

Jaki plyn chlodniczy?
#1
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 20:41
"... do napelniania ukladu chlodzenia samochodow Opel Omega sa przeznaczone dwa rodzaje cieczy rozniace sie kolorem. Od IX 2000 do napelniania ukladu stosuje sie ciecz hlodzaa nie zawierajaa krzemianu o charakterystycznym rozowopomaranczowym kolorze.Uklad chlodzenia pojazdow produkowanych od IX 2000 mozna napelniac wylaznie czerwonopomaranzowa ciecza.
Do VIII 2000 stosowano ciecz chlodzaca o zabarwieniu niebieskozielonym.Do pojazdow wyprodukowanych przed VIII 2000 nalezy uzywac wylacznie cieczy chlodzacej o zabarwieniu niebieskozielonym.
Niedopuszczalne jest mieszanie ciezy o roznych kolorach.Napelnienie ukladu taka mieszanka moze spowodowac powazne uszkodzenie silnika"
SAM NAPRAWIAM OPEL OMEGA
no i troche mnie zmrozilo.... moja klucha jest z konca 98... faktycznie zalana byla zielonym plynem. ubywa mi troche tego plynu...leci z polaczenia przewodow od reduktora lpg z wezami wody. litr na 5000 wiec nawet mi sie nie chce tam do tylu zagladac i sobie dolewam....
a co mi tam
... plyn drozszy/lepszy/bez krzemianu/rozowy.... z reszta tak mi doradzili
wiec nie dosc ze dolewam plynu ktorego nie moge to jeszcze mieszam rozowy z zielonym....
co o tym myslicie?? sieją ferment w tym 'sam naprawiam'??? jakie mozna argumenty postawic? uszczelke pod glowica mi wygryzie czy jak? z reszta na wiekszosci plynow pisza ze sa mieszalne z kazdym innym....wystraszylem sie jak cholera
#2
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 20:45
#3
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 20:49
#4
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 20:55
#5
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:14
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#6
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:24
kolor nie ma tu nic do rzeczy..jak na bazie glikolu to można mieszać wszystkie zielone białe i różowe..
Dokładnie tak jest
#7
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:47
Osobiście polecam płyn lub koncentrat Prestone, miesza się za wszystkimi innymi bez problemu
co do zaproszenia to dzięki, ale jest to niemożliwe, jestem za granicą obecnie, ale jestem dobrej myśli że kiedyś dołącze. pozdrawiam ze Szwecji.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:49

Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================
#10
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:50
#11
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:50
kolor nie ma tu nic do rzeczy..jak na bazie glikolu to można mieszać wszystkie zielone białe i różowe..
nie do końca
można mieszać wódkę i szampana. Sponiewiera tak samo jak sama wóda, ale na drugi dzień efekty będą nieciekawe
płyn różowy zawiera dodatki antykorozyjne działające w zupełnie inny sposób niż niebieski. Z tego co wyczytałem gdzieś na necie sposób ochrony antykorozyjnej różowego i niebieskiego nie są ze sobą kompatybilne - mniej więcej tak to wygląda, że płyn niebieski tworzy na elementach metalowych cieniutką warstewkę antykorozyjnego osadu, a różowy ją wypłukuje, przy czym płyn niebieski powoduje że dodatki antykorozyjne różowego działają gorzej przez co elementy te pozostają bez ochrony. Nie pamiętam dokładnie, ale coś mi się kojarzy, że z mieszanki różowego i niebieskiego wytrącają się krzemiany i powstaje szlam
#12
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 23:06
przeciez ja w ogole nie pytalem co kto ma, a w godzine sie ranking plynow chlodniczych zrobil:o
po co pisac dla sztuki?
i ciekawe ktory wlasciciel prestone, dynagela, almatinu i calej reszty wie o jego jakimkolwiek dzialaniu....?? jak mozna napisac ze jest "swietny" i polecac skoro na dobra sprawe wiemy o nim tylko,ze jest w ukladzie chlodzenia i auto nam w zimie nie zamarzlo....

doncortino dzieki serdeczne za probe nawiazania walki z tym co napisali w 'sam naprawiam'
mkaminski kiedys pisal madre slowa ze podstawa jest dobry plyn ktory dobrze zabezpiecza antykorozyjnie....w przeciwnym razie uszczelka pod glow moze korodowac i pozniej wiadomo co...
teoria z 'gryzącym' sie dzialaniem plynu zielonego i rozowego jest calkiem logiczna. juz ich nie bede mieszac...
mieszanie mamy wyjasnione, chyba ze na plynie pisza ze mozna mieszac z innymi
tylko o co moglo im chodzic z tak tak dobitnie wyznaczonym podzialem
od IX 2000 TYLKO I WYLACZNIE ROZOWY
do VIII 2000 TYLKO I WYLACZNIE ZIELONY
ktos to wytlumaczy??
#13
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 23:38
Ja raczej odradzam mieszanie płynów, choć pewnie zaraz sto osób napisze że mieszało i nic się nie stało.
#14
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 18:37
a ja mam do Was takie pytanie: w chwili obecnej Oma stoi na warsztacie i nie wiem jaki będzie jej dalszy los, ale została wyprodukowana w grudniu 2000 roku i w układzie mam ZIELONY (ciemnozielony?) płyn. Co Wy na to? Jeżdżę nią od trzech lat, wcześniej kto inny był właścicielem. No i taki płyn zastałem. Najwyższa pora go wymienić... No i na jaki?
Znajdzie się fachowiec przez duże F?
#15
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 18:45
Szanowni ,
a ja mam do Was takie pytanie: w chwili obecnej Oma stoi na i nie wiem jaki będzie jej dalszy los, ale została wyprodukowana w grudniu 2000 roku i w układzie mam ZIELONY (ciemnozielony?) płyn. Co Wy na to? Jeżdżę nią od trzech lat, wcześniej kto inny był właścicielem. No i taki płyn zastałem. Najwyższa pora go wymienić... No i na jaki?
Znajdzie się fachowiec przez duże F?
mam zalany tez zielony i jest ok
#16
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 18:54
Szanowni ,
a ja mam do Was takie pytanie: w chwili obecnej Oma stoi na i nie wiem jaki będzie jej dalszy los, ale została wyprodukowana w grudniu 2000 roku i w układzie mam ZIELONY (ciemnozielony?) płyn. Co Wy na to? Jeżdżę nią od trzech lat, wcześniej kto inny był właścicielem. No i taki płyn zastałem. Najwyższa pora go wymienić... No i na jaki?
Znajdzie się fachowiec przez duże F?
Zalej różowy, tak jak kolega wyżej napisał.
#17
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 21:13
Dlaczego nie można wlać koncentratu do układu chłodzenia????
#18
OFFLINE
Napisany 12 września 2010 - 21:16
Muszę wymienić płyn w omedze bo mam wode. Kupiłem sobie koncentrat 4 litry i miałem spuścić 4 litry wody z chłodnicy i dolać koncentratu, a tu na podełku pisze by tak nie robić tylko wcześniej go rozmieszać z wodą 1:1 i takim zalać.
Dlaczego nie można wlać koncentratu do układu chłodzenia????
co to za koncentrat?? sam tydzień temu przerabiałem ten temat i nic takiego nie miałem napisane
#19
OFFLINE
Napisany 13 września 2010 - 22:07
Zastanawiam się jaka to różnica czy ktoś mi to wyjaśni