

wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia
#1
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 22:48
jestm nowym uzytkownikiem forum i dopiero sie ucze jak i gdzie napisac
od pazdziernika jestem uzytkownikiem omegi jestem z niej zadowolony lecz wczoraj zauwazylem ze ( jezeli zle opisze prosze o sportowanie poniewaz nie jestem mech ) na wezu ktory idzie od silnika do termostatu i dalej do chlodnicy zaraz na samym poczatku zrobilo mi sie zgrubienie i waz zrobil sie twardy musialem odkrecic korek od zbironiczka wyrownawczego cieczy i pomoglo lecz wtedy okazalo sie ze bylo duze cisnienie w obiegu
jak bym szybciej odkrecil korek to pewnie plyn bym zbieral z podlogi garazu
boje sie ze moze to byc UPG lecz pod korkiem oleju nie mam osadu "kawy z mlekiem" z rury nie lecial bialy dym plynu nie ubylo a oleju nie przyblo problemow z odpalaniem nie mam temp nie wariuje a termostat wlacza sie przy 94 95 prosze podpowiedzcie mi co to moze byc bo juz zglupialem teraz jezdze z lekko odkreconym korkiem od zbiorniczka wyrownawczego zeby te cisnienie gdzies powoli uchodzilo aby nie rozerwalo weza
nawet nie wiem czy to dobry pomysl
prosze o pomoc pozdrawiam serdecznie
#2
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 22:52
#3
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 23:05
Wymien korek na zbiorniczku wyrownawczym - nowy oryginal okolo 20 zeta kosztuje.
Jak pytałem w ASO to chcieli ponad 100 zł.
#4
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 23:09
czyli korek byl by winowajaca calego zajscia ze waz grubnie i robi sie cisnienie
a moga to byc poczatki UPG ???
#5
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 03:08
#6
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 11:14
Witam
czyli korek byl by winowajaca calego zajscia ze waz grubnie i robi sie cisnienie
a moga to byc poczatki UPG ???
W korku masz zaworek ktory "pilnuje" prawidlowego cisnienia w ukladzie.
Co do UPG - to jak woda nie znika, oleju nie przybywa, "majonezu" nie ma, z wydechu nie kopci jak parowoz a plyn spalinami nie smierdzi - to raczej nie.
#7
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 08:25
dzieki za pomoc chlopaki dzis okazalo sie ze pewnie bedzie to UPG poniewaz odkrecilem korek od zbiorniczka i czuc bylo spaliny ogolnie rano jade do mech i posprawdza to dokladniej. a jest jakas dokladniejsza metoda zeby byc pewien ze to UPG wiecie nie jestem mechanikiem a moze sie okazac ze faktycznie wystarczylo kupic koprek lub wymienic ten waz.
Witam
wlasnie wrocilem od mechaniora albo wybralem h..owego albo nie wiem z tego co mi powiedzial ze on tu nic nie widzi nie kopci korek czysty wiec to nie uszczelka pod UPG
czuc troche spaliny w tym zbiorniczku ale mowi zebym jezdzil doradzcie mi czy jechac do innego czy zostawic to narazie i ino wymienic korek w zbiorniczku a bym zapomnial najwazniejsze dowiedzialem sie ze auto przez 3 dni dymilo lekko na bialo i troche plynu ubylo dopiero teraz żonki sumienie sie odezwalo i sobie o tym przypomniala wiecie tylko na weekend jestem w domu wiec nie wiem jak to dokladnie wygladalo ( i zostaw tu czlowieku auto zonie ;-) )
#8
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 08:32
#9
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 12:00
#10
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 12:23
Jak strzeli uszczelka pod głowicą to wcale nie musi być zaraz majonez. Objawy mogą być subtelne. Ogarnij układ chłodzenia bo i tak musi być drożny/sprawny. Jak okaże się że to głowica to trudno. Wyklucz co możesz, jeździj i obserwuj płyn i olej czy nie jest rozwodniony. Zmykający płyn do komory spalanie powinien zostawić ślady na świecach albo sondzie.
Witam
najpierw zaczne od korka poniewaz moze on byc faktycznie winowajaca z poczatku jak napisalem jak to zona powiedziala tlumaczyla przez 3 dni miala bialy dymek z rury i nawet jej troche plynu ubylo jak tego osobiscie nie wiedze teraz zadnych objawow niie widac oprocz tego cisnienia. w jaki sposob musze ogarnac ten uklad chlodzenia co musze zrobic jakie srodki na rynku sa do czyszczenia ukladow itd
dzieki za wszystkie odp jestem niezmiernie wdzieczny za pomoc
pozdrawiam
#11
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 15:02
Dymek z wydechu nie musi od razu oznaczać płynu chłodniczego.
Odnośnie ubytku płynu to ma on którędy uciekać np nagrzewnica, węży/łączeń jest dużo i nie są nowe.
Jak masz wątpliwość co do jakości i czystości płynu możesz przepłukać, polecam wodę destylowaną z dodatkiem płukanki. Ocet też jest sprawdzony (zamiast płukanki) szczególnie na zatkaną chłodnicę przez kamień z twardej wody.
Tu znajdziesz sporo informacji na temat układu chłodzenia i płynów http://www.prestone.pl/
#12
OFFLINE
Napisany 11 maja 2010 - 00:39
Ogólnie - to się nie stresować tylko zrobić to co widać czyli wymienić ten korek.
Dymek z wydechu nie musi od razu oznaczać płynu chłodniczego.
Odnośnie ubytku płynu to ma on którędy uciekać np nagrzewnica, węży/łączeń jest dużo i nie są nowe.
Jak masz wątpliwość co do jakości i czystości płynu możesz przepłukać, polecam wodę destylowaną z dodatkiem płukanki. Ocet też jest sprawdzony (zamiast płukanki) szczególnie na zatkaną chłodnicę przez kamień z twardej wody.
Tu znajdziesz sporo informacji na temat układu chłodzenia i płynów http://www.prestone.pl/
hejas
kupielm dzisiaj koreczek jak orginal tylko brak heh "GM" na cycku odrazu lepiej waz tak nie puchnie tylko slychac lekkie syczenie jak zgasze silnik jutro a raczej juz dzis sie biore za chlodnice kupie co trzeba i juz i zobaczymy co bedzie dalej
dzieki za pomoc jak co to sie jeszcze odezwe wrazie czego

#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 07:41
#15
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 09:11
#16
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 12:41
tak. dodam jeszcze, że na korku będzie słychać upust wytworzonego "dodatkowego" ciśnienia.
Słychać będzie cały czas? Czy tylko w jakichś konkretnych przypadkach?
#17
OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 17:04
#18
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 18:42
#19
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 17:05
On twierdzi ze moze byc to upg ale mowie mu ze olej
normalny nie jak majonez to mi powiedzial ze moze laduje wode bezposrednio w wydech czy to mozliwe jutro mam do niego podjechac i niby sprawdzi z racji tego ze jestem mlody boje sie ze bedzie chcial mnie wydymac na kase poradźcie gdzie moge szukac wyciekow.
#20
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 18:52