Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik prędkości pojazdu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 19 lutego 2012 - 20:03

To jednak może być prawdą że ten czujnik będzie miał coś wspólnego z falowaniem obrotów podczas toczenia się kół? Akurat w mojej omie tak się dzieje.Chyba trzeba będzie zabrać za tą elektronikę abs.


U mnie na PB i LPG faluja oboty gdzy auto sie toczy przy puszczeniu gazu sam przyspiesza i zwalnia, rzucisz na luz faluja od 1-2tys a gdzy sie zatrzymie pofaluje kilka sekund i po chwili wszystko wraca do normy, czytam i glupieje. Od czego zaczac ktos mial podobne objawy ?

#42 OFFLINE   wilku24

wilku24
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-02-2010
  • Skąd: WKZ/WWA/WML

Napisany 30 marca 2012 - 11:08

U mnie na PB i LPG faluja oboty gdzy auto sie toczy przy puszczeniu gazu sam przyspiesza i zwalnia, rzucisz na luz faluja od 1-2tys a gdzy sie zatrzymie pofaluje kilka sekund i po chwili wszystko wraca do normy, czytam i glupieje. Od czego zaczac ktos mial podobne objawy ?


Kolego a może krokowiec trzeba wyczyścić.Właśnie tak było w moim przypadku, jeśli chodzi o falujące obroty.Wyczyściłem krokowiec założyłem śmiga nie faluje aż chce się zatrzymywać jeśli zapali się czerwone na skrzyżowaniu.A przed czyszczenie potrafiła nawet zgasnąć kiedy z dużej prędkosci chamowałem do zera.Na szczęście forum pomogło i już nie pamiętam że kiedyś sam miałem problem falujących obrotów:D:D

#43 OFFLINE   marcinc30ne

marcinc30ne
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-10-2011
  • Skąd: Darmstadt

Napisany 03 kwietnia 2012 - 22:11

Panowie, miałem taki sam objaw w Omedze A. Kiedyś nawet w zimie zatrzymałem się a auto wyrwało się samo do przodu (automat). Czyściłem krokowca, nic nie dało. Okazało się że czujnik położenia wału zaczął świrować i takie cyrki były z obrotami.
Aha, wg multimetru czujnik był sprawny.
Wymieniłem i obroty przestały świrować,

#44 OFFLINE   archio

archio
  • 11 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 17 maja 2012 - 14:01

Kolego a może krokowiec trzeba wyczyścić.Właśnie tak było w moim przypadku, jeśli chodzi o falujące obroty.Wyczyściłem krokowiec założyłem śmiga nie faluje aż chce się zatrzymywać jeśli zapali się czerwone na skrzyżowaniu.A przed czyszczenie potrafiła nawet zgasnąć kiedy z dużej prędkosci chamowałem do zera.Na szczęście forum pomogło i już nie pamiętam że kiedyś sam miałem problem falujących obrotów:D:D


Witam, a czy w 2.2 16V 2000r jest ten krokowiec? Mam problem ( po wymianie klocków się zaczęło ) z lekko falującymi obrotami. Ostatnio wymieniane były klocki i od wymiany świeci mi się kontrolka ABS nie działa prędkościomierz ( rano jest ok. ale po ok 10 min. jazdy zaświeca się kontrolka i przestaje działać prędkościomierz ). Błąd P0500 i nie wiem czy kupować ten czujnik ABS i czy te "fale" mogą mieć z tym jakiś związek?

#45 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 17 maja 2012 - 14:23

jeżeli wymiana klocków spowodowała Twój problem z ABS, to najprawdopodobniej uszkodzono przewód jednego z przednich czujników ABS. Sprawdź też wtyczki które są w nadkolu (wystarczy odpowiednio na postoju skręcić koła i będzie do nich dostęp - może wystarczy je docisnąć i popryskać kontakt spray'em ? )

Co do falujących obrotów - w 2.2 nie ma silniczka krokowego, a za nierówne obroty mogą odpowiadać np. świece lub cewka. Sprawdź jeszcze błędy w silniku, czy coś wyskakuje

#46 OFFLINE   cruel

cruel

    nawet gdy będę kroczył...

  • 214 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 maja 2012 - 15:07

Mam problem ( po wymianie klocków się zaczęło ) z lekko falującymi obrotami.

Mi obroty falowały przy padającej UPG.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas jest wartościowszy od pieniędzy. Możesz dostać więcej pieniędzy, ale nie możesz dostać więcej czasu.

#47 OFFLINE   archio

archio
  • 11 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 17 maja 2012 - 15:48

jeżeli wymiana klocków spowodowała Twój problem z ABS, to najprawdopodobniej uszkodzono przewód jednego z przednich czujników ABS. Sprawdź też wtyczki które są w nadkolu (wystarczy odpowiednio na postoju skręcić koła i będzie do nich dostęp - może wystarczy je docisnąć i popryskać kontakt spray'em ? )

Co do falujących obrotów - w 2.2 nie ma silniczka krokowego, a za nierówne obroty mogą odpowiadać np. świece lub cewka. Sprawdź jeszcze błędy w silniku, czy coś wyskakuje


dzięki, postaram się jutro to sprawdzić. Dzisiaj montował mi znajomy ten czujnik położenia ksenonów i zerkał na te wtyczki od abs. Niby wszystko ok ale może jeszcze raz dokładnie sprawdzimy jak to wygląda. Czy możliwe jest, że po wyjęciu bezpiecznika 19 (od abs-u) i ponownym wsadzeniu takie objawy mogły się pojawić? Sprawdzałem ostatnio bezpieczniki od świateł a dokładnie pod nimi jest ta 19. Jest wielce prawdopodobne, że w "ferworze walki":) taką czynność wykonałem.
Co do błędów to wywala mi jeszcze P0340. Świece i cewka niedawno wymieniane. Dodam jeszcze, że wyciągałem też lampy z przodu bo wymieniałem żarówki ale to chyba nie powinno mieć wpływu na ABS.

#48 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 maja 2012 - 07:27

wyjęcie bezpiecznika nie ma wpływu na Twoje problemy (oczywiście po jego ponownym zamontowaniu ) .