Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega 2,5 TD.Renowacja silnika i turbiny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2010 - 11:26

Witam.
Tak sobie patrząc na bagnet oleju i myśląc sobie że chcę się związąc z Omegą na klka lat z racje jej dobrej blachy wpadł mi do głowy pomysł renowacji czy jak kto woli...remontu silnika i zalania go oczywiście poł lub pełnym syntetykiem

Na ten moment silnik wygląda sucho,nie ma wycieków i zalań aczkolwiek przy odpaleniu z rury strzeli siwym bączkiem :) co by wskazywało na gniazda zaworowe albo uszczelniacze zaworowe(po 270kkm pewnie newiele z nich zostalo),dym pojawia się również w wyższych zakresach obrotów co świadczy o być może początku końca turbiny
Na ciepłym odpala super a to często mankament w Omegach.Nie dmucha bagnetem ani korkiem czyli pierścienie beda ok?

Dla Omegi ile by wyszło

-wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz gniazd zaworowych
-honowanie cylindrów
-wymiana uszczelki PG,uszczelki pod miskę,uszczelki pod pokrywe klawiatury
-planowanie głowicy

Kwestia regeneracji turbiny...lepiej kupić nową podobno zregenerowaną...czy zregenerować obecną?

Pozdrawiam :)

#2 OFFLINE   jopix1

jopix1
  • 30 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 12 lipca 2010 - 20:19

Witam. Kolego miałem podobny problem.. Nawet auto bardzo cieżko paliło a zimą nie było mowy... Dymił przy odpalaniu i przy mocnym wcisnieciu gazu(na niebiesko) zimny czy ciepły bez roznicy... Powod - Turbina po jej wymianie wszystko wrocilo do normy nic nie dymi nawet jak pedał wcisniesz do (kick down) pali na dotyk. Możliwe, że masz inny problem ale pisze bo może sie przyda :) pozdrawiam

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2010 - 20:39

a może wtryski leja tylko...jak poddymia ..a za taki remoncik co kolega pisał to omegę druga kupisz;)
cały remont samej głowicy około 1000zł uszczelki 800zł i co jeszcze wyjdzie i reszta co piszesz turbo.. plus robota ...szkoda zachodu

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 20:44

rafi nie trzeba wszystko robić od razu..np.jesienią turbina :)..wiosną głowica ;)

Nie jestem az tak forsiasty by kupować nowe auto dlatego stopniowo można omę do pełnej kulturki doprowadzać

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 20:46

To że kopci przy odpalaniu jest sprawką dawki rozruchowej, która jest uboższa, przez co dymi na czarno. Jeśli nie jest to dymienie na niebiesko nie przejmował bym się tym. Sprawa turbo, odpuść sobie to jeśli nie byłeś na kompie. Jedź na kompa, sprawdź ładowanie na 3 biegu, jazda do 4 tyś, dynamicznie. Jeśli nie jest mniejsze jak 1.8 bar, to odpuść temat. Jedyne co możesz zrobić i nie zaszkodzisz, to wyczyść odmę i dolot wraz z IC.
Jeździsz na mineralu? Zmień na semisyntha. Pierścionki też zostaw, bo chyba nie wiesz na co się porywasz... Gumki można by zmienić, ale to w momencie, gdy kopci na niebiesko, jeśli nie, to nie pchaj się w koszta.
Puść kogoś za sobą, a Ty jedź na 3, jakieś 1200 obr i wciśnij pedał w podłogę, niech sprawdzi, czy mocno walisz za sobą na czarno, jeśli nie, to i wtryski bym zostawił.
Generalnie nic na siłę, to co powinieneś zrobić, to zrób, ale nie tykaj tego, co nie wymaga Twojej ingerencji.

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2010 - 20:50

szkoda kasy moim zdaniem ..fura Ci pali..a jak z ubywaniem oleju wszama go dużo??
jak jeździ przyzwoicie dynamika ok to czego szukać..a na jakim oleju jeździsz teraz??

#7 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 21:00

wicek czytaj ;) nie pisałem ze chce zmieniać pierścienie tylko ze jesli nie dmucha korkiem to wszystko z Nimi OK :)

Olej to mineral niestety :( no i troszke go tam obywa niestety 7kmtysięcy i pogubił ok 3l :o

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 21:01

Miskę i korek masz ok? Nie leci Ci dołem? Zmień olej po pierwsze i obserwuj.

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 21:06

3l to za duzo prawda?:)

Jest spocony przy korku,co do miski to w czwartek ściepne osłone z pod silnika i zobacze.Spod klawiatury nie leci...suchuunia jak nie wiem,PG też suchutka


A Dynamika nawet bardzo OK :D

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 21:10

Zrób korek. Znajomemu tamtędy uciekał 1l na 1kkm, więc przeszło 2x więcej jak u Ciebie, a w tej misce często się zdarza, że ktoś przeciągnie korek i leci tamtędy.
Przegwintuj na rozmiar większy.

#11 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 21:14

przesiadłem sie do Omegi z...Passata B3 :D nawet tam była osłona pod korkiem ...w Omedze mozna taką założyć czy widok łańcucha rozrządu musze mieć na porządku dziennym...

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 21:33

O którym korku teraz mówisz? Ja mówię o tym od spuszczania oleju, w misce olejowej.

#13 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 21:43

gdzieś jeszcze można popatrzeć?:) jakieś uszczelnienia?

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 21:44

Jeśli Ci nie cieknie z uszczelniacza wału z przodu, bądź nie masz wycieku z łączenia skrzyni z silnikiem, to nie bardzo.

#15 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 21:46

ale dałeś mi do myślenia...schylając sie pod samochód widać na materiale będącym na osłonie pod silnikiem ze jest troche usmyrana oliwą.....

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 21:49

Zdejmij podbitkę, nie zakładaj, pojeździj, postaw kilka razy samochód na jakimś podjeździe i zobaczysz skąd cieknie.

#17 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 12 lipca 2010 - 22:16

ja wymieniałem uszczelke pod głowicą i wyszł:
uszczelka: 210zł
planowanie i sprawdzenie: 180zł
nowe śruby głowicy: 110zł
no i robota 600zł ale robiłem też inne rzczy więc może być niższa

#18 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2010 - 21:15

zawsze sobie sprawdzam olej..nie ma w tym dla Mnie nic ciezkiego..jakie było moje zdziwienie gdy dziś...OLEJU PRZYBYŁO :o ok.2 mm bagnetu

-spalanie bardzo w normie(zrobiłem jak codzien 130km i zalałem tyle co zwykle..)...
-praca równa
-kopyto jest
-oleju w płynie chłodniczym nie ma
-plynu chłodniczego na bagnecie też nie....

WTF? :pokoj:

Zaworek w filtrze oleju?

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2010 - 21:24

Sprawdzałeś na ciepłym, czy zimnym? I czy zawsze sprawdzałeś na ciepłym bądź zimnym, czy bez reguły? Zawsze sprawdzaj po nocnym postoju na prostym terenie.
Wg mnie jesteś przewrażliwiony, ja już z 5 tyś km nie sprawdzałem stanu :D

#20 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2010 - 21:39

ja przesadnie dbam o samochody :jump: