Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2009 - 22:08

Pamiętam że Beast w temacie o dolocie 2.5 i 3.0 pisał że nie ma 2.5 na długim kolektorze. Teoretycznie możesz napisać że takie wersje wychodziły... ale czy ktoś to naprawdę widział? Naoglądałem sie trochę masek na spotach i nie widziałem ani razu.


do 98 rocznik 3.0 wychodzilo na krotkim kolektorze. dopiero od 98 - 3.0 dostalo dlugi - 2.5 zostalo przy krotkim, ale do 98 nie ma roznicy - poza numerami silnika i wytloczeniem na bloku nie jestes w stanie rozrozic tych silnikow. Baaa nawet mam kolego ktory kupil "3.0" tylko troche mulowala byla - jezdzila tak samo jak moja 2.5 - po ogledzinach okazalo sie ze ktos z "oszczednosci" wsadzil w miejsce 3.0 silnik 2.5

generalnie z tymi korbami to jest (wg mnie) jakas bzdura.
Jak ktoś daje ostro po garach .. to i w 2,0 8V moze rozwalić korby.


generalnie to jest tak ze kupujemy czesto auta z "niskim przebiegiem" 180 000 km czesto w lpg, auto dostaje w palnik, mieszanka na kiepskich wtyrskiwaczach albo na II generacji jest w gornej partii obrotow lekko za uboga, do tego dochodzi jeszcze czasem przegrzanie silnika co z wyzsza temp spalania przy lpg i ubogiej mieszance daje prosta droge do zerwania filmu olejowego a tego konsekwencji nie musze opisywac. Przejedz sie 200 km.h na autostradzie z podlaczonym kompem przez iles tam kilometrow na lpg a gwarantuje cie ze bedziesz mial za uboga mieszanke. a potem placza ze 3.0 to taka padaka. ale niestety chcesz jezdzic bezawaryjnie - musisz o auto dbac (dobry olej, wymiana w czasie, zachowanie pewnych warunkow uzytkowania, poprawna regulacja lpg i kontrola co jakis czas.)

IMO wsadzenie 2.5 w miejsce 3.0 to takie robienie gownem i patyczkiem. skoro nie stac cie na to auto to sprzedaj i kup inne mniejsze, nie porywaj sie z motyka na slonce.




 


#102 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2009 - 22:24

ZAHIRR masz dobry silnik, więc próbujemy Ci powiedzieć, że wymiana na inny z uwagi na rzekomo niższą trwałość tego co masz jest nierozsądna. Silniki 2,5 oraz 3,0 trapią te same problemy, bo konstrukcyjnie są one identyczne.
Nad wymianą zacznij się zastanawiać gdy Twój obecny padnie.

#103 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 22:30

hehe, wiedzialem.

hehe, tez wiedzialem, ze pojdzie w kolektory dyskusja :D

To Execowi powinny korby wylatywać co dziennie bo depta, lata bokiem, strzela z tłumika i ma lpg.

to dlatego, ze ja juz korby usunalem, zeby nie wyskoczyly :D

Przejedz sie 200 km.h na autostradzie z podlaczonym kompem przez iles tam kilometrow na lpg a gwarantuje cie ze bedziesz mial za uboga mieszanke. a potem placza ze 3.0 to taka padaka. ale niestety chcesz jezdzic bezawaryjnie - musisz o auto dbac (dobry olej, wymiana w czasie, zachowanie pewnych warunkow uzytkowania, poprawna regulacja lpg i kontrola co jakis czas.)

ano wlasnie, my zadbamy o autko, to i ono sie zrewanzuje....
jutro wlasnie jade stroic lpg na hamowni...


 


#104 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 22:30

doncortino masz rację jest jak jest i tak zostanie to tez przeciez mówię, to czysto teoretycznie rozważam.

IMO wsadzenie 2.5 w miejsce 3.0 to takie robienie gownem i patyczkiem. skoro nie stac cie na to auto to sprzedaj i kup inne mniejsze, nie porywaj sie z motyka na slonce.

beast zastanów się co piszesz.... bo nie ma to po 1 sensu, jakby nie było mnie stać na Omege to po co bym sie zastanawiał nad zmianą silnika i innymi modyfikacjami?

Omega to jedno z najtanszych aut jakie miałem, nie znasz mnie a oceniasz i zaglądasz do mojej kieszeni, możesz być pewny, że nie jest taka płytka jak Ci się wydaje chyba...

#105 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 22:35

Omega to jedno z najtanszych aut jakie miałem, nie znasz mnie a oceniasz i zaglądasz do mojej kieszeni, możesz być pewny, że nie jest taka płytka jak Ci się wydaje chyba...

hm, nie bardzo kumam czego Ty chcesz, i chyba Ty tez nie bardzo :)
piszesz, ze okazyjnie kupiles auto (czyli nie chciales wydac za duzo), teraz chcesz inwestowac - a my tutaj probujemy postawic sie w Twojej sytuacji i doradzic jak najlepiej dla Ciebie, ale skoro sam nie wiesz czego chcesz, to nie powinienes sie na nikim wyzywac...
moja opinia jest taka - jak juz masz 3.0, to zadbaj o niego i smigaj, zapomnij o tym 2.5, bo nawet spalanie ma zblizone do 3.0


 


#106 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 19 listopada 2009 - 22:40

Exec o ile masz obnizone auto? Ile splanowałes głowice? - zrobiłęs to zeby wiekszy stopien spręzania uzyskać? Odczuwasz to? Ile płacisz za wychamowanie auta?

#107 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 22:50

Exec o ile masz obnizone auto? Ile splanowałes głowice? - zrobiłęs to zeby wiekszy stopien spręzania uzyskać? Odczuwasz to? Ile płacisz za wychamowanie auta?

troche to nie miejsce, ale w skrocie springi H&R -35mm, chociaz juz chyba nizej siadly, glowice splanowane na max wlasnie dla sprezania, wiecej z fotkami tutaj:
http://www.cardomain.../ride/3123416/1


 


#108 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 22:59

Exec spokojnie na nikim nie mam zamiaru się wyzywać, tym bardziej iż to forum jest ok w porównaniu do innych forum o Omedze...:) i bedzie mi miło jesli bede mógł komus pomóc lub sam uzyskac pomoc od innych na tym forum a juz mi pomogli ludzie z tego forum , za co jestem bardzo wdzięczny:tak:
Powiem w skrócie: zajmuje się handlem autami Omega miała być na handel też ( dlatego nie dałem dużo ) ale zawsze miałem sentyment do Omegi, to mysle że tego szrota, bo nie jest to perełka wyszykuje prze ileś tam miesięcy do odpowiedniego stanu i tyle.

#109 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 20 listopada 2009 - 00:31

Jak już jesteśmy w temacie kolektorów?
Czy ktoś porównywał który kolektor w 3.0 lepiej się sprawuje(krótki lub długi)?

#110 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 07:36

Jak już jesteśmy w temacie kolektorów?
Czy ktoś porównywał który kolektor w 3.0 lepiej się sprawuje(krótki lub długi)?


http://forum.omegakl...12&postcount=90

#111 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 08:56

http://forum.omegaklub.eu/showpost.p...2&postcount=90

akurat jesli chodzi o dlugi kolektor, to ponoc faktycznie 'uspokaja' troche silnik, reguluje strumien powietrza wpadajacy do silnika. Ma tez wplyw na zaleznosc KM/Nm, ale w V6 pomaga multiram...

Nie pamietam gdzie tak dokladniej o tym wyczytalem, ale tutaj tez macie co nieco:
http://www.amsperfor.../intakemani.pdf


 


#112 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 09:01

kurat jesli chodzi o dlugi kolektor, to ponoc faktycznie 'uspokaja' troche silnik,


mysle, ze słowo klucz to "ponoc"
Przy seryjnym silniku, z seryjną mocą i w warunkach rzeczywistych - nie zauważylem innej pracy silnika z krotkim i dłyugim kolektorem.

A ty?

#113 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 09:11

Przy seryjnym silniku, z seryjną mocą i w warunkach rzeczywistych - nie zauważylem innej pracy silnika z krotkim i dłyugim kolektorem.

nigdy nie mialem krotkiego :p
musielibysmy porownywac wykresy, nawet dzis niby bede na hamowni bez puszki na pajaki, ale w troche innym celu :D

a wlasnie w momencie, kiedy silnik przestaje byc n/a przestaje miec znaczenie krotki lub dlugi kolektor


 


#114 OFFLINE   kokosanka7878

kokosanka7878
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Bytom

Napisany 20 listopada 2009 - 13:13

Witam wiem że ja nie na temat ale czy polepszy mi coś jak wytnę kato i dam strumienice lub poprostu rurę w omci V6??

#115 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 13:18

Witam wiem że ja nie na temat ale czy polepszy mi coś jak wytnę kato i dam strumienice lub poprostu rurę w omci V6??


http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...

Masz tylko jeden post na forum, wiec tym razem tylko uprzedzam - że pisanie w wątku nie na temat i nie korzystanie z opcji szukaj będzie karane, wiec lepiej sie zastosuj.

ps. w szukajke wpisałem "wycięcie katalizatora" i otrzymałem 4 konkretne tematy z tym związane.

ps2. nawet nie próbuj odpowiedzieć na ten post w tym wątku, bo dostaniesz ostrzezenie!

#116 OFFLINE   1michal4

1michal4
  • 6 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Gorzów wlkp

Napisany 05 stycznia 2010 - 16:50

Witam to ja tez mam pytane mam zwalone głowice w swojej klusce 3.0 i zastanawiam sie czy podejdom do mnie wałki z 3.2 i czy cos to podniesie moc i o ile

#117 OFFLINE   cin cin1

cin cin1
  • 36 postów
  • Dołączył: 07-12-2008
  • Skąd: RADOM-IRLANDIA

Napisany 07 marca 2010 - 22:11

wiam.zalozylem waklki od mv6 do swojej 2.5v6 i przy okazji zalozylem puszke ala MANTZEL.nie mam katalizatorow icaly wydech jest przelotowy.ale szczerze mowiac nie odczulem wiekszej mocy po zmianie walkow i zal puszki.doslownie.moze dlatego ze jest to automay??lub cos sknocilem?czy sa jakies ciemnie strony tego swapu?moze sa jakies podstawowe bledy przy zakladaniu i moze ja je popelnilem?czy trzeba jakos specjalnie ustawiac rozrzad?

#118 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2010 - 22:27

doslownie.moze dlatego ze jest to automaylub cos sknocilem?

zresetowales mapy? odlacz aku na noc...


 


#119 OFFLINE   cin cin1

cin cin1
  • 36 postów
  • Dołączył: 07-12-2008
  • Skąd: RADOM-IRLANDIA

Napisany 07 marca 2010 - 22:35

myslisz ze to pomoze??to trzeba resetowac mapy?

#120 OFFLINE   Robal91

Robal91

    ŁAAAAAAA___;)););)

  • 34 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: w Lubelcu

Napisany 07 marca 2010 - 22:58

jezeli chodzi o start to nie ma róznicy ale to wada automatu, ale od 3.5 tys i powyzej czuc wiecej mocy szczegolnie jak na jedziesz 120 i wciskasz pedał w deche wtedy czuc

Mimo automatu powinieneś czuć przyrost mocy. Wymieniłeś wałki tylko ssące?