Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w przednich kołach. Amortyzator czy łożysko piasty ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 04 maja 2010 - 10:49

Witam wszystkich
Mam pytanko do was bo być może spotkaliście się z tym problemem w swoich Omciach.
Od jakiegoś czasu w mojej Omedze słychać głuche stuki z przedniego koła od strony pasażera a od paru dniu również od strony kierowcy. Pojawiają się one przy powolnej jeździe, skręcając np. po nierównym bruku. Czytając na forum różne posty doszedłem do wniosku, że wymienię górne mocowanie amortyzatora plus łożysko amortyzatora. Nic to nie dało ponieważ stuki są nadal. Reszta zawieszenia jest w całości nowa, w przeciągu 3 m-cy wymieniłem wszystko.
Byłem już na 3 stacjach diagnostycznych i na każdej mi powiedziano, że wszystko jest sztywne i jest w porządku, amorki pokazało 80%. Zbieżność i kąty są ustawione idealnie. Koła są wyważone.
Pozostało mi więc do wymiany jedynie amortyzator i łożysko koła. I tu pojawia się moje pytanie do was forumowicze :)
Czy łożysko koła(piasty) może być przyczyną takich stuków ?? Z tego co wiem to objawami zużycia łożysk w kołach jest buczenie. No ale może ktoś z was miał taki problem i okazało się że to jednak łożysko a nie amorek. Nie zakładałbym tematu no ale jednak koszty są spore więc wolałbym uniknąć pomyłek.
Prosiłbym was o jakieś porady czy można to jakoś sprawdzić itp.

Pozdrawiam i Dziękuje z góry za jakąkolwiek pomoc :)

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 14:32

łożysko tak jak napisałeś będzie chuczało, a sprawdzisz to podnosząc auto i kręcąc kołem, co do tych stuków posprawdzaj łączniki stabilizatorów i czy sprężyny masz całe, ja mialem w poprzednim aucie pekniety jeden zwoj i to stukanie bylo slyszalne jak te zwoje po sobie przeskakiwały.

#3 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 04 maja 2010 - 18:49

Tak sprawdzałem na podnoszonym aucie i nie ma luzów. Łączniki stabilizatorów są ok a sprężyny całe (sprawdzałem je przy wymianie mocowania amorka).

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 18:54

sprawdzałem na podnoszonym aucie i nie ma luzów

W ten sposob ciezko znalezc luz bo zawias sie napreza.... Pojedz na szarpaki i bedzie jasne wszystko.



EDIT: nie doczytalem ze lozyska sprawdzales :p sory

#5 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2010 - 18:54

Podaj dokładnie co wymieniałes

#6 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 04 maja 2010 - 19:10

Podaj dokładnie co wymieniałes


wszystkie wymiany jakie przeprowadziłem rozciągnęły się w przeciągu 3 m-cy

- komplet tulei plus sworznie na wahaczu (dokręcane na opuszczonym)
- wszystkie końcówki drążka kier.
- tuleja wspornika drążka kier.
- łączniki stabilizatora
- gumy stabilizatora
- górne mocowanie amort. razem z łożyskiem

Wszystko montowane Lemfordera (oprócz gum stab. i mocowań)

W sumie to zostało mi: drążek środkowy, amorki i łożyska piasty. No ale na 3 stacjach mi powiedzieli, że drążek ok, amorki 80% ale to podobno nic nie świadczy o sprawności tego elementu.

Gdy pobujam autem na postoju nic nie słychać. Dopiero jak jadę po małych nierównościach dość powoli wtedy słychać dość mocne głuche pukanie, najpierw z prawej teraz z obu stron. Myślałem że coś się poluzowało no ale wszystko sprawdzone 3 razy i jest ok.
Dlatego myślałem że jadąc powoli może łożysko puka bo w sumie gdyby to był amorek to przy większych prędkościach też byłoby to słychać.

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2010 - 19:44

wszystkie wymiany jakie przeprowadziłem rozciągnęły się w przeciągu 3 m-cy

- komplet tulei plus sworznie na wahaczu (dokręcane na opuszczonym)
- wszystkie końcówki drążka kier.
- tuleja wspornika drążka kier.
- łączniki stabilizatora
- gumy stabilizatora
- górne mocowanie amort. razem z łożyskiem

Wszystko montowane Lemfordera (oprócz gum stab. i mocowań)

W sumie to zostało mi: drążek środkowy, amorki i łożyska piasty. No ale na 3 stacjach mi powiedzieli, że drążek ok, amorki 80% ale to podobno nic nie świadczy o sprawności tego elementu.

Gdy pobujam autem na postoju nic nie słychać. Dopiero jak jadę po małych nierównościach dość powoli wtedy słychać dość mocne głuche pukanie, najpierw z prawej teraz z obu stron. Myślałem że coś się poluzowało no ale wszystko sprawdzone 3 razy i jest ok.
Dlatego myślałem że jadąc powoli może łożysko puka bo w sumie gdyby to był amorek to przy większych prędkościach też byłoby to słychać.


Pierwszym podejrzanym był drążek środkowy stąd było pytanie co dokładnie wymieniałeś. Dokładnie to może mieć luz wzdłuż osi sworznia a szarpaki tego nie wykryją bo sprawdzają tylko luz w poprzek osi sworznia

#8 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 04 maja 2010 - 19:56

Witam podepne sie do tematu poniewaz mam identyczne objawy stuki sa tylko podczas powolnej jazdy po nierównosciach po skosie , ale u mnie to chyba beda amorki bo maja tylko 55% sprawności i jak sie buja autem na boki to jakby własnie od amorów dochodziły delikatne stuki
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 04 maja 2010 - 20:43

Pierwszym podejrzanym był drążek środkowy stąd było pytanie co dokładnie wymieniałeś. Dokładnie to może mieć luz wzdłuż osi sworznia a szarpaki tego nie wykryją bo sprawdzają tylko luz w poprzek osi sworznia


Czyli szarpaki wykryją luz na boki a tobie chodzi o luz góra dół ?? Dobrze rozumuje ?? Można to jakoś sprawdzić na kanale ??

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2010 - 20:46

Czyli szarpaki wykryją luz na boki a tobie chodzi o luz góra dół ?? Dobrze rozumuje ?? Można to jakoś sprawdzić na kanale ??


Dokładnie tak. Jest to strasznie trudne do zdiagnozowania (95% diagnostów Ci powie że nie ma luzu). Często widać to dopiero po wyjęciu drążka

#11 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 04 maja 2010 - 20:53

Dokładnie tak. Jest to strasznie trudne do zdiagnozowania (95% diagnostów Ci powie że nie ma luzu). Często widać to dopiero po wyjęciu drążka


Nie wiem czy dobrze pisze ale ten sworzeń do którego przymocowany jest wspornik, jest nieruchomy tak. Nie ma możliwości obracania jak normalny sworzeń. Dobrze pisze ?? Bo jakoś mi się skojarzyło że gdy wymieniałem tuleje wspornika to ten element nie był za bardzo ruchomy :) Czyli problem może tkwić w sworzniu od strony przekładni ??

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2010 - 21:19

Nie wiem czy dobrze pisze ale ten sworzeń do którego przymocowany jest wspornik, jest nieruchomy tak. Nie ma możliwości obracania jak normalny sworzeń. Dobrze pisze ?? Bo jakoś mi się skojarzyło że gdy wymieniałem tuleje wspornika to ten element nie był za bardzo ruchomy :) Czyli problem może tkwić w sworzniu od strony przekładni ??


Ma możliwość obracania ale nie ma możliwości wychyłu. Tak, problem może tkwić w sworzniu od strony przekładni

#13 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 04 maja 2010 - 21:21

sprawdzę i dam znać :)

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#14 OFFLINE   SSEREK

SSEREK
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-03-2010

Napisany 05 maja 2010 - 15:52

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat bo mam podobny problem wymieniłem całe wahacze drążki łączniki zakup od kolegi kczech także niewiem co jest grane amorki mają ok.75%, wspornik wymieniony ten od strony pasażera. I teraz pytanie od strony kierowcy też jest coś takiego podobnego bodajże na przekładni kierowniczej ale jest to część wymienna??? nigdzie nie mogę tego znaleźć pod jaką nazwą tego szukać? najlepiej poproszę link. U mnie stukanie jest na bruku przy skręcaniu nic się nie dzieje łożyska nie buczą... aha środkowy drążek nie został wymieniony bo wygląda dobrze niema luzów..chyba że się myle...

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2010 - 16:21

na przekładni kierowniczej ale jest to część wymienna

nie to niejest wymienne o to juz jest przekładnia

całe wahacze drążki łączniki

a jak były skręcane wachacze na aucie podniesionym czy opuszczonym ??

#16 OFFLINE   omegakielce

omegakielce

    Zbanowany

  • 65 postów
  • Dołączył: 17-04-2010

Napisany 05 maja 2010 - 17:06

przyjrzyj sie blizej sworzniom

#17 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 05 maja 2010 - 18:51

No ja dopiero będę wnikał w weekend także napisze co było.

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#18 OFFLINE   SSEREK

SSEREK
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-03-2010

Napisany 06 maja 2010 - 17:28

Ja wahacze skręcałem na aucie podniesionym a po opuszczeniu dociągałem. Czyli do wymiany drążek środkowy..? niema chyba żednego problemu z wymiana co?
A ciężko się wymienia te łożysko amortyzatora?? jakaś instrukcja? i co przy okazji wymienić jak już ruszę amorka?

#19 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 09 maja 2010 - 11:10

No to tak ...
Zdemontowałem środkowy drążek w celu sprawdzenia luzów i jest ok, nic nie lata wszystko sztywne. Dlatego zdecydowałem się wymienić amorki. No ale niestety bez zmian :( Już nie mam pomysłu na to :(

Tak na marginesie, gdzieś na forum wyczytałem że to niby normalne ale czy taka przerwa w górnym mocowaniu amorka to normalne ?? Wcześniej tego nie było.

Dodany obrazek

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#20 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2010 - 17:57

na pewno to nie jest normalne