Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zalany Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MareckiFSO

MareckiFSO
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-05-2010

Napisany 18 maja 2010 - 09:35

Witam, poszukiwałem wszystkiego na temat zalanego diesla wodą ale nic sensownego nie znalazłem otóż, Jak wiadomo na południu polski występują powodzie i zalania dróg, wracając nocą do domu (jedyną możliwą drogą dojazdu) stanąłem przed większą kałużą i koleś w gumiakach stwierdził że jak przejadę po chodniku to jakoś przejdzie, więc zaryzykowałem lecz... jak wiadomo TD ma kosmiczny zasys powietrza i łyknął wodę i od razu zgasł... wyciągnąłem przesiąknięty wodą filtr, przekręciłem kluczyk na zapłon i zagrzały się świece (chociaż wcześniej miałem 85* temp silnika) zdziwiłem się ale zaryzykowałem, przekręciłem kluczyk do oporu usłyszałem tyknięcie i wszystko przygasło. Odczekałem z 10 min i spróbowałem jeszcze raz, silnik kręcił złapało na chwile, strzeliło w wydech i koniec, od tej cały czas słychać cyknięcia elektromagnesu rozrusznika i nic, wszystko przygasa, na holu jak próbowałem delikatnie 4 wrzucić i puszczać sprzęgło ścinało koła na mokrym, lecz przy 5 zaczynało kręcić silnikiem.... jak można to uratować ? Czy obejdzie się bez szkód ? czy raczej obstawiać wał bądź pęknięcia głowicy lub bloku ?

Podkreślam że mam silnik 2.5 TD z BMW

#2 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 maja 2010 - 10:04

Podkreślam że mam silnik 2.5 TD z BMW


robiles przedkladke z bmw?? bo w medze silnik minimalnie ale inny siedzi.
ale mniejsza w to.

jezeli pociagnales wode do cylinrow to masz nie wesolo. woda jak wiadomo nie jest scisliwa, dlatego tez silnik zgasl, mogles nie probowac odpalac dalej. trzeba bylo wykrecic swiece zarowe i wtedy przekrecic.
co moglo sie uszkodzic.
-korbowody,
-tloki,
-glowica,
-wal,

reszta moze byc cala, choc wciagniecie zimnej wody moglo spowodowac pekniecia w cylindrach.

ogolnie to zycze szczescia w naprawach.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#3 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 18 maja 2010 - 10:05

obawiam sie ze własnie straciłes silnik. jezeli lyknal wody to pod zadnym pozorem nie wolno nawet probowac uruchamiac zadnego silnika spalinowego. jak wiadomo woda nie spreza sie wogole. jezeli trafiło za duzo wody na ktorys z tłoków to mogło pogiac wał zniszczyc tloki itp. silnik do rozebrania i spawdzenia. pol bieby było jak sam rozrusznik nie chciał zakrecic, a teraz jak go na pych uruchamiałes to napewno cos sie poniszczyło pogieło. laweta serwis i bedzie wiadomo co jest. mozliwe ze woda przedostała sie do układu korbowego i zilnik stracił tzw film olejowy i sie zatarło lub przytarło cos

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 14:32

mogłeś pokrzywić korby ostatnio u znajomego stał ford po takim zabiegu jak ty zrobiłeś ty że koleś nie próbował już odpalać, 2 korby miał wygięte

#5 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 maja 2010 - 14:40

tak jak koledzy wczesniej jestem zdania ze napewno cos sie pogielo przez probe odpalania na hol. Wykrec swiece i wtedy zakrec rozrusznikiem by wyplulo wode ale czy zakreci nikt tego nie wie...

#6 OFFLINE   p123

p123
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-03-2010

Napisany 18 maja 2010 - 16:06

Sorry za lekkie wtrącenie ale czy próba uruchomienia silnika, skuteczna niestety, po awarii turbiny i zalaniu cylindrów olejem również mogła rozwalić silnik ?
Jakie są skutki krzywych korb ?
Efekty to brak mocy i kopcenie ...
Pozdrawiam
Piotr

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 16:33

mogła , tak jak w przypadku wody

a co do kopcenia sprawdź czy intercooler nie zalany olejem, u szwagra w mondku tak było że turbina padła i też zablokowało silnik , po usunięciu oleju auto odpaliło ale okazało się że jest bardzo słabe , okazało się że cały dolot i intercooler wypełnił się olejem , po oczyszczeniu auto zaczeło normalnie chodzić choć trochę kopciło aż wypaliły się resztki oleju w cylindrach :)

aha , turbinę rozumiem że zmieniłeś

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 17:36

oczywiście że mogło olej jest tak samo niesprężliwy jak woda, i tak jak kolega radzi IC na wierch i cały dolot od turbo aż do głowicy oczyścić z nagromadzonego oleju, a jak to niepomoże to możliwe że korby się pokrzywiły, możesz to sprawdzić sprawdzając ciśnienie sprężania, na logike krzywa korba niedojdzie do końca i będzie niższe ciśnienie

#9 OFFLINE   p123

p123
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-03-2010

Napisany 18 maja 2010 - 18:39

Jeszcze raz przepraszam za wtargnięcie w wątek. Niechaj będzie usprawiedliwieniem to że obaj sprężaliśmy nieściśliwe medium :) i skutki pewnie mamy podobne.

Turbina po regeneracji - pomierzone ciśnienie doładowania - jest OK
Cały dolot czysty , no prawie, na dnie IC trochę oleju, EGR suchy

W zmniejszenie ciśnienia sprężania jako skutek ugięcia korby jakoś nie wierzę ...
Korby są z żeliwa ( chyba mało plastyczne ) a nie z plasteliny - o ile musiałby opaść tłok by pogorszyć stopień sprężania , ale kto wie ...

Pozdrawiam
Piotr

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 18:45

Turbina po regeneracji - pomierzone ciśnienie doładowania - jest OK Cały dolot czysty , no prawie, na dnie IC trochę oleju, EGR suchy


a płyn i temp. OK , oleju nie ubywa/przybywa ? bo może uszczelkę ruszyło pod głowicą

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 18 maja 2010 - 18:48

a ja dodam że dzisiaj znajomy utopił VW 1.9 TDI i nic mu sie nie stało.zgasł co prawda ale wyrzygał wode z cylindrów i odpalił.

na holu jak próbowałem delikatnie 4 wrzucić i puszczać sprzęgło ścinało koła na mokrym, lecz przy 5 zaczynało kręcić silnikiem....

jak dla mnie stoi mu woda w garach i dlatego blokowały koła.
żeby TD z piątki odpalił to co najmniej potrzebuje prędkości ok 30-40km/h

#12 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 18 maja 2010 - 20:17

wczoraj dzwonił do mni kolega Rafał(nicku nie pamietam),przejerzdzał przez wode ok.35cm,odjechał kawałek dalej (2.5td)i przy ok 2000prm coś je...ło.korba na 6-tym wybiła dziure w bloku silnika:(

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 maja 2010 - 20:27

W zmniejszenie ciśnienia sprężania jako skutek ugięcia korby jakoś nie wierzę ...
Korby są z żeliwa ( chyba mało plastyczne ) a nie z plasteliny - o ile musiałby opaść tłok by pogorszyć stopień sprężania , ale kto wie ...

Pozdrawiam
Piotr


kolego możesz wierzyć lub nie tak się dzieje i tyle..jak ktoś nie zna się na rzeczy to nie uwierzy..i po sprawie pozdrawiam..

#14 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2010 - 20:30

na początku wykręć albo świece albo wtryski i zobaczysz jak się wtedy zachowa przy kręceniu rozrusznikiem.
Jeśli objawy będą takie same to dostał układ korbowo-tłokowy.
Jeśli będzie ok to wkręć z powrotem i spróbuj odpalić

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 20:32

wczoraj dzwonił do mni kolega Rafał


Rafi195 tylko nie mów że to Tobie korbę wystawił

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 maja 2010 - 20:52

Rafi195 tylko nie mów że to Tobie korbę wystawił


nie nie.. to nie ja. Ja moja to bym na plecach przeniósł nie dał bym jej zanurkować..;)

#17 OFFLINE   MareckiFSO

MareckiFSO
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-05-2010

Napisany 18 maja 2010 - 21:45

Dobra to już mniej więcej wiem ocb. Jutro to zholuję do kumpla na warsztat i bd patrzył. Jakie klucze do wtrysków ? wiem że calowe... i jakie klucze do świec ?

#18 OFFLINE   p123

p123
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-03-2010

Napisany 18 maja 2010 - 22:05

..jak ktoś nie zna się na rzeczy to nie uwierzy..


Kolego Rafi195 - toś mi pomógł człowieku ...

Domyślam się, że Ty się znasz, ale nie powiesz co i jak, bo jesteś ponad to, a do tego ja się nie znam i pewnie nie pokumam więc szkoda czasu ...
Wygląda to na dziecinadę troszkę ...

Pozdrawiam
Piotr

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 maja 2010 - 22:19

Kolego Rafi195 - toś mi pomógł człowieku ...

Domyślam się, że Ty się znasz, ale nie powiesz co i jak, bo jesteś ponad to, a do tego ja się nie znam i pewnie nie pokumam więc szkoda czasu ...
Wygląda to na dziecinadę troszkę ...

Pozdrawiam
Piotr


wystarczy uwierzyc w to ze korbowody potrafia sie wygiac i tyle.
poza tym korbowody nie sa z typowego zeliwa.
http://autoswiatlo.m...sada-dzialania/


a tu : http://www.ilot.edu....2/8_JOK2000.pdf nawet zdjecia wykrzywionych korbowodow po przejezdzie samochodu przez gleboka kaluze, jak tez i po zalaniu cylindra olejem.
polecam lekture, a nie obrazanie sie za Bog wie co
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 22:24

W zmniejszenie ciśnienia sprężania jako skutek ugięcia korby jakoś nie wierzę ...
Korby są z żeliwa ( chyba mało plastyczne ) a nie z plasteliny - o ile musiałby opaść tłok by pogorszyć stopień sprężania , ale kto wie ...

proszę Cię bardzo aby nie być gołosłownym tu masz foto korby z forda
http://c6.wrzuta.pl/...5a4d9/dsc_9119?
teraz zobacz ile jest ona wygieta, pomnóż to razy pole powirzchni tłoka i już masz o ile zwiększyła sie komora spalania, jak korba sie wygnie to tak jak byś wzią pompkę do rowerów i wciskał tłok tylko do połowy.

Jakie klucze do wtrysków ? wiem że calowe... i jakie klucze do świec ?

napewno nie calowe to nie angol tam jest coś pokroju od 22 do 27 a świeca chyba 11
Tak pozatym to proponuje wszystkie wtyczki posprawdzać czy wody tam niema bo może robić albo przerwę w obwodzie albo zwarcie, a najlepiej podpiąć kompa może pokaże co go boli