


Czy jest TURBINA do Omegi 2.6 v6 01'???
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 22:49

#23
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 23:12

#24
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 13:13
Jesli chodzi o sama idee dmuchania V6, to chyba faktycznie jedyne rozsadne rozwiazanie to 3.0 lub 3.2 dmuchac kompresorem do 0.5 bara. Z kompletnym wydechem wypluje to do 280KM.
Sam o tym kiedys myslalem, ale tylko dlatego, ze lubie wyzwania, lubie uczyc sie na wlasnym silniku. Gdyby glownym celem bylo tanio i skutecznie wyciagnac 280KM w mojej omedze, to wrzucalbym sprawdzony n/a np. 4.0 V8 z BMW.
Tyle samo rzezbienia, ale bez obaw, ze silnik nie wytrzyma, ze nie sie bedzie chcial wystroic itp itd, a wiecej mocy i momentu bez żyłowania motoru...
#25
OFFLINE
#26
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 13:19
ale nie ukrywasz ze masz plan na kompresor do v6tki
oooj tak, moze kiedys sie uda zrealizowac - ale przypominam, dla samej radosci posiadania omegi z kompresorem, pozostajac w pelnej swiadomosci, ze bede sie musial poddac takiemu BMW V8

#27
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 14:41
Ali To TY zrobiłeś
oczywiście że ja napisałem tego posta, ale auto i foty to już amerykany robili

mają też sporo innych pomysłów...
np. w omedze jak by się pozbyć zbiornika paliwa można by zastosować taki bajer

a teraz wyobraźcie sobie ten dźwięk
zakładanie turbin przy samym silniku ma na celu wykorzystywanie jak najwięcej energii płynącej ze spalin.
przy doładowaniu 0,5bar uciskanie dmuchaw przy samej głowicy jest bynajmniej niekonieczne.
w V'ce można pomieścić pomiędzy chłodnicą a silnikiem, jedynym minusem jest dodatkowy grzejnik pod machą gdzie już jest ciepło, a tu nowe kucyki dochodzą...
na doładowanie do 0,5bar myślę że rozwiązanie z przeniesieniem turbin na tył auta ma spory sens...

z założeniem i połączeniem chyba każdy z odrobiną zacięcia da sobie rady, a na wystrojenie można do kogoś postawić...

#28
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 15:30
#29
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 16:36
wydaje mi się, że turbodziura byłaby wielka jak kanion kolorado - zanim sprężarka napełniłaby powietrzem rurę o długości czterech metrów minęłyby wieki
owszem przy dużym doładowaniu dziura będzie spora ale 0,5bar to nie tak dużo, po za tym jeśli powietrze będzie pod ciśnieniem to i rura może być o mniejszym przekroju...
osobiście jeszcze nie spotkałem takiego rozwiązania ale chciałbym sprawdzić jak zmienia się charakterystyka silnika...
#30
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2010 - 23:17
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2010 - 03:46
to patrz i płacz
http://pi.b5z.net/i/....derneath_1.JPG
Ostro



#33
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2010 - 07:15
jesli dobze rozumie to walczysz o jakies 20 kucy?chyba taniej ci wyjdzie zmienic silnik na 3.2 i bedziesz mnial 218
Nawiążę do powyższego tematu.
Zakup silnika 3.2 to jedna sprawa - jest w finansowym zasięgu ręki.
Ja mam jednak obiekcje innego rodzaju. Czy wymiana Y26SE na Y32SE nie pociaga za sobą także wymiany całego kompa i immobilisera?
Czy nie generuje to zdecydowanie większych kosztów niż sam zakup i mechaniczne przerzucenie serca? Nade wszystko czy z finansowego punktu widzenia gra warta świeczki?
#34
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2010 - 09:30
jesli masz 2,6 to bez problemu wymienisz na 3.2 bez zadnych kompow immo i innych wynalazkow