Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fredi

fredi
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 maja 2010 - 22:48

Witam
jestm nowym uzytkownikiem forum i dopiero sie ucze jak i gdzie napisac
od pazdziernika jestem uzytkownikiem omegi jestem z niej zadowolony lecz wczoraj zauwazylem ze ( jezeli zle opisze prosze o sportowanie poniewaz nie jestem mech ) na wezu ktory idzie od silnika do termostatu i dalej do chlodnicy zaraz na samym poczatku zrobilo mi sie zgrubienie i waz zrobil sie twardy musialem odkrecic korek od zbironiczka wyrownawczego cieczy i pomoglo lecz wtedy okazalo sie ze bylo duze cisnienie w obiegu
jak bym szybciej odkrecil korek to pewnie plyn bym zbieral z podlogi garazu
boje sie ze moze to byc UPG lecz pod korkiem oleju nie mam osadu "kawy z mlekiem" z rury nie lecial bialy dym plynu nie ubylo a oleju nie przyblo problemow z odpalaniem nie mam temp nie wariuje a termostat wlacza sie przy 94 95 prosze podpowiedzcie mi co to moze byc bo juz zglupialem teraz jezdze z lekko odkreconym korkiem od zbiorniczka wyrownawczego zeby te cisnienie gdzies powoli uchodzilo aby nie rozerwalo weza
nawet nie wiem czy to dobry pomysl
prosze o pomoc pozdrawiam serdecznie

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2010 - 22:52

Wymien korek na zbiorniczku wyrownawczym - nowy oryginal okolo 20 zeta kosztuje.

#3 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 maja 2010 - 23:05

Wymien korek na zbiorniczku wyrownawczym - nowy oryginal okolo 20 zeta kosztuje.


Jak pytałem w ASO to chcieli ponad 100 zł.

#4 OFFLINE   fredi

fredi
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 maja 2010 - 23:09

Witam
czyli korek byl by winowajaca calego zajscia ze waz grubnie i robi sie cisnienie
a moga to byc poczatki UPG ???

#5 OFFLINE   Danielos

Danielos
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-08-2009
  • Skąd: Żabieniec

Napisany 09 maja 2010 - 03:08

Odpal auto, odkręć zbiorniczek wyrównawczy i powąchaj czy nie czuć spalin. Jeżeli tak to UPG. Miałem ten sam problem tydzień temu.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2010 - 11:14

Witam
czyli korek byl by winowajaca calego zajscia ze waz grubnie i robi sie cisnienie
a moga to byc poczatki UPG ???


W korku masz zaworek ktory "pilnuje" prawidlowego cisnienia w ukladzie.
Co do UPG - to jak woda nie znika, oleju nie przybywa, "majonezu" nie ma, z wydechu nie kopci jak parowoz a plyn spalinami nie smierdzi - to raczej nie.

#7 OFFLINE   fredi

fredi
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 10 maja 2010 - 08:25

Witam
dzieki za pomoc chlopaki dzis okazalo sie ze pewnie bedzie to UPG poniewaz odkrecilem korek od zbiorniczka i czuc bylo spaliny ogolnie rano jade do mech i posprawdza to dokladniej. a jest jakas dokladniejsza metoda zeby byc pewien ze to UPG wiecie nie jestem mechanikiem a moze sie okazac ze faktycznie wystarczylo kupic koprek lub wymienic ten waz.

Witam
wlasnie wrocilem od mechaniora albo wybralem h..owego albo nie wiem z tego co mi powiedzial ze on tu nic nie widzi nie kopci korek czysty wiec to nie uszczelka pod UPG
czuc troche spaliny w tym zbiorniczku ale mowi zebym jezdzil doradzcie mi czy jechac do innego czy zostawic to narazie i ino wymienic korek w zbiorniczku a bym zapomnial najwazniejsze dowiedzialem sie ze auto przez 3 dni dymilo lekko na bialo i troche plynu ubylo dopiero teraz żonki sumienie sie odezwalo i sobie o tym przypomniala wiecie tylko na weekend jestem w domu wiec nie wiem jak to dokladnie wygladalo ( i zostaw tu czlowieku auto zonie ;-) )

#8 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2010 - 08:32

Kopcić rano z powodzeniem może, przy niesprawnym korku ciśnienie może wywalić troche płynu w najsłabszym punkcie i nie musi to być UPG. Załatw sprawę z korkiem bo jest z pewnością niesprawny. Jeśli nie pomoże, to pewnie głowica do zwalenia. Ale jeszcze jest spora szansa.

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 maja 2010 - 12:00

Jak strzeli uszczelka pod głowicą to wcale nie musi być zaraz majonez. Objawy mogą być subtelne. Ogarnij układ chłodzenia bo i tak musi być drożny/sprawny. Jak okaże się że to głowica to trudno. Wyklucz co możesz, jeździj i obserwuj płyn i olej czy nie jest rozwodniony. Zmykający płyn do komory spalanie powinien zostawić ślady na świecach albo sondzie.

#10 OFFLINE   fredi

fredi
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 10 maja 2010 - 12:23

Jak strzeli uszczelka pod głowicą to wcale nie musi być zaraz majonez. Objawy mogą być subtelne. Ogarnij układ chłodzenia bo i tak musi być drożny/sprawny. Jak okaże się że to głowica to trudno. Wyklucz co możesz, jeździj i obserwuj płyn i olej czy nie jest rozwodniony. Zmykający płyn do komory spalanie powinien zostawić ślady na świecach albo sondzie.


Witam
najpierw zaczne od korka poniewaz moze on byc faktycznie winowajaca z poczatku jak napisalem jak to zona powiedziala tlumaczyla przez 3 dni miala bialy dymek z rury i nawet jej troche plynu ubylo jak tego osobiscie nie wiedze teraz zadnych objawow niie widac oprocz tego cisnienia. w jaki sposob musze ogarnac ten uklad chlodzenia co musze zrobic jakie srodki na rynku sa do czyszczenia ukladow itd
dzieki za wszystkie odp jestem niezmiernie wdzieczny za pomoc
pozdrawiam

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 maja 2010 - 15:02

Ogólnie - to się nie stresować tylko zrobić to co widać czyli wymienić ten korek.
Dymek z wydechu nie musi od razu oznaczać płynu chłodniczego.
Odnośnie ubytku płynu to ma on którędy uciekać np nagrzewnica, węży/łączeń jest dużo i nie są nowe.

Jak masz wątpliwość co do jakości i czystości płynu możesz przepłukać, polecam wodę destylowaną z dodatkiem płukanki. Ocet też jest sprawdzony (zamiast płukanki) szczególnie na zatkaną chłodnicę przez kamień z twardej wody.
Tu znajdziesz sporo informacji na temat układu chłodzenia i płynów http://www.prestone.pl/

#12 OFFLINE   fredi

fredi
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 11 maja 2010 - 00:39

Ogólnie - to się nie stresować tylko zrobić to co widać czyli wymienić ten korek.
Dymek z wydechu nie musi od razu oznaczać płynu chłodniczego.
Odnośnie ubytku płynu to ma on którędy uciekać np nagrzewnica, węży/łączeń jest dużo i nie są nowe.

Jak masz wątpliwość co do jakości i czystości płynu możesz przepłukać, polecam wodę destylowaną z dodatkiem płukanki. Ocet też jest sprawdzony (zamiast płukanki) szczególnie na zatkaną chłodnicę przez kamień z twardej wody.
Tu znajdziesz sporo informacji na temat układu chłodzenia i płynów http://www.prestone.pl/


hejas
kupielm dzisiaj koreczek jak orginal tylko brak heh "GM" na cycku odrazu lepiej waz tak nie puchnie tylko slychac lekkie syczenie jak zgasze silnik jutro a raczej juz dzis sie biore za chlodnice kupie co trzeba i juz i zobaczymy co bedzie dalej
dzieki za pomoc jak co to sie jeszcze odezwe wrazie czego :D

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 maja 2010 - 14:09

Zdaj relacje o wynikach - dla potomnych:)

#14 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 września 2010 - 07:41

Odgrzeje trochę temat. W układzie chłodzenia prawidłowe ciśnienie wynosi 1.3 bar, czy przy takim ciśnieniu można z łatwością ścisnąć wąż?

#15 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2010 - 09:11

tak. dodam jeszcze, że na korku będzie słychać upust wytworzonego "dodatkowego" ciśnienia.

#16 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 września 2010 - 12:41

tak. dodam jeszcze, że na korku będzie słychać upust wytworzonego "dodatkowego" ciśnienia.


Słychać będzie cały czas? Czy tylko w jakichś konkretnych przypadkach?

#17 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2010 - 17:04

Przy gorącym układzie wodnym zawór w korku upuszcza część ciśnienia utrzymując tym samym wymagne. Jesli ściśniesz węża to wytworzysz dodatkowy wzrost ciśnienia i zawór w korku będzie słychać intensywniej. Tyle.

#18 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2010 - 18:42

Kurcze mój korek nie puszcza ciśnienia. Jestem w niemcach i rano jadę do Polski, ma ktoś jakiś pomysł co zrobić z korkiem? Domyślam się, że bez niego jechać nie można.

#19 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 września 2010 - 17:05

witam. Dzis bylem u mechanika zapytac jak mam sprawdzic gdzie ze zbiornika uchodzi woda.Trace ja gdy jade np 190 lub wlacze nawiew na cieple powietrze i jade normalnie.
On twierdzi ze moze byc to upg ale mowie mu ze olej
normalny nie jak majonez to mi powiedzial ze moze laduje wode bezposrednio w wydech czy to mozliwe jutro mam do niego podjechac i niby sprawdzi z racji tego ze jestem mlody boje sie ze bedzie chcial mnie wydymac na kase poradźcie gdzie moge szukac wyciekow.

#20 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 18:52

Załatw sobie korek zbiornika płynu, dorób w nim końcówkę na pompkę i napompuj lekko powyżej ciśnienia roboczego i patrz gdzie ciece. Tyle w temacie i mnie osobiście się wydaje, że zawór trójdrożny się kończy. Jak kopcisz na biało to mechanik może mieć rację (choć w klekociku 100% pewności nie mam).