

Omega B FL diesel z jakim silnikiem ?
#41
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:00
#42
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:25
Znaczy się wiesz Damian, jakość zawsze będzie lepsza niż w Omce. Np. drewno w W220 to jest drewno a nie plastik.bo jakość mietka skończyła się wraz z modelem W124
#43
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 21:02
no to fakt szwagier w Jeepie z 92 też ma prawdziwe drewno a nie plastik drewno podobny, ale ja miałem na myśli jakoś jednostki napędowej i całej maechaniki.Znaczy się wiesz Damian, jakość zawsze będzie lepsza niż w Omce. Np. drewno w W220 to jest drewno a nie plastik.
#44
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 21:14
Pamiętaj żeby nie patrzeć na 2-3tyś zł, lepiej wziąć porządny sprzęt żeby potem nie żałować. Pozdrawiam i powodzenia życzę.
Z kupnem na pewno nie bede sie spieszyl, póki co jezdzic czym mam. Zaczełem zastanawiac sie nad benzyną + lpg, do taniej ropy jak jest dostęp mam i jest ona z pewnego źródła. Czyli jakby nie patrzec pod względem wydatków na paliwo to mniej wiecej to samo wychodzi. Ale benzyniak z lpg ma plus bo jest tanszy gdy cos padnie. Miałem problem z wyborem silnika diesla, teraz mam jeszcze wiekszy diesel czy benzyna z lpg :jump:
#45
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 21:44
Ja jestem zdania, ze jak kupowac uzywanego diesla to max 5 letniego (chyba, ze jest starszy, ale od taty, czy wujka, dziadka......itp, ktory kupil w salonie i przebieg jest realny)Miałem problem z wyborem silnika diesla, teraz mam jeszcze wiekszy diesel czy benzyna z lpg
#46
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2010 - 20:13
Kultura pracy silnika CR przy 6 cylindrach i 2.5 pojemnosci i 24 zaworach to naprawde super sprawa, auto przy takiej masie musi miec 6 cylindrow i odpowiednia pojemnosc (minimum). Do tego mozna zrobic chipa i ma sie ok. 200KM i 400Nm spalanie sie nie zmienia a mocy pod noga jest wystarczajaca ilosc a wyprzedzanie to przyjemnosc bez zadngo stresu (nie jest to rakieta ale zadna omega z jakim kolwiek silnikiem nie jest (nie licze omega-lotus)
bardzo polecam 2.5 DTI
#47
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2010 - 21:17
Ja jestem zdania, ze jak kupowac uzywanego diesla to max 5 letniego (chyba, ze jest starszy, ale od taty, czy wujka, dziadka......itp, ktory kupil w salonie i przebieg jest realny)
Tak dobrze niestety nie mam


Czytałem troche o omkach z lpg i mam kilka pytań ponieważ nigdy z lpg nie miałem doczynienia.
Samochód odpalamy na benzynie a potem przełacza nam sie na gaz przy jakiejś ustalonej temperturze silnika np 30 stopni tak ? Jak to jest ?
I jeszcze jak to wygląda zimą np do szkoły mam 7min jazdy to przy temperaturze na podwórku -15 i na zimnym silniku to dojade tylko na benzynie ? Bo silnik tak szybko sie nie rozgrzeje do tych 30 stopni ?
Ktoś mi wytłumaczy jak to wszystko wygląda ?

#48
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2010 - 21:27
a w zimie przy -15*C musze przejechać okolo 5km zeby sie włączył lpg..
Także na takie krótkie trasy prawdopodobnie diesel jednak byłby dla ciebie tańszy w eksploatacji..
#49
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2010 - 21:58
A jak to jest z tą temperatura przy jakiej ma przełaczac na gaz ? Czytałem i ludzie mają poustawiane na różne temperatury od czego to zależy ?
#50
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2010 - 23:11
a ja słyszałem na lekcji OiNPS od nauczyciela w samochodówce że gaz ma mniejszy stopien odparowania i odtłuszczania cylindra niż benzyna?? to ktoś tu kłamie
podobno ma wyższą liczbę oktanową.. co za tym idzie praca silnika powinna być równiejsza..
ja mam kolo 30*C
mój kolega pali tylko na gazie i nawet benzyny nie zalewa i jeździ
a mam kolege któremu włącza się gaz po przygazówce i na opadających obrotach
prawdopodobnie to zależy od życzenia klienta;)
#51
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 10:06
mój kolega pali tylko na gazie i nawet benzyny nie zalewa i jeździ
a mam kolege któremu włącza się gaz po przygazówce i na opadających obrotach
prawdopodobnie to zależy od życzenia klienta
To zależy jaki masz gaz założony bo przy sekwencji na pewno nie odpalisz na gazie a co do temperatury to gazownik ci może ustawić jaką chcesz ale optymalna jest 30*C
#52
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 18:24

To zależy jaki masz gaz założony bo przy sekwencji na pewno nie odpalisz na gazie a co do temperatury to gazownik ci może ustawić jaką chcesz ale optymalna jest 30*C
To obowiązkowo trzeba temperature 30 stopni, u znajomego w samochodzie odrazu po odpalaniu przełączało na gaz i szybko musiał sie pozbyc samochodu bo silnik padał

Powiem że chyba już najbardziej zastanawiam się nad benzyną bo w porownaniu cen czesci do diesla i benzyny to czesci do benzyniaka są duzo duzo tańsze.
Najbardziej myśle o silniku 2.2 bo ma 150 koni i najmniej gazu pali

I mam pytanie jeszcze jakie są minusy silników w benzynie tzn. jest cos co w wiekszosci omeg pada po jakimś czasie ?
Pytanie jeszcze widzialem a własciwie słyszałem dzwiek paru omeg tylko B i przy przyspieszeniu silnik wydawał dzwiek jakby ktoś garnkami rzucał czego wina ?
Pozdrawiam Konrad
#53
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 19:16
Troche sie rozglądalem, czytałem i odswieżam temat
To obowiązkowo trzeba temperature 30 stopni, u znajomego w samochodzie odrazu po odpalaniu przełączało na gaz i szybko musiał sie pozbyc samochodu bo silnik padał
Powiem że chyba już najbardziej zastanawiam się nad benzyną bo w porownaniu cen czesci do diesla i benzyny to czesci do benzyniaka są duzo duzo tańsze.
Najbardziej myśle o silniku 2.2 bo ma 150 koni i najmniej gazu paliale to zalezy jeszcze nie bede sie na niego sie upierał bo może cos bedzie w super stanie 2.5 czy 3.0. I w eksploatacji benzyny + lpg i wzięciu pod uwage wymiany jakiś częsci to bedzie duzy plus dla benzyny bo bedzie duzo taniej.
I mam pytanie jeszcze jakie są minusy silników w benzynie tzn. jest cos co w wiekszosci omeg pada po jakimś czasie ?
Pytanie jeszcze widzialem a własciwie słyszałem dzwiek paru omeg tylko B i przy przyspieszeniu silnik wydawał dzwiek jakby ktoś garnkami rzucał czego wina ?
Pozdrawiam Konrad
2.2 nie jest dobrym wyborem (poczytaj o kampaniach ktore opel wypuscil wraz z wyjsciem tego silnika) a spalanie bedzie podobne do v6.
#54
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 19:29
Najbardziej myśle o silniku 2.2 bo ma 150 koni i najmniej gazu pali
tu się mylisz jak kolega Beast ci napisał, litr gazu lub benzyny nie zrobi ci różnicy a masz o wiele więcej mocy przy tym samym spalaniu. Wszystko zależy ile jeździsz ale gaz na pewno wyjdzie ci taniej i tak jak pisałeś mniejsze koszta napraw
#55
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 21:17
beast możesz podesłać mi jakiegos linka z info dotyczacym kampanii z silnkiem 2.2 ? Bo nic nie moge znalezc.
#56
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 10:36
Beastowi chodziło o to, ze do tej wersji wprowadzono najwięcej "pakietów naprawczych". Chociaż zauważyłem że posiadacze 2.2 (bo jest ich tutaj trochę) chwalą sobie ten silnik.beast możesz podesłać mi jakiegos linka z info dotyczacym kampanii z silnkiem 2.2 ? Bo nic nie moge znalezc.
#57
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 14:41
Macie racje pare groszy mnie nie zbawi, a 20 koni pod maską więcej jak bym wybrał silnik 2.5 v6. Ma on jakies wady ? W 3.0 raczej nie chce sie bawić bo bedą mi wyliczac potem nie wiadomo jakie oplaty za ubezpieczenie z powodu młodego wieku.
beast możesz podesłać mi jakiegos linka z info dotyczacym kampanii z silnkiem 2.2 ? Bo nic nie moge znalezc.
I nie ma 150 KM tylko 144 KM
#58
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 14:49
I nie ma 150 KM tylko 144 KM
Lub 147.
#59
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 16:44


#60
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 18:12
Ok dzieki wszystkim za pomoc
mam nadzieje że cos ładnego znajde w manualu bo narazie co fajniesza kluska to w automacie
słabo szukasz,możne nie wiesz czego szukasz:D