

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6
#61
OFFLINE
Napisany 23 marca 2008 - 13:41
#62
OFFLINE
Napisany 23 marca 2008 - 13:53
Powiem ci tyle po generalym remoncie silnika Zalozylem walki od x30xe oznaczenie G plus kolektory wylotowe rurowe o te: http://www.racing-ec...ce153_te178.jpg >Wrazenia sa takie mocy jest wiecej ale jest to niewystrojone moc jest dosc poszatkowana ma sie wrazenie ze na wykresie linia momentu by skakala w gore i w dol ale oczywsicie na innym(wyzszym poziomie).Jak dla mnie bez strojenie nie ma to wiekszego sensu czasami komputer zaadoptuje sie do zmian a czasami nie tak jak u mnie.
nie odczulem czegos takiego. od 4000 ladnie ciagnie w gore bez zadnego "szatkowania" tyle ze ja kolektory mam seryjne.
#63
OFFLINE
Napisany 12 października 2009 - 07:06
#64
OFFLINE
Napisany 12 października 2009 - 07:27
nie, zrzucasz tylko pokrywyczy włozenie wałków ssacych od 3.0 + uszczelniacze zmuszaja do odkrecania głowicy
jesli bierze 200 za wymiane rozrzadu, to powinien przy tej okazji krzyknac gora 100zl za wymiane walkow wedlug mnie.I czy jezeli mechanik powiedzial mi 200 zl za wymiane rozrzadu to czy beddzie wiedzial o co mi chodzi. I o ile więcej moze mnie to szarpnac?
mysle, ze kazdy "mechanik" wie, co to sa walki rozrzadu, jednak ja juz nauczony doswiadczeniem wiem, ze z takimi nie dyskutuje sie nad slusznoscia wprowadzanych modyfikacji, tylko po prostu zleca sie robote i juz...
#65
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 23:22
#66
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 23:39
Chcialbym ruszyc jeszcze raz temacik na temat tych walkow... a mianowicie co z mapka? koledzy wczesniej pisali ale nikt nie odpisal. Niestety. Poprostu zlecam wymiane moich walkow ssacych(2 sztuki) x25xe na walki z modelu x30xe i to wszystko ? mapki sie nie rusza? Poprostu wkladam i latam ?
poprostu zakladasz walki i juz po sprawie

#67
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2009 - 23:06
#68
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 12:05
Panowie mam pytanie:
Mam Omegę 3.0 V6 X30XE (211 KM) 94r. MV6 i zastanawiam się czy nie zmienić silnika na 2.5 V6 X25XE (170 KM), wymienić te wałki wtedy od 3,0.
Z tego co obserwuję to 2.5 V6 są lepszymi silnikami i ewentualnie jeszcze zmienić pokrywy zaworów na te z Vectry B, czy w Omedze 2.5V6 nie są plastikowe jak w 3.0?
Myślę też nad zmianą skrzyni z automatu na manual.
Myślicie że jest sens się bawić w coś takiego? Jakie to mogą być koszta, bo to najważniejsze chyba.....
#69
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 12:11
Pokrywy w omegach są plastikowe w obu Vkach.
#70
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 13:06
Zastanawiam się po prostu tak wnioskuję ze 2.5V6 jest lepszy trwalszy i mniej awaryjny itd... Mniejsze spalanie, mniejsze opłaty, łatwiejszy w serwisowaniu chyba... Większa dostępność części w atrakcyjniejszych cenach. A cena za silnik 3.0V6 to kosmos pod warunkiem, że w ogóle się znajdzie 3.0V6 a silników 2,5V6 nie brakuje. Co nie znaczy, ze ma zamiar co klima miesięcy zmieniać silnik...

#71
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 13:12
Ogólnie póki nic się nie dzieje nic nie zmieniaj, szkoda kasę topić

#72
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 13:12

#73
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 13:26

Zresztą najpierw muszę ją technicznie i blacharsko ogarnąć , a nie od d..y strony sie brać za jakieś przeróbki:p
Szukałem 2.5V6 w wersji MV6 w manualu, ale trafiła się b.tanio-wiadomo że w nie za ciekawym stanie 3.0 MV6 w automacie ze skórka i ksenonami, więc na razie pewnie zostanie jak jest.
A tak na marginesie jestem ciekaw ile bym mógł wziąć za silnik z mojej Omegi 3.0...?

#74
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 13:30

#75
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 13:46
Czyli jakbym wsadził 2.5V6 to bym miał w wersji MV6:D
Dobra bo już piszę nie w temacie.
Tego do końca nie wiem bo warszawscy mechanicy jak na razie nie chcą ciśnienia nawet zmierzyć w cylindrach, bo małe pieniądze a dużo roboty bo to V6, a olej mi sporo leci spod pokrywy chyba, chociaż ostatnio jakby mniej, a słyszałem i wierzę w to ze może się nawet zapalić od tego klucha...wedlug mnie zupelnie bez sensu taka zamiana jesli jest wszystko ok
#76
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 14:50
Przecież nie zorientują się że to mniejszy silnik
Ba - jeśli kupiłeś używaną omegę to wcale nie jest wykluczone że masz w niej 2,5 zamiast 3,0 :-P
Mechanicznie są to identyczne silniki, różnią się chyba tylko skokiem i średnicą tłoka, więc bez zwalenia głowicy nie odróżnisz. Na bloku jest oczywiście wytłoczone 2,5 lub 3,0 ale nie każdy wie gdzie (ja np. nie wiem)
Może kombinujesz w ten sposób, że sprzedasz swój 3,0 kupisz 2,5 i zarobisz w ten sposób kasę? to niedorzeczny pomysł - przekładka też kosztuje, transport i cała logistyka również, poza tym kupujesz kota w worku i nie wiesz nigdy ile kasy trzeba włożyć w ożywienie kupionego 2,5
#77
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 16:00

o czym Ty piszesz w ogóle....


Temat z tymi wałkami od 3.0 bardzo ciekawy, a że zawsze miałem kupić 2.5V6 to tak teoretycznie kombinuję, co nie znaczy że nie jest to do zrealizowania, no ale jeszcze nie teraz na pewno...
Wydaje mi się że bez przeróbek i problemów dało by się podmienić 2.5 w miejsce seryjnej 3.0...? Jak ktoś gdzieś widział podobny wątek to prosiłbym o nakierowanie, czy ktos kiedyś zamienił 3.0 na 2.5 czyli mniejszy silnik, przynajmniej pojemnościowo:)
#78
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 18:02
#79
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 18:09
jak spojrzysz pod machę to widzisz czy jest 2.5 czy 3.0 gołym okiem
no to oświec mnie prosze, bo ja nie wiem po czym je poznać.
#80
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 18:14
tez sie zastanawialem, czy nie zapomnial dac znaku zapytania na koncu swojej wypowiedzino to oświec mnie prosze, bo ja nie wiem po czym je poznać.
