

Zalany Diesel
#1
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 09:35
Podkreślam że mam silnik 2.5 TD z BMW
#2
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 10:04
Podkreślam że mam silnik 2.5 TD z BMW
robiles przedkladke z bmw?? bo w medze silnik minimalnie ale inny siedzi.
ale mniejsza w to.
jezeli pociagnales wode do cylinrow to masz nie wesolo. woda jak wiadomo nie jest scisliwa, dlatego tez silnik zgasl, mogles nie probowac odpalac dalej. trzeba bylo wykrecic swiece zarowe i wtedy przekrecic.
co moglo sie uszkodzic.
-korbowody,
-tloki,
-glowica,
-wal,
reszta moze byc cala, choc wciagniecie zimnej wody moglo spowodowac pekniecia w cylindrach.
ogolnie to zycze szczescia w naprawach.
#3
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 10:05
#4
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 14:32
#5
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 14:40
#6
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 16:06
Jakie są skutki krzywych korb ?
Efekty to brak mocy i kopcenie ...
Pozdrawiam
Piotr
#7
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 16:33
a co do kopcenia sprawdź czy intercooler nie zalany olejem, u szwagra w mondku tak było że turbina padła i też zablokowało silnik , po usunięciu oleju auto odpaliło ale okazało się że jest bardzo słabe , okazało się że cały dolot i intercooler wypełnił się olejem , po oczyszczeniu auto zaczeło normalnie chodzić choć trochę kopciło aż wypaliły się resztki oleju w cylindrach

aha , turbinę rozumiem że zmieniłeś
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#8
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 17:36
#9
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 18:39

Turbina po regeneracji - pomierzone ciśnienie doładowania - jest OK
Cały dolot czysty , no prawie, na dnie IC trochę oleju, EGR suchy
W zmniejszenie ciśnienia sprężania jako skutek ugięcia korby jakoś nie wierzę ...
Korby są z żeliwa ( chyba mało plastyczne ) a nie z plasteliny - o ile musiałby opaść tłok by pogorszyć stopień sprężania , ale kto wie ...
Pozdrawiam
Piotr
#10
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 18:45
Turbina po regeneracji - pomierzone ciśnienie doładowania - jest OK Cały dolot czysty , no prawie, na dnie IC trochę oleju, EGR suchy
a płyn i temp. OK , oleju nie ubywa/przybywa ? bo może uszczelkę ruszyło pod głowicą
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#11
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 18:48
jak dla mnie stoi mu woda w garach i dlatego blokowały koła.na holu jak próbowałem delikatnie 4 wrzucić i puszczać sprzęgło ścinało koła na mokrym, lecz przy 5 zaczynało kręcić silnikiem....
żeby TD z piątki odpalił to co najmniej potrzebuje prędkości ok 30-40km/h
#12
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 20:17
#13
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 20:27
W zmniejszenie ciśnienia sprężania jako skutek ugięcia korby jakoś nie wierzę ...
Korby są z żeliwa ( chyba mało plastyczne ) a nie z plasteliny - o ile musiałby opaść tłok by pogorszyć stopień sprężania , ale kto wie ...
Pozdrawiam
Piotr
kolego możesz wierzyć lub nie tak się dzieje i tyle..jak ktoś nie zna się na rzeczy to nie uwierzy..i po sprawie pozdrawiam..
#14
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 20:30
Jeśli objawy będą takie same to dostał układ korbowo-tłokowy.
Jeśli będzie ok to wkręć z powrotem i spróbuj odpalić
#15
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 20:32
wczoraj dzwonił do mni kolega Rafał
Rafi195 tylko nie mów że to Tobie korbę wystawił
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#16
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 20:52
Rafi195 tylko nie mów że to Tobie korbę wystawił
nie nie.. to nie ja. Ja moja to bym na plecach przeniósł nie dał bym jej zanurkować..

#17
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 21:45
#18
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 22:05
..jak ktoś nie zna się na rzeczy to nie uwierzy..
Kolego Rafi195 - toś mi pomógł człowieku ...
Domyślam się, że Ty się znasz, ale nie powiesz co i jak, bo jesteś ponad to, a do tego ja się nie znam i pewnie nie pokumam więc szkoda czasu ...
Wygląda to na dziecinadę troszkę ...
Pozdrawiam
Piotr
#19
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 22:19
Kolego Rafi195 - toś mi pomógł człowieku ...
Domyślam się, że Ty się znasz, ale nie powiesz co i jak, bo jesteś ponad to, a do tego ja się nie znam i pewnie nie pokumam więc szkoda czasu ...
Wygląda to na dziecinadę troszkę ...
Pozdrawiam
Piotr
wystarczy uwierzyc w to ze korbowody potrafia sie wygiac i tyle.
poza tym korbowody nie sa z typowego zeliwa.
http://autoswiatlo.m...sada-dzialania/
a tu : http://www.ilot.edu....2/8_JOK2000.pdf nawet zdjecia wykrzywionych korbowodow po przejezdzie samochodu przez gleboka kaluze, jak tez i po zalaniu cylindra olejem.
polecam lekture, a nie obrazanie sie za Bog wie co
#20
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 22:24
proszę Cię bardzo aby nie być gołosłownym tu masz foto korby z fordaW zmniejszenie ciśnienia sprężania jako skutek ugięcia korby jakoś nie wierzę ...
Korby są z żeliwa ( chyba mało plastyczne ) a nie z plasteliny - o ile musiałby opaść tłok by pogorszyć stopień sprężania , ale kto wie ...
http://c6.wrzuta.pl/...5a4d9/dsc_9119?
teraz zobacz ile jest ona wygieta, pomnóż to razy pole powirzchni tłoka i już masz o ile zwiększyła sie komora spalania, jak korba sie wygnie to tak jak byś wzią pompkę do rowerów i wciskał tłok tylko do połowy.
napewno nie calowe to nie angol tam jest coś pokroju od 22 do 27 a świeca chyba 11Jakie klucze do wtrysków ? wiem że calowe... i jakie klucze do świec ?
Tak pozatym to proponuje wszystkie wtyczki posprawdzać czy wody tam niema bo może robić albo przerwę w obwodzie albo zwarcie, a najlepiej podpiąć kompa może pokaże co go boli