Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

holenderski gaz III gen - nie przełącza na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 10:46

zdj Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

#22 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 marca 2007 - 12:53

Sprawa wygląda tak...

Kod 12 - to jest standardowy kod i oznacza brak prędkości obrotowej silnika (bo silnik stoi) - czyli ok
Kod 45 - "Mieszanka jest stale bogata"

#23 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 13:42

a co oznacza to "Mieszanka jest stale bogata"???

#24 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 13:49

czyli poza tym komputer instalacji nie widzi żadnych innych błędów zgadza się?
jeśli tak to musze szukać jakichś innych może raczej mechanicznych usterek.
może coś przy butli bo wcześniej gdy gasła kontrolka przełączała na gaz i było słychać pstryknięcie tak jakby cewka a teraz nic nie słychać może butla nie wypuszcza gazu i reszta instalki nie ma ciśnienia i nie przełącza. Może być coś takiego że po wyjeżdzeniu całego gazu zawór sie blokuje i po zatankowani określonej ilości sie odblokowuje???
To moje domysły jeśli to głupie to proszę się nie śmiać nie jestem specjalistą jeśli ktoś wie o jakichś zależnościach proszę o pomoc pzdr

#25 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 13:52

kolego omegarules jeśli byś miał chwile czasu mógłbyś wrzucuć na forum liste kodów bardzo by mi się przydała pzdr

#26 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 marca 2007 - 16:01

Mówisz i masz... :) Dodany obrazek

#27 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2007 - 17:32

Wygląda na to ze masz czujnik temp. ( przynajmniej obwód wejsciowy do centralki) masz taze map sensor - moze jakis węzyk podcisnienia dziurawy.....

#28 OFFLINE   fragos

fragos
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: kielce

Napisany 05 sierpnia 2009 - 08:28

Ja myśle że to czujnik temp w parowniku. Ja miałem kiedyś tak że po odpaleniu nie ważne jaką miałem temperature, na benzynie chodził około 5 minut a nastepnie przelączał sie na gaz. Kontrolka cały czas świeciła. Okazało sie ze instalacja działała w trybie awaryjnym bo któś zwarł ten czujnik. Wąż podcisnienia też może być problemem. Swego czasu jak jeżdziłem to czasem samo sie przelączało na benzyne i ponownie wracało na lpg. Od kiedy zrobiłem pożądek z przewodami od czujnika wszystko gra. Przelutowałem je na nowo. A co do kodu 45 to ja też kiedyś taki miałem ale już nie ruszałem nic bo instalacja działała prawidolowo. Cyknięcie w butli powinno być słychać po włączeniu zapłony. W chwili przełączania na lpg słychać jedynie sterownik instalacji który powinien sie znajdować po prawej stronie koło komputera omci

#29 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 sierpnia 2009 - 17:54

miałem takie same objawy i rozwiązaniem problemu w moim przypadku było wyczyszczenie rozdzielacza. w załączniku daje manuala jak to zrobić, może sie komuś przyda

#30 OFFLINE   koczo

koczo
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-01-2010

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:08

Witam mam pytanie do takiej wlasnie instalacji firmy KOLTEC i objawy sa nastepujace. Oma stala teraz na mrozie do tamtej pory chodzila na gazie bez problemow zadnych. Teraz gdy ja rozgrzeje nawet przelacza sie na benzyne na gazie warczy troche przejedzie i przelaczy po chwili na benzyne. Kto mi pomoze???? Prosze o pomoc mam omege b 2.0 8v 97r nie dawno wymienialem swiece i kable.

#31 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 stycznia 2010 - 21:46

moze czujnik temperatury na reduktorze pada, groszowa sprawa ale upierdliwa. Albo jeszcze za mało jest samochód nagrzany i automatycznie wraca na benzyne

#32 OFFLINE   fragos

fragos
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: kielce

Napisany 28 stycznia 2010 - 02:18

Instalacje maja jedną wade. Mianowicie nic nie można regulowac oprócz wolnych obrotów. Do tego służy śruba w reduktorze(imbus 4 lub 5 ), dlatego aby działało wszystko prawidłowo, każdy element instalacji musi być sprawny. Ponieważ nie przełącza na gaz, najpierw proponuje sprawdzić, czy w ogóle elektozawory puszczają. Są 2 jeden w butli(po załączeniu zapłonu go słychać), drugi jest przy reduktorze. Jeśli są sprawne, to należy wyczyścić rozdzielacz. Najlepiej zrobić to nitrem. Od góry odkręcic 2 śrubki i wyjąć wnętrzości uwarzając na spręzyne. Jest tam taki tłoczek i on powinien luźno chodzić. Warto też przeczyścic sito na przewodzie doprowadzającym gaz do rozdzielacza bo nasz gaz to poprostu wiecej syfu niż tego gazu. Te instalacje są bardzo czułe na zabrudzenia i dlatego takie czynności ja u siebie przeprowadzam co 4-5 miesiecy. Jas to nie pomoże to jedyne co jeszcze zostało to sam reduktor. Może membrany już sie skończyły lub nie ma odpowiedniego ogrzewania. Dotknij reduktor i sprawdz czy jest ciepły jak silnik pochodzi pare minut

#33 OFFLINE   darek16v

darek16v
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-02-2010

Napisany 10 lutego 2010 - 03:40

Witam Panowie... Jestem Tu nowy i nie wiem czy w dobrym miejscu pisze... Mam Problem Z Omegą... Sekwencja holenderska dokładnie... Po przełączeniu na LPG Gaśnie... Mam jeden sposób, żeby ona chodziła, ale nie na długo... Gdzie szukac usterki... problem polega na tym, że na wolnych obrotach gaśnie a już o odpaleniu z Gazu nie wspomnę... Podczas jazdy gdy przełączam na LPG Dusi sie, i... raz złapie i idzie a 10 razy nie... POMOCY!! jest jeszcze kilka mankamentów... Wiem na 100% że w butli jest brud... na okrągło wymieniam filterki i nic... Wyczytałem tu o liście kodów błędu instalacji. Później postaram sie z tym pobawic... Gazownik powiedział mi, ze mam problem w "silniczku krokowym" Jeżeli cos takiego jest...? i odkryłem też, że w Parowniku z obu ston są śrubki imbusowe i jedna z nich jest "luzem" zo znaczy nie jest do niczego wkręcona i lata sobie jak chce

#34 OFFLINE   pietro

pietro
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-04-2012

Napisany 10 maja 2012 - 18:32

witam was jak ktoś może mi pomóc szukam dobrego gazownika na śląsku od gazu holenderskiego firmy koltec mam go w omedze lub jakiejś pomocy i doradzenia bo coś sie dzieje że dopiero sie przełancza jak ma dużą temperature i jak go trzymam na wysokich obrotach po niższych gasnie ale nie zawsze jak załapie dobrze to chodżi musze go dobrze zagrzać by sie chcił przełączyć prosił bym o pomoc dzieki z góry i pozdrawiam