

Ścina opony po sezonie
#1
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 14:33
Mam mega problem, mianowicie ścina mi przednie opony od wewnątrz aż druty wyłażą i to po przejechaniu jednego sezonu. Problem ten występuje odkąd kupiłem Omege. Od tego czasu wymieniłem już: komplet tulei wachacza na lemfordera, końcówki drązków, łączniki stabilizatora. Te rzeczy wykluczam. Wykluczam też raczej sworznie bo przy wyjmowaniu wachaczy były sprawdzane i nie była potrzeba wymiany. Ustawiana była zbieżność autko prowadzi się bardzo dobrze, nic nie ściąga nie buja.
Moje pytanko to co może być oprócz w/w rzeczy przyczyną ścinania? Na pewno we wtorek wybiorę się na ścieżkę, żeby zobaczyć czy coś jest wybite. Pojadę też na badanie amorków bo już w zeszłym roku przód miał jakieś 62%. Ostatnio też zauważyłem mini luz jak oprę nogę o przednie koło u góry i zacznę pulsacyjnie wciskać do silnika to jest luz (może to jest przyczyną (wcześniej tego luzu nie wyczuwałem bo i nie sprawdzałem). Opona od strony kierowcy jest bardziej ścięta. Aha i właśnie po tej stronie też słychać takie głuche puknięcia przy pokonywaniu małych dołków w asfalcie.
Opona to 225/45/17 ale dodam jeszcze że zimówkę 205/65/15 też podcięło co prawda mniej ale...
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:20
Opony jak zakładałem letnie jakiś miesiąc temu były jeszcze do jazdy teraz nadają się na wyrzucenie... więc zjadło mi je bardzo szybko. Nie wiem co robić bo na szarpakach pewnie powiedzą że jest ok a opony tnie

#4
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:24
#5
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:45
Autko prowadzi się dobrze, ale opony tnie. Sprawdź sobie tą zbieżność w innym warsztacie. Twoje autko nie ma dobrej geometrii ( zbieżności ).
Zbieżność może być dobra jak tnie opny tylko od środka ale reszta geometrii będzie skopana (moim zdaniem może być źle ustawiony kąt pochylenia kół). Jakby była skopana zbieżność to opony by się szybko zużywały ale równomiernie a nie po kantach. Jedź porządnie ustawić całą geometrie a nie tylko zbieżność i sprawdź dodatkowo ciśnienie w oponach
#6
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 22:23
Na pewno podjadę ustawić całą geometrię kół no i wymienię te opony bo strach w oczach.
#7
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 09:55
#8
OFFLINE
Napisany 04 maja 2010 - 21:57
Z tego co pamiętam to chyba koło kierowcy jest już na maksa schowane spodem do środka (na regulacji dolnych śrub amortyzatora) bo kiedyś bardzo "leżało". Boję się że może kąt już nie będzie możliwy do dalszej regulacji

#9
OFFLINE
Napisany 05 maja 2010 - 17:59
#10
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 20:57
Problem mój polega na tym że, jeszcze przed wymianą kapci zimowych na letnie zrobiłem zawieszenie przednie i tylne, amory z tyłu nowe, przód 75% sprawności.
Geometria OK i zbieżność też OK.
ale po zmianie na kapcie letnie zaczęło się lekkie ściąganie w prawo.
Poradźcie gdzie szukać problemu.
#11
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 21:08
Poradźcie gdzie szukać problemu.
w kapciach , musiały być trochę ścięte i powstał tzw. stożek znoszenia z czasem wraz ze zużyciem opon problem powinien zniknąć , albo zmień opony jak Cię bardzo denerwuje
a możesz jeszcze spróbować zamienić je miejscami
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 21:13

Dzięki za poradę

#13
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 07:14
Mam dwa pytanka:
1. Czy zbieżność może od tak się przestawić? (Nie mówię tu o przywaleniu w krawężnik tylko przy normalnej jeździe)
2. Byłem na szarpakach przy okazji i zawieszenie wg diagnosty ok. A jednak coś mi głucho popukuje podczas jazdy po nierównościach na asfalcie takich np. które powstają przy rozgrzanym asfalcie w lecie podczas postoju aut. Wykluczam niedawno wymienione łączniki stabilizatora, no i to co diagnosta zauważyłby podczas badania na szarpakach.
#14
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 11:53
#15
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 12:04
Witam zauważyłem , że ścina opony od wewnątrz zbieżność ustawiana pół roku temu. Czy do ścięcia opon mogły się przyczynić tuleje wachacza?
nie bardzo
wywalone tuleje wpływają najbardziej na pływanie auta a nie zuzycie opon
jesli tnie rowniutko przednie od srodka to na bank zle ustawione kąty
reguluje sie to dwoma srubami które łączą zwrotnice z kolumną
jesli tnie na tyle to normalka we wszystkich scina, czym szersza guma tym szybciej to sie da zauwazyc
#16
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 12:09
#17
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 21:37
o to chodzi żeby to własnie tłumiło drgania, gdyby było za sztywno to by wahacz połamało,
#18
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 22:13
#19
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2012 - 22:17
Przy wywalonych tulejach tnie od wewnątrz przy zwykłym hamowaniu.

#20
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2012 - 18:13