Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 23 marca 2008 - 13:41

Powiem ci tyle po generalym remoncie silnika Zalozylem walki od x30xe oznaczenie G plus kolektory wylotowe rurowe o te: http://www.racing-ec...ce153_te178.jpg >Wrazenia sa takie mocy jest wiecej ale jest to niewystrojone moc jest dosc poszatkowana ma sie wrazenie ze na wykresie linia momentu by skakala w gore i w dol ale oczywsicie na innym(wyzszym poziomie).Jak dla mnie bez strojenie nie ma to wiekszego sensu czasami komputer zaadoptuje sie do zmian a czasami nie tak jak u mnie.

#62 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2008 - 13:53

Powiem ci tyle po generalym remoncie silnika Zalozylem walki od x30xe oznaczenie G plus kolektory wylotowe rurowe o te: http://www.racing-ec...ce153_te178.jpg >Wrazenia sa takie mocy jest wiecej ale jest to niewystrojone moc jest dosc poszatkowana ma sie wrazenie ze na wykresie linia momentu by skakala w gore i w dol ale oczywsicie na innym(wyzszym poziomie).Jak dla mnie bez strojenie nie ma to wiekszego sensu czasami komputer zaadoptuje sie do zmian a czasami nie tak jak u mnie.



nie odczulem czegos takiego. od 4000 ladnie ciagnie w gore bez zadnego "szatkowania" tyle ze ja kolektory mam seryjne.




 


#63 OFFLINE   kamils83

kamils83

    TOS 3K11

  • 111 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: Ostrowiec Św.

Napisany 12 października 2009 - 07:06

Przepraszam ze odswieze, ale mam pytanko co do tych wałków. to znaczy jestem przed wymiana rozrzadu i czy włozenie wałków ssacych od 3.0 + uszczelniacze zmuszaja do odkrecania głowicy itd. czy poprostu wyjmuje wkladam i tyle. (wczesniej mialem pornoleza:D ). I czy jezeli mechanik powiedzial mi 200 zl za wymiane rozrzadu to czy beddzie wiedzial o co mi chodzi. I o ile więcej moze mnie to szarpnac?

#64 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2009 - 07:27

czy włozenie wałków ssacych od 3.0 + uszczelniacze zmuszaja do odkrecania głowicy

nie, zrzucasz tylko pokrywy

I czy jezeli mechanik powiedzial mi 200 zl za wymiane rozrzadu to czy beddzie wiedzial o co mi chodzi. I o ile więcej moze mnie to szarpnac?

jesli bierze 200 za wymiane rozrzadu, to powinien przy tej okazji krzyknac gora 100zl za wymiane walkow wedlug mnie.
mysle, ze kazdy "mechanik" wie, co to sa walki rozrzadu, jednak ja juz nauczony doswiadczeniem wiem, ze z takimi nie dyskutuje sie nad slusznoscia wprowadzanych modyfikacji, tylko po prostu zleca sie robote i juz...


 


#65 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 03 listopada 2009 - 23:22

Chcialbym ruszyc jeszcze raz temacik na temat tych walkow... a mianowicie co z mapka? koledzy wczesniej pisali ale nikt nie odpisal. Niestety. Poprostu zlecam wymiane moich walkow ssacych(2 sztuki) x25xe na walki z modelu x30xe i to wszystko ? mapki sie nie rusza? Poprostu wkladam i latam ?

#66 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 03 listopada 2009 - 23:39

Chcialbym ruszyc jeszcze raz temacik na temat tych walkow... a mianowicie co z mapka? koledzy wczesniej pisali ale nikt nie odpisal. Niestety. Poprostu zlecam wymiane moich walkow ssacych(2 sztuki) x25xe na walki z modelu x30xe i to wszystko ? mapki sie nie rusza? Poprostu wkladam i latam ?


poprostu zakladasz walki i juz po sprawie :) twoja bestia mo okolo 15-20 koni wiecej bez zadnego przepisywania map

#67 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 18 listopada 2009 - 23:06

To -tylko- jeszcze jakieś 4000km:( i wymiana rozrządu i przy okazji wałków:D

#68 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 12:05

Witam.
Panowie mam pytanie:
Mam Omegę 3.0 V6 X30XE (211 KM) 94r. MV6 i zastanawiam się czy nie zmienić silnika na 2.5 V6 X25XE (170 KM), wymienić te wałki wtedy od 3,0.
Z tego co obserwuję to 2.5 V6 są lepszymi silnikami i ewentualnie jeszcze zmienić pokrywy zaworów na te z Vectry B, czy w Omedze 2.5V6 nie są plastikowe jak w 3.0?
Myślę też nad zmianą skrzyni z automatu na manual.
Myślicie że jest sens się bawić w coś takiego? Jakie to mogą być koszta, bo to najważniejsze chyba.....

#69 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 12:11

Ale po co wymieniać silnik? Chyba że się kończy i nie warto robić.

Pokrywy w omegach są plastikowe w obu Vkach.

 


#70 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 13:06

Nie , nie kończy się, przy najmniej nic mi o tym jeszcze nie wiadomo:)
Zastanawiam się po prostu tak wnioskuję ze 2.5V6 jest lepszy trwalszy i mniej awaryjny itd... Mniejsze spalanie, mniejsze opłaty, łatwiejszy w serwisowaniu chyba... Większa dostępność części w atrakcyjniejszych cenach. A cena za silnik 3.0V6 to kosmos pod warunkiem, że w ogóle się znajdzie 3.0V6 a silników 2,5V6 nie brakuje. Co nie znaczy, ze ma zamiar co klima miesięcy zmieniać silnik...:)

#71 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 13:12

2.5 nie jest trwalszy, bo to to samo, tylko jest może mniej wysilony, w 3.0 niejednym już korba bokiem wyszła, w 2.5 nie spotkałem.

Ogólnie póki nic się nie dzieje nic nie zmieniaj, szkoda kasę topić :)

 


#72 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 13:12

te silniki to praktycznie to samo, wedlug mnie zupelnie bez sensu taka zamiana jesli jest wszystko ok :)


 


#73 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 13:26

W sumie i racja... Łatwiej zresztą byłoby pewnie zmieni całe auto, bo szkoda rezygnować z MV6 a 3.0 to 3.0 no właśnie z tego co czytam to 3.0V6 nie powinno się męczyć, a raczej jazda ala emeryt, a to już mi do końca nie odpowiada, bo nie po to kupowałem 3.0 żebym od czasu do czasu nie mógł przydusić:)
Zresztą najpierw muszę ją technicznie i blacharsko ogarnąć , a nie od d..y strony sie brać za jakieś przeróbki:p
Szukałem 2.5V6 w wersji MV6 w manualu, ale trafiła się b.tanio-wiadomo że w nie za ciekawym stanie 3.0 MV6 w automacie ze skórka i ksenonami, więc na razie pewnie zostanie jak jest.
A tak na marginesie jestem ciekaw ile bym mógł wziąć za silnik z mojej Omegi 3.0...?:)

#74 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 13:30

za silnik pewnie ponad 2k, co do 2.5 v6 w wyposażeniu MV6 - to daremne szukanie, nie było takiej :p

 


#75 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 13:46

Ale zonka walnąłem... kurde, a byłem prawie pewny ze widziałem takie:)
Czyli jakbym wsadził 2.5V6 to bym miał w wersji MV6:D
Dobra bo już piszę nie w temacie.

wedlug mnie zupelnie bez sensu taka zamiana jesli jest wszystko ok

Tego do końca nie wiem bo warszawscy mechanicy jak na razie nie chcą ciśnienia nawet zmierzyć w cylindrach, bo małe pieniądze a dużo roboty bo to V6, a olej mi sporo leci spod pokrywy chyba, chociaż ostatnio jakby mniej, a słyszałem i wierzę w to ze może się nawet zapalić od tego klucha...

#76 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2009 - 14:50

myślisz że w 2,5 Ci zmierzą ciśnienie skoro w 3,0 nie chcieli?
Przecież nie zorientują się że to mniejszy silnik
Ba - jeśli kupiłeś używaną omegę to wcale nie jest wykluczone że masz w niej 2,5 zamiast 3,0 :-P
Mechanicznie są to identyczne silniki, różnią się chyba tylko skokiem i średnicą tłoka, więc bez zwalenia głowicy nie odróżnisz. Na bloku jest oczywiście wytłoczone 2,5 lub 3,0 ale nie każdy wie gdzie (ja np. nie wiem)
Może kombinujesz w ten sposób, że sprzedasz swój 3,0 kupisz 2,5 i zarobisz w ten sposób kasę? to niedorzeczny pomysł - przekładka też kosztuje, transport i cała logistyka również, poza tym kupujesz kota w worku i nie wiesz nigdy ile kasy trzeba włożyć w ożywienie kupionego 2,5

#77 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 16:00

doncortino chyba za daleko w swoich domysłach powędrowałeś:o
o czym Ty piszesz w ogóle....:nie_wiem::D
Temat z tymi wałkami od 3.0 bardzo ciekawy, a że zawsze miałem kupić 2.5V6 to tak teoretycznie kombinuję, co nie znaczy że nie jest to do zrealizowania, no ale jeszcze nie teraz na pewno...
Wydaje mi się że bez przeróbek i problemów dało by się podmienić 2.5 w miejsce seryjnej 3.0...? Jak ktoś gdzieś widział podobny wątek to prosiłbym o nakierowanie, czy ktos kiedyś zamienił 3.0 na 2.5 czyli mniejszy silnik, przynajmniej pojemnościowo:)

#78 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 listopada 2009 - 18:02

jak spojrzysz pod machę to widzisz czy jest 2.5 czy 3.0 gołym okiem. A po drugie kolego w 94r. nie było xenonu.

#79 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 18:09

jak spojrzysz pod machę to widzisz czy jest 2.5 czy 3.0 gołym okiem


no to oświec mnie prosze, bo ja nie wiem po czym je poznać.

#80 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 18:14

no to oświec mnie prosze, bo ja nie wiem po czym je poznać.

tez sie zastanawialem, czy nie zapomnial dac znaku zapytania na koncu swojej wypowiedzi :)