Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki plyn chlodniczy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 10 czerwca 2010 - 20:41

Witam wszystkich. Do tej pory w ogole mnie ten temat nie ruszal....do dzisiaj kiedy to natknalem sie na to:

"... do napelniania ukladu chlodzenia samochodow Opel Omega sa przeznaczone dwa rodzaje cieczy rozniace sie kolorem. Od IX 2000 do napelniania ukladu stosuje sie ciecz hlodzaa nie zawierajaa krzemianu o charakterystycznym rozowopomaranczowym kolorze.Uklad chlodzenia pojazdow produkowanych od IX 2000 mozna napelniac wylaznie czerwonopomaranzowa ciecza.

Do VIII 2000 stosowano ciecz chlodzaca o zabarwieniu niebieskozielonym.Do pojazdow wyprodukowanych przed VIII 2000 nalezy uzywac wylacznie cieczy chlodzacej o zabarwieniu niebieskozielonym.


Niedopuszczalne jest mieszanie ciezy o roznych kolorach.Napelnienie ukladu taka mieszanka moze spowodowac powazne uszkodzenie silnika"

SAM NAPRAWIAM OPEL OMEGA


no i troche mnie zmrozilo.... moja klucha jest z konca 98... faktycznie zalana byla zielonym plynem. ubywa mi troche tego plynu...leci z polaczenia przewodow od reduktora lpg z wezami wody. litr na 5000 wiec nawet mi sie nie chce tam do tylu zagladac i sobie dolewam....

a co mi tam

... plyn drozszy/lepszy/bez krzemianu/rozowy.... z reszta tak mi doradzili

wiec nie dosc ze dolewam plynu ktorego nie moge to jeszcze mieszam rozowy z zielonym....

co o tym myslicie?? sieją ferment w tym 'sam naprawiam'??? jakie mozna argumenty postawic? uszczelke pod glowica mi wygryzie czy jak? z reszta na wiekszosci plynow pisza ze sa mieszalne z kazdym innym....wystraszylem sie jak cholera

#2 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 20:45

Ja mam zalany Kuler K2 i jest świetnie. Jest to płyn o kolorze zielonym.

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 czerwca 2010 - 20:49

kolor nie ma tu nic do rzeczy..jak na bazie glikolu to można mieszać wszystkie zielone białe i różowe..

#4 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 czerwca 2010 - 20:55

Polecam Dynagel 2000 -37st, mam go od dwóch lat, myśle że warto zainwestować w dobry płyn, a jak pamiętamy ostatnią mroźną zime nie było mowy żeby była obawa że płyn zamarznie, jak kupowałem go to mówili że możnz go mieszać z tym różowym chyba-ale nie pamiętam dokładnie.

#5 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:14

Osobiście polecam płyn lub koncentrat Prestone, miesza się za wszystkimi innymi bez problemu

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:24

kolor nie ma tu nic do rzeczy..jak na bazie glikolu to można mieszać wszystkie zielone białe i różowe..



Dokładnie tak jest

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:47

Osobiście polecam płyn lub koncentrat Prestone, miesza się za wszystkimi innymi bez problemu


co do zaproszenia to dzięki, ale jest to niemożliwe, jestem za granicą obecnie, ale jestem dobrej myśli że kiedyś dołącze. pozdrawiam ze Szwecji.

#8 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:47

Ja uzywam Almatinu.

#9 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:49

Ja używam dynagel -a i oczywiście go polecam :)
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#10 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:50

Preston. A te na bazie glikolu są słodkawe w smaku (podobno;))

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:50

kolor nie ma tu nic do rzeczy..jak na bazie glikolu to można mieszać wszystkie zielone białe i różowe..


nie do końca
można mieszać wódkę i szampana. Sponiewiera tak samo jak sama wóda, ale na drugi dzień efekty będą nieciekawe
płyn różowy zawiera dodatki antykorozyjne działające w zupełnie inny sposób niż niebieski. Z tego co wyczytałem gdzieś na necie sposób ochrony antykorozyjnej różowego i niebieskiego nie są ze sobą kompatybilne - mniej więcej tak to wygląda, że płyn niebieski tworzy na elementach metalowych cieniutką warstewkę antykorozyjnego osadu, a różowy ją wypłukuje, przy czym płyn niebieski powoduje że dodatki antykorozyjne różowego działają gorzej przez co elementy te pozostają bez ochrony. Nie pamiętam dokładnie, ale coś mi się kojarzy, że z mieszanki różowego i niebieskiego wytrącają się krzemiany i powstaje szlam

#12 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 10 czerwca 2010 - 23:06

ja mam X i polecam a ja Y i tez polecam ...a ktos jeszcze od dwoch lat Z i tez jest swietnie.....

przeciez ja w ogole nie pytalem co kto ma, a w godzine sie ranking plynow chlodniczych zrobil:o
po co pisac dla sztuki?

i ciekawe ktory wlasciciel prestone, dynagela, almatinu i calej reszty wie o jego jakimkolwiek dzialaniu....?? jak mozna napisac ze jest "swietny" i polecac skoro na dobra sprawe wiemy o nim tylko,ze jest w ukladzie chlodzenia i auto nam w zimie nie zamarzlo....:stop: a co dalej??




doncortino dzieki serdeczne za probe nawiazania walki z tym co napisali w 'sam naprawiam'

mkaminski kiedys pisal madre slowa ze podstawa jest dobry plyn ktory dobrze zabezpiecza antykorozyjnie....w przeciwnym razie uszczelka pod glow moze korodowac i pozniej wiadomo co...

teoria z 'gryzącym' sie dzialaniem plynu zielonego i rozowego jest calkiem logiczna. juz ich nie bede mieszac...

mieszanie mamy wyjasnione, chyba ze na plynie pisza ze mozna mieszac z innymi

tylko o co moglo im chodzic z tak tak dobitnie wyznaczonym podzialem
od IX 2000 TYLKO I WYLACZNIE ROZOWY
do VIII 2000 TYLKO I WYLACZNIE ZIELONY

ktos to wytlumaczy??

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2010 - 23:38

w fabryce do IX 2000 lali do układu zielony, potem różowy. Więc żeby nie doszło do wymieszania napisali takie zalecenia. Różowy ma taką zaletę, że się nigdy nie starzeje i nie wymaga wymiany. Zielony po kilku latach traci własności antykorozyjne
Ja raczej odradzam mieszanie płynów, choć pewnie zaraz sto osób napisze że mieszało i nic się nie stało.

#14 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 czerwca 2010 - 18:37

Szanowni Państwo,
a ja mam do Was takie pytanie: w chwili obecnej Oma stoi na warsztacie i nie wiem jaki będzie jej dalszy los, ale została wyprodukowana w grudniu 2000 roku i w układzie mam ZIELONY (ciemnozielony?) płyn. Co Wy na to? Jeżdżę nią od trzech lat, wcześniej kto inny był właścicielem. No i taki płyn zastałem. Najwyższa pora go wymienić... No i na jaki?
Znajdzie się fachowiec przez duże F?
> Radek <

#15 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 15 czerwca 2010 - 18:45

Szanowni ,
a ja mam do Was takie pytanie: w chwili obecnej Oma stoi na i nie wiem jaki będzie jej dalszy los, ale została wyprodukowana w grudniu 2000 roku i w układzie mam ZIELONY (ciemnozielony?) płyn. Co Wy na to? Jeżdżę nią od trzech lat, wcześniej kto inny był właścicielem. No i taki płyn zastałem. Najwyższa pora go wymienić... No i na jaki?
Znajdzie się fachowiec przez duże F?


mam zalany tez zielony i jest ok

#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2010 - 18:54

Szanowni ,
a ja mam do Was takie pytanie: w chwili obecnej Oma stoi na i nie wiem jaki będzie jej dalszy los, ale została wyprodukowana w grudniu 2000 roku i w układzie mam ZIELONY (ciemnozielony?) płyn. Co Wy na to? Jeżdżę nią od trzech lat, wcześniej kto inny był właścicielem. No i taki płyn zastałem. Najwyższa pora go wymienić... No i na jaki?
Znajdzie się fachowiec przez duże F?


Zalej różowy, tak jak kolega wyżej napisał.

#17 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 12 września 2010 - 21:13

Muszę wymienić płyn w omedze bo mam wode. Kupiłem sobie koncentrat 4 litry i miałem spuścić 4 litry wody z chłodnicy i dolać koncentratu, a tu na podełku pisze by tak nie robić tylko wcześniej go rozmieszać z wodą 1:1 i takim zalać.
Dlaczego nie można wlać koncentratu do układu chłodzenia????

#18 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 września 2010 - 21:16

Muszę wymienić płyn w omedze bo mam wode. Kupiłem sobie koncentrat 4 litry i miałem spuścić 4 litry wody z chłodnicy i dolać koncentratu, a tu na podełku pisze by tak nie robić tylko wcześniej go rozmieszać z wodą 1:1 i takim zalać.
Dlaczego nie można wlać koncentratu do układu chłodzenia????


co to za koncentrat?? sam tydzień temu przerabiałem ten temat i nic takiego nie miałem napisane

#19 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 13 września 2010 - 22:07

co za różnica jaki koncentrat pisze aby go tak rozrobić przed zalaniem.
Zastanawiam się jaka to różnica czy ktoś mi to wyjaśni

#20 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 września 2010 - 22:50

Bo ci weza rozpusci :D