Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

holenderski gaz III gen - nie przełącza na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 15 marca 2007 - 18:38

Witam wszystkich mam problem z omegą 94r kupiłem nie dawno i od samego początku był problem z przełączaniem na gaz. Na początku domyślam się że był zapowietrzony parownik tak też mi powiedzieli w warsztacie. Od niedzieli kiedy to wyjeżdziłem gaz do końca przełączyło mnie na benzyne troche pojeździłem i od tego momentu nie chce przeżucuć na gaz. Tankowałem już 2 razy jest ok 30% napełnienia i nic. Proszę o pomoc jeśli ktoś miał taki lub podobny problem szczerze podziękuje za rade.



#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2007 - 19:37

Przyczyn moze byc wiele - temp. przełaczania - wypadł czujnik temp z parownika, cos w oprogramowaniu sterownika gazu, sam sterownik moze byc zwalony, czujnik ciśnienia gazu na listwie moze nie "widziec ciśnmienia" ( podejrzewam ze jest to sekwencja)

#3 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 15 marca 2007 - 20:19

Nie to raczej nie sekwencja w warsztacie mi powiedzieli że to III generacja.
A i wcześniej jak jeszcze przełączała na gaz to od razu po odpaleniu. Odpale, kontrolka od przełącznika pomiga ok2-3 i na gaz przeskakiwała. A czujnik temperatury siedzi bezpośredniu w parowniku??? może to sprawdze. No i ten czujnik od ciśnienia gazu na listwie, gdzie go szukać???

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2007 - 20:21

Jesli to nie sekwencja to nie masz czujnika gazu, mozesz takze nie miec czujnika temp. jesli twierdzisz ze przełaczał sie od razu. Ale skąd nazwa 3 generacja - za 3 gen uwaza sie sekwencje.
dziwne
Poza tym kazdy gazownik powinien to rozgryzc bez problemu ( nie jestem gazownikiem)

#5 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 15 marca 2007 - 20:35

ale czujnik może i ma bo któregoś razu jak właśnie jechałem do tego warsztatu to tak mi się wydaje żę czyba dopiero przy jakiejś temperaturze przełączyła, jak tam zajechałem to wciąz na gazie była, więc byś może to ich zmyliło. w zasadzie oglądałem dobże parownik i nie widziałem żadnego czujnika ani i miejsca na niego. Zna ktoś może jakiś warsztat w podlaskim i okolicy w którym się znają na holenderskich instalacjach???

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 marca 2007 - 22:20

Jeśli auto jest z Holandii to ma założoną instalację wtrysku gazu (nie sekwencja) firmy Koltek-Necam z systemem EGI.. Spójrz pod maske i powiedz mi czy masz po lewej stronie rozdzielacz z którego wychodzą 4 przewody gumowe, a dodatkowe dwa gniazda są zaślepione ?

#7 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 15 marca 2007 - 23:02

dokładnie mam instalacje firmy koltek to samo mi powiedzieli a warsztacie. wiem na 100 że jeden przewód jest zaślepiony ale on idzie z takiej przjściówki do której dochodzi taki sam przewód i jakiś kabel a na górze jest pokrętło na jakby śrubokręt 3kątny. przejrze wszysko i wstawie zdjęcia pozdro

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 marca 2007 - 23:26

Heh.. Przerabiałem tą instalację u siebie - super sprawa dopuki chodzi ;)

Od razu mogę Ci napisać, że na próżno możesz szukać pomocy u naszych fachowców - przynajmniej kiedy ja potrzebowałem pomocy każdy gazownik po usłyszeniu, że instalacja jest holenderska nawet pod maske nie chciał zaglądać :)

Otóż miałbym coś dla Ciebie tylko muszę poszukać - ta instalacja ma własny komputerek diagnozujący, który wystukuje błędy.. Po lewej stronie kierownicy (najczęściej) jest przełącznik gazu z wbudowaną żaróweczką. Musisz go "wydłubać" z tapicerki i tam będzie raze z całą wiązką jeden luźno wiszący kabelek - niebieski bodajże (hehe -wracają wspomnienia) - i po zwarciu tego kabelka do masy i włączeniu zapłonu lapeczka w przycisku zacznie mrugać wystukując błędy instalacji gazowej.. Spis kodów błędów gdzieś mam, ale muszę poszukać..

Jako ciekawostkę mogę dodać, że jak odpalisz auto ze zwartym do masy tym kabelkiem to lapeczka w przycisku wskaże stan mieszanki (zbyt uboga - za bogata) - Ci holendrzy to jednak łebscy kolesie :)

#9 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 16 marca 2007 - 07:45

dokładnie mam taki przełącznik z czerwoną lampką po lewej stronie kiery ma 2 pozycje domyślam sie że jedna to że instalacja wyłączona żaden kabelek się nie styka. a 2ga to że wszystkie 3 sie stykają i jest jeszcze jeden wolny po spodem. jakbyś mógł bo wrzuć mi te kody
pozdrawiam

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 16 marca 2007 - 08:51

Nie będe tego przepisywał - jak zdobęde aparat to pstrykne fote. A teraz wyciągnij ten przełącznik i zewrzyj wolny kabelek do masy, włącz zapłon - kod każdej usterki będzie wyświetlany po 3 razy. Na początku powienieneś mieć kod 12 - brak sygnału z czujnika prędk. obrotowej (silnik stoi). Wymrugaj błędy i wrzuć to na forum.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2007 - 15:30

omegarules, wie co pisze to jest wtrysk ale nie sekwencyjny, kiedys na forum wyjasnialem jakie mamy typy instalek(niestety wielu uwaza ze jest tylko I,II i IV a w Holandi taki typ instalek (III)byla popularna jak u nas II gen. Motalem sie z taka instalka w lagunie u kumpla niestety nic nie zrobilem pozytecznego skonczylo sie na zmianie elektroniki i parownika na "nasz".(za szybko - po okolo 5 sek.-przelaczala w zimie na lpg i zamarzal parownik.)

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2007 - 18:47

Nie znałem tego typu instalki, jak realizowany jest ten wtrysk jesli nie jest sekwencyjny ?Ile jest wtryskiwaczy ( i czy wogóle są) jak to działa pokrótce?
Widze ze kolega kczech jak zwykle niezle poinformowany ( tylko nie rumień sie) :wink:

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2007 - 20:08

hihihih...........ok nie spadlem z krzesla ale do rzeczy-identycznie jak wtrysk paliwowy (sa sekwencyjne jak w Omie i nie sekwencyjne jak np seat z poczatku lat 90 2,0 8v)tzn. jest "pucha" z ktorej wychodza cztery weze doprowadzajace gaz do 4 cylindrów jednak sterowane jednym zaworem w tej "puszcze". Gaz nie jest wtryskiwany wtedy kieda trzeba danemu cylindrowi tylko wszystkie daja gaz w jednym czasie , jednakowo. Załozenie tej instalacji to spelnienie normy Euro 3 (tanim kosztem), mozliwosc jej zastosowania w sam. z plastikowym kolektorem ssacym, z kolektorem o zmiennej geometri(nie we wszystkich), wyeliminowanie ewentualnych strzałow w kolektorze, poniewaz miejsce podawania gazu jest tak jak w sekwencji najblizej komory spalania. Minus to nizebyt oszczedna, bywa tak ze ten sam motor na wtrysku niesekwencyjnym spala o 10 % wiecej niz na II gen. Obecnie mojego kumpla mazda 626 1,8 nie pamietam mocy ale jak na ta pojemnosc i japonskie podejscie do wyciskania motoru to szalu nie robi a spala 8 benz a 12 lpg............ Pozdrawiam
P.S. jest jescze v generacja wtrysk gazu cieklego ale nie znam nie widzialem i...... NI BEDZIE NICZEGO......hihihihi pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2007 - 20:30

To taki wielopunktowy wtrysk jak w silniku passata typ 2E - 4 wtryskiwacze pracujące jednocześnie na jednym sterowanym obwodzie z resztą w polonezach MPI tez tak było.
Dzieki kczech za objaśnienia. Ale z tego wynika ze kolega który ma ten problem nie moze powiązac przełaczania z temperaturą ( jesli przełaczanie nastepuje po 5 sekundach tzn ze jest jakis układ czasowy w komputerku - ciekawe czy istnieje tam ten czujnik ciśnienia gazu na listwie ( a raczej chyba w tej puszce ) - moze jest zbyt niskie ciśnienie na reduktorze ustawione i nie chce przełaczac.

#15 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 marca 2007 - 08:07

No dobra.. Ale nasze rozważnania na temat instalacji nie pomoga koledze w rozwiązaniu problemu...



Zacznijmy od początku - jak zapalasz auto to kontrolka na przełączniku gazu mruga ?

#16 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 08:43

jak przekręcam kluczyk kontrolka mruga ale przez jakiś czas jak odpale silnik troche pomruga i przestaje wcześniej z chwilą przestania mrugania przełączała na gaz teraz nie. i jeszczez teraz w czasie jazdy chwile po odpaleniu po mruga, przestanie po jakimś czasie się zapali, świeci przez chwile po czym znowu gaśnie no i pa kilku kilometrach zaczyna mrugać (ale to chyba z powodu braku benzyny) tak myśle

#17 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 09:56

odczytałem kody błędów i zrobiłem pare zdjęć jeśli mi się uda to wrzuce je. A kody przedstawiakją sie tak
-przerwa
*kontrolka sie pali
--długa przerwa
--*--*--*-*--*--*-*--*--*-*--*-*-*-*--*-*-*-*-*--*-*-*-*--*-*-*-*-*--*-*-*-*--*-*-*-*-*--*--*-*--*--*-*--*--*-*--*-*-*-*--*-*-*-*-*--*-*-*-*--*-*-*-*-*--*-*-*-*--*-*-*-*-*--*--*-*-
czyli kody wyglądają tak
--*--*-*--
--*-*-*-*--*-*-*-*-*--

#18 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 10:08

zdjęcie

#19 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 10:22

nie moge wrzucić zdjęć jak to sie robi?

#20 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 17 marca 2007 - 10:31

tutaj są do obejrzenia
http://img72.imagesh...32007001vr7.jpg
http://img256.images...ionof170dk5.jpg
http://img256.images...32007010bz4.jpg
http://img256.images...32007009yg5.jpg