Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana podświetlenia we włączniku świateł


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jarasomegaB

jarasomegaB
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-01-2010
  • Skąd: Zielona góra

Napisany 04 stycznia 2010 - 12:54

witam;D mam taki problem potrzebuje instrukcji jak wymienić żarówke w sterowniku świateł przednich w opel omega b kombi już kiedyś go wyjmowałem ale niestety nie pamiętam jesli ktos może mi pomóc z góry dziękuje:):p



#2 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2010 - 14:53

Jeżeli chodzi Tobie o włącznik świateł to już dawno, dawno temu o tym było... :szukaj2: się kłania...
Ja napiszę odpowiedź a Ty popraw tytuł ;) bo może ktoś faktycznie będzie tego kiedyś szukał.

Ściągasz osłonę boczka konsoli (trzeba ją podważyć bo jest na takich zaczepach), odpinasz wtyczkę włącznika. Kombinujesz sobie dwie płaskie, dłuższe np. szpachelki (ja używałem dowodu osobistego i uszkodził mi się). Wsuwasz je w szpary włącznika po lewej i prawej stronie. Od strony wtyczki delikatnie podważasz i przesuwasz w stronę "wyjścia" włącznik i gotowe :) Jak wyjmiesz to zobaczysz, że po bokach są blaszki, które przytrzymują włącznik. Sama żarówka jest przyklejona do jej oprawki więc całość wyciągasz i wymieniasz. Żarówka podświetla pokrętło i dolne piktogramy. Podświetlenie symboli 0, świateł postojowych i mijania jest przez żółta diodę LED przylutowaną do płytki.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2010 - 15:05

To Ci pewnie troche pomoże

#4 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 07 stycznia 2010 - 00:03

Cita czyli żeby dostać się do tej diody muszę rozebrać włącznik żeby dostać się do płytki tak?i trzeba wylutować tą diode a chodzi mi tylko o podświetlenie gorne czyli włącznika głownego.

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2010 - 09:23

Cita czyli żeby dostać się do tej diody muszę rozebrać włącznik żeby dostać się do płytki tak?i trzeba wylutować tą diode a chodzi mi tylko o podświetlenie gorne czyli włącznika głownego.


widzialeś co jest napisane w poprzednim poście?
Widzialeś zdjęcia?
Nie wiem co jeszcze mógłbym Ci napisac. Zdjęcia pokazują, gdzie jest żarówka i gdzie są trzy diody od podswietlenia - każda jest opisana od czego jest.

Jesli widzisz włącznik i jesli widzisz to co na zdjęciach poniżej to czego Ci jeszcze brakuje?
Ps pytam nie ze złośliwości, tylko po prostu nie rozumiem Twojego pytania.
Masz na zdjęciach jedną zarówke od włącznika i trzy diody jedną na piktogramów włącznika i dwie od przeciwgielnych.
Nie dość precyzjyjnie jest to na zdjęciach napisane? Czytaleś napisy na zdjęciach?

#6 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 08 stycznia 2010 - 09:51

Cita kolego po co zaraz taka irytacja dzięki za pomoc wiesz wole 2 razy zapytać niż coś spitolic ale już sobie wymieniłem i więcej nie będę zawracał gitary.szacunek

#7 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2010 - 00:21

A co to jest za dziurka pod pokrętłem zaznaczona strzałką??

oraz powiedzcie co może być przyczyną że już trzeci raz dioda od podświetlenia pokrętła mi się przepaliła??

#8 OFFLINE   komar

komar
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Manchester

Napisany 09 stycznia 2010 - 09:11

dioda mogla byc 12v a my mamy 14v jak sprawny alternator.
komar

#9 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2010 - 11:42

A gdybym zastosował diodę 3V + opornik - czy nadal będzie się paliło??

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 11:46

A co to jest za dziurka pod pokrętłem zaznaczona strzałką??


Do zdjęcia pokrętła trzeba w tą dziurke włożyć cienki wkrętaczek - im cienszy tym lepiej. Jak go tam wsuniesz, to odblokowyje sie przycisk i mozna go zdjąć.

A gdybym zastosował diodę 3V + opornik - czy nadal będzie się paliło??


No jeden kolega chwalił sie, ze tak wlasnie zrobił i dziala mu już dłuższy czas.

#11 OFFLINE   ThunderB

ThunderB
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:12

A gdybym zastosował diodę 3V + opornik - czy nadal będzie się paliło??


Jaki opornik będziesz używał?? Też chcę wymienić

#12 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:23

nie wiem jaką oporność on ma bo w sklepie z diodami mi je w komplecie sprzedali. Ale jak przerabiałem podświetlenie w passacie b3 (24 diody) to działały super z tymi opornikami.
Nawet działała regulacja jasności przycisków.

#13 OFFLINE   ThunderB

ThunderB
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 09 stycznia 2010 - 14:03

wcześniej wymieniałem w astrze w przełączniku świateł i bez opornika. Na tyle co pamiętam wsadziłem 5v bez opornika. działa do dzisiaj

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 14:07

wcześniej wymieniałem w astrze w przełączniku świateł i bez opornika. Na tyle co pamiętam wsadziłem 5v bez opornika. działa do dzisiaj


bo opornik jest już na płytce

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 stycznia 2010 - 15:55

Tam gdzie fabrycznie jest LED na płytce, jest już rezystor. Ale tam gdzie jest żarówka, wkładając diodę trzeba dołożyć rezystor. Trzeba by było wyliczyć ze wzoru jaką wartość rezystora zastosować, teraz nie pamiętam ale coś 1,2kohm wystarczy. Im większa rezystancja, tym dioda słabiej będzie świeciła.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#16 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 11 stycznia 2010 - 12:29

Do zdjęcia pokrętła trzeba w tą dziurke włożyć cienki wkrętaczek - im cienszy tym lepiej. Jak go tam wsuniesz, to odblokowyje sie przycisk i mozna go zdjąć.



No jeden kolega chwalił sie, ze tak wlasnie zrobił i dziala mu już dłuższy czas.


A co da samo wyjęcie pokrętła raczej nic!!!

#17 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 stycznia 2010 - 12:47

A co da samo wyjęcie pokrętła raczej nic!!!


Kolego, Ty wogóle chociaż ściągnąłeś boczek a już nie mówię o reszcie. Mam wrażenie, że nawet nie czytasz tego co koledzy napisali. Sam napisałeś, że chcesz się dostać do LEDa na płytce.

Cita czyli żeby dostać się do tej diody muszę rozebrać włącznik żeby dostać się do płytki tak?i trzeba wylutować tą diode a chodzi mi tylko o podświetlenie gorne czyli włącznika głownego.



Żeby rozebrać włącznik trzeba wyciągnąć pokrętło
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#18 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2010 - 22:19

A ja zawsze rozbierałem bez wyciągania tego pokrętła. Wychodziło bez większych problemów.

#19 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2010 - 22:49

A ja zawsze rozbierałem bez wyciągania tego pokrętła. Wychodziło bez większych problemów.


Ja do ciebie chyba podjade żeby to zrobic

#20 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 stycznia 2010 - 21:21

Ja do ciebie chyba podjade żeby to zrobic


Nie ma problemu.