Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana czyjnika wałka rozrządu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dan

dan
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: swidnik

Napisany 04 kwietnia 2007 - 07:26

czy ktos moze mi powiedziec czy da sie to wymienic we wlasnym zakresie i mam jeszcze jednao pytanko jakie czesci kupic przy wymianie paska rozrzadu dzieki za odpowiedzi z gory



#2 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2007 - 07:58

czy ktos moze mi powiedziec czy da sie to wymienic we wlasnym zakresie


Oczywiście, że się da.

Wymiana czujnika wałka rozrządu (X18XE & X20XEV)

Koszty ok 100-150zł

mam jeszcze jednao pytanko jakie czesci kupic przy wymianie paska rozrzadu dzieki za odpowiedzi z gory


-Pasek rorządu
-Rolki napinające - 2szt
-Napinacz paska rozrządu
-Pompa wody

Koszty ok 400zł

#3 OFFLINE   dan

dan
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: swidnik

Napisany 04 kwietnia 2007 - 09:30

a mozesz mi powiedziec ja to zrobic bo ja jakos nie bardzo wiem dzieki za odpowiedz

#4 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2007 - 09:37

dan podałem Ci przecież link do manuala jak to właśnie zrobić.

Wymiana czujnika wałka rozrządu (X18XE & X20XEV)


PS. Poradziłeś sobie już z tym tematem: omega 2.0 16v ?

#5 OFFLINE   dan

dan
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: swidnik

Napisany 04 kwietnia 2007 - 09:42

sory nie zauwazyle tego dzieki bardzo za odpowiedz pozdrawiem

#6 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwietnia 2007 - 09:48

Jak tam dan, wymieniłeś już czujnik ?

#7 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2007 - 21:01

ja mam wielka kiche z tym czujnikiem, wymienilem czujnik niechacy pekla mi obudowa rozrzadu (wrrrr), ale to nie wazne, koszmar jest taki ze po wymianie wsiadam do auta, przekrecam kluczyk i lipa kreci i kreci ale nie odpala, check engine sie nie pali czyli jakby wszystko ok bylo ale nie jest, pomocy przeciez nic nie moglem zepsuc przy wymianie czujnika

#8 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2007 - 21:04

pomocy przeciez nic nie moglem zepsuc przy wymianie czujnika

A dobrze wsadziłeś kostke z przewodami.

#9 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2007 - 21:10

tak, zreszta inaczej sie chyba nie da, tam sa markery(takie wyzlobienia) zeby to dobrze wlozyc

Dodam ze podczas tej operacji z zdjetym pasiem wielorowkowym musialem przepchnac auto zeby sasiad wyjechac i spowrotem je wepchnalem, ale to nie powinno miec znaczenia, zauwazylem jednak cos innego, otoz po pierwszej probie odrazu rozebralem jeszcze raz wszystko i zauwazylem ze pasek rozrzadu byl luzny po prawej stronie czyli pomiedzy prawym walkiem rozrzadu a walem korbowym ale po kolejnym przekreceniu rozrusznikiem wszystko bylo napiete i sytuacvja sie nie powtorzyla



jeszcze jedno pewnie jest mozliwe ze przestawil mi sie rozrzad, powiedzcie czy jesli zgram naciecie na wale korbowym to na gornych walkach tez maja sie zgrywac naciecia jednoczesnie czy tylko jedno a drugie w jakims innym ustawieniu walu korbowego

#10 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2007 - 21:26

tak, zreszta inaczej sie chyba nie da, tam sa markery(takie wyzlobienia) zeby to dobrze wlozyc

Nie chodziło mi o to, bo wiadomo że wsadza sie go tylko w jeden sposób, tylko czy dobrze wpiąłeś.


A nie przeskoczyły ci zęby paska na wałku.

jeszcze jedno pewnie jest mozliwe ze przestawil mi sie rozrzad, powiedzcie czy jesli zgram naciecie na wale korbowym to na gornych walkach tez maja sie zgrywac naciecia jednoczesnie czy tylko jedno a drugie w jakims innym ustawieniu walu korbowego

Dobre ustawienie rozrządu( punkty sprawdzenia) sprawdza sie przekręcając wałem po kolei na wszystkich 4 cylindrach.

#11 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2007 - 21:56

Dobre ustawienie rozrządu( punkty sprawdzenia) sprawdza sie przekręcając wałem po kolei na wszystkich 4 cylindrach.


Czyli ustawiam raz znak na wale korbowym i wtym momencie maja sie zgrac jednoczesnie znaki na walkach rozrzadow i pompy wody, potem krece w prawo walek korbowym do momentu ustawienia sie znowu na znak i znowu maja sie zgrywac za kazdym razem wszystkie znaki?

czy opcja druga ustawiam na pierwszym gaze znak na kole korbowy i ma sie zgrywac tylko lewe kolo rozrzadu i pompa, obracam kolem korbowym na drugi gar i teraz ma sie zgrywac tylko prawe kolo rozrzadu i pompa, no teraz to chyba bzdure napisalem

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2007 - 21:24

neo, tez u siebie miałem luźny pasek - ale zroc uwagę na napinacz - silnik kręci sie tylko w jedną strone i wtedy pasek jest napięty - tak ma być pytałem

#13 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 11 maja 2007 - 22:43

dzisiaj chcialem ustawic rozrzad, no i lipa nie dam rady rekoma obrucic prawego kola rozrzadu, to znaczy obruce go o jakis centymetri potem opor, mimo iz zadnego stukania metalicznego podczas proby odpalenia nie slychac to sadze iz opor to nic innego jak pogiete zawory, jutro zrzsuce gore i bede wiedzial co i jak

#14 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 maja 2007 - 16:28

no to lipa pogiete zaory glowica do naprawy, a tylko chcialem zmienic czujnik walka rozrzadu jak sie on mogl przestawic nie wiem, przeciez nie sciagalem rozrzadu zeby to ustrojstwo wymienic, no ale trudo moje pytanie czy warto naprawiam glowice z przebiegiem 270 tys, czy lepiej kupic silnik od anglika i przezucic

kiedys mialem opinie ze lepiej naprawic silnik i wiedziec co sie ma, bo silnik po takiej wiekszej naprawie to jak odmlodzenie silnika

#15 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2007 - 16:32

kiedys mialem opinie ze lepiej naprawic silnik i wiedziec co sie ma, bo silnik po takiej wiekszej naprawie to jak odmlodzenie silnika

dokładnie tak chyba że znajdziesz dobry silnik z pewnego źródła to się nie opłaca

#16 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 maja 2007 - 20:12

Gachu te pewne zrodlo to raczej w moim przypadku nie istnieje, ale dzieki wszystkim za wypowiedzi, wciaz jednak nie moge dojsc jak wymieniajac czujnik polozenia walka rozrzadu moglem przestawic rozrzad nie rozpinajac go, kto wymienial ten czujnik wie o co mi chodzi tam do rozpiecia jest tylko pasek wieloklinowy zeby zdjac obudowe rozrzadu, pech jak nic, wstepnie wycenili mi naprawe na 1000 zl to chyba nie drogo

#17 OFFLINE   neo

neo
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 27 maja 2007 - 17:33

no i po wszystkim, wszystkie ssace zawory pogiete, glupota jak h.., no ale coz, zrobili mi cala glowice, za wszystko zaplacilem 1300 zl , no troche drozej niz sie umawialismy ale to nie wazne, fakt jest taki ze tak strasznie slychac zawory ze koszmar, myslalem ze po naprawie glowicy to cichutko bedzie a tu rozszalalo mi sie i pracuje jak ciagnik, przed wywaleniem zaworow bylo cichutko, umowilem sie na poniedzialek na naprawe gwarancyjna ciekawe co beda robic, jest mozliwe ze cos zle zlozyli, przeciez tam sa zawory samoregulujace

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 maja 2007 - 20:31

no i po wszystkim, wszystkie ssace zawory pogiete, glupota jak h.., no ale coz, zrobili mi cala glowice, za wszystko zaplacilem 1300 zl , no troche drozej niz sie umawialismy ale to nie wazne, fakt jest taki ze tak strasznie slychac zawory ze koszmar, myslalem ze po naprawie glowicy to cichutko bedzie a tu rozszalalo mi sie i pracuje jak ciagnik, przed wywaleniem zaworow bylo cichutko, umowilem sie na poniedzialek na naprawe gwarancyjna ciekawe co beda robic, jest mozliwe ze cos zle zlozyli, przeciez tam sa zawory samoregulujace


zgadza sie sa samoregulatory, z tm ze po paru latach pracy maja juz swoje wytarcia itp i najlepiej przy demontazu zaznaczyc gdzie ktory siedzial zeby wlozyc go w to samo miejsce, i nic nie bedzie pukac




 


#19 OFFLINE   KWAS

KWAS
  • 24 postów
  • Dołączył: 26-02-2007
  • Skąd: Kentacky

Napisany 04 czerwca 2007 - 12:25

moge podpowiedziec aby przywymianie jakichkolwiek czujników odłaczac akumulator. Info z serwisu. ale fakt jest faktem , ten przypadek jest dziwny....