Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pytanko odnosnie plukania ukladu ...??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   juniords

juniords
  • 30 postów
  • Dołączył: 13-12-2009
  • Skąd: Skarszewy,Stuttgart

Napisany 07 maja 2010 - 15:55

witam was mam pytanko odnośnie okładu chłodzenia chce się zabrać za wyczyszczenie go bo myślę ze jest on gdzieś przepchany ...ktoś mi powiedział ze mogę śmiało spuścić płyn i wlać tam octu to przeczyści wszystko...:o co wy o tym sadzicie..:confused:

#2 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2010 - 16:14

kolego w sprawdzonych poradach masz odpowiedz na swoje pytanie;)
jest nawet o kwasku cytrynowym, wystarczy użyć:szukaj:

#3 OFFLINE   cytrynadm

cytrynadm
  • 171 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Jedlicze

Napisany 07 maja 2010 - 16:23

Zanim założysz nowy temat :szukaj_g:

Kolega marcin85 ładnie to opisał.


Czyszczenie kwaskiem cytrynowym by Madagaskar

Spuszczony został płyn z układu na glebę w miednicy rozrobiony kwasek z wodą ( 20 torebek ) zalanie układy i jazda
po mieści 20 min. Po tym czasie autko prawie się zagotowało już myślałem że kwasek coś załatwił ,po zdjęciu węża z chłodnicy woda tylko ciurkiem się lała no i strach ,ale kompresor wyjaśnił sprawę ,z chłodnicy zaczęła wylatywać dobrze nie zsiadnięta galaretka .Płukanie ok 10 min ,woda ,kompresor ,nawet zbiornik wyrównawczy jasny się zrobił .Po całej operacji nowy
płyn ,silnik pracuje ,ogrzewanie na HI

Czyszczenie układu octem ( sprawdzony sposób przez wiele osób )

Ogólnie zasada płukania jest taka trzeba tylko pamiętać żeby nie zalewać zimnymi płynami rozgrzanego silnika, nie ważne czy to olej, płyn chłodniczy czy mycie silnika karcherem.

Odleć płyn żeby zmieścić 2L octu. Odpalić silnik i zagrzać do pełnego otwarcia termostatu i odczekać, pojeździć według uznania. Dobrze jak główna pompa jest na podwyższonych obrotach, wtedy lepiej krąży płyn w układzie.
Wystudzić trochę żeby się nie poparzyć przy zlewaniu. Zaleć wodą w celu płukania "z octu" i syfu.

Pamiętać o szoku termicznym - zimny płyn na zimny silnik, nie na rozgrzany!. Można przygotować sobie wcześniej gorącą wodę żeby nie czekać aż silnik ostygnie - ale cały czas ostrożnie - bo szok termiczny załatwi silnik.

Płukanie powtórzyć kilka razy według uznania.

Na koniec zalejć wszystko płynem chłodniczym i odpowietrzyć dobrze układ.
Rano przy całkowicie wystudzonym silniku poziom płynu "jest prawdziwy" wtedy można uzupełniać płyn do właściwego poziomu.

Ocet można mieszać z płynem do chłodnic

W takie mrozy nie zaleca się zostawiania octu w układzie lepiej go zlać jak auto stoi pod chmurką chyba że ktoś ma ogrzewany garaż w takim razie nie powinno się nic stać

Trzeba pamiętać że nie da rady spuścić całego płynu z układu w układzie jest prawie 10l ale trochę zostaje w wężach i silniku ok4 l żeby pozbyć się całości trzeba by wypompowywać, także trzeba pamiętać o odpowietrzeniu układu na sam koniec

Więcej:
http://forum.omegakl...

Temat do zamknięcia.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Dodany obrazek

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 maja 2010 - 16:25

To zależy co chcesz wypłukać. Jak kamień z twardej wody to ocet, kwasek będzie dobry tylko nie takie ilości.
Jak olej silnikowy (np. po awarii głowicy itp) to proszek do prania - więcej w sprawdzonych poradach.

Do płukania proponuję zastosować czystą wodę destylowaną z dodatkiem 2L octu lub gotowej płukanki. Płukanie powtarzać aż będzie czysto i klarownie.
U mnie wystarczyło dwa razy z tym że zbiorniczek osobno potraktowałem bo pływało tam sporo tłustych śmieci, które nie za bardzo chciały się rozpuścić.

#5 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 09 maja 2010 - 05:41

Przerabiałem temat z octem i na kamień jest rewelacyjny.
Zlać 3 litry płynu, wlać ocet i pojeździć tak z 3dni włączając ogrzewanie.
Po 3 dniach wymienić całą ciecz chłodzącą. Robiłem to w corsie i ogrzewanie w aucie miałem jak z fabryki po tym zabiegu (zakamieniona była nagrzewnica i ocet to załatwił)

#6 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 26 września 2010 - 14:14

No dobra, ale tak sobie myślę .. ten kamień który się rozpuścił w nagrzewnicy i układzie gdzieś sobie musi w końcu osiąść . ... czy rozpuszczony kamień z nagrzewnicy nie zatka jakoś np. chłodnicy ? .. czy da się go jakoś wygrzebać w układu chłodzenia ?

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 15:03

po tym zabiegu płuczesz układ chłodzenia i zalewasz nowym płynem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 26 września 2010 - 15:12

A w celu wypłukania wystarczy spuścić kilkukrotnie wodę tym koreczkiem na dole chłodnicy ? .. czy trzeba coś odkręcić jeszcze niżej żeby się dokładnie wypłukało ?

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 15:19

odkręcasz korek spustowy w chłodnicy , pakujesz węża w zbiornik wyrównawczy i lejesz tak długo wodę aż ze spustu będzie leciała czysta

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 26 września 2010 - 15:22

Aha .. myślałem że trzeba wlewać, jeździć, wylewać i tak kilka razy .. Wężem jest zdecydowanie prościej :) Dzięki kocyk.

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2010 - 20:02

A jak wypompować resztę wody która zostaje w silniku, oczywiście domowym sposobem?

#12 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 października 2010 - 07:38

Nie ma rady trzeba dolac koncentratu. Chyba, ze wymontujesz nagrzewnice, zeby ja oproznic i w bloku silnika tez duzo zostaje.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2010 - 21:23

No własnie i to jest problem, trza lać koncentrat.

#14 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 12 października 2010 - 15:32

ok, jeździłem na occie 1 dzień i w zbiorniczku wyrównawczym osadziło się mnóstwo syfu z układy...
JAK TO CHOLERSTWO TERAZ WYCZYŚCIĆ, czyli jak wyczyścić zbiorniczek ???

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 października 2010 - 20:41

ok, jeździłem na occie 1 dzień i w zbiorniczku wyrównawczym osadziło się mnóstwo syfu z układy...
JAK TO CHOLERSTWO TERAZ WYCZYŚCIĆ, czyli jak wyczyścić zbiorniczek ???


kilkukrotne plukanie układu woda destylowana




 


#16 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2010 - 12:00

To ja mam takie pytanie: jeżeli użyję kwasku płynnego zamiast w proszku, ile go trzeba nalać. Pytam, bo nie mogę takiego kupić.

[EDIT]

Już nie ważne, zanabyłem kwasek w proszku marki Gelwe i wsypałem 8 torebek, tzn. tyle ile mi przepisał mechanik. Teraz czekam a efekty :)

#17 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 27 lutego 2014 - 20:13

Podpinam się, po kolei spuszczamy ok 3 litrów potem ocet lub kwasek, jeździmy i spuszczamy, czy np zamiast dolewania koncentratu do tej resztki wody co zostaje w układzie można zastosować sprężone powietrze żeby wypchało tą resztkę wody?

#18 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 27 lutego 2014 - 20:29

Podpinam się, po kolei spuszczamy ok 3 litrów potem ocet lub kwasek, jeździmy i spuszczamy, czy np zamiast dolewania koncentratu do tej resztki wody co zostaje w układzie można zastosować sprężone powietrze żeby wypchało tą resztkę wody?

jak dolejesz octu,badz kwasku,to caly plym masz do spuszczenia

#19 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 27 lutego 2014 - 20:55

Tak, cały płyn spuszczam, potem płuczę i płuczę... ale jak już przeczytałem że zawsze coś zostaje tej wody. Pytanie czy mogę sprężonym powietrzem przepchnąć tą resztkę wody żeby zalać pusty układ płynem. Czyli zatkać korek spustu do wyrównawczego zrobić w miarę szczelny korek z wężem od sprężarki wpompować powietrze i otworzyć korek spustu?

#20 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 27 lutego 2014 - 21:06

Tak, cały płyn spuszczam, potem płuczę i płuczę... ale jak już przeczytałem że zawsze coś zostaje tej wody. Pytanie czy mogę sprężonym powietrzem przepchnąć tą resztkę wody żeby zalać pusty układ płynem. Czyli zatkać korek spustu do wyrównawczego zrobić w miarę szczelny korek z wężem od sprężarki wpompować powietrze i otworzyć korek spustu?

a to nie lepiej koncetratu zalac,po co sobie zadawa tyle trudu