo. co mam zrobić

sprobuj zczytac bledy
http://forum.omegakl...hread.php?t=202


 


#17 OFFLINE   tomet1222

tomet1222
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2009

Napisany 30 marca 2009 - 21:36

z czytałem błędy i było tam pare jakiś ale zostały skasowane i nadal jest to samo, może troche mniej gaśnie ale nadal

#18 OFFLINE   marasao

marasao
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 01 kwietnia 2009 - 23:29

u mnie czasami gasnie na wolnych obrotach jednak zauwazylem ze dzieje sie to tylko kiedy na leje deszcz ... kable i swiece mam nowe silnik x20xvf klucha caravan z 95 roku w wersji cd

#19 OFFLINE   marasao

marasao
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 05 kwietnia 2009 - 23:58

ja dzis w swojej omce zauwazylem ze ma tendencje do gasniecia w momencie gdy jade dluzszy czas z wieksza predkoscia okolo 100km/h wtedy po zatrzymaniu obroy mi spadaja do okolo 600obr/min i lubi gasnac ma ktos pojecie co to moze byc ? w innych okolicznosciach tez gasnie ale bardzo zadko ... silnik x20xev

#20 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2009 - 00:10

ja dzis w swojej omce zauwazylem ze ma tendencje do gasniecia w momencie gdy jade dluzszy czas z wieksza predkoscia okolo 100km/h wtedy po zatrzymaniu obroy mi spadaja do okolo 600obr/min i lubi gasnac ma ktos pojecie co to moze byc ? w innych okolicznosciach tez gasnie ale bardzo zadko ... silnik x20xev


Sprawdziłbym przepływomierz. U mnie na rozgrzanym też gasła. Po wymianie przepływki OK.