Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana czujnika temperatury x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 kwietnia 2010 - 17:26

Jeżeli ma ktoś jakiś sposób na udaną operację zmiany czujnika temp. na komputer (2 piny) przy silniku X20XEV który siedzi w aucie to bardzo proszę o wszelkie informacje.

Z moich doświadczeń to...
Podchodząc od dołu do auta, jest miejsce miedzy skrzynia (manual) a dwururka układu wydechowego... da sie włozyc jedną rekę... odczepic kostke...
ale co dalej?
no wykręcić...
tylko jak?
żadnym płaskim kluczem tam nie podejdę...
zeszlifowałem nasadke z klucza 19'' tak aby miała mniejszy obwód...
przymierzałem do nowego czujnika- nasadka dochodzi do sruby... ale na czujnik przykręcony do silnika nie wchodzi... o coś się opiera przed samą śrubą... jest tam dość ciasno... ciżeko manipulowac nasadka w palcach... od góry silnika dojście jeszcze gorsze...

poradził juz sobie ktoś z wymianą w.w. czujnika?
może po demontażu podszybia będzie lepsze dojście i zobaczę czemu nasadka nie wchodzi?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 kwietnia 2010 - 20:28

http://moto.allegro....a_zaplonoa.html

Tu masz fotkę,może coś Ci to da...faktycznie jest tam ciasno i najlepszy chyba byłby klucz rurkowy

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 kwietnia 2010 - 21:18

ale na tej fotce widze... że ta moja przerobiona nasadka powinna wejść bez problemu...
może kostka w czujniku jest za szeroka... ale kostki w czujnikach przecież muszą byc takie same... odkręce chyba cewkę i będę próbował od góry będzie lepsze dojście...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   wiocha

wiocha
  • 39 postów
  • Dołączył: 26-04-2007
  • Skąd: Mysłowice

Napisany 22 kwietnia 2010 - 09:24

Witam,
Napisze również tu aby wszyscy zainteresowani wiedzieli jak sprawnie (według mnie:)) wymienić czujnik temperatury który wskazuje temp na komputer (2 piny). Wymieniałem w sobotę i zajęło mi to z godzinę (z wypiciem na spokojnie browarka :D)

Pierwsza czynność to ściągnięcie podszybia ze strony od kierowcy. Trzyma się na zatrzaskach - śrubkach (plastikowe więc ostrożnie) pod uszczelką oraz jest przykręcone jedną śrubą w okolicy amortyzatora.
Następnie trzeba ściągnąć cewkę (kabli nie trzeba odpinać)
Spuszczamy płyn chłodniczy, Mimo zakręconego korka płyn ucieka :)
I już mamy ładny dostęp do czujników temperatury zarówno do kompa jak i na deskę.
Czujnik odkręciłem kluczem do świec z kosiarki numer klucza 21;) bo niestety żaden inny tam nie chciał podejść.
Pozdrawiam

#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2010 - 16:55

no i udało się wymienić...

doszedłem do tego iż są dwa rodzjae czujników - jeden na klucz 21 a inne na 19... najczęściej zamienniki - ja miałem FAE.

-demontaż podszybia (czyli ramiona wycieraczek, jeden wkręt na gwiazdke przy McPhersponie i plastikowe kołko wkręty pod uszczelka szyby...)
-odłączamy kostkę i przewody WN od cewki i odkręcamy cewke 4 śruby gwiazdki rozmiar 5
- cewkę odsuwamy w bok
- demontujemy separator oleju z odmy (trochę przeszkadza)
i czujnik widać....
- odpinamy kostke od czujnika i odkręcamy czujnik...
jest ciasno ale dało rade wlożyć grzechotkę z kluczem nasadowym...
troche płynu uleciało... miałem podłożoną szmatkę i sprawnie wkreciłem od razu drugi... więc straciłem jakieś 150ml płynu... można wczesniej spuścić płyn ale miałem mało czasu na zabawę bo kolejka na warsztacie ;)
- i składamy wszystko w odwrotnej kolejności tak aby nie pomylić kolejności przewodów WN ;) mozna je oznaczyć taśmą lub podpisać :)

uzupełniamy brakujący płyn, wstawaimy do garazu i możemy wypić piwko po udanej operacji :D
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#6 OFFLINE   piotr84

piotr84
  • 48 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Józefów (pod Wawą)

Napisany 18 lipca 2010 - 09:43

Witam,
ma ktoś może wersję ze zdjęciami jak się dobiera do takiego czujnika temperatury plynu w chłodnicy?

#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2010 - 10:53

zdjęcia wyżej opisanego czujnika możesz zrobić po wyjęciu silnika lub jak go już wykręcisz... inaczej nie da rady...

wszystko masz jasno opisane... w czym jeszcze pomóc??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 18 lipca 2010 - 11:13

Dodany obrazek

Mówisz i masz...

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2010 - 11:16

Oooo:D
ten z niebieską kostką jest na ECU a ten po lewej jest na wskaźnik...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 12:20

ja ten czujnik wymienialem kiedys kolesiowi bez odkrecania niczego z gory.
Kanal od dolu auta , grzechotka i poszlo
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   piotr84

piotr84
  • 48 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Józefów (pod Wawą)

Napisany 18 lipca 2010 - 17:54

I o to chodziło. Wielkie dzięki!!!

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2010 - 20:49

ja ten czujnik wymienialem kiedys kolesiowi bez odkrecania niczego z gory.
Kanal od dolu auta , grzechotka i poszlo


mi za bardzo dwururka wydechu przeszkadzała.... :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2011 - 17:22

Oooo:D
ten z niebieską kostką jest na ECU a ten po lewej jest na wskaźnik...

A to dziwne bo mi wsuwka spadła z tego niebieskiego i nie pokazuje mi temp. na blacie,czy to tak ma być:hmmm:

#14 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 20 marca 2011 - 17:30

A to dziwne bo mi wsuwka spadła z tego niebieskiego i nie pokazuje mi temp. na blacie,czy to tak ma być


Tak nie ma byc.Niebieski jest na ecu i jest do niego podłaczona wtyczka,natomiast ten na zegary ma wsuniety zwykły konektor,który jak jest za mało zcisniety to spada

#15 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2011 - 17:45

A czy na tym zdjęciu kolega Benuś dobrze to opisał?Bo u mnie na tym po lewej jest podłączona taka masywna wtyczka.

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2011 - 17:50

Dobrze opisał

#17 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2011 - 17:59

ten na zegary ma wsuniety zwykły konektor,który jak jest za mało zcisniety to spada

To z tego wynika że ja na tym na zegarze mam masywną wtyczkę,to chyba coś tu nie halo?

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2011 - 18:01

albo przeoczyłeś wsuwkę.

#19 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 20 marca 2011 - 18:03

To z tego wynika że ja na tym na zegarze mam masywną wtyczkę,to chyba coś tu nie halo?


Nie da sie odwrotnie podłaczyc bo wtyczka jest na dwa piny,a na czujniku do zegarów masz zwykły konektor

#20 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2011 - 18:04

albo przeoczyłeś wsuwkę.

Nie ma takiej możliwości,rozebrałem nawet podszybie i tam gdzie jest ten grzybek jest wtyczka.