Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po wymianie przepływomierza powietrza / pogorszenie pracy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   carlo

carlo
  • 20 postów
  • Dołączył: 16-04-2010

Napisany 10 czerwca 2010 - 18:59

http://www.allegro.p...item=1061995891


to lin do tego przepłwomierza powietrza



witam wszystkich mam proble wymieniłem dzisiaj przepływomierz powietrza i auto jeszcze bardziej zle chodzi niz na zepsutym jak jade na benie to zaczyna sie dusic dziwnie przerywa a na gazie juz lepiej chodz niz na benie generalnie wydaje mi sie ze lepiej chodziłna tym popsutyma gdy odłącze wtyczke obroty znowy spadają na czterysta i normalnie jedzie chodz muł pali jak smok kurde nie wiem o co chodzi cvzy morze jak wymieniłem na nowy to powinieniem jechac wykasowac ten błąd czy nie mam ruznic i powinien lepiej chodzic..wogóle przejechałem pare km parkuje stoje na luzie a obroty na 1,5 tysiecy stoją jakos dziwnie a na gazie stoje i pokazuje mi sie literka(F) pomocy dodam ze przepływomierz jest nowy lecznie orginał ale z przeznaczeniem do tego samochodu

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 19:05

dodam ze przepływomierz jest nowy lecznie orginał ale z przeznaczeniem do tego samochodu


no i tu będzie pewno problem , marna podróbka

błędy sczytaj

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 czerwca 2010 - 21:51

witam niewiem co robiles ale jak mi padla przeplywka i wlożylem drugą to autko też szalalo ale jak odpielem akumulator żeby skasował bledy to potem chodził super.

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 czerwca 2010 - 22:14

na nowym przepływomierzu trzeba trochę pojeździć zanim ecu nauczy się prawidłowo interpretować jego wskazania, zwłaszcza gdy ten nowy wkładany jest w miejsce popsutego który mocno zafałszowywał wskazania. Wskazane jest skasowanie pamięci adaptacyjnej (tylko z komputera w tym silniku)
Ale jeśli to nie pomoże - prawdopodobnie zamiennik nie działa jak powinien - to niestety częsta przypadłość

#5 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 11 czerwca 2010 - 21:08

na nowym przepływomierzu trzeba trochę pojeździć zanim ecu nauczy się prawidłowo interpretować jego wskazania, zwłaszcza gdy ten nowy wkładany jest w miejsce popsutego który mocno zafałszowywał wskazania. Wskazane jest skasowanie pamięci adaptacyjnej (tylko z komputera w tym silniku)
Ale jeśli to nie pomoże - prawdopodobnie zamiennik nie działa jak powinien - to niestety częsta przypadłość


powiem tak ze jezdzilem ponad rok bez przeplywki ale w 2.4td i po zalozeniou auto gralo jak "nowe' czyli nie bylo szukania przeplywki ale moze motor nie jest rowny motorowi

#6 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 czerwca 2010 - 13:30

dziwie sie ze ludzie jeszcze kupują zamienniki przeplywomierzy skoro kazdy i pisze i ostrzega ze zamienniki do niczego sie nie nadają...
Trzeba zalozyc wlasciwy przeplywomierz a nie chinczyka, jak wtedy bedzie zle to mozemy porozmawiac.
Powiedziałbym, (zbyt) chciwy dwa razy płaci. Raz jak kombinuje, drugi raz jak kupuje to co trzeba...

Podmien przeplywke od jakiejs innej omegi albo vectry - jesli czujnik w przeplywce jest ten sam...
Ja smigam na orginale boscha ale do alfy romeo - mimo innego numeru na obudowie - czujnik jest identyczny a kosztuje 3x mniej. rewelacja, autko sie w koncu zbiera jak na swoj slaby silniczek...

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2010 - 13:32

dziwie sie ze ludzie jeszcze kupują zamienniki przeplywomierzy skoro kazdy i pisze i ostrzega ze zamienniki do niczego sie nie nadają...
Trzeba zalozyc wlasciwy przeplywomierz a nie chinczyka, jak wtedy bedzie zle to mozemy porozmawiac.
Powiedziałbym, (zbyt) chciwy dwa razy płaci. Raz jak kombinuje, drugi raz jak kupuje to co trzeba...

Podmien przeplywke od jakiejs innej omegi albo vectry - jesli czujnik w przeplywce jest ten sam...
Ja smigam na orginale boscha ale do alfy romeo - mimo innego numeru na obudowie - czujnik jest identyczny a kosztuje 3x mniej. rewelacja, autko sie w koncu zbiera jak na swoj slaby silniczek...


do 2.2 dti pasuje tez srodek z 2.6/3.2 - sprawdzone




 


#8 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 czerwca 2010 - 20:39

pewnie tak.... pasuje nawet z VW i innych wynalazków. Grunt to czujnik, u mnie F 00c 2g2 030. Najtańszy jaki znalazlem orginał to ok 230zł do alfy romeo, strona brzmiała jakoś "aflaholicy", fajnie opisane o przepływkach i zamienności...

#9 OFFLINE   maniekk

maniekk
  • 6 postów
  • Dołączył: 26-01-2010

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:12

Witam, potrzebuje porady bo juz skonczyły mi sie pomysły co moze byc powodem problemó mojej omegi 2.0 na 16stce. Mam problemy z tym ze auto nie chce za bardzo chodzic na benzynie.. ciezko odpala, faluja obroty i gaśnie. Komputer pokazał że przepływomierz powietrza jest do wymiany. Wymieniłem go i jakby troszke lepiej. Podłączyłem komputer jeszcze raz i wyskoczyło że do wymiany jest jeszcze czujnik położenia wałka rozrzadu który tez odrazu wymieniłem. I po tej wymianie nie ma żadnej różnicy w jeździe dalej falują oboty a na dodatek wkreca sie tylko do 4,5tys obrotów i tak jakby brakowało paliwa. Co to może byc bo juz mi ręce opadły.. ;]

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:14

Witam, potrzebuje porady bo juz skonczyły mi sie pomysły co moze byc powodem problemó mojej omegi 2.0 na 16stce. Mam problemy z tym ze auto nie chce za bardzo chodzic na benzynie.. ciezko odpala, faluja obroty i gaśnie. Komputer pokazał że przepływomierz powietrza jest do wymiany. Wymieniłem go i jakby troszke lepiej. Podłączyłem komputer jeszcze raz i wyskoczyło że do wymiany jest jeszcze czujnik położenia wałka rozrzadu który tez odrazu wymieniłem. I po tej wymianie nie ma żadnej różnicy w jeździe dalej falują oboty a na dodatek wkreca sie tylko do 4,5tys obrotów i tak jakby brakowało paliwa. Co to może byc bo juz mi ręce opadły.. ;]


jesli odcina przy 4500 to albo kupile lipny zamiennik czujnika albo masz cos nie tak z kablami. dodatkowo moze byc czujnik walu albo lpg rozjechalo ci kompa




 


#11 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2010 - 05:27

Witam, przeczytalem juz wiele o przeplywkach. Niestety nie rozumiem jednego, co sie dzieje gdy przeplywka jest uszkodzona? Jaka ona spelnia role dla prawidlowej pracy silnika na PB i LPG ? Moja przeplywka jest uszkodzona. Jakie sa objawy? Moje autko na zimnym silniku i na Pb po dodaniu gazu zamula sie ale nie wiem czy to wina przeplywki. na LPG szaleje jak demon. Czy przeplywka ma znaczenie dla LPG? Sonda na LPG nie ma znaczenia, jak jest z przeplywka?

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2010 - 09:28

jak masz II gen. to przepływka rzeczywiście nie ma wpływu na pracę silnika.
W normalnych warunkach (benzyna lub sprawna sekwencyjna instalacja lpg) głównym czujnikiem branym pod uwagę przy obliczaniu składu mieszanki jest sonda lambda. Jednak ecu uczy się jakie wartości ma przepływka dla różnych czasów wtrysku/obrotów/otwarcia przepustnicy itp. Dzięki temu ecu może określić na podstawie danych z przepływki jaki powinien być czas wtrysku gdy sonda lambda nie pracuje lub jest ignorowana:
- silnik po odpaleniu i zimna sonda nie działa
- gwałtowne wciśnięcie pedału gazu - zanim ecu ustali o ile powinien wzrosnąć czas wtrysku minie zbyt dużo czasu
- gaz do dechy - lambda jest ignorowana - ecu otwiera wtryski nieco dłużej niż potrzeba by mieszanka była bogata. Sonda lambda tu nie pomoże, bo wprawdzie powie że mieszanka jest bogata, ale nie powie jaki jest stopień wzbogacenia
- wciśnięcie gazu po cut-off (odcięciu wtryskiwaczy przy hamowaniu silnikiem) - kierowanie się sondą również zajęłoby zbyt wiele czasu

W tych przypadkach przepływomierz jest znacznie lepszy i dlatego staje się najważniejszym czujnikiem. Jego usterka najwyraźniej objawia się właśnie w tych warunkach

#13 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 15 czerwca 2010 - 20:28

Witam jam mam takie pytanko, jak można sprawdzić przepływomierz czy jest sprawny. Bo jak ja go odepne to silnik chodzi w trybie awaryjnym tak samo jak z podłączonym przepływomierzem i zresetowaną mapą i ustawioną. Wydaje mi sie że coś jest nie tak??
POZDRO 4 ALL:)

#14 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 15 czerwca 2010 - 20:43

Witam jam mam takie pytanko, jak można sprawdzić przepływomierz czy jest sprawny. Bo jak ja go odepne to chodzi w trybie awaryjnym tak samo jak z podłączonym przepływomierzem i zresetowaną i ustawioną. Wydaje mi sie że coś jest nie tak??
POZDRO 4 ALL:)


u mnie kolego na moim silniku to objaw jest albo byl ze nie mogl sie zebrac ,a po odpieciu (zepsutego)przeplywomierza to silnik chodzil super,no "super' ale jak mowisz na awaryjnym i tak wozilem sie ponad rok a jak podlaczylem orginalna uzywke od kolegi dobools to autko jest jak nowe.tak pisze jak bylo na moim silniku a jak jest na innych modelach to juz sie wypowiedza ich uzytkownicy
pozdro:)

#15 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 15 czerwca 2010 - 20:47

No wiadomo, że każdy silnik inaczej reaguje. Ale interesuje mnie sprawdzenie mojego przepływomierz bo jak go odłącze to silnik tak samo chodzi jak jest podłączony i jak jest podłączony to nie zapala sie check. Bo mojemu autku brakuj chyba mocy, jak miałem Omege A 2.6i 12V to lepiej chodziła niż ta co posiadam teraz :(

#16 OFFLINE   swatus

swatus
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 30 stycznia 2011 - 20:48

ja mialem problemy z falujacymi obrotami duzym spalaniem i gasnieciem -wymienilem przeplywke na oryginal...i co sie stalo pierwsza jazda zagotowala plyn ....halo... o co chodzi zrobilem to dzisiaj i zaraz wsiadlem zeby zobaczyc co sie bedzie dzialo i cyk szary dym o co chodzi???

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2011 - 20:51

szary dym z wydechu ? jesli tak to szykuj sie na robienie upg i glowic




 


#18 OFFLINE   swatus

swatus
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 30 stycznia 2011 - 22:04

szary dym nie z wydechu!!! spod maski ... bo jak woda czy plyn paruje to jest szary(bialy) dym(para) jak zwał tak zwał moze powinienem napisac para ale generalnie wlasnie chodzi mi o to ze plyn sie zagotowal i wywalilo spod maski ten dym czy tam parę aczkolwiek dlaczego tak sie stalo po wymianie przeplywki wspomne ze moja omega caly czas sie grzeje do 95 stopni potem wlacza sie went i temperatura spada ale po tym dzisiejszym zabiegu pierwszy raz sie zagotowała

#19 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 stycznia 2011 - 22:47

wietraki chodza a i tak sie gotuje???
nie masz nigdzie wycieku??
gdzies cos musiales ruszyc, albo poprostu zbieg okolicznosci

#20 OFFLINE   swatus

swatus
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 30 stycznia 2011 - 23:37

własnie wiatraki sie nie odpaliły co mnie nieco zdziwilo ale wskazowka nie pokazywala temp. w ktorej gotuje sie herbate wiec podejrzewam ze dlatego wiatraki nawet nie drgneły,

niedawalo mi to spokoju wiec wylazlem przed dom zeby sprawdzic co jest grane i chociaz juz ciemno bylo to musialem zagladnac pod maske ...sledzctwo wykazalo ze korek byl niedokrecony ale czy to mogło miec jakis wpływ ???

dodam ze sie grzeje jak glupia pozniej wiatraki sie wlaczalą i temp. spada czy jak wymnienie termostat to przestanie sie tak grzac???bo słyszalem ze tego defektu z grzaniem silnika nieda sie wyeliminowac w tym modelu opla

co do wycieku....to moze dzisiaj zrobie mały wyciek.... jak moja druga polowa przetrawi ze caly dzien spedzilem przed domem dopieszczajac moje 4 kołka