

Wymiana czujnika temperatury x20xev
#1
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 17:26
Z moich doświadczeń to...
Podchodząc od dołu do auta, jest miejsce miedzy skrzynia (manual) a dwururka układu wydechowego... da sie włozyc jedną rekę... odczepic kostke...
ale co dalej?
no wykręcić...
tylko jak?
żadnym płaskim kluczem tam nie podejdę...
zeszlifowałem nasadke z klucza 19'' tak aby miała mniejszy obwód...
przymierzałem do nowego czujnika- nasadka dochodzi do sruby... ale na czujnik przykręcony do silnika nie wchodzi... o coś się opiera przed samą śrubą... jest tam dość ciasno... ciżeko manipulowac nasadka w palcach... od góry silnika dojście jeszcze gorsze...
poradził juz sobie ktoś z wymianą w.w. czujnika?
może po demontażu podszybia będzie lepsze dojście i zobaczę czemu nasadka nie wchodzi?

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#2
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 20:28
Tu masz fotkę,może coś Ci to da...faktycznie jest tam ciasno i najlepszy chyba byłby klucz rurkowy
#3
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 21:18
może kostka w czujniku jest za szeroka... ale kostki w czujnikach przecież muszą byc takie same... odkręce chyba cewkę i będę próbował od góry będzie lepsze dojście...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#4
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 09:24
Napisze również tu aby wszyscy zainteresowani wiedzieli jak sprawnie (według mnie:)) wymienić czujnik temperatury który wskazuje temp na komputer (2 piny). Wymieniałem w sobotę i zajęło mi to z godzinę (z wypiciem na spokojnie browarka

Pierwsza czynność to ściągnięcie podszybia ze strony od kierowcy. Trzyma się na zatrzaskach - śrubkach (plastikowe więc ostrożnie) pod uszczelką oraz jest przykręcone jedną śrubą w okolicy amortyzatora.
Następnie trzeba ściągnąć cewkę (kabli nie trzeba odpinać)
Spuszczamy płyn chłodniczy, Mimo zakręconego korka płyn ucieka

I już mamy ładny dostęp do czujników temperatury zarówno do kompa jak i na deskę.
Czujnik odkręciłem kluczem do świec z kosiarki numer klucza 21;) bo niestety żaden inny tam nie chciał podejść.
Pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2010 - 16:55
doszedłem do tego iż są dwa rodzjae czujników - jeden na klucz 21 a inne na 19... najczęściej zamienniki - ja miałem FAE.
-demontaż podszybia (czyli ramiona wycieraczek, jeden wkręt na gwiazdke przy McPhersponie i plastikowe kołko wkręty pod uszczelka szyby...)
-odłączamy kostkę i przewody WN od cewki i odkręcamy cewke 4 śruby gwiazdki rozmiar 5
- cewkę odsuwamy w bok
- demontujemy separator oleju z odmy (trochę przeszkadza)
i czujnik widać....
- odpinamy kostke od czujnika i odkręcamy czujnik...
jest ciasno ale dało rade wlożyć grzechotkę z kluczem nasadowym...
troche płynu uleciało... miałem podłożoną szmatkę i sprawnie wkreciłem od razu drugi... więc straciłem jakieś 150ml płynu... można wczesniej spuścić płyn ale miałem mało czasu na zabawę bo kolejka na warsztacie

- i składamy wszystko w odwrotnej kolejności tak aby nie pomylić kolejności przewodów WN


uzupełniamy brakujący płyn, wstawaimy do garazu i możemy wypić piwko po udanej operacji


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#6
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 09:43
ma ktoś może wersję ze zdjęciami jak się dobiera do takiego czujnika temperatury plynu w chłodnicy?
#7
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 10:53
wszystko masz jasno opisane... w czym jeszcze pomóc??

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 11:16
ten z niebieską kostką jest na ECU a ten po lewej jest na wskaźnik...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#10
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 12:20
Kanal od dolu auta , grzechotka i poszlo
[B]
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 20:49
ja ten czujnik wymienialem kiedys kolesiowi bez odkrecania niczego z gory.
Kanal od dolu auta , grzechotka i poszlo
mi za bardzo dwururka wydechu przeszkadzała....


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#13
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 17:22
A to dziwne bo mi wsuwka spadła z tego niebieskiego i nie pokazuje mi temp. na blacie,czy to tak ma być:hmmm:Oooo:D
ten z niebieską kostką jest na ECU a ten po lewej jest na wskaźnik...
#14
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 17:30
A to dziwne bo mi wsuwka spadła z tego niebieskiego i nie pokazuje mi temp. na blacie,czy to tak ma być
Tak nie ma byc.Niebieski jest na ecu i jest do niego podłaczona wtyczka,natomiast ten na zegary ma wsuniety zwykły konektor,który jak jest za mało zcisniety to spada
#15
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 17:45
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 17:59
To z tego wynika że ja na tym na zegarze mam masywną wtyczkę,to chyba coś tu nie halo?ten na zegary ma wsuniety zwykły konektor,który jak jest za mało zcisniety to spada
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 18:03
To z tego wynika że ja na tym na zegarze mam masywną wtyczkę,to chyba coś tu nie halo?
Nie da sie odwrotnie podłaczyc bo wtyczka jest na dwa piny,a na czujniku do zegarów masz zwykły konektor
#20
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 18:04
Nie ma takiej możliwości,rozebrałem nawet podszybie i tam gdzie jest ten grzybek jest wtyczka.albo przeoczyłeś wsuwkę.