Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2010 - 11:46

nie miałem okazji porównać mam tylko kilka z 3.0 :D

#162 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 kwietnia 2010 - 13:17

moge wi wyslac od 2.5 to sobie porownasz:D

#163 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2010 - 15:57

A co to za podkładka i ile ona daje?? Może jakieś foto??

#164 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 07 kwietnia 2010 - 16:45

Dołączam się do pytania kolegi "schak" i jeśli ktoś ma fotke...
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#165 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 kwietnia 2010 - 16:53

ta plytka to ten czarny plastik nad chlodniczka oleju
nie wiem ile to daje w KM czy NM , ma wieksza przepustowosc od tego z 2.5 jak ALI powyzej napisal .

EDIT:
podkladka od 2.5
Dodany obrazek

od 3.0
Dodany obrazek

zadko kto to zaklada ale jest to jeden z elementow tuningowych dedykowany do 2.5 v6 , nie dostepny dla 3.0:(

#166 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2010 - 22:05

Szkoda że nie wiedziałem tego jak miałem silnik rozebrany bo to jedna robota by była.

#167 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 kwietnia 2010 - 22:41

Szkoda że nie wiedziałem tego jak miałem silnik rozebrany bo to jedna robota by była.


hmmm. to jutro musze "rogi" zmierzyc bo mam akurat od 2.5 i 3.0 na stanie




 


#168 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 08 kwietnia 2010 - 06:17

Witam, a może wiecie jak rozróżnić tą podkładke pod kolektro dolotowy-2.5 od 3.0 ????

#169 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2010 - 06:23

Witam, a może wiecie jak rozróżnić tą podkładke pod kolektro dolotowy-2.5 od 3.0 ????

3.0 sa sporo wieksze otwory dolotowe. A tak pozatym to wyglada tak samo.

#170 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 08 kwietnia 2010 - 06:33

To najlepiej wymontować swoją i wziąść do porównania

A w jakich cenach ta podkładka może sie wachać ????

#171 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2010 - 08:11

Pytanie bo nie wiem czy latwo to wymienic ? tzn zdjac kolektor ssacy tylko czy cos wiecej ? Kolejne pytanie kto chce to sprzedac osobno i za ile :D i czy same kanaly w kolektorach ssacych tez sie roznia czy sa takie same ?

#172 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwietnia 2010 - 09:40

Pytanie bo nie wiem czy latwo to wymienic ? tzn zdjac kolektor ssacy tylko czy cos wiecej ? Kolejne pytanie kto chce to sprzedac osobno i za ile :D i czy same kanaly w kolektorach ssacych tez sie roznia czy sa takie same ?


ssacy jest taki sam - wiec po co wieksza podkladka ? mialem na walkach podkladke od 2.5 i nie czulem zeby ja dlawilo.

sama podkladka to koszt 50 pln




 


#173 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 kwietnia 2010 - 10:31

Witam, a może wiecie jak rozróżnić tą podkładke pod kolektro dolotowy-2.5 od 3.0 ????


na podkladce masz biala farba 3L , na tej od 2.5 nie ma nic

ja tam nie wiem czy cos daje czy nie ale skoro jest w opcji to zawsze mozna zalozyc
jak dla mnie odkrecic pare srob extra to zaden problem przy demontarzu.

decyzja nalezy zawsze do tego co montuje, zamiast podkladni zawsze mozna kupic pare browarow za te 50 pln:D

Edit: zawsze mozna rozwiercic ta z 2.5 i przy okazji spolerowac kolektor dolotowy

#174 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2010 - 10:54

pewnie nie ma co liczyc na pare koni wiecej dzieki samej podkladce ale jak juz sie cos tam grzebie to mozna zalozyc napewno nie zaszkodzi.

#175 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 08 kwietnia 2010 - 13:55

Szkoda tylko że nic o tym nie wiedziałem jak zmieniałem waki. Teraz trzeba by od nowa wszystko rozkręcać.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#176 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 kwietnia 2010 - 14:01

Szkoda tylko że nic o tym nie wiedziałem jak zmieniałem waki. Teraz trzeba by od nowa wszystko rozkręcać.

W sumie to niema z tym az tak duzo roboty godzinka w maxie

#177 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 13 maja 2010 - 15:46

Wkrótce wymiana rozrządu w mojej Omie więc zakupiłem wałki ale ssące. Pytanie do was czy zakupić też wydechowe tzw. A i podkładkę pod kolektor do kompletu?? Czy wystarczy wymienić same wałki ssące??

#178 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 maja 2010 - 17:33

wydechowe są takie same w 2.5 i 3.0 a podstawa pod kolektor niby się troszkę różni ale nikt nie potwierdził że to coś daje. Więc decyzja należy do Ciebie.

#179 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2010 - 21:00

wydechowe są takie same w 2.5 i 3.0 a podstawa pod kolektor niby się troszkę różni ale nikt nie potwierdził że to coś daje. Więc decyzja należy do Ciebie.

tylko czemu wszystkie walki (2.5v6 i 3.0v6 i ssace i wydechowe) maja wybity ten sam part number ?:confused:


 


#180 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2010 - 21:27

tylko czemu wszystkie walki (2.5v6 i 3.0v6 i ssace i wydechowe) maja wybity ten sam part number ?


ponieważ zanim są szlifowane odkuwane są tą samą sztancą :)
taki proces technologiczny w celu kolejnego obniżenia kosztów :D

wydechowe są takie same w 2.5 i 3.0


nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz ;)

w c25xe owszem były montowane "A" na wydechach lecz warto zauważyć że również na ssących były "A" :)

ale w x25xe to już nie było żadnego "A" lecz "E" na wydechu i "F" na ssaniu

ogólnie to można zastosować sobie którekolwiek z wałków "A E F G" na dowolnych pozycjach i w dowolnym zestawieniu, można tym sposobem zmieniać charakterystykę pracy silnika...