Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ścina opony po sezonie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 02 maja 2010 - 14:33

Witam,

Mam mega problem, mianowicie ścina mi przednie opony od wewnątrz aż druty wyłażą i to po przejechaniu jednego sezonu. Problem ten występuje odkąd kupiłem Omege. Od tego czasu wymieniłem już: komplet tulei wachacza na lemfordera, końcówki drązków, łączniki stabilizatora. Te rzeczy wykluczam. Wykluczam też raczej sworznie bo przy wyjmowaniu wachaczy były sprawdzane i nie była potrzeba wymiany. Ustawiana była zbieżność autko prowadzi się bardzo dobrze, nic nie ściąga nie buja.

Moje pytanko to co może być oprócz w/w rzeczy przyczyną ścinania? Na pewno we wtorek wybiorę się na ścieżkę, żeby zobaczyć czy coś jest wybite. Pojadę też na badanie amorków bo już w zeszłym roku przód miał jakieś 62%. Ostatnio też zauważyłem mini luz jak oprę nogę o przednie koło u góry i zacznę pulsacyjnie wciskać do silnika to jest luz (może to jest przyczyną (wcześniej tego luzu nie wyczuwałem bo i nie sprawdzałem). Opona od strony kierowcy jest bardziej ścięta. Aha i właśnie po tej stronie też słychać takie głuche puknięcia przy pokonywaniu małych dołków w asfalcie.

Opona to 225/45/17 ale dodam jeszcze że zimówkę 205/65/15 też podcięło co prawda mniej ale...

#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2010 - 14:45

ustawiałeś tylko zbieżność czy całą geometrie??

#3 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 02 maja 2010 - 21:20

Hm no i tu jest problem bo gość mi powiedział że geometria ok i nie trzeba robić. Ale czy na tych urządzeniach które zakładają do zbieżności badają również geometrię?

Opony jak zakładałem letnie jakiś miesiąc temu były jeszcze do jazdy teraz nadają się na wyrzucenie... więc zjadło mi je bardzo szybko. Nie wiem co robić bo na szarpakach pewnie powiedzą że jest ok a opony tnie :(

#4 OFFLINE   FunkyJB

FunkyJB
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Kielce

Napisany 02 maja 2010 - 21:24

Autko prowadzi się dobrze, ale opony tnie. Sprawdź sobie tą zbieżność w innym warsztacie. Twoje autko nie ma dobrej geometrii ( zbieżności ).

#5 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2010 - 21:45

Autko prowadzi się dobrze, ale opony tnie. Sprawdź sobie tą zbieżność w innym warsztacie. Twoje autko nie ma dobrej geometrii ( zbieżności ).


Zbieżność może być dobra jak tnie opny tylko od środka ale reszta geometrii będzie skopana (moim zdaniem może być źle ustawiony kąt pochylenia kół). Jakby była skopana zbieżność to opony by się szybko zużywały ale równomiernie a nie po kantach. Jedź porządnie ustawić całą geometrie a nie tylko zbieżność i sprawdź dodatkowo ciśnienie w oponach

#6 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 02 maja 2010 - 22:23

Zrobię to we wtorek, ale tak dla pewności to co jeszcze może być przyczyną takie ścinania opon od wewnątrz? Ciśnienie opon mam 2.3. Ale co jeszcze mogłoby mieć wpływ na przestawianie się zbieżności w czasie jazdy? - amorki, łożyska gniazd amorków, nie wymieniałem nigdy drążka środkowego no ale na szarpakach nie wychodzi że ma luz?

Na pewno podjadę ustawić całą geometrię kół no i wymienię te opony bo strach w oczach.

#7 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2010 - 09:55

Kolego sa to zle katy pochylenia kol przedniej osi. mam podobny problem w mniejszej skali. Drutow nie mam jeszcze. Czy nie zauwazyles ze twoje przednie kola sa pochylone (gora kola do wewnatrz) pewnie podobnie jak i tylnie. Z tym ze przednie sa regulowane na dolnych srubach od amortyzatorow. Tak wiec jedynie regulacja, potem zbieznosc i po prosblemie.

#8 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 04 maja 2010 - 21:57

Byłem dziś na SKP i gościu stwierdził że luzów nie ma (były szarpaki) i że to tylko i wyłącznie zła geometria. Ponoć samo to że poprzednicy nie wkładali odważników do środka autka po 70kg na stronę może rzutować na rozbieżność. W piątek ma mi robić pełną geometrię... zobaczymy co wyjdzie.

Z tego co pamiętam to chyba koło kierowcy jest już na maksa schowane spodem do środka (na regulacji dolnych śrub amortyzatora) bo kiedyś bardzo "leżało". Boję się że może kąt już nie będzie możliwy do dalszej regulacji :(

#9 OFFLINE   kalibon

kalibon
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: ZŁOCIENIEC

Napisany 05 maja 2010 - 17:59

kolego a zobacz czy nie masz luzu na wsporniku drążka kierowniczego

#10 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 09 maja 2010 - 20:57

Witam, ja nie chce zaczynać nowego tematu więc napisze tutaj.
Problem mój polega na tym że, jeszcze przed wymianą kapci zimowych na letnie zrobiłem zawieszenie przednie i tylne, amory z tyłu nowe, przód 75% sprawności.
Geometria OK i zbieżność też OK.
ale po zmianie na kapcie letnie zaczęło się lekkie ściąganie w prawo.
Poradźcie gdzie szukać problemu.

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2010 - 21:08

Poradźcie gdzie szukać problemu.


w kapciach , musiały być trochę ścięte i powstał tzw. stożek znoszenia z czasem wraz ze zużyciem opon problem powinien zniknąć , albo zmień opony jak Cię bardzo denerwuje

a możesz jeszcze spróbować zamienić je miejscami

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 09 maja 2010 - 21:13

Tez tak myślałem żeby zamienić je miejscami :D
Dzięki za poradę :D

#13 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 12 maja 2010 - 07:14

Okazało się że zbieżność była do bani (a ustawiałem 2 miesiące temu). Człowiek który ustawiał przyłożył się więc mam nadzieje że już będzie oki. Kupiłem dwie oponki na przód i będę obserwował co się z nimi dzieje.

Mam dwa pytanka:
1. Czy zbieżność może od tak się przestawić? (Nie mówię tu o przywaleniu w krawężnik tylko przy normalnej jeździe)
2. Byłem na szarpakach przy okazji i zawieszenie wg diagnosty ok. A jednak coś mi głucho popukuje podczas jazdy po nierównościach na asfalcie takich np. które powstają przy rozgrzanym asfalcie w lecie podczas postoju aut. Wykluczam niedawno wymienione łączniki stabilizatora, no i to co diagnosta zauważyłby podczas badania na szarpakach.

#14 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2012 - 11:53

Witam zauważyłem , że ścina opony od wewnątrz zbieżność ustawiana pół roku temu. Czy do ścięcia opon mogły się przyczynić tuleje wachacza?
tomek14829

#15 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2012 - 12:04

Witam zauważyłem , że ścina opony od wewnątrz zbieżność ustawiana pół roku temu. Czy do ścięcia opon mogły się przyczynić tuleje wachacza?


nie bardzo
wywalone tuleje wpływają najbardziej na pływanie auta a nie zuzycie opon
jesli tnie rowniutko przednie od srodka to na bank zle ustawione kąty

reguluje sie to dwoma srubami które łączą zwrotnice z kolumną

jesli tnie na tyle to normalka we wszystkich scina, czym szersza guma tym szybciej to sie da zauwazyc

#16 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2012 - 12:09

Dokładnie tnie po obu stronach równo od wewnątrz, chyba czeka mnie ustawienie kątów... Dziwne , że jak ostatni robiłem zbieżność po wymianie końcówki to tego nie wychwycili... Sprawdzałem tuleje wahacza te przednie małe, można je poruszać na boki za pomocą łyżki montażowej czy one powinny być aż taki miękkie(może to jest przyczyna ścinania opon)???
tomek14829

#17 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2012 - 21:37

to jest tylko guma zawsze się poruszy jak użyjesz łyżki, gorzej jak po ruszeniu koła czy wahacza ręką był znaczny luz
o to chodzi żeby to własnie tłumiło drgania, gdyby było za sztywno to by wahacz połamało,

#18 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2012 - 22:13

Przy wywalonych tulejach tnie od wewnątrz przy zwykłym hamowaniu.

#19 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2012 - 22:17

Przy wywalonych tulejach tnie od wewnątrz przy zwykłym hamowaniu.


:o a to nie wiedziałem

#20 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2012 - 18:13

Czy zużyte amortyzatory mogą mieć wpływ na ścinanie opon, czy da rade ustawić na starych kąty? Po wizycie u diagnosty zaproponowano wymiane amortyzatorów wtedy niby kąty się poprawią...
tomek14829