Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klimatyzacja sama się wyłącza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cycuś

cycuś
  • 11 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 26 kwietnia 2010 - 20:44

Jeżeli chodzi o temperaturę jaką pokazuje na wyświetlaczu kompa to dzisiaj miałem 23 stopnie (zawsze wskazywał zawyżoną), jak przyjechałem do domu to sprawdziłem temperature na termometrze za oknem i pokazywał 13.

Dzisiaj znowu testowałem moją klimę. Już nic nie rozumiem. Jechałem omegą BEZ włączonej klimy, włączyłem ją po około 15 minutach i nie działa!!!! Wyłączyłem i włączyłem silnik i klima działa. Chyba pojadę do serwisu opla bo już nie daję rady, ale tam pewnie ładnie mnie skasują.

#22 OFFLINE   krzynio266

krzynio266
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 maja 2010 - 20:19

a wentylatory chodza po wlaczeniu klimatyzacji

a wentylatory chodza po wlaczeniu klimy

#23 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 08 maja 2010 - 20:40

krzynio266 czytaj uważniej temat od początku:)
cycuś tak się zastanawiam i widzę że przyczyna musi leżeć po stronie czujnika od klimy.
Tylko pytanie który, chyba ten co dostaje "zimnym" powietrzem podczas jazdy i odcina klimę (bo oszukuje) - taki wniosek po Twoich testach.
Ciekawe co powiedzą panowie w ASO.

#24 OFFLINE   zioljac

zioljac
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-01-2010

Napisany 23 sierpnia 2010 - 21:35

cycuś tak się zastanawiam i widzę że przyczyna musi leżeć po stronie czujnika od klimy.
Tylko pytanie który, chyba ten co dostaje "zimnym" powietrzem podczas jazdy i odcina klimę (bo oszukuje) - taki wniosek po Twoich testach.
Ciekawe co powiedzą panowie w ASO.


Dobrze kolega kombinuje. :)
Miałem dokładnie takie same objawy jak "CYCUŚ" i po żmudnym poszukiwaniu po schemacie elektrycznym oraz w instalacji mojej omci okazało się, że przetarty kabel z czujnika ciśnienia (4-stykowego) w układzie klimatyzacji od sygnału na komputer silnika, powodował zwarcie (kabel prądowy dotykał do masy) i w rezultacie nastąpiło uszkodzenie tego czujnika (tego dużego 4-stykowego). Efekt usterki był taki, że nie załączało wcale 2 biegu wentylatorów na chłodnicy; ciśnienie i temperatura w układzie klimatyzacji rosła do takich parametrów że poprzez czujnik ciśnienia (nota bene ten sam) odłączało klimę (zmieniał się sygnał sterujący na komputer silnika, a ten wyłączał klimę - może to wyglądać jak usterka komputera od silnika, ale nią nie jest).
Po uruchomieniu auta wszystko działało jak należy ale wystarczyło 15-20 minut i klimy nie było.
Co gorsza taka usterka czujnika nie jest widoczna z zewnątrz (nawet serwis klimy nie poznał się na tym) i dopiero wymiana na sprawny daje pożądany efekt, czyli działający 2 bieg wentylatorów a co za tym idzie nie wyłączającą się klimatyzację.

Ja założyłem nowy czujnik (koszt 200zł) i teraz wszystko działa jak należy :D, a zrobiłem już prawie 2000 km w ciągu tygodnia jaki minął od momentu wymiany. Można znaleźć tańszy czujnik (też nowy) lub używany np. na allegro.

Mam nadzieję że pomoże to niektórym użytkownikom omci w nierównej walce z klimatyzacją. :D

#25 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2010 - 19:42

Cycuś i co się okazało z tą Twoją klimą? Ja niestety mam to samo
Zioljac, chodzi o ten czujnik? http://allegro.pl/cz...1290181849.html W który miejscu mam goszukac? Tylko nie wiem czy w moim przypadku to będzie to, bo teraz jest chłodno na dworzu także wentylator nie musi chyba wrzucac drugiego biegu?

#26 OFFLINE   zioljac

zioljac
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-01-2010

Napisany 14 listopada 2010 - 20:56

Zioljac, chodzi o ten czujnik? http://allegro.pl/cz...1290181849.html


Tak, ja dokładnie ten czujnik miałem uszkodzony w sposób opisany wcześniej. Koszt nowego to ok.200zł

W który miejscu mam goszukac?


Znajduje się on na aluminiowej rurce idącej w poprzek samochodu między chłodnicą a silnikiem i jest dostępny od spodu auta. Raczej można go wymienić bez spuszczania czynnika z układu bo powinien być wkręcony na wentylku.

Tylko nie wiem czy w moim przypadku to będzie to, bo teraz jest chłodno na dworzu także wentylator nie musi chyba wrzucac drugiego biegu?


Drugi bieg wentylatora przy klimatyzacji nie odpowiada tylko za zbyt wysoką temperaturę ale również za zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimy więc jeśli wzrasta ono ponad dopuszczalne dla czujnika to próbuje on załączyć dodatkowy bieg wentylatora w celu zapobieżenia uszkodzenia układu klimy (wzrost ciśnienia w układzie=rozerwanie przewodów lub wywalenie uszczelnienia na sprężarce). Jeśli mu się nie udaje to wyłącza całkowicie klimę aż parametry spadną do bezpiecznych.

#27 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 16:38

Tak, ja dokładnie ten czujnik miałem uszkodzony w sposób opisany wcześniej. Koszt nowego to ok.200zł



Znajduje się on na aluminiowej rurce idącej w poprzek samochodu między chłodnicą a silnikiem i jest dostępny od spodu auta. Raczej można go wymienić bez spuszczania czynnika z układu bo powinien być wkręcony na wentylku.



Drugi bieg wentylatora przy klimatyzacji nie odpowiada tylko za zbyt wysoką temperaturę ale również za zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimy więc jeśli wzrasta ono ponad dopuszczalne dla czujnika to próbuje on załączyć dodatkowy bieg wentylatora w celu zapobieżenia uszkodzenia układu klimy (wzrost ciśnienia w układzie=rozerwanie przewodów lub wywalenie uszczelnienia na sprężarce). Jeśli mu się nie udaje to wyłącza całkowicie klimę aż parametry spadną do bezpiecznych.


Dzięki kolego, w takim razie zamawiam ten czujnik. Spróbowac można bo koszty nie są duże:D