Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

halas silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:19

Dokładnie kolego to taki dzwięk!!!! wiesz może co to???


Tłok padnięty..... był ten filmik kiedyś na youtubie i koleś po zwaleniu miski znalazł przyczynę :) Im silnik cieplejszy tym głośniej stuka - jeździć można na czymś takim podobno bez obaw ale te stukanie może wkurzyć :(

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:25

jak tłok padnięty to jak niby z tym można jeździć.:o ja bym powiedział warto na wtryski zajrzeć ..bo to tak jak beast pisał..

i tłok padnięty to niby co nie tak z nim??

#23 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:39

i tłok padnięty to niby co nie tak z nim


ułamie się cześć powierzchni bocznej tłoka tzw. płaszcz i tłok stuka, wbrew pozorom jest trochę tego problemu w TD-esach

tu się też męczył człowiek :http://bmw-diesel.pl...zcz tłok#p32262

#24 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:53

ułamie się cześć powierzchni bocznej tłoka tzw. płaszcz i tłok stuka, wbrew pozorom jest trochę tego problemu w TD-esach

tu się też męczył człowiek :http://bmw-diesel.pl...zcz tłok#p32262


no usterki są rożne z tym się nie spotkałem..ale z taką wadą raczej nie można jeździć dalej...

#25 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:59

no usterki są rożne z tym się nie spotkałem..ale z taką wadą raczej nie można jeździć dalej...


Gdzieś czytałem, że nawet ktoś 100 tyś czymś takim zrobił...... no ale nie po to kupuję się sześciocylindrową "bawarkę", żeby waliła jak ruski traktor......

#26 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:09

przy tym przypadku kompresja idzie do komory olejowej ..miarka i odmą powinno walić jak diabli..ale jak piszesz niektórzy pomykają dalej..aż padnie cała reszta. u mnie był przypadek że kierowca starem 200 bez koła przedniego przyjechał i nie wiedząc o jego jego braku..wysiadł i zdziwko ze koła nie ma..masakra

#27 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:12

przy tym przypadku kompresja idzie do komory olejowej


pęka poniżej powierzchni pierścieni...... denko jest całe.

#28 OFFLINE   niuniek741

niuniek741
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 23 kwietnia 2010 - 09:37

Dzięki koledzy za podpowiedz z tym tłokiem! naprawę ciekawy temat. Muszę zaprowadzić moją Adelcie do kolegi mechanika niech działa TYLKO DLACZEGO NIE WALI OLEJEM KORKIEM ANI MIARKĄ?????? Stukot jest naprawdę piekielny,jezdzić się da ale wysłuchać już tego nie idzie!!!

Daro41,wiesz może jaka była przyczyna tego cykania na tym filmie który mi zapodałeś? U mnie jest to samo,a koledzy podpowiadają że to tłok ułamany poniżej pierścieni.

#29 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 kwietnia 2010 - 20:43

najpierw bym sprawdził wtryski ...

#30 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 kwietnia 2010 - 21:11

Miałem podobny problem - klekotał pęknięty tłok . po wyjęciu odpadł kawałek płaszcza , w cylindrze wszytko trzymało się razem. Słyszałem ,że często pękają tłoki 4 i 5 cylindra.

#31 OFFLINE   niuniek741

niuniek741
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 24 kwietnia 2010 - 09:37

Właśnie tak ta słychać 4-5 tłok. Wtryski to nie są bo to słychać jedno udeżenie,prace jednego tłoka.Zobaczymy.Jak rozbiorę to dam znać,ale najpierw muszę obejrzeć się gdzieś za tłokiem.

#32 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2010 - 17:24

Witam koledzy. Również się podepnę pod ten temacik bo mam identyczny problem.
Byłem u mechanika i wstępnie z osłuchania silnika stwierdził że na 90% broi mi szklanka.
Ale po waszych opisach chyba koleś coś słabo się zna na tym.

Niuniek741 z jakiej miejscowości jesteś. może bym podjechał i porównalibyśmy dźwięki tego stukotu??

#33 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 24 kwietnia 2010 - 21:12

gdyby tłok sie rozleciał to byś miał po silniku. naprawdę musiał by się cud stać zeby tak sobie pękł i ułamana część nie narobiła szkód. któryś z was zdejmował dekiel od klawiatury?obejrzyjcie krzywki bo może któraś się zjechała.ułamany tłok zostawcie na koniec jak już wyeliminujecie wszystko inne co może hałasować. wyrypany wtrysk też może ostro klepać. przecież to nie jest dużo roboty a zwalać głowice to są koszty bo odrazu by i ją przydało się zrobić i jeszcze po drodze wyjdzie pare innych rzeczy...

#34 OFFLINE   niuniek741

niuniek741
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 25 kwietnia 2010 - 11:11

Witam!Już wszystko przerobiłem w tym temacie jeśli go śledzisz. w głowicy napewno jest wszystko ok,szklanki,zawory,krzywki na klawiaturze. nawet wymieniłem 3 najgorsze szklanki i jedną sprężynę na zaworze i jest to samo.Po wekendzie majowym zwalam miche olejową i zobacze czy coś tam w niej nie pływa.Kolego jestem z okolic Grudziądza,przejedziesz Wisłe i Jestes u mnie! Chętnie spotkałbym się z Tobą,posłuchalibyśmy klekotu naszych klusek.

#35 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2010 - 11:13

zwalać głowice to są koszty


wystarczy miskę zdjąć i będzie widać czy tłoki są całe

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#36 OFFLINE   niuniek741

niuniek741
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 25 kwietnia 2010 - 11:17

Dobrzeby było!!! Jeden kolega pisał żedopiero po wyjęciu rozsypał mu się w rękach! Jakiś koszt jest wiadomo,ale co się nie robi żeby w końcu usłyszeć sam wydech i prace tłoków a nie jakieś stukanie

#37 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2010 - 09:26

Witam!Już wszystko przerobiłem w tym temacie jeśli go śledzisz. w głowicy napewno jest wszystko ok,szklanki,zawory,krzywki na klawiaturze. nawet wymieniłem 3 najgorsze szklanki i jedną sprężynę na zaworze i jest to samo.Po wekendzie majowym zwalam miche olejową i zobacze czy coś tam w niej nie pływa.Kolego jestem z okolic Grudziądza,przejedziesz Wisłe i Jestes u mnie! Chętnie spotkałbym się z Tobą,posłuchalibyśmy klekotu naszych klusek.


Co dwa kombajny to nie jeden. heh

A ten dźwięk wam czasami cichnie czy cały czas jest niezmienny??