Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

www.opony.com.pl - jak sie robi idiote z klienta


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 07:56

Wlasnie szukalem opon do swojego auta. Jestem w Polsce wiec i tu chcialem je kupic, wiec przeszperalem internet. Znalazlem kilka firm i 3 najlepsze oferty czyli
www.opony.pl
www.opony.com.pl
www.oponeo.pl

Zasmierdzialo mi to, ze mimo roznych stron jest to jedna firma i na jednej ze stron jest podany termin realizacji jako 1-2 dni (przed i po wybraniu opony), a na drugiej, ze w 1-2 dni odpisuja na zapytanie.

Zadzwonilem wiec i podalem rozmiar i rodzaj opony, na co Pan odpowiedzial, ze opon nie ma w zadnym skladzie w Polsce. Tego wlasnie sie balem po przeczytaniu warunkow wiec juz mi skoczylo lekko cisnienie.

Najsmieszniejszy jest jednak fakt, ze dowiedzialem sie rowniez, ze opona nie kosztuje 199zl jak jest napisane na wszystkich stronach www, tylko 300zl! Pan parsknal smiechem jak powiedzialem, ze jest to oszukiwanie klienta i odpowiedzial, ze "cennik nie jest oferta wiazaca". Zgodnie z moimi obawami "czas realizacji" nie znaczy w jakim czasie wysla opony tylko w jakim przesla mi informacje czy je maja i w jakiej cenie!! Jego odpowiedzi swiadcza o tym, ze nie jestem pierwszym niezadowolonym klientem jezeli chodzi o nieprofesjonalizm i oszukiwanie.

Zadaje wiec sobie pytanie - jezeli firma podaje ceny na stronie to dlaczego ich nie aktualizuje na biezaco tym bardziej, ze na biezaco je znaja (20 sekund oczekiwania podczas rozmowy)?
Dlaczego jest roznica ponad 30% na niekorzysc klienta?
Dlaczego bawia sie w "zamowienia" ktore sa jedynie zapytaniami handlowymi?

Czy chodzi o brak mozliwosci czy sciagniecie klienta na nierealne terminy i nierealne ceny?

Moze wiele opon maja na stanie i sprzedaja w normanych cenach, ale moze tez moja informacja przyda sie komus kto jak ja ma dostac zadyszki nerwowej rozmawiajac z kims kto twierdzi.

Goraco niepolecam.

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 12 lipca 2010 - 08:12

Ja miałem trochę inną sytuację z oponeo. Kupiłem u nich 3 opony, z czego jedna przyszła 3 letnia, jedna roczna i jedna tak jakby przejechana szlifierką w poprzek. Po kilku telefonach i około miesiąca oczekiwania wymienili mi na takie jak trzeba i zaoferowali rabat przy następnych zakupach :)
Zamawiałem przez stronę i ceny były takie jak napisali.

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 08:31

Wlasnie sprawdzilem w UK i odpowiednia opone z indeksem W mam praktycznie w cenie w Polsce. Tylko, ze w UK skladam prawdziwe zamowienie, wiem, ze maja opony i ustalam przez nich montaz w okolicy wiec nikt sie potem nie wyprze, ze "to nie moja wina to ich".

#4 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lipca 2010 - 08:43

"Wyzsza kultura bankowosci ..." czy jakos tak na to teraz mowia w PL :D

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#5 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 lipca 2010 - 09:22

Ja kupiłem od nich dwie opony, wiedziałem że różne strony to ta sama firma. Następnego dnia! był już kurier z towarem. Opony były takie jak w opisie DOT i miejsce produkcji sie zgadzały. Ja jestem więcej niż zadowolony z tej firmy. Nigdzie nie dzwoniłem, zamawiałem bezpośrednio przez internet, zero ryzyka - odbiór za pobraniem i transport gratis.

#6 OFFLINE   bestia

bestia
  • 102 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: Brzękowice Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipca 2010 - 09:51

Ja w zeszłym roku chciałem kupić u nich opony zimowe, ale po rozmowie telefonicznej z "przemiłym":mad: panem odpuściłem sobie. zadzwoniłem do Netcar przygotowany na podobna rozmowę i tu moje zaskocznie - szybka i konkretna rozmowa i doradzwo. Zamówiłem przez internet, po 15 min oddzwoniła Pani aby potwierdzić zamówienie, i dograć szczegóły typu w jakich godzinach ma być kurier, jaki towar zamawiałem. Na drugi dzień opony przyjechały dokładnie takie jakie chciałem. W tym roku kupowałem dla żony do auta dwie letnie i sytuacja wyglądała identycznie. Szczerze ich polecam.

#7 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 10:02

Chyba jednak nie masz racji mkaminski, a na pewno Pan, do którego dzwoniłeś.. zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem jeżeli zawrzesz umowę na odległość to jest ona wiążąca.. w szczególności istotny jest tutaj towar oraz cena.. to nie jest oferta informacyjna, czy handlowa.. przedstawione są towary, które możesz kupić.. więc jeżeli te opony są po 199zł, a Pan twierdzi, że po 300zł to:
- daję sobię rękę uciąć, że jeżeli je kupisz za 199zł to właśnie tyle będą Cię kosztowały (oczywiście, jeżeli są dostępne, etc, ale to też na sprzedającym spoczywa obowiązek aktualizacji.. przecież masz tam płatności online.. czyli Ty od razu po wybraniu towarów dokonujesz zapłaty za niego!!)..
Dodatkowo o czym nie wiele osób wie masz prawo odstąpić od umowy zawartej zdalnie (w tym przypadku umowy kupna) bez podania przyczyny w terminie 10dni od otrzymania towaru. Z tego co wiem oponeo nie wysyła druczku, który jest zobligowany załączać do każdej zakupionej zdalnie rzeczy. Chodzi o druczek, który informuje Cię o prawie zwrotu towaru w terminie 10dni.. nie wiedzą chyba tylko, że jeżeli Ci nie wysyłają takiego druku to termin z 10 dni rośnie do 6 miesięcy, albo do takiego okresu, w którym dowiedziałeś się o takim prawie i wtedy od tego dnia przysługuje Ci wspomniane wcześniej 10 dni.

Oczywiście towar nie powinien nosić śladów użytkowania.

Ja kilka razy kupiłem:
- 10 sztuk książek po 1gr (wartość jednej sztuki była 39.99)
- kamizelki odblaskowe - koleś miał podaną cenę 0 zł i kupiłem chyba 10sztuk, piterek chyba drugie 10 :)

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 11:55

Jak juz pisalem oni chyba nie pierwszy raz maja takiego klienta i Pan wyjasnil mi, ze klikniecie "Kup teraz" i przejscie do "Koszyka" oznacza tylko wyslanie do nich zapytania, a oni dopiero w 1-2 dni wysylaja oferte z aktualna dostepnoscia i cena ktora moge zaakceptowac.
Powiedzial mi tez, ze to ICH akceptacja zamowienia jest wiazaca wiec nawet jezeli je "kupie" za ta kase to oni mi ich nie wysla. Dlatego tez wlasnie maja wysylke za pobraniem i platnosc przy kurierze.
Wg mnie to nieprofesjonalne dzialanie, ale sa i uczciwi i rzeczowi ludzie.
http://moto.allegro....r_hit_cena.html
Taniej niz w tej firmie, dostepnosc od reki i wysylka w 24 h.

Niestety w Polsce tylko takie akcje moga zmusic firmy do powaznego traktowania klienta a nie prob robienia z nas idiotow na kazdym kroku. Ktos potem Ci wmawia, ze jak kupujesz to tak naprawde nie kupujesz, a to co przeczytales na stronie nie ma sie nijak do zycia...przykre...

#9 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 12 lipca 2010 - 12:04

W myśl KC do transakcji kupna/sprzedaży zachodzi poprzez złożenie oferty i jej zaakceptowanie, ale furtką do obejścia kodeksu dla sprzedającego jest magiczny zapis, który widnieje także i w ich regulaminie:

Cennik umieszczony w sklepie internetowym OPONEO.PL S.A. nie jest ofertą handlową w rozumieniu prawa, a jedynie odzwierciedleniem oferty producenta na dany sezon, dlatego też, nie gwarantujemy Państwu pełnej dostępności produktów zawartych w cenniku.


I w ten oto sposób robi się ludzi w bambuko - chodź zakładam że przy rejestracji konieczna jest akceptacja regulaminu :)

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 12:15

ja kupuję w oponeo dość często i nigdy nie zdarzyło mi się abym czekał dłużej niż 2 dni na kuriera i zawsze były to opony z tego roku w którym to zamawiałem, a ostatnio nawet nowsze niż pisało w ofercie bo zamówiłem 2 uniroyal z teoretycznie 2009 a dostałem z 0910 czyli 9 tydz 2010 w tej samej cenie i ciężko mi uwierzyć w to co napisałeś o nich ...

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 15:33

W myśl KC do transakcji kupna/sprzedaży zachodzi poprzez złożenie oferty i jej zaakceptowanie, ale furtką do obejścia kodeksu dla sprzedającego jest magiczny zapis, który widnieje także i w ich regulaminie:

I w ten oto sposób robi się ludzi w bambuko - chodź zakładam że przy rejestracji konieczna jest akceptacja regulaminu :)



ja kupuję w oponeo dość często i nigdy nie zdarzyło mi się abym czekał dłużej niż 2 dni na kuriera i zawsze były to opony z tego roku w którym to zamawiałem, a ostatnio nawet nowsze niż pisało w ofercie bo zamówiłem 2 uniroyal z teoretycznie 2009 a dostałem z 0910 czyli 9 tydz 2010 w tej samej cenie i ciężko mi uwierzyć w to co napisałeś o nich ...

Bogumil, ale to nie czas transportu, a fakt bezczelnego podawania cen ktore nie obowiazuja i wprowadzenia pseudo-zamowien ktore sa jedynie zapytaniami ofertowymi. Wypelniasz cos co wyglada jak normalne zamowienie, z danymi tylko, ze oni Ci wysylaja info po 2 dniach, ze opony nie kosztuja 199, a 300 i sa na "za okolo 2 tygodnie". A nie kazdy ma luzne 100zl na opone i czas na czekanie.


Inne firmy podaja, ze maja x sztuk, albo ich nie maja i tyle

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 15:38

ja też u nich wziąłem już dwa komplety i nie było żadnego problemu , po prostu złożyłem zamówienie (bez żadnych konsultacji) i po dwóch dniach oponki miałem w domu , wszystkie z jedną datą produkcji (trzymiesięczne) za cenę podaną na stronie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 lipca 2010 - 18:56

Ja u nich już chyba kupiłem 11 kompletów. Nigdy nie było problemu i wszystko było jak w opisie.

Według mnie na 1000 tranzakcji, znajdzie się jedna nie udana. Wiem to z doświadczenia w pracy.

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 20:25

Pewnie tak, ale opona 205/55 R16 Bravuris jest bardzo popularna opona i kazdy inny sklep ma aktualna liczne na magazynie lub prosza o kontakt. Oni dalej ja "sprzedaja" i nie zdjeli ze "sklepu", co wg mnie swiadczy o podejsciu do klienta.

A sprawa rozbija sie o jedno - obok tych 3 stron jednej firmy bylo kilka ktore mialo po 4-6 opon na stanie, ale troche drozszych niz 199zl. Gdybym sie polasil na ta cene to obudzilbym sie za 2 dni pewnie z ustalonym montazem i oponami o 200zl drozszymi. no i jezeli 2 z 10 ludzi oleje i doplaci to maja kase i klienta.


Bede zamawial opony w UK. Cena podobna, a wiem, ze maja opony, wiem, ze umawiam sie od razu na montaz i wiem, ze sa rzeczowi.

#15 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 15 lipca 2010 - 17:11

powiekszam procent nie zadowolonych klientow. Zamowilem yokohamy 205/50 (nie do omi) i przyszly 4ro letnie lezaki. A mialy byc tegoroczne, kazalem zabierac. Zamowilem w innej firmie ten sam komplet i co? kurier przywiozl dokladnie te same egzemplarze(???) widac te firmy biora towar z jednego magazynu. wiecej nie kupuje przez net. Wole kupic na miejscu i montarz free....

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 19:15

powiekszam procent nie zadowolonych klientow. Zamowilem yokohamy 205/50 (nie do omi) i przyszly 4ro letnie lezaki. A mialy byc tegoroczne, kazalem zabierac. Zamowilem w innej firmie ten sam komplet i co? kurier przywiozl dokladnie te same egzemplarze(???) widac te firmy biora towar z jednego magazynu. wiecej nie kupuje przez net. Wole kupic na miejscu i montarz free....


Wg faceta z hurtowni oni biora tez od nich.
A 3 strony to to samo
oponeo
opony.com.pl
opony.pl
Moze jest tego wiecej. Pewnie ktos kumaty doszedlby po wlascicielu stron, ale mi sie nie chce.
Cene moich opon zmienili na 210zl.

#17 OFFLINE   eXtrem

eXtrem
  • 10 postów
  • Dołączył: 23-05-2010

Napisany 20 lipca 2010 - 19:18

powiekszam procent nie zadowolonych klientow. Zamowilem yokohamy 205/50 (nie do omi) i przyszly 4ro letnie lezaki. A mialy byc tegoroczne, kazalem zabierac. Zamowilem w innej firmie ten sam komplet i co? kurier przywiozl dokladnie te same egzemplarze(???) widac te firmy biora towar z jednego magazynu. wiecej nie kupuje przez net. Wole kupic na miejscu i montarz free....


a to pech :(

#18 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 lipca 2010 - 21:50

ja kupowałem w motoricus.pl oraz netcar.pl i zawsze było ok.
a opisany wyżej przypadek to zwykłe cwaniactwo jakie w dzisiejszych czasach jest niestety codziennością. czasem mam wrażenie że to nie klient jest ważny dla firmy tylko firma chce być wazna dla klienta.

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2010 - 12:16

na stronce opony.com.pl kupiłem 4 komplety opon i jeden felg i z niczym niebyło problemu, kupowałem jeszcze na baloon.pl i w nimi też niemiałem problemu.